Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy brzozzhems » Cuore Sportivo....do wożenia ziemniaków na targowisko.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika brzozzhems
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 2466 razy
Data wydarzenia: 08.08.2013
Cuore Sportivo....do wożenia ziemniaków na targowisko.
Kategoria: inne
Przyspieszona akcja serca, zachwyt nad każdym zaokragleniem, włoski styl i dusza - wiele skojarzeń nasuwa się na dźwięk słów: Alfa Romeo.

Nic w tym dziwnego, wszak takie modele jak 8C 2900 Touring Spider, Montreal, Sprint Zagato czy też wszystkie generacje Spidera




odpowiednio dbały o taki a nie inny odbiór tej marki przez fanów jak i postronnych.

http://photos.gearstage.com/e6763eec12f571fb2f79e21643d5307a_g

Zresztą kreacje z ostatnich lat jak np. 8C Competizione czy 4C również spędzają wielu osobom sen z powiek.



Ale co jeśli potrzebujesz dostawczaka, który zawiezie twoje produkty rolne na targowisko, albo sprzęt budowlany do klienta lub wielopokoleniową włoską rodzinę na wakacje?

Jako Alfisti nie wypada ci kupić VW Transportera, a dostawcze Ducato omijasz szerokim łukiem...

Kiedyś nie było takich problemów.

Aż do wczesnych lat 80' Alfisti mógł kultywować swoją obsesję także podczas ciężkiej pracy.

Wystarczyło, że z katalogu Alfa Romeo wybrał model z serii Autotutto - co po włosku oznacza tyle co wielozadaniowy.

Prawda, ze po włosku wszystko brzmi lepiej?

Na wystawie samochodowej w Turynie w 1954 roku Alfa Romeo zaprezentowała model T10, który zapoczątkował cała dynastię dostawczych Alf.



Różnorodność dostępnych wersji zawstydzała konkurencję.

Blaszak, minibus, minibus z niezliczoną liczbą okien (coś w stylu VW Samba), podwozie do zabudowy, ambulans, radiowoz, szkolny autobus....



Można tak w nieskończoność.





Silniki w które były wyposażane "Autotutto" nie czyniły z tych Alf dostawczych wyścigówek, ale nie taki był cel.

Choć niektóre z nich miały również swoje miejsce pod maską Giulietty i Giulietty Berlina, a w kolejnych wersjach dotrwały do lat 90'.



Przez blisko 40 lat produkcji, zaprezentowano cztery "z hakiem" generacje "Autotutto".



Skąd ten "hak"?

W latach 90' gdy Alfa była już pod wpływem Fiata na niektóre rynki kierowano modele Alfa Romeo 6 i 8.

Model AR 8 był bardzo blisko spokrewniony z Iveco



Natomiast AR 6 był "czwartym trojaczkiem" Fiat/PSA



W późniejszym czasie, już pod rządami Fiata całkowicie zarzucono projekt "Autotutto", skupiając się na samochodach osobowych.

A co wy myślicie na temat wielozadaniowego Cuore Sportivo?


p.s.

Dla MarcinaGP, enjoy

Ostatnia aktualizacja: 08.08.2013 14:01:47
Dodano: 11 lat temu
Do Sroqraf: 166, to jedno z moich bardziej osiagalnych marzen motoryzacyjnych. Ja bym jednak celowal w V6 - ale wiadomo, jesli auto ma byc uzywane na codzien to "fauszostka" szybko pozbawilaby dzieci jedzenia a Pana domu piwa. Eh...
Dodano: 11 lat temu
Do humvee5: Wobec tego zapraszam. Najlatwiej przez okecie: Fly Emirates lub Qatar Airways ;)

Niestety do Polski szybko nie zawitam ;)
Dodano: 11 lat temu
Nie dalej niż miesiąc temu zakochałem się ponownie.... kolejny raz.. w tej samej... 166. Znalazłem przepiękną 166 w wersji Turismo Internationale... 2,4 JTD. To zauroczenie tak mnie zaślepiło, że olałem kwestie ekonomiczne, stwierdziłem że takie wyrzeczenie ..tylko dla Alfa Romeo. Gdybym już wtedy sprzedał auto, pewnie dziś byłbym Alfisti... :)
Dodano: 11 lat temu
Do brzozzhems: Kurczę, Twoja wiedza z dawnych lat motoryzacji mnie powaliła, przywołując na myśl lata mojej młodości jako fana motoryzacji. I chyba muszę... wpaść do Ciebie na butelkę czegoś czerwonego, mocnego i naturalnie włoskiego . Może być przelewem [hihi]. Długa rozmowa o Alfach i reszcie aut przy tej okazji nieunikniona :)
Dodano: 11 lat temu
Do brzozzhems: Clio V6 to bardzo ciekawa konstrukcja, chętnie bym się tym przejechał.
Wprawdzie to typowa zabawka, ze względu na ograniczone możliwości użytkowe, ale sama idea interesująca.
Dodano: 11 lat temu
Do autre2003: Szanse mial raczej marne na produckje seryjna, choc Renault juz nieraz zaszalalo z kontrowersyjnymi modelami. Jak chocby Clio V6 czy Sport Spider.

" alt=""/>
Dodano: 11 lat temu
Do brzozzhems: Chodziło mi o to:

<iframe width="640" height="480" src="//www.youtube.com/embed/JGig-lVRGQc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

http://youtu.be/JGig-lVRGQc

coś mi awc nie łapie

Był kiedyś wywiad z konstruktorami, ponoć auto mogło wejść do produkcji w wersji 6 miejscowej( z punktu widzenia możliwości technologicznych, bo oficjalnie nie było to rozważane) niestety ze względu na masę, wyposażenie musiałoby być dość ograniczone, a cena astronomiczna, więc ilość chętnych byłaby prawdopodobnie znikoma, szczególnie iż to Renault, czyli dochodzi brak prestiżu.
Auto więc zostało pokazem możliwości Renault, które trzeba przyznać nawet obecnie robią wrażenie, a co dopiero wtedy.
Dodano: 11 lat temu
Do autre2003: Domyslam sie, ze chodzi ci o De La Chapelle z 1992 roku.

" alt=""/>

Watpie jednak by Alfa Romeo zdecydowala sie na wprowadzenie VANa.

Po pierwsze, VANy traca od jakiegos czasu udzial w rynku na rzecz SUVow i CrossOverow.

Po drugie watpliwe jest by kreujac Alfe na producenta aut o sportowym zacieciu wprowadzono rodzinnego VANa.

Co do obaw o duza mase topowej Alfy, to pewnie masz racje.

Ale skoro ma stawic czola Mercedesowi CLS czy BMW GranCoupe nie moze byc malym samochodem.

Dla klientow bez kompleksow beda tez mniejsze modele.
Dodano: 11 lat temu
Do brzozzhems: Fakt sedany o sportowych genach to nie nowość u AR.
Jednak jak by chcieli wejść na rynek US, to obawiam się iż musiałaby powstać usportowiona limuzyna o wielkości i wadze pickup'a.
Czyli co najmniej z 5 metrów długości i ze 2 tony wagi.
Amerykanie też kochają luksusowe VAN'y więc po SUV'ie jeśli odniósłby sukces na rynku US obawiam się iż VAN też byłby możliwy.
Choć z drugiej strony jest szansa, że amerykanie nie uznają AR za wystarczająco luksusową markę.
Inna sprawa iż swego czasu Renault stworzył prototyp mocno usportowionego VAN'a (Espace F1), ale nie wszedł on do produkcji.
Był zbyt mało luksusowy (ograniczenie wagi) no i Renault, więc pewnie niewielu chętnych by się znalazło.
Choć osiągi robiły wrażenie. Niecałe 3 sekundy do 100 km/h i coś koło 7 sekund do 200 km/h .
Silnik V10 o mocy 700 KM zapewne miałby tez spory apetyt i ciekawe jak to sobie radziło w zakrętach.
Dodano: 11 lat temu
Do brzozzhems: Wiem, że nie ma rozwiązań idealnych, jestem żonaty jak wiesz [smiech2]
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: UE sie rozleci w momencie wprowadzenia do unii Turcji ;)

Jak juz pewnie wiesz z doswiadczenia, nie ma rozwiazan idealnych.
Dodano: 11 lat temu
Do brzozzhems: Dobrze prawisz! [up] Ja jednak jestem już znudzony czekaniem. [niewiem] Tylko jeszcze jedno mi przepowiedz: Kiedy ta cholerna UE się rozleci? Ja już nie mogę się doczekać, bo tempo wprowadzania nowych regulacji wykończy nas finansowo szybciej niż myślimy.
Dodano: 11 lat temu
Do brzozzhems: Po tych kilku grafikach, które widziałem można mieć nadzieję, że dziecko z małżeństwa dwóch lesbijek czyli Alfy i Mazdy ;-) będzie nie tylko piękne ale i niezawodne. Szkoda, że Mazda nie ma już motoru Wankla, bo Alfa Romeo Spider z takim silnikiem to dopiero byłaby niespodzianka.
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: Wiem ze wiele osob ma juz dosyc czekania na kolejne przesuniecie premiery nowych Alf.

Jednak Marchionne ma racje w tym co robi.

Mimo koniunktury na rynku dobr luksusowych, w kryzysie przybywa bogaczy, Marchionne skupil sie na rynku amerykanskim, ktory wczesniej sie zalamal - a co za tym idzie, wczesniej sie podniosl.

Grupa Chryslera juz przynosi pokazne zyski, a motto Marchionne: "The competition has noticed our resurgence, and our rivals keep getting better, so we need to get better at a much faster pace" zapowiada nie lada premiery.

Pojawia sie pierwszy solidny zysk, pojawia sie i pierwsze konkretne inwestycje.

A to, ze Marchionne wygraza sie przeniesieniem produkcji poza Wlochy to jego typowa zagrywka.

To zwykly szantaz na rzadzie Wloch, ktory dal sobie zwiazac rece przez Angele Merkel, ktora dbajac oto by VAG nie mial zbyt ciezkiej konkurencji narzuca poprzez komisje UE zakaz dawania ulg podatkowych i tworzenia stref ekonomicznych na terenie Wloch i Francji.

Kiedys wspomnisz moje slowa ;)
Dodano: 11 lat temu
Do djbisonus: A kto nie czeka?

Tylny naped zmieni w Alfie naprawde duzo.

Taki skok w hierarchii motoryzacyjnej nie snil sie chyba nikomu w Mediolanie przez ostatnie dwie dekady.

Ja osobiscie jestem ciekaw co wyjdzie z mariazu z Mazda w modelu Spider.

W obecnej sytuacji trudno sobie wyobrazic bardziej kompetentnego wspolnika do budowy roadstera niz Mazda.
Dodano: 11 lat temu
Do autre2003: Za wyjatkiem SUVa w palecie Alfy cala reszta pasuje.

Wszak sedany o sportowych genach u Alfy to nie nowosc.

A niestety poza Jeepem, zadna z amerykanskich marek koncernu nie jest w Europie oferowana.

*za wyjatkiem UK oczywiscie, ale to juz inna historia
Dodano: 11 lat temu
Do Reginald911:

" alt=""/>
Dodano: 11 lat temu
Do Reginald911: bardzo przydatny link ;), drukne sobie i następnym razem jak spotkam tego "oszczędnego" pana z Bentleya, to mu to dam :)
Ciekawe jak zareaguje
Dodano: 11 lat temu
Do Reginald911: Nie ma w języku człowieka kulturalnego słów na określenie takiej profanacji [niewiem]
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: apropo gazowania egzotycznych samochodów :P

http://www.gtspirit.com/2013/04/28/column-lpg-conversion-kits-on-exotic-supercars/
Dodano: 11 lat temu
Do autre2003: Kasę na auto ma, na Pb do niego też ma, na opłaty też, a taki koleś oszczędza na wosku za kilkadziesiąt złotych, którego dbający właściciel nawet na Tico by nie położył. Oczywiście nie obrażając Tico i ich właścicieli.
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: No co Ty, najtańsze kosmetyki nakładane przez "wczorajszych" pracowników idealnie pasują przecież do Bentleya. A 30 zyla w kieszeni zostaje, jak to mówią ziarnko do ziarnka i... na Bentleya jest
Dodano: 11 lat temu
Do autre2003: To tak jakby kupić świetne auto z wielkim silnikiem żeby za chwilę zamontować do niego LPG. Profanacja.
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: Ale będzie tańsze w utrzymaniu ;), Bentley już się stał tańszy w utrzymaniu. Można zrobić przegląd w serwisie VW i zapłacić za niego dwa razy mniej.
Jakiś czas temu widziałem takiego jegomościa co przyjechał 200 km żeby zaoszczędzić na przeglądzie.
Drugiego widziałem na myjni kłócił się o 30 zł na komplecie, chwaląc się jednocześnie iż za auto zapłacił 600 tys.
Ale wcześniej był na najtańszej (sieciowej) myjni i płacił za komplet 30 zł mniej [rozpacz]
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: To co napisałem to oficjalne informacje, także już jest krok do przodu :p
Dodano: 11 lat temu
Do autre2003: Już księgowi z VW zadbają o to żeby potanić produkcję Porschaków. Za parę lat Porsche będzie miało zamienne podzespoły ze Golfem, a co gorsze ze Skodą Fabią.

Teraz zupełnie innego znaczenia nabierze powiedzenie: "Zamienię Porsche na gorsze" [smiech2]
Dodano: 11 lat temu
Do MarcinGP: Z zakupem Porsche przez VW uważam podobnie.
Obawiam się iż Porsche prędzej czy później skończy jak Audi, czyli z tą samą technologią(plus jakieś drobiazgi technologiczne/kosmetyczne w topowych wersjach) co VW.
Zostaje coraz mniej niezależnych marek motoryzacyjnych, coraz mniej marek z charakterem, trzymających się swojego rodowodu/historii.
Dodano: 11 lat temu
Do djbisonus: Z tym czekaniem to uważaj bo możemy nie dożyć. Już od pięciu lat czytam o zapowiedziach następcy 166 i 159 czyli Giulii, a tu nic... Przestałem się tym interesować, bo pogrywają już sobie bezczelnie. Rzucają jakieś ochłapy informacji, że już, że zaraz, a tymczasem wypuszczają badziewne i gejowate MiTo oraz Giuliette. teraz już będę jak niewierny Tomasz. Jak nie zobaczę to nie uwierzę. Zepsuli atmosferę oczekiwania przeciągając ją w nieskończoność.
Dodano: 11 lat temu
Do brzozzhems: Ciekawe czy te sztuki to są od lekarza z Niemiec, który jeździł nimi tylko do kościoła, wyłącznie autostradą i to jedynie w ciepłe i suche dni [smiech2]
Dodano: 11 lat temu
Ja tylko czekam na Giulie i Alfette tylnonapędowe, które mają debiutować w 2015-17r. ponoć Mito i Giulietta nie będą miały następców, a alfa ma zbudować nowe tylnonapędowe limuzyny przy współpracy z maserati.
Najnowsze blogi
Dodano: 6 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
6 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
4 komentarze
Dodano: 8 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
26 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl