Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy Norman01 » Ciśnienie w oponach - różne podejście







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika Norman01
NGI
Jeździ: Toyota Avensis
Wcześniej jeździł: Volkswagen Golf
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 7848 razy
Data wydarzenia: 04.04.2012
Ciśnienie w oponach - różne podejście
Kategoria: inne
Kupiłem opony firmy Vredestein typ Sportrac 3. Przegladając strony producenta natknąłem sie na dwie sprzeczne informacje dotyczące ciśnienia. W jednym podją tableką z ciśnieniem w innym porade iz zgodnie z danymi podanymi przez producenta samochodów. Kierując się zsadą nie wiesz pytaj, wysłałem mail do przedstawicielstwa na Polskę takiej oto treści:

Witam
Aktualnie posiadam opony Państwa firmy typu Sportrac 3 rozmiar 195/60 R15 , które zostały przeznaczone do samochodu Avensis Station Wagon 2.0 D-4d (1995 Cc, 81 Kw). Mam pytanie odnośnie prawidłowego ciśnienia jakie powinno być w tych oponach, w związku z zaistniałą rozbieżnością podana na stronie internetowej.
W zakładce dotyczącej porad dotyczących opon w pkt. 1 Ciśnienie opon można znaleźć zapis „Ciśnienie w oponach musi zawsze odpowiadać ciśnieniu zalecanemu przez producenta samochodu”
Producent samochodu zaleca przy zwykłym obciążeniu 2,2 bar w każdej oponie. Natomiast przy konfiguratorze doboru opon można odnaleźć tabelkę w której Państwo podajecie zupełnie różne ciśnienia od zalecanych przez producenta samochodu. Podane jest dla opon Sportrac 3 195/60 R15 88 V ciśnienie opon w przednich kołach 2,6 Bar, ciśnienie w tylnych oponach 2,5 Bar, i brak jest mowy o tym czy samochód jest obciążony standartowo czy tez mocno obciążony. Zatem można domniemywać iż jest to zalecane przez producenta opon w każdych warunkach obciążeniowych.
W związku z rozbieżnością podaną wyżej jakie jest prawidłowe ciśnienie opon Sportrac 3 195/60 R15 88 V dla standartowo obciążonego samochodu Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4d (1995 Cc, 81 Kw).

No i dostałem odpowiedź:
Cytat:
"Witam,

Prawidłową wartość ciśnienia opon znajdzie Pan w instrukcji obsługi samochodu lub na wewnętrznej stronie drzwi. Jeśli nie została ona podana może Pan zastosować wartość podaną przez nas.
Wzmiankowana wartość ciśnienia jest rekomendowana dla przeciętnego użytkowania opon. Ciśnienie powinno być dostosowane do sposobu użytkowania samochodu. Proszę wziąć pod uwagę, że przy zbyt niskim ciśnieniu obniżeniu ulega ładowność pojazdu.
Zalecamy zmierzenie ciśnienia co dwa tygodnie i zawsze przed dłuższą podróżą. Ciśnienie powinno zostać sprawdzone w zimnych oponach, czyli zanim przejedzie Pan na nich więcej niż 3 km lub gdy samochód parkował dłużej niż przez godzinę.
Nie należy obniżać ciśnienia rozgrzanych opon - jego wartość może spaść poniżej minimalnego poziomu.

Nasze zalecenia dotyczące wartości ciśnienia są następujące:
- przednia oś - 2,6 bar
- tylna oś - 2,6 bar

Pozdrawiam,
Monika Wegiera"

No i w dalszym ciągu brak zdecydowanego stwierdzenia, a ponadto doszła różnica jeszcze 0,1 Bra w tylnych kołach
Dodano: 12 lat temu
Do jaboleq: 0.1 -0.2 to OK... myślałem,że idziesz po bandzie i o 1,2 więcej pompujesz
Dodano: 12 lat temu
Do manieklublin:
hehe no fakt pomyłka :) miało być 0.1 - 0.2 bara więcej :)

