Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mitsubishi ASX Krzysiu » Czemu kupiłem ASX z dizlem







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mitsubishi ASX
  • przebieg 2 100 km
  • rocznik 2011
  • silnik 1.8 DID MIVEC
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 4208 razy
Data wydarzenia: 26.07.2011
Czemu kupiłem ASX z dizlem
Kategoria: obserwacja
Od zawsze byłem zwolennikiem silników wysokoprężnych. Moc praktycznie w pełnym zakresie obrotomierza, niskie spalanie i ta jazda na niskich obrotach. W przyspieszaniu benzyna o tej samej mocy przegrywa z ropniakiem.
Następną zaletą ASX jest to, że świetnie sprawuje się, ta niby terenówka, na naszych polskich dziurach.
Wygodny, komfortowy i bezpieczny.

Dane techniczne
Silnik 1.8 DID MIVEC 6 MT
Pojemność silnika cm3 1798
Maksymalna moc KM(kW)/obr./min 150 (110)/4000
Maksymalny moment obrotowy Nm(kg/m)/obr./min 300(30,6)/ 2000 - 3000
Pojemność zbiornika paliwa l 63
Typ paliwa diesel

Przyspieszenie (0-100km/h) sek. 9,7
Maksymalna prędkość km/h 200
Masa holowanej przyczepy z hamulcem kg 1400
Miasto l/100km 6,7
Poza miastem l/100km 4,8
Średnie l/100km 5,5
Przód Kolumny MacPhersona, sprężyny śrubowe ze stabilizatorem
Tył Wielowahaczowe, sprężyny śrubowe ze stabilizatorem
Masa własna 5d kg 1440
Dopuszczalna masa całkowita kg 2060
Pojemność bagażnika min./max. l 419
Długość mm 4295
Wysokość mm 1615
Szerokość mm 1770
Rozstaw osi mm 2670
Prześwit mm 170



ASX z najwyższą oceną Euro NCAP: 5 gwiazdek
Niespełna rok po swoim udanym debiucie, kompaktowy crossover Mitsubishi ASX potwierdza swą najwyższą inżynieryjną jakość na testach zderzeniowych organizowanych przez Euro NCAP. 5-gwiazdkowy wynik dopełni listę zalet modelu ASX. Testy przeprowadzano zgodnie z nowymi, zaostrzonymi standardami.
Szczegółowe, imponujące wyniki ASX:
• Bezpieczeństwo dorosłego pasażera: 86%
• Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 78%
• Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 60%
• Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%
Wysoki poziom wbudowanego pasywnego systemu bezpieczeństwa Mitsubishi ASX to zasługa między innymi takich rozwiązań:
• Zoptymalizowany kształt ośmiokątnej sekcji podłużnicy, który polepszył absorpcję energii.
• 3-kierunkowe wzmocnienie poprzeczne, łączące tylną część przedniej podłużnicy z deską rozdzielczą oraz wsporniki słupkowe zwiększające poziom pochłaniania i wydajność rozpraszania energii zderzenia.
• Przednia sekcja podłużnic zawiera odkształcalną strukturę, która absorbuje energię zderzenia, zapobiegając jej rozprzestrzenianiu się na całą część podłużnicy podczas zderzenia z niewielką prędkością. Pozwala to na zminimalizowanie uszkodzeń nadwozia i redukcję kosztów naprawy.
• Wzmocniona konstrukcja opasująca nadwozie, w której boczne wzmocnienia podłużnicy są ze sobą zespawane, skutecznie absorbuje energię uderzenia podczas czołowego, tylnego i bocznego zderzenia
• Zastosowanie stali o bardzo wysokiej wytrzymałości zwiększa sztywność i pozwala zredukować masę.
Wszystkie te elementy składają się między innymi na nowoczesną technologię bezpieczeństwa kabiny RISE („Reinforced Impact Safety Evolution”;). Dla przypomnienia, technologia bezpieczeństwa kabiny RISE ma na celu integrację elementów strukturalnych w celu zapewnienia pasażerom aktywnej ochrony podczas kolizji. Technologia ta zdecydowanie podnosi poziom bezpieczeństwa, rozpraszając i pochłaniając energię uderzenia w czasie zderzenia bocznego lub najechania na tył pojazdu, oraz kontrolując proces odkształcania kabiny.
Dodatkowo na bardzo dobre wyniki bezpieczeństwa pieszych (60%) miały także wpływ:
• pusta przestrzeń pod maską tworząca strefę zgniotu chroniącą pieszego przed skutkami kolizji,
• pusta przestrzeń pod osłoną podszybia,
• plastikowe przednie błotniki,
• przedni zderzak pochłaniający energię (dodatkowa ochrona nóg pieszego podczas kolizji).
Ponadto – dzięki wszechstronnej elektronicznej architekturze platformy ”Project Global” – ASX oferuje także pełną gamę aktywnych i pasywnych elementów bezpieczeństwa, w tym:
• Aktywną Kontrolę Stabilności (ASC)
• Kontrolę Trakcji
• System wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA),
• System przeciwdziałający blokowaniu kół (ABS),
• System wspomagania hamowania Brake Assist,
• System elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD),
• System sygnalizacji awaryjnego zatrzymania pojazdu,
• 7 poduszek bezpieczeństwa (łącznie z poduszką kolanową dla kierowcy).

Film przedstawiający wyniki testu:
http://www.euroncap.com/results/mitsubishi/asx/2011/424.aspx



1.8 LITROWY SILNIK DI-D MIVEC Z TURBODOŁADOWANIEM
Łącząc wysoką wydajność silnika Diesla z systemem
zmiennych faz rozrządu i wzniosu zaworów dolotowych
MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic
Control) ASX gwarantuje płynną moc i rozsądne
zużycie paliwa. Silnik ten zapewnia moment obrotowy
idealny do gwałtownych przyspieszeń i moc 150 KM,
wszystko dla Twojej nieograniczonej przyjemności
jazdy.
Dodano: 13 lat temu
Bardzo konkretny szczegółowy wpis.
Dodano: 13 lat temu
Oho, jaki bogaty dziennik!
Do pafka: ja też się boję DIZLI (silników Diesla) ;(
Dodano: 13 lat temu
ot taki tam link http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/mercedes/klasa-e/w211.html , i tak nik nie zaglądnie bo WIE LEPIEJ.
Dodano: 13 lat temu
Kwartał przerwy na tym portalu ale chyba za krótko... ludzie nie zmieniają się. Płyńcie jeszcze na dwie strony postów i niczego nawet kolejne 5stron nie zmieni. Diesel wygrał ostatni lub dwa ostatnie LeMansy... ludzie sieć mają ale nie czytają. Każdego z Was objeżdża E320cdi 224KM - które co najważniejsze: w razie potrzeby szybko i łatwo i tanio można przestawić z 500Nm na ponad 600... tyle podobno 4matic w '08 wytrzymuje. I co z tego, że diesel? Zrobiłem takim 12kkm rok temu ale Wy i TAK WIECIE lepiej
Dodano: 13 lat temu
Do pafka: Ja też nie słyszałem i nie zgadzam się z tym,że benzyna jest zawsze szybsza od diesla:).
Dodano: 13 lat temu
Do pafka: W takim razie czekam na motobloga.;)
Dodano: 13 lat temu
Bardzo dużo zależy od generacji silników. Proszę już się nie licytować. Diesle starszej generacji rzeczywiście nie były zbyt zrywne, ale wszystko się zmienia. Jeden będzie za dieslem inny za benzyną. Ja lubię diesla za to, że nie muszę go kręcić do wysokich obrotów, inny wręcz odwrotnie. Pozostawmy temat sporu nierozwiązany. Dziękuję wszystkim za komentarze.
Dodano: 13 lat temu
Do murphy6:
Nie jestem - fakt, ale też prawda jest taka, że poza krótkimi jazdami testowymi, nigdy dłużej dieslem nie jeździłem.

Z drugiej strony na ogół fajniej mi się jeździło turbo dieslem niż wolnossącą, nie za mocną benzyną.
A diesli ja się po prostu boję.

Z tych aut co najbardziej mnie interesowały, to diesle zawsze miały słabsze przyspieszenie.

A być może niedługo troszkę zmienię zdanie co do diesla, bo prawdopodobnie pojeżdżę sobie kilkaset km dieselkiem :-)
Dodano: 13 lat temu
Do ninzaninem: Silniki dwusuwowe mają małą sprawność w porównaniu do pochłanianego paliwa. Chociaż są teraz wprowadzane w motocyklach dwusuwy z przewietrzaniem cylindra w „międzytakcie”. Zawory nie są wtedy na popychaczach tylko na mimośrodach, żeby nadążyły. Powoduje to sprawność prawie taką samą jak w 4suwie i z tej samej pojemności można uzyskać dwa razy większą moc. Naturalnie przy wysokich obrotach. Duży plus dla nowych technologii. Pozdrawiam.
Dodano: 13 lat temu
Do pafka: Ja dane biorę ze strony producenta a te co Ty podałeś mogą się różnić np. ze względu na kierowcę. Nie jest to automat i nie wiadomo kto jak zmieniał biegi. Jeśli chcesz kolejny przykład to proszę.:)

Audi A5 3.0 TDI 240KM: 6,1s
Audi A5 3.2 265KM: 6,4s

Tych przypadków można mnożyć. Nie ma tak że zawsze benzyna jest szybsza i odwrotnie. Wszystko zależy od marki, modelu, silnika.

P.S. Od razu widać, że nie jesteś przekonany do diesla.:P
Dodano: 13 lat temu
Do murphy6:
Wprawdzie wg moich informacji jest to odpowiednio 9,9 i 9,8 do setki na korzyść diesla, ale teoretycznie miałbyś rację ;-)

Natomiast ta przewaga diesla o której mówi producent, nie potwierdza się w testach,
http://www.zeperfs.com/en/duel3127-2749.htm ,
przynajmniej jeśli chodzi o przyspieszenie do setki benzyna jednak wygrywa, ale elastyczność jest już lepsza w dieslu.
Dodano: 13 lat temu
Do pafka: Renault Megane Grandtour:

130 TCe: 9,9 do 100 km/h
130 dCi: 9,5 do 100 km/h

Nie ma prawidłowości, że zawsze benzyna jest szybsza.:)
Dodano: 13 lat temu
Do Czarny_Kotek:
"W przyspieszaniu benzyna o tej samej mocy przegrywa z ropniakiem."
Pod żadnym względem nie jest to prawda. A nawet słabsza benzyna ma lepsze przyspieszenie niż troszkę mocniejszy diesel. I to również wolnossąca, nie mówiąc już o turbo benzynie.
Na przykład Fabia II:
turbo diesel 1,6 90 KM - 12,6 s do setki
benzyna 1,4 85 KM - 12,2 do setki
turbo benzyna 1,2 85 KM - 11,7 do setki

Ale faktem jest, że do Twojego auta diesel powinien być dobrym wyborem, o ile nie będziesz za dużo jeździć po mieście...
Dodano: 13 lat temu
Jak się nie mylę diesel jest stosowany w sportach, w wyścigu LE MANS.;)

Ja mam benzynę oraz diesla i mówiąc szczerze nie wiem co dla mnie jest lepsze. Na pewno nie kupiłbym benzyny wolnossącej tylko z Turbo. Dieslem się przyjemnie jeździ a jeśli chodzi o wyścig ze świateł to niejednokrotnie bierze benzynę ze względu na swój mocny start potem rzeczywiście benzyna nadrabia to co straciła. Podsumowując nie ma dla mnie zwycięzcy, każdy kupuje to co lubi i tyle.
Dodano: 13 lat temu
Moim zdaniem nie ma się co licytować, bo i tak każdy pozostanie przy swoim zdaniu. Nie widzę sensu w udowadnianiu o ile setnych sekundy jest szybszy dany samochód nad innym, bo w warunkach drogowych nie ma to praktycznie żadnego znaczenia.
Znam ludzi, którzy patrzą jednotorowo na sprawę i mimo tego, że przejeżdżają tylko kilka tys. km po mieście, to i tak kupują diesla. Nawiasem mówiąc nigdy one nie słyszały o czymś takim, jak dbałośc o turbinę czy DPF. :P
Dodano: 13 lat temu
Do Czarny_Kotek: Moja dygresja miała jedynie rzucić inny punkt widzenia w kontekście dyskusji, które silniki są 'szybsze' (swoją drogą w dyskusji porównywane tu są pojemności silników, a nie ich masa).
Często jeżdżę dieslem mojego ojca zwłaszcza w dalsze trasy, żeby nie przemieszczać się moim pudełeczkiem i uważam że całkiem nieźle sobie radzi całość konstrukcji z silnikiem włącznie, ale gdy przyjdzie się przebijać przez miasto w godzinach szczytu, mankamentem zaczyna być brak automatu... Na pytanie czy diesel czy benzyna winno się zawsze odpowiadać zaczynając od słowa 'zależy'!
Swoją drogą ciekawi mnie jak w tej konfrontacji widzielibyście możliwości silników dwusuwowych??
Dodano: 13 lat temu
Do Czarny_Kotek: BArdzo fajny wpis, choc wczytalem sie w dane bezpieczenstwa bardziej, niz w reszte.
Na pytanie, czemu benzyna a nie disel w sporcie... ic3man1982 swietnie na to pytanie odpowiedzial. Podczas wyscigow samochod zyluje na wysokich obrotach, gdzie silnik dieslowy po prostu nie daje rady. I na pewno jest jezscze 100000 powodow, dla ktorych nie stosuje sie ropy w wyscigach.

Przypuszczam, ze rajdy off-roadowe sa tylko wyjatkiem.
Dodano: 13 lat temu
Wpadłem, ale tu są Ci, którzy swoje będą zawsze stawiali na górze nie przyjmując niczego do wiadomości nie posiadając większego pojęcia o czym piszą. Fakt, wyczyn objechać SS'a TiD 125KM ważącego 1600kg czymś co złoży się w wypadku jak maluch i waży ledwo 1200... Szkoda mojego czasu.

Na pytanie jakim cudem odpowiadam: religijnym.

