Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy MaArek77
»
Ciekaw jestem opinii znawców - trudny wybór
Wpis w blogu użytkownika
MaArek77
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1689 razy
Data wydarzenia: 02.03.2015
Ciekaw jestem opinii znawców - trudny wybór
Kategoria: inne
Zgadzam się z wieloma z Was że era dobrych aut się skończyła.
Że auta maja dużo elektroniki, że wkroczyli księgowi, że silniki nie są już tak trwałe jak kiedyś.
Znaczy skończyła się era trwałych i bezawaryjnych volkswagenów. Era bezproblemowych diesli bez psujących się turbin, kół dwumasowych i problematycznych filtrów DPF.
Dlatego wiele osób wychwala stare proste konstrukcje, przykładowo diesle 1.9 TDI raczej długowieczne i bezawaryjne a jak już to awarie znane, przewidywalne i niedrogie w naprawie.
Także silniki benzynowe to już inne konstrukcje. Małe pojemności, wysilona moc, turbina.
Jak ktoś woli benzynę to najlepiej auto Japońskie z sinikiem bez turbiny, o dużej pojemności i mocy 155 koni jak na przykład 2.0 w Hondzie Accord a nie nowoczesne 1.4 które wyciskają po doładowaniu z 1400 cm. sześć 140 czy 160 koni i są nietrwałe oraz paliwożerne.
Bo gdy zaczniemy używać turbiny lub pojedziemy autostradą 150 km/h to spalanie może być nie jak w katalogu 6 ale 10 litrów na setkę
No ale jeśli ktoś chce kupić nowe auto, jeśli ma 10 letnie lub starsze a zależy mu nawet nie na nowym z salonu a 2-3 letnim z przebiegiem do 60 tys. km to co ma kupić ?
Mnie interesuje diesel i każdy ma wymienione powyżej problemy.
Ale załóżmy gdyby kupować benzynę według kryteriów:
- cena około 75-85 tys. zł. Nowe z salonu doposażone zapewne nie zmieści się w tej kwocie wiec 2-3 letnie
- nowa konstrukcja, auto oferowane na rynku nie dłużej niż 2-3 lata aby było aktualne (rok debiutu 2012-2013).
Za tak wysoka kwotę trzeba kupić "coś na czasie" i nowoczesnego na kolejne 3 lata.
- wielkość kompaktowa (Np.: Ford Focus) lub SUV niezbyt duży (np.: Nissan Qashqai). Odpada klasa średnia bo nie potrzebny tak duży samochód
- silnik mocny, wyłącznie benzynowy, mający ok 180-250 Niutonometrów, załóżmy 140-170 koni, dobre osiągi
- samochód nie może spalać średnio więcej niż 7-8 litrów i w mieście więcej niż 10 litrów (i nie według danych technicznych ale realne spalanie). Takie mamy czasy że oszczędzać trzeba.
- auto musi być nowoczesne, najistotniejsza jest jakość wykonania, spasowanie, materiały wykończeniowe w wyposażeniu nawigacja co najmniej 6 calowa, hill holder, ksenony, itp.
taka cena zobowiązuje
- równie ważne aby koszty serwisu były do zaakceptowania, ceny części również w razie gdyby sie coś zepsuło czy w razie stłuczki (w tym elektronika, blacharka, markowe zamienniki)
Według tych kryteriów odpadają firmy niemieckie i silniki turbodoładowane TSI koncernu Volkswagena oraz EcoBoost od forda czy podobne oplowskie. Zostają Japończycy i …
Ciekaw jestem co zaproponujecie?
Zdaje sobie sprawę że niektórzy nie doczytali dokładnie i zaproponuja za tą cene 6 letnieego mercedesa lub nową Dacię.
Ostatnia aktualizacja: 02.03.2015 12:54:42
Najnowsze blogi
Dodano: 23 godziny temu, przez FranzMaurer
Jakby nie mówić, dałem się zaskoczyć zimie w tym sezonie...:P Co prawda obserwowałem prognozy zarówno w słuchawce, jak i w telewizorze (o eksperckich poradach radiowych nie wspomnę), ale ...
4
komentarze
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 20 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
My kupiliśmy Jaga i zakładaliśmy LPG z myślą w sumie o zajeżdżeniu go do końca - co może trochę potrwać... Jak się auto serwisuje i naprawia na bieżąco to będzie jeździć długo..
Za tydzień odstawiamy go właśnie do mechanika - trochę się uzbierało pierdółek (jeździ cały czas):
- wyciek z siemeringa na wale (wina gazu?)
- wyciek płynu chłodniczego z króćca przy kolektorze ssącym (wina gazu?)
- łożysko na wale popiskuje jak wjedzie się w wodę - wymiana (wina LPG?)
- rozrusznik po odpaleniu kręci się jeszcze ok. 0,5 sekundy z silnikiem (wina LPG?)
- pierścień ABS przegnił tydzień temu - wywala błąd ABS (wina LPG?)
- popiskuje rolka na pasku wieloklinowym (wina LPG?)
(W ciągu 2,5 roku wymieniliśmy jeszcze kpl. hamulce i chłodnicę)
To są awarie przy 280 tysiącach kilometrów przebiegu...
Mam skórę, drewno, 196 KM, 4x4, uwaga - NAWIGACJĘ DOTYKOWĄ i spalanie na poziomie 5 l ropy na 100 km Czego chcieć więcej...
Dziwi mnie ten strach przed LPG - co niby ten straszny LPG robi z autem, że nikt go niby nie chce? (Ja widzę, że wiele osób poszukuję auta z już założoną instalacją...)
Zakładanie instalacji LPG to mocnych silników 4 a nawet 6 cylindrowych to mądra sprawa.
Ale według mnie jak auto kosztuje sporo czyli załózmy 65-85 tys. zł. to nie warto wkładać LPG bo później już sie go nie sprzeda i trzeba na gazie zajeździć.
No a jak kosztuje 20-35 tys. zł. to musi mieć nieduży przebieg, nie wiem 80-100 tys. km aby kolejne 150 tys na gazie zrobił bez problemu.
W obu przypadkach zapewne auta z 5-8 letnią instalacją LPG i przebiegiem na nim 140-180 tys. km nie kupi nikt za rozsądną kasę o ile w ogóle kupi.
Tutaj łatwiej opchnąć diesla z przebiegiem 270 tys. km porywnując te opcje
Także nie zawsze >2,0 litra pojemności oznacza drenaż kieszeni
Nieco pominął kryteria że model obecny na rynku ok 2,5 roku i kompaktowy.
Ciekawa opcja to volvo V40.
Za 85 tysiaków byłoby używane.
No i Gulietta chociaz cenowo drogawa
No i klasa premium nie doczepimy sie że tandeta wewnatrz i boczki drzwi ala daewoo lanos (znaczy jak w mażdzie 3, sam plastik i czarno).
No tylko podane spalanie zapewne katalogowe. Dodajmy ok 2 litry więcej.
Dzieki za ciekawe typy
Cadillac CTS wolnossak 2,8 litra 211 KM - spalanie jw. Jw.
AR Gulietta / Lancia Delta - 1,75 litra 235 KM - spalanie 7 trasa, 8,9 średnio. Wiem - Turbo - jednak bardziej stara budowa - niezawodna, a nie jak VW czy Ford.
Volvo C30 / S40 - Silniki wolnossące 2,0 145 KM - aczkolwiek Volvo/Saab bez turbo? Ich silniki turbo są bardzo trwałe.
Jako właściciel Saaba muszę wyrazić opinię, że wolnossąca to może być jedynie kobieta
Dla mnie 2-3 letni diesel maks 60 tys. Przebiegu to optimum. W Polsce nie do kupienia. W Niemczech setki ofert
Ale ona ma różne pomysły i teraz mówi ze uderzy w jakieś auto zupełnie inne, np Eosa. Jestem za tylko nie wiem kiedy to zrealizuje i czy aby to.
Także juz nie będziemy kupować Busa.
Ale takie jak masz to raj dla podróżników, dla tych co dużo jeżdżą po Europie
Ostatnio zrozumiałem że źle się w tym aucie czuję bo jest w środku kruczo czarne i tapicerka i plastiki deski rozdzielczej i drzwi. Nie ma innej możliwości tylko bez lub czarny.
Chce to co mam teraz- piękny ciepły popiel, szary, czy jak zwał grafitowy kokpit.
Octvia RS ma nawet czarną podsufitkę (jak w piekle w aucie) i co mnie zdziwiło ma zwykły ręczny i innego nie ma.
wole elektroniczny, wiem że gadżet się zepsuć może.
Ale z asystentem ruszania pod góre hill holder elektroniczny działa sam. nic nie robię, puszczam hamulce, dodaje gazu i sprzęgło i samo wszystko sie robi
A cena używanego diesla a benzyny to różnica często ok 5-8 tys złotych.
No ale można mieć i moc i radość i oszczędne spalanie, to diesel o mocy 160-190 koni.
No a utrata wartości jest zawsze bez względu czy to ford czy vw i czy diesel czy benzyna. Jednak tak kultowe serie jak RS, GTD czy podobne zawsze lepiej trzymają cenę.
Ja auto wybrałem, jeździłem juz 2 razy i jestem zakochany w mocy i komforcie, ciszy i rozsądnym spalaniu.
Jeśli nie kupię w przyszłym roku Golfa GTD 2 czy 2,5 latka to poddaje sie.
Cena nowego jest chora to ok 140 tys zł w dobrej opcji.
Młodszego niz 2 lata nie ma sensu kupowac bo w Niemczech może to być tzw auto testowe lub jeszcze na gwarancji ale z wadą jaka wyszła i ktos chce sie pozbyć.
Benzynowa GTI odpada, to szatan i spala między 10-13 litrów benzyny.
Jak nie diesel to także nie mam pojęcia co mógłbym kupić za podobna kwotę (75-85 tys zł).
Jedyne co mnie wstrzymuje to to że kradną i że ma symboliczny bagażnik. Pod każdym względem jest perfekcyjny i odpowiada moim gustom i potrzebom oraz wielkością
Mnie do zakupu benzyny w tej kwocie raczej nikt by nie przekonał no ale to tylko moje zdanie...
1. Najnowsza Corolla 1.6 132km 160Nm - za słaba
2. Nowy Qashqai 1.6 163km turbosprężarka 240Nm - mój typ ale turbo
4. BMW F30 i X1 - super ale to nie najnowsze model według kryteriów
6. Hyundai i40 2.0 177km 213Nm - zdecydowane zaskoczenie - większy niz kompakt ale bardzo ciekawa propozycja !
ale to chyba tez turbina
10. Mazda 3 od 2013r co jest dodatkowym atutem 2.0 165km 210Nm. - tylko wnetrze czarne jak smoła. i boczki drzwi ala lanos
Wygrał Hyundai i40 - to najciekawsza propozycja według mnie
My sobie gadu gadu a ja mam mózg prany ze nie kupuje sie diesla. Tu i ówdzie. No bo jeżdżę nie tak dużo ale czasami trasy Hamburg-Poznań, czy Wrocław.
Filtra sie nie boję juz bo najwyżej 2 razy w miesiącu pojade 20 minut 90 km/h na czwartym biegu i pomoże.
ale straszą że diesla zajadę i będzie palił niedogrzany.
Ale TSI nigdy, nawet najnowszych sie boję na pasku !
Także sam nie wiem.
Czekam na opinie o nowym Kunkwaku. No i chociaz nie cierpię Renault Kadjar niezły jest.
Określenie "miarodajne" w tej sytuacji jest względne, może to być Nissan do Nissana ale dlaczego nie Nissan do VW tyle że w podobnych pieniądzach i niech będzie klasie.
Tylko jedno ale Carens to już rodzinnny minivan, wyższy i dłuższy a Sportsvan to lekko podwyższony Golf
Może ten motoblog pomoże komuś przy kupnie mocnego kompaktowego auta benzynowego bez turbo i z dobrym wyposażeniem (lub kompaktowego SUV-a)