Wpis w blogu użytkownika
trebuh_b
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
16
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
ze względu na panujące warunki pogodowe w tym roku znacznie opóźni się mój start w tym sezonie
nie lubię marznąć na motorze, więc czekam aż temp będzie znośna
5
komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez humvee5
"Jeśli samochody cię użądliły i ta opuchlizna nie schodzi, to nic z tym nie zrobisz". To wyjaśnia, czemu dziennie na spędzamy na aWc średnio kilka minut, by podpatrzeć użądlenia u innych, ...
35
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

na pewno poprawi hamowanie . W większości swoich aut podnosiłem moc i nigdy nie miałem problemów z autem .
Wiec moze sie okazac ze po dopieciu chipa auto powiadomi dealera przy jakim przebiegu o jakiej godzinie podlaczono jakie urzadzenie, na jakim biegu byl samochod i czy dupa kierowcy miala 36.6
Chociaż kiedyś zachowali się rozsądnie i logicznie nie jak polskie ASO.
Gdy zapytałem czy mogę poza ASO założyć alarm w GTD odpowiedzieli że tak jeśli nie zakłóci to funkcjonowania auta.
Znaczy jeśli coś się zepsuje a udowodnią że przez alarm strace gwarancje ale chyba tylko na dany podzespół.
Zresztą Niemieckie ASO volkswagena powiedziało że u nich żadnych alarmów nie montują tylko to co mam fabryczne i to jest najlepsze i wystarczy.
Tak się zacząłem śmiać ze cały salon zdębiał. Oni życia nie znają i Polskich realiów złodziejskich.
Polskie ASO uważa że montując alarm poza ich serwisem lub chlapacze czyli osłony przeciw błotne tracę gwarancję. Nie wiem czy w całości czy na silnik.
Ale to jest terroryzm
W przypadku audi nie ryzykuje. Odkręcić program można ale mnie mocy pod dostatkiem w trybie "Dynamic"
Ja mam 320 Nm a wersja 245 koni az 380 Nm (weszła w marcu 2021). Była jeszcze 230 konna majaca 350 Nm.
Skrzynia wszędzie ta sama
I musze sprawdzic czy sie da bez wymiany wielu podzespołów
Facet co prawda nie ma ogromnego doświadczenia w chiptuningu, ale ma bardzo dużą wiedzę techniczną i co najważniejsze podchodzi do tematu z pokorą. Bez problemu do Golfa R można wgrać moda na 500 KM, ale trzeba umieć widzieć jak pojazd na to zareagował. Taka modyfikacja wystarczy tylko na jedną noc upalania po osiedlu.
Niestety mało kto przed zmianą oprogramowania w ogóle sprawdza czy jego napęd jest sprawny, nie mówiąc już o ustaleniu wartości krytycznych przenoszonego momentu obrotowego. Jak słucham, że człowiek XXX pojechał swoim 306 konnym BMW na chipa, na hamowni wyszło mu 266 KM i zrobił program na 340 KM to mnie ciarki przechodzą. Zero zastanowienia czemu brakuje mu 40 KM. Po prostu wgrać i mieć.
U mnie było chyba ze 140 na 170 KM.
Było fabrycznie 150 koni. Bezpiecznie to 30% przyrostu mocy
Czyli 180 koni, no 200 to już ekstremum
Przy mocy 220 to hamulce trzeba by wymienić, półosie aby przy 470 Nm się nie poukrecały.
A skrzynia biegów i sprzęgło wątpię aby były dostosowane do takiego momentu obrotowego
Pytanie jak turbina...
No ludzie myślą że skoro w salonie płaci się 9 czy 14 tys zł więcej to sami zrobią sobie ze 150 koni 250
A co tam.
Domorosły tuner wmówi że za 1500 zł będzie lepszy od tego z fabryki
Za długo nie będzie upalał na światłach