Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Renault Express Rapid F40 "Niuniek" » Demontaż głowicy







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Renault Express
Dodano: 13 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 1494 razy
Data wydarzenia: 07.07.2011
Demontaż głowicy
Kategoria: inne
W przerwie między grypą a pracą jestem w trakcie naprawy białej paskudy. W dniu dzisiejszym zdemontowałem głowicę.

Prace rozpocząłem od odkręcenia filtra powietrza, proste i przyjemne.

W drugiej kolejności odkręcałem kolektory, w tym modelu kolektory ssący i wydechowy są przykręcone razem w dziewięciu punktach do bloku silnika oraz pod kolektorem ssącym znajduje się jeszcze wspornik mocowany do bloku silnika, nie mam kanału w garażu, więc nie należało to do najprostszych zadań.

Miałem szczęście, ponieważ wszystkie śruby dały się odkręcić bez problemu. Przed odkręcaniem kolektora należy zdemontować od niego separator oleju, czarne plastykowe pudełko po lewej stronie.

W moim samochodziku ktoś zapomniał włożyć wężyk w dolnej części separatora, co powodowało, że silnik był mokry a nigdzie nie widziałem jednoznacznie skąd się bierze olej na nim.

Po demontażu kolektora zacząłem czyścić drugą stronę głowicy, czyli przewody paliwowe, przewody do świec żarowych pompę wtryskową tylko poluzowałem, ponieważ kilka śrub znajduje się pod osłoną paska rozrządu.

Zdejmowanie osłony rozrządu nie było najciekawszym zajęciem, do dwóch śrub jest nieciekawy dostęp a śruba w dolnej części osłony była mocno skorodowana.

W następnej kolejności poluzowałem alternator i zdjąłem pasek klinowy by uzyskać dostęp do koła paska klinowego na wale które należy zdemontować.

Kolega Mamlecz zwrócił mi uwagę na ewentualny brak kluczy by demontować głowicę no i wykrakał nie miałem niczego by zablokować rozrząd no ale spawarka i dobry pomysł czynią cuda.

Po kilku chwilach pasek miałem w rękach i zacząłem luzować śruby głowicy. Cała praca poszła mi zaskakująco sprawnie a głowica wyglądała tak jak podejrzewałem. Do trzeciego cylindra dostała się woda na szczęście cylinder oraz głowica nie są uszkodzone mechanicznie.

Planowanie oraz kontrolę zaworów zlecam fachowej firmie.

Miłego dnia wszystkim.
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Szacunkowy koszt naprawy 960 PLN, muszę się z tym przespać...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
No i już mi się humor pogorszył... głowica ma rysy, komora luźna ciekawe co jeszcze... :(
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Faktycznie zmarła strasznie :-)
Dobra robota...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
:D
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Oby wszystko się udało!
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 14 godzin temu, przez darek-k
Przyszedł czas na serwis olejowy z filtrami robota zrób to sam jak zwykle Olej Total 5W30 filtr oleju PSA 1109CK filtr paliwa PSA 1906C0 filtr powietrza MANN filtr kabinowy Valeo 715635/ZAW ...
Dodano: 2 dni temu, przez niki129
Tak jak w temacie, postanowiłem trochę przewietrzyć garaż. Audi A2 i Daihatsu Terios zostały wystawione na sprzedaż. Uwaga obydwa auta sprzedały się w ciągu 24 godzin od wystawienia. ...
10 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez FranzMaurer
Marzec garncował, kwiecień do tej pory przeplatał ;) Dość powiedzieć, że jeszcze w czwartek (10/04) wracałem z Krosna przy opadzie śniegu i -1. Dzień później na tym samym kierunku deszcz i ...
36 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie