Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Renault Express Rapid F40 "Niuniek" » Demontaż głowicy







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Renault Express
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1457 razy
Data wydarzenia: 07.07.2011
Demontaż głowicy
Kategoria: inne
W przerwie między grypą a pracą jestem w trakcie naprawy białej paskudy. W dniu dzisiejszym zdemontowałem głowicę.

Prace rozpocząłem od odkręcenia filtra powietrza, proste i przyjemne.

W drugiej kolejności odkręcałem kolektory, w tym modelu kolektory ssący i wydechowy są przykręcone razem w dziewięciu punktach do bloku silnika oraz pod kolektorem ssącym znajduje się jeszcze wspornik mocowany do bloku silnika, nie mam kanału w garażu, więc nie należało to do najprostszych zadań.

Miałem szczęście, ponieważ wszystkie śruby dały się odkręcić bez problemu. Przed odkręcaniem kolektora należy zdemontować od niego separator oleju, czarne plastykowe pudełko po lewej stronie.

W moim samochodziku ktoś zapomniał włożyć wężyk w dolnej części separatora, co powodowało, że silnik był mokry a nigdzie nie widziałem jednoznacznie skąd się bierze olej na nim.

Po demontażu kolektora zacząłem czyścić drugą stronę głowicy, czyli przewody paliwowe, przewody do świec żarowych pompę wtryskową tylko poluzowałem, ponieważ kilka śrub znajduje się pod osłoną paska rozrządu.

Zdejmowanie osłony rozrządu nie było najciekawszym zajęciem, do dwóch śrub jest nieciekawy dostęp a śruba w dolnej części osłony była mocno skorodowana.

W następnej kolejności poluzowałem alternator i zdjąłem pasek klinowy by uzyskać dostęp do koła paska klinowego na wale które należy zdemontować.

Kolega Mamlecz zwrócił mi uwagę na ewentualny brak kluczy by demontować głowicę no i wykrakał nie miałem niczego by zablokować rozrząd no ale spawarka i dobry pomysł czynią cuda.

Po kilku chwilach pasek miałem w rękach i zacząłem luzować śruby głowicy. Cała praca poszła mi zaskakująco sprawnie a głowica wyglądała tak jak podejrzewałem. Do trzeciego cylindra dostała się woda na szczęście cylinder oraz głowica nie są uszkodzone mechanicznie.

Planowanie oraz kontrolę zaworów zlecam fachowej firmie.

Miłego dnia wszystkim.
Dodano: 13 lat temu
Szacunkowy koszt naprawy 960 PLN, muszę się z tym przespać...
Dodano: 13 lat temu
No i już mi się humor pogorszył... głowica ma rysy, komora luźna ciekawe co jeszcze... :(
Dodano: 13 lat temu
Faktycznie zmarła strasznie :-)
Dobra robota...
Dodano: 13 lat temu
:D
Dodano: 13 lat temu
Oby wszystko się udało!
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl