Wpis w blogu auta
Renault Espace
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 10445 razy
Data wydarzenia: 05.10.2012
Cziptuning nie taki cheap
Kategoria: zmiany w aucie
Oddałem samochód w poniedziałek wcześnie rano z zastrzeżeniem, że ma być dobrze, ale szybko też by się przydało, bo nie mam czym dzieci wozić. Do pracy pojechałem autobusem (fantastyczna przygoda - jeżeli nie trzeba tak codziennie). Około 14 kontrolnie dzwonię - jest wszystko zamontowane, wgrany program, zaraz jadą testować i mierzyć, przed 17 powinno być gotowe. Około 16 dzwonię i ... zonk, pomiar wyszedł "bez rewelacji". Program został odesłany do producenta (Vtech.pl) do poprawki, samochód został na noc w warsztacie. Przyszedł nowy program, wgrany, zmierzony - nadal słabo, do poprawki. I tak w koło Macieju. Po południu we wtorek dostałem wiadomość, że auto gotowe. Po kolejnym (bodajże 9) programie V-tech się poddał i stwierdził, że bezpiecznie i bez modyfikacji fizycznych więcej nie wyciągnie. Mocy przybyło +12KM zamiast +30, ale za to momentu obrotowego i to w niskim zakresie przybyło aż +70Nm dając 320Nm. Dla porównania, 3.5V6 ma mieć około 340Nm a 2.0dCi około 360Nm. Szybka decyzja - zostawiamy czy wracamy do serii? Uznałem, że raz kozie śmierć, zobaczymy co to będzie, program zostaje.
I tak oto od 3 dni jeżdżę z czipem. Skłamałbym, jeżeli powiem, że odczuwam jakąś różnicę - poza pustką w portfelu. Może trochę łatwiej zrywa przyczepność, może trochę bardziej wciska w fotel - ale na ile jest to efekt placebo, a na ile rzeczywista poprawa osiągów...? W wolnej chwili zmierzę porządnie czas 0-100km/h, który seryjnie ma wynosić 9,6 sekundy. Spalanie jak na razie widzę nie spadło ani odrobinę, choć jeżdżę "jak emeryt dizlem" wpatrujac się we wskaźnik spalania. Tak czy inaczej, już wiem jak to jest mieć czipa. Szału nie ma. Ale lubię wszystko sam sprawdzić :D
Najnowsze blogi
Dodano: 2 godziny temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
2
komentarze
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
21
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
ze względu na panujące warunki pogodowe w tym roku znacznie opóźni się mój start w tym sezonie
nie lubię marznąć na motorze, więc czekam aż temp będzie znośna
6
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Pozdrowienia!
Ja musze jechać z moim na hamownie bo coś nie czuc wgl tych 77KM ;/
Mea Culpa.
Gaz mnie nie interesuje - za mało jeżdzę żeby mi się opłacało i nie po to kupiłem van z dużym bagaznikiem, żeby go teraz jakąś butlą zawalać - chyba że byłby to podtlenek azotu
Ciekawe czy to też czytałeś
To właśnie po tym artykule o najlepszych silnikach zainteresowałem się "ulepszaniem" silnika Espace
Po tym poczujesz się lepiej
Powinieneś raczej wybrać gazownię.