Wpis w blogu auta
Mitsubishi ASX
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 4208 razy
Data wydarzenia: 26.07.2011
Czemu kupiłem ASX z dizlem
Kategoria: obserwacja
Następną zaletą ASX jest to, że świetnie sprawuje się, ta niby terenówka, na naszych polskich dziurach.
Wygodny, komfortowy i bezpieczny.
Dane techniczne
Silnik 1.8 DID MIVEC 6 MT
Pojemność silnika cm3 1798
Maksymalna moc KM(kW)/obr./min 150 (110)/4000
Maksymalny moment obrotowy Nm(kg/m)/obr./min 300(30,6)/ 2000 - 3000
Pojemność zbiornika paliwa l 63
Typ paliwa diesel
Przyspieszenie (0-100km/h) sek. 9,7
Maksymalna prędkość km/h 200
Masa holowanej przyczepy z hamulcem kg 1400
Miasto l/100km 6,7
Poza miastem l/100km 4,8
Średnie l/100km 5,5
Przód Kolumny MacPhersona, sprężyny śrubowe ze stabilizatorem
Tył Wielowahaczowe, sprężyny śrubowe ze stabilizatorem
Masa własna 5d kg 1440
Dopuszczalna masa całkowita kg 2060
Pojemność bagażnika min./max. l 419
Długość mm 4295
Wysokość mm 1615
Szerokość mm 1770
Rozstaw osi mm 2670
Prześwit mm 170
ASX z najwyższą oceną Euro NCAP: 5 gwiazdek
Niespełna rok po swoim udanym debiucie, kompaktowy crossover Mitsubishi ASX potwierdza swą najwyższą inżynieryjną jakość na testach zderzeniowych organizowanych przez Euro NCAP. 5-gwiazdkowy wynik dopełni listę zalet modelu ASX. Testy przeprowadzano zgodnie z nowymi, zaostrzonymi standardami.
Szczegółowe, imponujące wyniki ASX:
• Bezpieczeństwo dorosłego pasażera: 86%
• Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 78%
• Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 60%
• Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%
Wysoki poziom wbudowanego pasywnego systemu bezpieczeństwa Mitsubishi ASX to zasługa między innymi takich rozwiązań:
• Zoptymalizowany kształt ośmiokątnej sekcji podłużnicy, który polepszył absorpcję energii.
• 3-kierunkowe wzmocnienie poprzeczne, łączące tylną część przedniej podłużnicy z deską rozdzielczą oraz wsporniki słupkowe zwiększające poziom pochłaniania i wydajność rozpraszania energii zderzenia.
• Przednia sekcja podłużnic zawiera odkształcalną strukturę, która absorbuje energię zderzenia, zapobiegając jej rozprzestrzenianiu się na całą część podłużnicy podczas zderzenia z niewielką prędkością. Pozwala to na zminimalizowanie uszkodzeń nadwozia i redukcję kosztów naprawy.
• Wzmocniona konstrukcja opasująca nadwozie, w której boczne wzmocnienia podłużnicy są ze sobą zespawane, skutecznie absorbuje energię uderzenia podczas czołowego, tylnego i bocznego zderzenia
• Zastosowanie stali o bardzo wysokiej wytrzymałości zwiększa sztywność i pozwala zredukować masę.
Wszystkie te elementy składają się między innymi na nowoczesną technologię bezpieczeństwa kabiny RISE („Reinforced Impact Safety Evolution”. Dla przypomnienia, technologia bezpieczeństwa kabiny RISE ma na celu integrację elementów strukturalnych w celu zapewnienia pasażerom aktywnej ochrony podczas kolizji. Technologia ta zdecydowanie podnosi poziom bezpieczeństwa, rozpraszając i pochłaniając energię uderzenia w czasie zderzenia bocznego lub najechania na tył pojazdu, oraz kontrolując proces odkształcania kabiny.
Dodatkowo na bardzo dobre wyniki bezpieczeństwa pieszych (60%) miały także wpływ:
• pusta przestrzeń pod maską tworząca strefę zgniotu chroniącą pieszego przed skutkami kolizji,
• pusta przestrzeń pod osłoną podszybia,
• plastikowe przednie błotniki,
• przedni zderzak pochłaniający energię (dodatkowa ochrona nóg pieszego podczas kolizji).
Ponadto – dzięki wszechstronnej elektronicznej architekturze platformy ”Project Global” – ASX oferuje także pełną gamę aktywnych i pasywnych elementów bezpieczeństwa, w tym:
• Aktywną Kontrolę Stabilności (ASC)
• Kontrolę Trakcji
• System wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA),
• System przeciwdziałający blokowaniu kół (ABS),
• System wspomagania hamowania Brake Assist,
• System elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD),
• System sygnalizacji awaryjnego zatrzymania pojazdu,
• 7 poduszek bezpieczeństwa (łącznie z poduszką kolanową dla kierowcy).
Film przedstawiający wyniki testu:
http://www.euroncap.com/results/mitsubishi/asx/2011/424.aspx
1.8 LITROWY SILNIK DI-D MIVEC Z TURBODOŁADOWANIEM
Łącząc wysoką wydajność silnika Diesla z systemem
zmiennych faz rozrządu i wzniosu zaworów dolotowych
MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic
Control) ASX gwarantuje płynną moc i rozsądne
zużycie paliwa. Silnik ten zapewnia moment obrotowy
idealny do gwałtownych przyspieszeń i moc 150 KM,
wszystko dla Twojej nieograniczonej przyjemności
jazdy.
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Do pafka: ja też się boję DIZLI (silników Diesla)
Nie jestem - fakt, ale też prawda jest taka, że poza krótkimi jazdami testowymi, nigdy dłużej dieslem nie jeździłem.
Z drugiej strony na ogół fajniej mi się jeździło turbo dieslem niż wolnossącą, nie za mocną benzyną.
A diesli ja się po prostu boję.
Z tych aut co najbardziej mnie interesowały, to diesle zawsze miały słabsze przyspieszenie.
A być może niedługo troszkę zmienię zdanie co do diesla, bo prawdopodobnie pojeżdżę sobie kilkaset km dieselkiem
Audi A5 3.0 TDI 240KM: 6,1s
Audi A5 3.2 265KM: 6,4s
Tych przypadków można mnożyć. Nie ma tak że zawsze benzyna jest szybsza i odwrotnie. Wszystko zależy od marki, modelu, silnika.
P.S. Od razu widać, że nie jesteś przekonany do diesla.
Wprawdzie wg moich informacji jest to odpowiednio 9,9 i 9,8 do setki na korzyść diesla, ale teoretycznie miałbyś rację
Natomiast ta przewaga diesla o której mówi producent, nie potwierdza się w testach,
http://www.zeperfs.com/en/duel3127-2749.htm ,
przynajmniej jeśli chodzi o przyspieszenie do setki benzyna jednak wygrywa, ale elastyczność jest już lepsza w dieslu.
130 TCe: 9,9 do 100 km/h
130 dCi: 9,5 do 100 km/h
Nie ma prawidłowości, że zawsze benzyna jest szybsza.
"W przyspieszaniu benzyna o tej samej mocy przegrywa z ropniakiem."
Pod żadnym względem nie jest to prawda. A nawet słabsza benzyna ma lepsze przyspieszenie niż troszkę mocniejszy diesel. I to również wolnossąca, nie mówiąc już o turbo benzynie.
Na przykład Fabia II:
turbo diesel 1,6 90 KM - 12,6 s do setki
benzyna 1,4 85 KM - 12,2 do setki
turbo benzyna 1,2 85 KM - 11,7 do setki
Ale faktem jest, że do Twojego auta diesel powinien być dobrym wyborem, o ile nie będziesz za dużo jeździć po mieście...
Ja mam benzynę oraz diesla i mówiąc szczerze nie wiem co dla mnie jest lepsze. Na pewno nie kupiłbym benzyny wolnossącej tylko z Turbo. Dieslem się przyjemnie jeździ a jeśli chodzi o wyścig ze świateł to niejednokrotnie bierze benzynę ze względu na swój mocny start potem rzeczywiście benzyna nadrabia to co straciła. Podsumowując nie ma dla mnie zwycięzcy, każdy kupuje to co lubi i tyle.
Znam ludzi, którzy patrzą jednotorowo na sprawę i mimo tego, że przejeżdżają tylko kilka tys. km po mieście, to i tak kupują diesla. Nawiasem mówiąc nigdy one nie słyszały o czymś takim, jak dbałośc o turbinę czy DPF.
Często jeżdżę dieslem mojego ojca zwłaszcza w dalsze trasy, żeby nie przemieszczać się moim pudełeczkiem i uważam że całkiem nieźle sobie radzi całość konstrukcji z silnikiem włącznie, ale gdy przyjdzie się przebijać przez miasto w godzinach szczytu, mankamentem zaczyna być brak automatu... Na pytanie czy diesel czy benzyna winno się zawsze odpowiadać zaczynając od słowa 'zależy'!
Swoją drogą ciekawi mnie jak w tej konfrontacji widzielibyście możliwości silników dwusuwowych??
Na pytanie, czemu benzyna a nie disel w sporcie... ic3man1982 swietnie na to pytanie odpowiedzial. Podczas wyscigow samochod zyluje na wysokich obrotach, gdzie silnik dieslowy po prostu nie daje rady. I na pewno jest jezscze 100000 powodow, dla ktorych nie stosuje sie ropy w wyscigach.
Przypuszczam, ze rajdy off-roadowe sa tylko wyjatkiem.
Na pytanie jakim cudem odpowiadam: religijnym.
P.S. Dla osiągnięcia czegoś w tej rozmowie polecam usuwać posty wysyłane przez ludzi nie posiadających równocześnie turbodiesla i turbobenzyny bo to teoretycy. Takie rozmowy nie prowadzą do celu.
Dla przykładu 150KM w turbobenzynie w 9-3 minimalnie jest szybsze od mojego 125KM turbodiesla. I to tylko przez ogranicznik momentu 1szego biegu w dieslu - bo by kółka tego nie przeniosły na drogę i tak W zakresie 60-120 "słabszy" diesel odjeżdża pomimo o 90kg większej masy.
PS. Ważne, że jesteś zadowolony
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci_dnia/news/to-diesle-zatruwaja-srodowisko,1671761
ALe niezgodze sie co do tego "ze benzyna o tej samej mocy przegra z ropniakiemn" .
Pare aut napedzanych ON przewiozlem z pod swiatel i to niby duzo mocniejsze disle typu 2,5 tdi, 2.5TDS czy np. 1.9 TdI ARL przegrywaly z moim benzyniakiem
Niemniej życzę Ci zadowolenia z eksploatacji ASX-a.