P.S. Dla osiągnięcia czegoś w tej rozmowie polecam usuwać posty wysyłane przez ludzi nie posiadających równocześnie turbodiesla i turbobenzyny bo to teoretycy. Takie rozmowy nie prowadzą do celu.
Dodano: 13 lat temu
Do ninzaninem: Dużo osób pisze o ruszaniu z pod świateł, to nie jest wiarygodne. Ty żyłujesz auto a sąsiad sobie odpuszcza. Tak to maluchem można wygrać prawie z każdym. W sportach motorowych przyjęła się benzyna bo starsze diesel nie miały nic do gadania i z mniejszej pojemności uzyskiwali większą moc. Pozdrawiał wszystkich i dziękuję za komentarze:-)
Dodano: 13 lat temu
Widzę że rozmowa się rozwinęła. Nie spodziewałem się że wywołam taką dyskusję. Każdy może mieć swoje zdanie tylko jak to wytłumaczycie? Biorąc gołe dane od producentów, pomijając umiejętności kierowców. Nie będę szukał daleko ASX benzyna 1,6 MIVEC 117KM(6000obr) od 0-100km 11,4s ; ASX 1,8 DI-D MIVEC 116KM(3750obr) od 0-100km 10,2s. I względem was diesel jest cięższy o 100kg od benzyny. Proszę posprawdzać inne marki, ale w większości jest podobnie.
Dodano: 13 lat temu
Do Tomaski: Zastanawiający jest fakt, dlaczego w miażdżącej większości sportów motorowych wykorzystywane są silniki benzynowe... W porównaniu w zakresie 60-120 w turbobenzynie zaczynasz przyspieszanie na którym biegu, bo ja sugerowałbym przyredukować do 2... Nie wspominając już o dwusuwie...
Dodano: 13 lat temu
Jakim cudem 2.2TD jest minimalnie szybszy od doladowanej benzyny ??? Probowalem sie z Saabem 9-3 2.2TD 125KM tylko tym nowszym w sedanie i go objezdzalem jak chcialem to np. Saab 9-3 Viggen powinien go zostawic pożądnie w tyle. Disel niebyl i niebedzie silnikiem do sportowej jazdy .A fakt faktem odcinka np. przy 7500 Obr robi robote :D
Dodano: 13 lat temu
...turbo diesel jest dla kierowców myślących i świadomych tego czym jadą. Argument kręcenia diesla niżej to populizm... bo skoro czwórkę wrzucamy i pięknie ciągnie od 2K rpm, to? I nie potrzeba wyć silnikiem do odcinki bo robi robotę. Z resztą odpowiedni do rozmowy będzie kierowca jeżdżący zamiennie oboma, a gdy ktoś skupił się na jednym to nic nie wie.
Dla przykładu 150KM w turbobenzynie w 9-3 minimalnie jest szybsze od mojego 125KM turbodiesla. I to tylko przez ogranicznik momentu 1szego biegu w dieslu - bo by kółka tego nie przeniosły na drogę i tak;-) W zakresie 60-120 "słabszy" diesel odjeżdża pomimo o 90kg większej masy.
Dodano: 13 lat temu
Mnie najbardziej podobają sie statystyki dotyczace bezpieczeństwa. No pozostałe też super. Ale ja życzę tylko żeby jeździło autko bezawaryjnie :)
Dodano: 13 lat temu
witam ja również uważam że benzyna jest bardziej zrywniejsza od diesla :)ale gratuluje zakupu autka :)
Dodano: 13 lat temu
Najważniejsze, że Właściciel zadowolony...
Dodano: 13 lat temu
Ja również nie zgadzam się z tym, że wygrasz z benzyną o tej samej mocy, prawda jest taka, że szanse są wyrównane pod warunkiem, że ktoś dobrze i szybko zmienia biegi. W dieslu masz ledwie może (w porywach) 3K użytecznych obrotów w benzynie jest to przynajmniej 5K więc chociażby zarabiasz na zmianie biegów. Ja osobiście nie lubię diesli aczkolwiek do terenówek i dużych SUVów pasują jak ulał. Nie lubię tej ich charakterystyki, ciągną od 2K do 4K a potem jakby ktoś zasilanie odłączył i trzeba machać lewarkiem. Prawda, ciągną od samego dołu, ale jak by się tak zastanowić turbo benzyny również. Może i mało palą, ale akurat oszczędności na tym zostawisz w serwisie (nawet biorąc pod uwagę okresowe przeglądy i wymiany eksploatacyjne a nie potencjalne awarie). Do tego są zwykle ok 100kg cięższe od benzynowych odpowiedników więc zamontowane z przodu pogłębiają podsterowność. I jakby tego było mało, trują 10x bardziej i nie mówię o CO2 (którego emisja jest porównywalna do benzyn) a o szkodliwych tlenkach azotu.

PS. Ważne, że jesteś zadowolony ;)

http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci_dnia/news/to-diesle-zatruwaja-srodowisko,1671761
Dodano: 13 lat temu
To jakaś nowa technologia silników ten DIZEL????
Dodano: 13 lat temu
Gratki za autko kazdy ma inne oczekiwania wobec auta :) Grunt zeby wlasciciel byl zadowolony :)
ALe niezgodze sie co do tego "ze benzyna o tej samej mocy przegra z ropniakiemn" .
Pare aut napedzanych ON przewiozlem z pod swiatel i to niby duzo mocniejsze disle typu 2,5 tdi, 2.5TDS czy np. 1.9 TdI ARL przegrywaly z moim benzyniakiem :)
Dodano: 13 lat temu
Pomimo tych powyżej przedstawionych przez Ciebie zalet diesla, ja zawsze byłem, jestem i już chyba będę ogromnym fanem "benzyniaków". ;) Nawet kiedyś ktoś mądry stwierdził, że "życie jest zbyt krótkie, by jeździć dieslem". :P
Niemniej życzę Ci zadowolenia z eksploatacji ASX-a. :)
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl