Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy adam8010 » Cztery nowe S-ki !







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika adam8010
WML
Jeździ: Audi A4 CZARNA
Wcześniej jeździł: Opel Astra, Opel Vectra viki
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1486 razy
Data wydarzenia: 21.09.2011
Cztery nowe S-ki !
Kategoria: inne
Cztery nowe S-ki !


Na zbliżającym się salonie samochodowym we Frankfurcie Audi zaprezentuje jednocześnie aż 4 nowe auta oznaczone symbolem „S”: S6, S6 Avant, S7 oraz S8. Cechą wspólną wszystkich tych modeli jest nowy silnik 4.0TFSI V8.


Audi S6/ S6 Avant

Pod maską najnowszego Audi S6 drzemie wspomniany już ośmiocylindrowy silnik 4.0 TFSI wyposażony w dwie turbosprężarki, który dysponuje mocą 420KM i maksymalnym momentem obrotowym 550Nm (dostępnym w zakresie 1400-5300 obr/min). Dzięki tej jednostce Audi S6 przyspiesza do setki w czasie 4,8 sekundy (Avant 4,9 sekundy) i osiąga prędkość maksymalną 250km/h (ograniczona elektronicznie).



Kolejną cechą tej jednostki napędowej ma być bardzo małe jak na tą pojemność i oferowane osiągi zużycie paliwa, wynoszące średnio 9,7l/100km (9,8l/100km Avant). Duży wpływ na redukcję spalania ma zastosowanie systemu zarządzającego pracą cylindrów, który pozwala na dezaktywacje 4 z nich, gdy nie są one potrzebne, np. stojąc w korku. Jednak, aby właściciel takiej V8-mki nie odczuł tego własnymi uszami zastosowano system ANC (Active Noise Cancellation), którego zadaniem jest eliminacja nieprzyjemnych dźwięków. Składają się na niego 4 mikrofony umieszczone w podsufitce, które na bieżąco rejestrują i analizują dźwięki słyszalne w kabinie, a następnie przy wykorzystaniu głośników systemu audio neutralizują niepożądane „hałasy”. Dodatkowo by poprawić gładkość pracy silnika zastosowano elektronicznie sterowane poduszki mocujące zespół napędowy, klapy w układzie wydechowym oraz koło dwumasowe z wahadłem stożkowym.



Moc z silnika trafia stale na wszystkie 4 koła poprzez 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynię S-Tronic. Sam napęd na 4 koła to najnowsza generacja napędu quattro, znana już z Audi RS5. Opcjonalnie dostępny będzie sportowy tylny dyferencjał. Audi S6 będzie wyposażone standardowo w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne zarządzane za pomocą systemu Audi Drive Select. Sam system pozwala sterować także pracą silnika, skrzyni biegów, dyferencjału, itp. Standardowy układ hamulcowy modelu S6 jest już bardzo wydajny, jednak jeżeli komuś to nie wystarczy za dopłatą będzie można zamówić ceramiczne tarcze hamulcowe. Auto wyposażone jest w 19” koła, w opcji dostępne będą jeszcze 20”.



Z zewnątrz S6 nie różni się znacznie od standardowego A6, ale w wypadku tego typu aut chodzi o dyskrecje. Poprzez zastosowanie nowego kształtu zderzaków S6 jest o 16 mm dłuższe od A6 (Avant o 8mm). Z klasycznych już elementów charakterystycznych dla serii S mamy aluminiowe obudowy lusterek i 4 końcówki układu wydechowego. Dodatkowo obie wersje nadwoziowe mają delikatny spoiler na tylnej klapie. Również we wnętrzu pojawiły się sportowe akcenty, takie jak sportowa kierownica, aluminiowe nakładki pedałów, aluminiowe wykończenia paneli. Ponadto w wielu miejscach umieszczono logo S6 – ekran MMI, fotele, itp.



Audi S7 Sportback

Kolejną nowością spod znaku S jest sportowa wersja Audi A7. Pod maską umieszczono tą samą jednostkę co w S6, dzięki czemu to pięciodrzwiowe coupe przyspiesza do 100km/h w czasie 4.9 sekundy. Również w tym przypadku prędkość ograniczona jest do 250km/h, a średnie spalanie ma wynosić 9,7 l/100km. Cała technologia zastosowana w tym aucie jest bliźniacza jak w S6, dlatego nie będziemy jej ponownie opisywać. Z zewnątrz S7 wyróżnia się nowym kształtem zderzaków, wzorami felg i 4 końcówkami układu wydechowego. We wnętrzu, podobnie jak w S6, można spotkać szereg elementów z logo S.





Audi S8

Ostatnim nowym modelem oznaczonym literką S, jest flagowa limuzyna firmy Audi, czyli model S8. Pod maską pracuje ten sam ośmiocylindrowy silnik, co w nowych S6 i S7, jednak na potrzeby topowej limuzyny jego moc została zwiększona aż do 520KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 650Nm (dostępny w zakresie 1700-5500 obr/min). W efekcie ta duża, luksusowa limuzyna może rozpędzić się do 100km/h w czasie 4.2 sekundy i osiągnąć elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250km/h. Podobnie jak w mniejszych modelach, te zdumiewające osiągi mają iść w parze z małym zużyciem paliwa, wynoszącym średnio 10.2 l/100km.



W odróżnieniu od S6/S7 w S8 zastosowano tradycyjną, automatyczną skrzynię biegów Tiptronic, ale wyposażoną w 8 biegów. W S8 standardowo dostępny będzie także sportowy tylny dyferencjał. Audi S8 wykorzystuje sportowe, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne i aktywny układ kierowniczy, które dostosowują się do warunków jazdy. System Audi Drive Select pozwala na zarządzanie pracą zawieszenia, układu kierowniczego, silnika, skrzyni, itp.

Audi S8 wyposażone jest standardowo w 20” felgi z oponami 265/40, w opcji będą dostępne także 21” felgi. Do zatrzymania tej sportowej limuzyny mają służyć wentylowane tarcze hamulcowe na obu osiach, te z przodu mają średnicę 400mm, a tylne 365mm. Za odpowiednio dopłatą będzie można zamówić ceramiczne tarcze hamulcowe – auta z tymi hamulcami będzie można rozpoznać po antracytowym kolorze zacisków, podstawowe wersje mają mieć matowo-czarne zaciski.



Na zewnątrz widoczne są charakterystyczne dla aut z literką S detale, takie jak chociażby obudowy lusterek z polerowanego aluminium, cztery końcówki układu wydechowego, aluminiowe wstawki w zderzakach. Na gamę lakierów składa się 13 barw, w tym dwie zarezerwowane tylko dla modelu S8: szary Daytona i srebrny Prism.

Również we wnętrzu zastosowano szereg elementów mających za zadanie subtelnie podkreślać wyjątkowość tego modelu. Mamy więc sportowe fotele, tapicerkę z kontrastowym kolorem nici, szare tarcze wskaźników z białymi wskazówkami, aluminiowe pedały, czerwony pierścień wokół przycisku startera, czy wreszcie logo S8 na fotelach, czy ekranach MMI i FIS.



Pierwsze auta z logo S6, S7 i S8 mają trafić do klientów dopiero wiosną 2012 roku.
Dodano: 13 lat temu
boooskie
Dodano: 13 lat temu
Fajne cacuszka! A ten silniczek! Chętnie bym się przejechał...
Dodano: 13 lat temu
http://www.audiklub.org/news/cztery_nowe_s_ki.html
Dodano: 13 lat temu
Tył nowych Audi jest badziewny. Poprzednia generacja jest o wiele ładniejsza...
Dodano: 13 lat temu
Byłam, widziałam)
Dodano: 13 lat temu
Do Jarod84: Wszędzie tego pełno,ale się stara...
http://www.audiklub.org/news/cztery_nowe_s_ki.html
Dodano: 13 lat temu
S8 marzenie...
Dodano: 13 lat temu
skopiowane z auto świata?
Dodano: 13 lat temu
I to mi się podoba [up]
Ślicznotki...[food]
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl