Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Citroen C8 CYTRYNA » Coś się rypło..







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Citroen C8
  • przebieg 166 276 km
  • rocznik 2003
  • kupione używane w 2016
  • silnik 2.0 i 16V
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 1055 razy
Data wydarzenia: 04.04.2017
Coś się rypło..
Kategoria: obserwacja
Stan faktyczny.
Po zmianie opon z zimowych na letnie mam lekko przekrzywioną kierownicę, tak "na oko" ze 3-4 stopnie w prawo. Także jak ją wyprostuję to jadę troszkę w lewo. I się zastanawiam czy założenie nowych felg z oponami może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Opony są kierunkowe założone w dobrą stronę. Na zimówkach było ok bo zbieżność była ustawiana jesienią zaraz po ich zamontowaniu.
"Biorę po 200 zł od każdej z drużyn i słucham Państwa" :)
Ostatnia aktualizacja: 04.04.2017 15:25:26
Dodano: 7 lat temu
Do Tejlor: Ręki sobie uciąć nie dam ale wydaje mi się że takie samo et aczkolwiek na zimówkach zardzewiałe i odczytać nie mogę. Co do luzów to podjadę na kontrolę auta bo na święta parę km się zrobi to i luzy posprawdza i zbieżność zrobi :)
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: nie wiem, nie jestem ekspertem, wiem tyle, ze po zmianie z 205/55/16 na 255/35/18 musiałem robić zbieznosc bo kierownica uciekła i jeszcze kilka razy po zmianie kół miałem to samo takze pisze wyłącznie z własnego doświadczenia. Zawsze po zmianie kół na inny rozmiar robię zbieznosc zeby mieć pewność ze mi nie potnie opon i lubię zeby samochod jechał idealnie prosto jak sie puści kierownice i kierownica tez zeby była ustawiona idealnie ;) nie jest jakiś wydatek zeby sie nad tym zbytnio głowic i trzymać kciuki zeby nic sie nie stało
Dodano: 7 lat temu
Jeżeli dobrze zrozumiałem to zmieniłeś też felgi. Mają one identyczne parametry (szerokość, ET)?
Może przy podnoszeniu samochodu i zmianie kół po prostu coś puściło w zawieszeniu i zrobił się większy luz?
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: Nie no zimowe były używane.
Dodano: 7 lat temu
Do dominik1007: Opony zimowe miałeś nowe po ustawieniu geometrii? Często bywa tak, że stare opony układają się do geometrii zawieszenia i w momencie jak założysz nową oponę auto zaczyna ściągać. Może być też wada nowych opon.
Dodano: 7 lat temu
Do dominik1007: A skąd ja mogę wiedzieć :-) Opisałem tylko swój przypadek gdy używane były dwie bardzo różne opony i nie było najmniejszych problemów.
Podnieść, łyżka w dłoń, sprawdzić luzy.
Luzy w zawieszeniu pojawiają się powoli i się do nich jeżdżąc przyzwyczajamy albo nie są bardzo odczuwalne. Do czasu :-)
Dodano: 7 lat temu
Do JacK: Czyli, że może luzy w zawieszeniu? To dleczego na zimówkach było ok a na letnich nie? Jeżeli coś w zawieszeniu to objawy powinny być takie same albo podobne bez względu na to czy zimowe czy letnie.
Dodano: 7 lat temu
Do manieklublin: Przejeździłem 7 lat samochodem w którym koła letnie to były 225/45R17 a koła zimowe 195/65R15 i nie było jakichkolwiek problemów czy to z prostą kierownicą, zbieżnością, ściąganiem czy nierównomiernym zużyciem.
Po 5 latach i przebiegu jakiś 80 tys. sprawdzana było geometria bo uznałem, że już warto i nie było potrzeby żadnej korekty.
Przy całkowicie sprawnym sztywnym zawieszeniu (brak luzów) wg. mnie zmiana opon nie ma żadnego wpływu na parametry geometrii.
Różna co do szerokości opona może inaczej obciążać zawieszenie (choć ET felgi też ma na to wpływ), bardziej wpływać na jego zużycie itd.
Dodano: 7 lat temu
Do manieklublin: Zgodzę się, że opona oponie nie równa. Inny przekrój profil, zachowanie na drodze etc. Ale żeby aż taki zauważalny wpływ miały na zbieżność? Przecież inna jest tylko firma i głębokość bieżnika. Ciekaw jestem czy jakbym założył zimówki tej samej firmy o podobnym zużyciu to czy zbieżność byłaby ok? Po świętach mam urlop to potestuję z przekładaniem opon. Zobaczę czy coś się zmieni.
Dodano: 7 lat temu
Do humvee5: Muszę Ci powiedzieć, że jeżeli tylko takie kwiatki będą wychodziły to się nie przejmuję :)
Dodano: 7 lat temu
Do manieklublin: Rozmiar zimówek oryginalnie był taki sam 205/65R15 Jednakże zimówki mają połowę bieżnika letnich więc nie do końca taka sama opona.
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: Ciśnienie sprawdziłem zaraz po zmianie kół było jednakowe.
Dodano: 7 lat temu
Do manieklublin: Oddziaływać to może szersza opona, ale na luzy w zawieszeniu i innej możliwości nie widzę :)
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: zapytaj sie wulkanizatora dlaczego po zmianie z 15" na np 17" powinieneś zrobić zbieznosc. Czasem sama zmiana szerokości opon tez moze być przyczyna bo troche inaczej oddziaływuje na zawieszenie taka 175 i np. 255 ale co ja tam wiem, przecież zbieznosc sie robi bez opon jak tu drugi kolega pisze ;) na cegłach stawiamy auto i robimy zbieznosc!
Dodano: 7 lat temu
"Co tydzień coś nowego" - vive la France
Dodano: 7 lat temu
Dlaczego tylko po 200? jak brać to porządnie
Dodano: 7 lat temu
Do manieklublin: To mi wyjaśnij proszę.
Dodano: 7 lat temu
Do manieklublin: przecież zbieżności nie ustawia się na oponie:)

sprawdził bym pier ciśnienie w oponach.
Dodano: 7 lat temu
Do luckyboy: a wlasnie,ze ma
Dodano: 7 lat temu
Do manieklublin: Co ma wspólnego zbieżność z wymiarem opon?
Dodano: 7 lat temu
Jak był troszke inny rozmiar zimowek to tak moze być,ze trzeba bedzie drugi raz zbieznosc robić
Dodano: 7 lat temu
Ciśnienie opon sprawdzałeś?? Jest po równo na osi??
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl