Wpis w blogu auta
Dacia Logan
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 1060 razy
Data wydarzenia: 28.09.2014
Czemu logan?
Kategoria: inne
Pomijając oczywiste (hamulce, sprzęgło i wygodę na siedzeniu kierowcy), samochodem jeździ się bardzo podobnie jak wyżej wymienionych 15-letnim fiatem. Nawet mocy jest tyle samo. W sumie nie ma co się dziwić, w momencie premiery ów fiat prezentował podobną półkę co teraz Logan.
Trochę różnicy jest w jakości wykonania. O ile plastiki są jakości raczej mizernej, to blacha w Loganie sprawia wrażenie solidnej i nie ugina się pod mocniejszym naciskiem.
To tyle z wrażeń na początek, może nie widać tego z opisu, ale póki co jestem bardzo zadowolony

Najnowsze blogi
Dodano: 56 minut temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
Dodano: 18 godzin temu, przez darek-k
ze względu na panujące warunki pogodowe w tym roku znacznie opóźni się mój start w tym sezonie
nie lubię marznąć na motorze, więc czekam aż temp będzie znośna
1
komentarz
Dodano: 5 dni temu, przez humvee5
"Jeśli samochody cię użądliły i ta opuchlizna nie schodzi, to nic z tym nie zrobisz". To wyjaśnia, czemu dziennie na spędzamy na aWc średnio kilka minut, by podpatrzeć użądlenia u innych, ...
19
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Ale każdy ma swoje zdanie co do motoryzacji, niektórzy muszą koniecznie wąchać zapaszek nowego (chińskiego) plastiku. Tak jak niektórzy wolą dziewice (nie wiem czemu), które tylko leżą i stękają, a niektórzy wolą kobiety, które umieją coś więcej
W Cordobie masz 75 koni z pojemności 1.6 i 8 zaworową głowicę, pojemność daje Ci większy moment, a 8 zaworów pozwala na obniżenie obrotów w jakich jest on osiągalny.
W Loganie 1.2 masz niższy moment i 16 zaworową głowicę, co powoduje że jest on osiągalny dopiero przy 4250 obr/min, dla porównania u Ciebie przy 2700 obr/min
Ja przymierzałem się do takiej Dacii z tym silnikiem, tylko w kombi.
I przesiadka z 75 konnego Golfa III kombi, była zaskakująca.
W Golfie silnik ciągnie od samego dołu a w Dacii dołu właściwie nie ma, mimo podobnej masy na niskich obrotach prawie nie jedzie w porównaniu z Golfem.
Choć dalej uważam, że to jedna z najrozsądniejszych propozycji jeśli ktoś chce mieć koniecznie nowe auto w tym segmencie, ale jednak nie dla mnie
piękna pieśń o Dacii Logan, w niej jest odpowiedź... dlaczego Logan.
A tak na poważnie, widać zakup przemyślany, a to już coś. Autko spełnia Twoje wymagania, więc teraz trzeba życzyć bezproblemowej eksploatacji, jak najdłuższej rzecz jasna.
Daje sobie lepiej rade, niż stu konna Primera.
A czemu nie?
Źle nie wygląda, jest pojemny i oszczędny.
Choć pewnie sam zdecydowałbym się na kombi 1.2 lpg - by maksymalnie wykorzystać ekonomiczny potencjał tej konstrukcji.
Mała ilość elektroniki to faktycznie duża zaleta, silnik od Renault więc też niespodzianek nie powinien sprawiać.
Trapią mnie tylko 2 sprawy.
1. Czy silnik 1.2 75 nie będzie za słaby do tego auta.
2. Jak u Dacii z zabezpieczeniem antykorozyjnym, w byłej pracy zaobserwowałem, że Dacie miewają z tym problemy, szczególnie na rantach drzwi (stary Logan), okolice wlewu paliwa (Sandero młode egzemplarze!)
Ale, liczę że wszystko gra i życzę bezproblemowej eksploatacji
Mam nadzieję że będziesz czasami pisał jak się wozidło sprawuje