Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy 130rapid » Concorde wśród zawieszeń - KONIEC!







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika 130rapid
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 867 razy
Data wydarzenia: 13.06.2017
Concorde wśród zawieszeń - KONIEC!
Kategoria: inne
W epoce Citroenów DS-XM szalona forma była równie odjechana jak treść. (Treść z pewnymi wyjątkami: Citroen długo nie miał dobrej ręki do silników benzynowych).
W epoce Xantia-C5 treść przewyższała formę. Czasami spektakularnie. Xantia V6 Activa z 1998 r. do dziś (!) dzierży rekord prędkości w teście łosia (85 km/h).
Dzisiaj forma Citroenów przerasta ich treść. Fikuśne ekrany dotykowe, festyniarskie detale i opcja robienia wpisów na FB stały się ważniejsze niż układ jezdny.
2 czerwca 2017 r. Citroen wyprodukował OSTATNI egzemplarz C5 z hydropneumatycznym zawieszeniem. Po blisko 64 latach koncern PSA odstawia do muzeum kawał spektakularnej inżynierii. Makiawelicznie przebiegłej, przemyślanej, przez dekady znakomicie przepracowanej i mającej niedaleko do perfekcji. Zainicjowanej przez faceta, który nie był nawet inżynierem. Nazywał sie Paul "Profesor" Magès (1908-1999).


(Kłaniam się nisko, Profesorze!)

U Peugeota pewnie otwierali szampana. Wierzchuszka PSA dokonała tego, o czym marzyła od 1975 r. - Nareszcie koniec tej głupiej i drogiej fanaberii!

Motoryzacja zrobiła krok wstecz. Tak jak lotnictwo pasażerskie, gdy uziemiono Concorde'a. Patrzcie i podziwiajcie. Oto trzy niebezpieczne (w ekstremum) samochody i Citroen CX.


Podążamy ku przyszłości, w której wszystkie samochody będą jeździć i brzmieć niemal tak samo, różniąc się tylko wyglądem i funkcjami dodatkowymi. Znikają gatunki-odmieńce, bo masy przestały je pożądać. Dziś nie opłaca się błyskać świetnymi rozwiązaniami technicznymi, których nie widać.
Nie kupię nowego Citroena. Kara musi być :D Nie wiem, czy przesiądę się na ostatni wypust C5, bo wiele jego cech mi nie odpowiada (ergonomia, wyczucie gabarytów, jakość materiałów i zapach wnętrza). Xiężną będę ujeżdżać, póki części starczy. Co niestety podobno zaczyna być już problemem. O, "dzięki ci", PSA. :/

Ostatnia aktualizacja: 27.06.2018 15:09:37
Dodano: 6 lat temu
Do 130rapid: i podobno Cactus jeździ jak pączek bez nadzienia - czytując Macieja Ziemka z "Auto Motor i Sport", bieżący numer. Ford EcoSport pod tym względem zasłużenie lepszy
Dodano: 6 lat temu
Do humvee5: Pertyn już miał okazję spróbować: - Jeździ się PRAWIE tak samo.
Dodano: 7 lat temu
Podobno szykują jakieś innowacje na temat zawieszenia, więc poczekaj. Nie będzie to HYDRO jako takie, ale ma być też supermiękko.
Dodano: 7 lat temu
Trochę szkoda,teraz hydropneumatyczne zawieszenie tylko jako opcja w najwyższych klasach.
Dodano: 7 lat temu
Do ebdrinker:
Po prostu miodzio
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1: Fantomas to dla mnie absolutny TOP wszechczasów.Doświetlanie zakrętów,"tona" aluminium,jazda na trzech kołach[szok]
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP:
Auto Fantomasa miodzio
Dodano: 7 lat temu
Do mucko1: Chyba na handel jeżeli w takim stanie jak na grafice, bo zdjęciem tego nazwać się nie da w żaden sposób choć nie wiem jak wyrozumiały byś był dla władców Photoshopa [rotfl]
Dodano: 7 lat temu
Tego po prawej bym wybrał :)
Dodano: 7 lat temu
Do MarcinGP: lol
Dodano: 7 lat temu
Do kstilger: Dobre, a do tego odszedł dotychczasowy prezes Opla, bo nie mógł się dogadać z prezesem PSA na temat pozycji marki Opel w koncernie.
Dodano: 7 lat temu
Niejaki Złomnik napisał kiedyś, że w niedalekiej przyszłości prawdopodobnie samochody będą identyczne, różnić będą się tylko znaczkiem. A klient będzie dopłacał jedynie do brandu pojazdu. Chce mieć BMW? Niech płaci za pakiet BMW. Chce mieć Dacię? Znaczki w cenie pojazdu. No i oczywiście stosowne opcje wyposażenia. W Dacii nie będzie można mieć skórzanej tapicerki, aktywnego tempomatu i czujników deszczu, a wybierając "pakiet BMW" dostępna będzie pełna opcja.
Dodano: 7 lat temu
teraz z ciekawych citroenow tylko opel zostal:)
Dodano: 7 lat temu
Kurde, a chciałem za jakiś czas szukać C5 z hydro ;(( Po takiej informacji ceny pewnie pójdą do góry.
Dodano: 7 lat temu
Citroen miał swoje 5 minut i kilka aut z sensem.
Kultowy DS czy awangardowy XM i komfortowa elegancka Xantia czy mega oszczedny AX.
Dalej było tylko gorzej, Xsara czy C4 z 4 wyswietlaczami i wersja 3 drzwiowa jak koszmar badz C5 udajacy Niemca oraz dziwadło C6 to juz auta nijakie, przesadzone lub zbyt szalone.
Teraz Citroen to trup.
Swietne najnowsze C3 i okropny, odrazajacy Cactus, nic poza tym. Chyba ze DS chociaz tez jest dyskusyjny

Czasami chec w wyróznienia sie na siłe lub bycia takim jak 40 lat temu ale w XXI wieku nie wychodza na dobre

Jeszcze wieksza porazka to Renault Avantime, Vel Satis itp.
Dodano: 7 lat temu
Jacy klienci, taka motoryzacja. W dobie "rurek" szczytem marzeń jest różowe Punto :)
Dodano: 7 lat temu
wszystko ma swój koniec.
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl