Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta » czyszczenie i sprawdzenie dolotu.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta
  • przebieg 274 945 km
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1785 razy
Data wydarzenia: 25.06.2011
czyszczenie i sprawdzenie dolotu.
Kategoria: serwis
Dziś postanowiłem że wieczorkiem rozbiorę auto i sprawdzę jak się trzyma zaworek ERG i kolektor dolotowy, lecz kolektora nie wymontowywałem, to później jak będzie więcej czasu :). Efekt jest niezły trochu zakopcone ale nie ma tragedii po roku użytkowania. Dołączam fotki z zakopconym zaworem i kolektorem. Nie długo gruntowna zabawa w silniku i czyszczenie kolektora. Pozdrawiam wszystkich.
Dodano: 13 lat temu
Do Damian_FF: a i jeszcze jedno ja mam takie motto "jak się dba to się ma " i zawsze jest lepiej zrobić coś niż siedzieć przy kąpie
Dodano: 13 lat temu
Do Damian_FF: Nie zastanawiałem się nad tym akurat bo nie gadałem z typowym maniakiem BMW. bejce robią tak że cały czas je poprawiają i dla tego moje były robione tylko 4 lata potem weszło comon co ma problemy z łopatkami i teraz e90 i tak dalej. Słyszałem to od jednego mechanika że każdą bejce jak robili to wypuszczali wynalazek a potem poprawiali z nowinkami, technicznymi. Pomyśle nad tym zadaniem aby zaślepić ERG ale nie wiem czy to nie zapcha czegoś innego. Nie jestem Mechanikiem BMW tylko to co na necie i moja księga czarów czyli sam "sam naprawiam BMW" a reszta to metoda nauki od kogoś kto ma problem. Pozdrawiam serdecznie
Dodano: 13 lat temu
Do adiskorpion7: Nie bierz mi za złe to co piszę. Szkoda tylko twego podejścia, nie ważne dlaczego tak się dzieje... ważne aby wyczyścić i koniec. Tylko ja wyznaję zasadę lepiej zapobiegać (jeżeli się da) aniżeli usuwać skutek.
Piszesz, że helmutów poprawiać nie będziesz. Nie musisz, nikt Ci nie każe. Fakt, EGR jak wszystko w silniku został po coś zaprojektowany, ale nie zawsze spełnia dobrze swoją rolę i zdarza się (nawet bardzo często), że niweluje się te niesprawności w postaci zaślepienia zaworu.
Dla ciekawostki napiszę, że niektóre serwisy (tak, tak mowa o ASO) zaślepiają EGR w przypadku pojawiania się z nim problemów. W niektórych ASO można dostać gotowe już zaślepki, co by nie trzeba było samemu wycinać. To tylko potwierdza, że części aut, u których da się zaślepić duża rzesza ich właścicieli właśnie to robi.
Dodano: 13 lat temu
Do adiskorpion7: Mechanik amator - hobby ?
Dodano: 13 lat temu
Do V-Power: jak bym miał wiedzę i doświadczenie w wyścigach samochodowych jako mechanik to mogę coś kombinować, ale nie jako amator. Dla zasady sprawdziłem jak to po zimie wygląda i czy trzeba czyścić, ale z tego co widzę to można ale nie jest potrzeba ;)
Dodano: 13 lat temu
Do adiskorpion7: Technologi po Niemcach się nie poprawia [up] [bigok]
Dodano: 13 lat temu
Do Damian_FF: zabieg wykonany i sprawdzony, a co się z silnikiem by działo i od czego to się zapycha toto raczej mnie nie interesuje. Technologi Niemców poprawać nie zamierzam
Dodano: 13 lat temu
Do Damian_FF: profesjonalna odpowiedz ale skoro fabryka coś takiego wymyśliła to ja zmieniać tego nie będę. sprzeczać się z tobą nie będę bo jestem mechanikiem amatorem a nie takim co pracuje w warsztacie. Jak coś zmienię i zacznę kombinować z silnikiem i osprzętem to po pewnym czasie może coś nawalić, a części nie dostaniemy z promocji
Dodano: 13 lat temu
Dobrze tak od czasu do czasu profilaktycznie sprawdzić auto.Zwiększa sie szansa, że nic nas nie zaskoczy[oczko]
Dodano: 13 lat temu
Do adiskorpion7: Poczytaj dokładnie te "jakieś" swoje fora bo widać mocne niedokształcenie. I czytaj ze zrozumieniem co do Ciebie piszę. Poszukaj dlaczego osadza się w kolektorze i EGR "syf" (wiążą się z tym dwa czynniki).
Dlaczego diesle pracują różnie? :) Ponieważ masz bardziej nowoczesnego diesla, w którym zapewne już nie masz zwykłych wtrysków posiadających dwie fazy wtrysku czyli przed wtrysk i wtrysk tzw. główny. Inaczej pracuje CR, inaczej PD a jeszcze inaczej tradycyjne wtryski na chociażby pompie rotacyjnej. Zadaj sobie pytanie dlaczego silniki z PD są najgłośniejsze? Dlaczego CR jest bardziej cichy? Jak się dokształcisz to zapraszam do rozmowy.
To, że EGR jest odpowiedzialny za dopalanie spalin to się zgodzę ale rozmowa jest na temat dlaczego jest brudny i jak bardzo brudny, skupiamy się na problemie przytkanego/zatkanego/brudnego EGR i kolektora.
Zaślepiając EGR nie masz żadnej straty, powiem więcej, niektórzy go nie zaślepiają... bo montują kolektory specjalne bez zaworu i również żadnych strat nie ma.
Każdy diesel pracuje na tej samej zasadzie, różnice są jedynie w osprzęcie, który powoduje inne osiągi i inną kulturę pracy silnika.
Pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Do Damian_FF: dodam jeszcze tylko że śledzę jakieś fora z takimi sprawami związane które są tylko dla pasjonatów swoich aut
Dodano: 13 lat temu
Do Damian_FF: postaw wszystkie auta które wymieniłeś podnieś maskę i posłuchaj jak pracują. Jak by każdy dizel był taki sam nie istniało by coś takiego jak BMW, MERCEDES czy AUDI, albo i nawet CITROEN. Każdy dizel taki sam no nie :D to czemu mój dizel jest słyszalny jak nowoczesne bezyny. ERG jest odpowiedzialny za dopalanie spalin więc mi nie pisz że nie wiem co robię z moim autem, bo nie jestem murzynem czy turkiem,co picują swoje auta i sprzedają na giełdzie. Bez tego zaworu było by większa strata na paliwie.
Dodano: 13 lat temu
Ja u siebie też postanowiłem wprowadzić okresowe czyszczenie układu recyrkulacji spalin. Niedawno zrobiłem to pierwszy raz (auto niedawno kupione) wyglądało to znacznie gorzej niż u Ciebie. Zapraszam do swojego dziennika, dałem tam parę fotek i link do filmiku. U mnie to już w ogóle nie działało, było totalnie zabite. Teraz autko lepiej ciągnie.
Dodano: 13 lat temu
Do adiskorpion7: najpierw poznaj zasade działania EGR'a i z jakiego powodu osadza się w nim syf (i co się składa na ten syf), bo jeżeli piszesz o winie paliwa to widać nie masz kompletnego pojęcia o temacie, który poruszasz.
Co to za różnica czy Ford, Opel, BMW czy Mercedes? EGR działa na tej samej zasadzie i z tych samych powodów jest zabity. Jeżeli nie wyrzuca błędów po zaślepieniu to tylko zostawić go zaślepionego.
Dodano: 13 lat temu
Czyszczenie EGR ok,,ale ja do swietego spokoju w Tigrze zaślepilem GADA i spokoj ,,błedu juz mi nie wywala ,a silnik dostaje czyste powietrze ,,szerokosci
Dodano: 13 lat temu
ERG chyba dobrze wygląda, mój po profilaktycznym wyjęciu i sprawdzeniu podobnie wyglądał i po przeczyszczeniu nie było różnicy w mocy itp więc to czyszczenie było chyba tylko dla lepszego samopoczucia Z tego co wiem to ERG po czyszczeniu i przejechaniu kilku km wygląda tak samo jak przed czyszczeniem [los2] ..a kolektor to już większa misja-ja tego nie będe robił bo nie mam czasu na to [jezyk]
Dodano: 13 lat temu
Do Damian_FF: Kolego to nie jest ford, w tamtym roku jak czyściłem zaworek to za 3 tankowania później sprawdziłem jak to się trzyma i efekt był taki że zawór był tylko przydymiony, a że zimą jest inne paliwo niż latem to też niedoskonałości muszą się osadzać gdzieś
Dodano: 13 lat temu
Zaślepić na stałe EGR, jeżeli komp nie będzie wyrzucał błędów. Czyszczenie w twoim przypadku mija się z celem po jednym tysiącu kilometrów zawór i kolektor będzie wyglądał podobnie.
Czyszczenie ma sens w ekstremalnych przypadkach u Ciebie zbyt wiele syfu tam nie ma.
Dodano: 13 lat temu
Do tabur: chciałem sprawdzić jak się ten zaworek trzyma i czy jest potrzeba czyścić go co roku czy nie, jeszcze na taką zabawę by mi się przydał jeszcze jeden działający kolektor dolotowy abym mógł go wypucować jak nówkę z salonu, a potem podmiana i mamy cały czas auto w super kondycji ;)
Dodano: 13 lat temu
Profilaktyka nade wszystko!
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl