Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy humvee5
»
Część III na koniec, czyli "koszty, Panie, koszty"
Wpis w blogu użytkownika
humvee5
Dodano: 6 lat temu
Blog odwiedzono 994 razy
Data wydarzenia: 20.03.2018
Część III na koniec, czyli "koszty, Panie, koszty"
Kategoria: inne
Wersja do jazd próbnych, skoro pytał o nią Arturo1977, miała przedni napęd i spokojnie można by ją sobie przytulić z bogatym wyposażeniem i mocniejszą, mniejszą "benzyną". Chyba że kogoś kusi forsowanie błotnych kałuż lub głębszych zasp - wybierając 4x4, będzie zadowolony.
Spalanie na trasie z dodatkiem kawałka miasta wyniosło 8,1 l./100 km., przy czym dość podobną trasę z większą domieszką pustej pozamiejskiej drogi Octavia III zamknęła w moich rękach wynikiem 6,3 l./100. Szacuję, że na tym samym kawałku drogi kompakt Skody popisałby się wynikiem 6,9 l., więc jednak Duster pali sporo. Z napędem obu osi wyszłoby mu na pewno 8,9 l./100, a zatem nie jest to pojazd dla oszczędnych pod dystrybutorem.
Testowana wersja z pakietem LOOK (zbędnym) i automatyczną klimatyzacją (dla mnie zbędną, ale MaArek wie, że to miły dodatek) kosztuje 69000 zł. Suzuki Vitara w tych pieniądzach i wyposażeniu ma mniej elastyczny silnik wolnossący i lepsze multimedia. Ale nie... z multimediami robi się już co najmniej 73 tysiące i nie ma automatycznej klimy, ale auto wciąż pali mniej i wygląda jak modny crossover, a nie wół roboczy z pobliskiego placu budowy.
Czy będzie część czwarta? "Czuję, że guzdrzę się z tą relacją"
Ostatnia aktualizacja: 20.03.2018 23:05:47
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
https://autogaleria.pl/nowosci/producenci-i-rynek/silniki-benzynowe-oferta-dacia-duster-polska/amp/
Do tego na 6-8 calowym ekranie ikony są, nawet w nieźle wyglądającym menu od VW, porozrzucane po ekranie i niektóre ikony są o wymiarach poniżej 1cm na 1cm.
W zasadzie nie używam ekranu dotykowego podczas szybszej jazdy (za wyjątkiem ulubionych z menu telefonicznego bo tam są klocki 4 na 4 cm) bo wg. mojej oceny wymaga odwrócenia uwagi od drogi i dlatego tak bardzo brakuje przycisku zmiany katalogów na kierownicy.
Do tego nowsze systemy od VW np. golf VII po liftingu są pozbawiane bocznych klawiszy zmiany podstawowych funkcji (radio, media, telefon, komputer, nawigacja, ustawienia) i pokręteł co jeszcze bardziej utrudnia obsługę.
przyciski na kierownicy czy w obrębie poprawiają poziom bezpieczeństwa i o tym nie mówiłem ze nie.
Tutaj Audi i BMW prezentuja gorszy poziom
Do samej marki osobiście nic nie mam, ale przy zbliżonej cenie brałbym zdecydowanie wolnossącego sandacza
Mam już propozycję ksywki dla Twojego Dustera "GO! Duster GO!"lub bardziej po mojemu Duster "GO! GO!"
A zmiany katalogów z kierownicy niby ok ale ja mam karte 64 GB, chyba z kilkanascie katalogow a w kazdym kilka plyt.
Sortuje czesto po okladkach, szybko znajduje na ekranie dotykowo foldery z wykonawcami
Mimo tego, że w sportsvanie wyświetlacz jest dosyć spory 6,5 cala i do tego chyba nieźle umiejscowiony to niektóre ikony są na tyle małe, że trafienie w nie jest kłopotliwe podczas jazdy.
Wolałem rozwiązanie z altei gdzie bez patrzenia mogłem przyciskami wszystko ustawić bo było łatwiej.
Wyglądało to tak:
Ale już idiotyzmem w VW jest brak zmiany katalogów MP3 przyciskami z kierownicy. Można jedynie zrobić głośniej-ciszej i zmieniać utwory przód-tył.
Katalog trzeba dotykowo na ekranie po wejściu w menu.
Do tego brak obslugi z kierownicy.
O wypadek wtedy bardzo łatwo. Takue gawno rozprasza bardziej niz 6-8 calowy czytelny tablet z duzymi wyraźnymi przyciskami w które łatwo trafić
Logika i madrosc a nie klepanie prawd o gownianym tablecie.
Gowniane to sa radia w starych autach, nackane 123 przyciski, male, niecxytdlne i czarno bialy wyswietlacz. Ohyda
Patrzyłem też wtedy na Vitarę ale na niej zero upustu. Zresztą to jest mały, ciasny i odstający wykonaniem w środku samochód więc po oględzinach odpuściłem.
A jednak . No to jazda .
Rozumiem rozterki i poczekam cierpliwie na kolejną część .
A Suzuki Vitara 1.6 Premium 120 koni, bez turbo, 5 biegów 71 tys zł. Ma kamere, grzane fotele, duze dotykowe radio, alu 17, relingi, poduszki kolanowe, hill holder, Bluetooth
Cos mi sie wydaje ze rabacik na Suzuki byłby spory.
A pewnie maja auta z 2017 roku
Ładne to to nie jest ale nie wiem czy nie lepsze niż Duster. Nie jezdziłem żadnym.
Lzejszy od Daci ok 120 kilo
To nie jest pseudo opinia tyko opinia kogoś kto zna sie i jest fanem motoryzacji.
Zadaj sobie pytanie co w tym nowym aucie będziesz mia więcej niż w starym?
Stare było niezbyt mocne. Będzie klimatyzacja, będzie ESP, może alufelgi, czyli to co jest na dzisiaj oczywista oczywistością
Czy Dacia jest obciachem? Myślę że w ładnym kolorze na alufelgach i doposażona nie. Obciachem jest kopic koła, klimę na korbę, i kierownice bez skóry za 55 tysiaków a nie za 65 cos ładnego i komfortowego.
Zauważ że Duster jedyny ekstra dodatek jaki posiada w obecnej generacji w stosunku do poprzedniej to Climatronik
Wiem że kupujesz auto na wiele lat a przy odsprzedaży nikt kasy nie odda ale za 9 lat to duster będzie miał kamerę 360, wszystkie asystenty itp itd. Wtedy Twój będzie miał chociaż Climatronik, navi która doprowadzi do celu, radio z USB.
A przez te 9 lat to Ty z tego skorzystasz, a nie z napedu 4x4 bo nie jesteś leśnikiem (
Pomyśl nad instalacja Bluetooth jest tańsza niz mandat a może w czasie jazdy ktos do Ciebie zadzwoni
To Twój wybór. Duster jako nowość rabatu nie ma, ja w cenie ok 60-70 tys zł to chyba wolałbym Tipo ze 120 konnym silnikiem turbo.
Ale nie sugeruj się tym.
I nie słuchaj złośliwych tumanów którzy nie znaja realiów polskiego rynku.
Bo oszczędzanie na paliwie to nie dziadowanie, ten parametr weź pod uwagę przy kupnie jak i wyposażenie - bo dobry silnik i dobry "wypas" to oprócz wyglądu rzeczy które dają radość w użytkowaniu auta.
Kto wie czy za 3 lata PB nie podskoczy do 6 zł/litr ?
Kupisz byle co pojedziesz byle jak i stwierdzisz - nic tu nie ma, tylko że nówka z salonu.
Pozdrawiam i życzę powodzenia. Cieszę ze coś kupujesz !
Aaa, to ty sie o zdanie pytasz? Zrob jak kazdy normalny facet i kup skoro ci sie podoba. Ale nie ze wzgledu na wizerunek, mode, opinie sasiadow czy jakies duperele. W kontekscie popularnych aut, przy odsprzedazy ludzie patrza w jakim auto jest stanie i ile ma przebiegu a nie na to czy ma klimatyzacje taka czy inna. Zawsze kupuje maksymalnie wypasione uzywki, bo roznica w cenie jest pomijalna, pomimo ze pierwszy wlasciciel zaplacil nawet do 100% ceny ekstra za dodatkowe wyposazenie wzgledem wersji podstawowej. Moj zysk, jego strata. Np. moj stary Town&Country kosztowal $50K jako nowy, a cena wyjsciowa zwyklego Grand Caravana to $26K. Tak a propos, placic paredziesiat tysiecy za nowke i kolejnych kilka tysiecy za gadzety, godzic sie z duza utrata wartosci, koniecznoscia serwisowania w ASO, a pozniej dziadowac na paliwie te pare zl na 100km to trzeba byc ... wiadomo kim. Albo niejakim maaarkiem.