A właśnie wyczytałem w instrukcji, że w mojej Belli ma być 2.4 na obu osiach przy 205/55/16 :)
Dodano: 12 lat temu
wniosek:
każde cisnienie w zakresie 2,2 do 2,6 jest o.k. dla opon, jesli chodzi o optymalne parametry jezdne - przyczepność na zasadzie domniemania należy przyjąć, że można bardziej iść ku wartościom górnym, a jak to wpłynie na komfort jazdy sam poczujesz, ocenisz i wybierzesz.
Szerokości.
Dodano: 12 lat temu
Ładuj tyle ile zaleca producent i nawet się nie przejmuj.
Dodano: 12 lat temu
Do jaboleq: 1,2 bary więcej?[totalszok] To ile pompujesz na przód i ile na tył??
Dodano: 12 lat temu
[puchar] [puchar] [puchar]
Dodano: 12 lat temu
Do marcingp: Nie popadajmy w paranoję. [zlosnik]
Dodano: 12 lat temu
spokojnie pompuj jak producent w instrukcji napisał - jest to ciśnienie dobrane optymalnie do własności auta. A odnośnie 2,6 bara w oponach - jasne, jak przewozisz sporo ładunku. Przykładowo mój Range ma ok. 3t DMC i na tylną oś faktycznie producent zaleca 2,6 bara i to się sprawdza. Ale w osobówce, która nawet nie zbliży się do takich obciążeń przepompowując oponę tylko tracimy na trakcji...
Dodano: 12 lat temu
Ja przeważnie daję 1-2 bary więcej niż zaleca producent i dobrze mi z tym :)
Dodano: 12 lat temu
Do giernal: no spoko byle nie przesadzić jak kiedyś to ja zrobiłem, pisało na drzwiach 2,4 kupiłem z deczka większe opony, mówię właśnie mniejszy opór to machnę mu więcej,napompowałem ponad 3 z przodu i czułem się jak na poduszkowcu
Dodano: 12 lat temu
no to Ci odpowiedziała
i bądź tu mądry [los]
Dodano: 12 lat temu
Do giernal: No chyba, że tak napompuje, że opona będzie się z asfaltem stykała na powierzchni 1cm2 [smiech2] Opór toczenia minimalny ale skręcowywać i hamować nie będzie czym. No ale przynajmniej kierownik będzie lekko chodził nawet bez wspomagania [smiech2]
Dodano: 12 lat temu
Do maciek88: Co prawda to prawda [up] Dobrze prawisz! [puchar]
Dodano: 12 lat temu
Do marcingp: nie ma co porównywać żabojada do włoszki;)
Dodano: 12 lat temu
Potwierdzam zdanie przedmówców. Zastosuj się do danych producenta auta, bo im więcej powietrza w oponach, tym mniejsze opory toczenia, a co za tym idzie mniejsze spalanie. ;)
Dodano: 12 lat temu
Do maciek88: Ja też w Laluni około 2,5 walę i jest OK. Ale jak zasunąłem tyle we Francy to biegiem musiałem spuszczać do 2.3 bo zaczęła zachowywać się jak taczka. Tyłek zaczął się uślizgiwać na zakrętach (nie żeby mi to przeszkadzało [hihi] ) Ale komfortu zero i hurgot jak diabli na nierównościach. Do tego zawieszenie w tym aucie jest powiedzmy delikatnie "kiepskie" więc zrobiła się strasznie chybotliwa i niepewna w zakrętach. Bardzo niepewnie się czułem jadąc trochę szybciej...
Dodano: 12 lat temu
A ja to się w ogóle dziwię jak producent opon może podawać ciśnienie, skoro nie ma pojęcia do jakiego auta ta opona trafi? Tak szczerze, to nawet mi do głowy by nie przyszło, żeby takich informacji szukać na stronie producenta opon. Zaciekawiony tym tematem spróbowałem znaleźć coś o tym na stronie Michelin - bo na tych oponach jeżdżę.

Może źle szukałem, ale jedynymi wskazówkami odnośnie ciśnienia opon na stronie Michelin, jest oczywiście odesłanie do zalecanych danych przez producenta auta.

Dla mojego auta producent zaleca ciśnienie od 2,5 do 2,7, a ja jeżdżę na 2,7-2,8.
Dodano: 12 lat temu
Ja dla tych opon stosował bym 2.4 przód, 2.2 tył o ile z nikim nie jeździsz. Jeżeli zalecają 2.6 to możesz nabić i tyle, z tym że jeżeli z tyłu nikogo nie będzie dupa będzie podskakiwać.
Moim zdaniem lepszy wyborem była by Dębica która ostatnimi czasy się bardzo poprawiła.;)
Dodano: 12 lat temu
ja zawsze walę 2.5 i świetnie się z tym czuję! [helm]
Dodano: 12 lat temu
88 to słaba nośność do ciężkiego kombi. I nie ma co teorii powielać bo opony z 88 to ogólnie bida z nędzą. I rację mają, że powinno być min. 2,4 i rację mają, że zależne to od użytkowania. Przy jeździe for fun częstę mocne hamowania powodują dociążanie przedniej osi o setki kg i ciśnienie ma być na pewno nie 2.2, a właśnie 2.5
Najnowsze blogi
Dodano: 11 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 18 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl