Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy MaArek77 » Dni otwarte Vw Golf 7 - jazda próbna – wrażenia - zdjęcia







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika MaArek77
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 5380 razy
Data wydarzenia: 10.11.2012
Dni otwarte Vw Golf 7 - jazda próbna – wrażenia - zdjęcia
Kategoria: inne
Dziś wielki dzień, w całych Niemczech zainteresowani po raz pierwszy mogą obejrzeć nowego Golfa w salonach sprzedaży. Auto dostępne w cennikach od miesiąca, złożono już zamówienia na ponad 40 tys. egzemplarzy ale dopiero dzisiaj Golfa pierwszy raz pokazano klientom.

Nie wiem jak w Polsce bo w telewizji nie natknąłem się na reklamy mówiące o tym że są tzw.” Dni otwarte” czy „Drzwi otwarte” nie wiem także czy to auto jest do obejrzenia w salonach. Jeśli jest proszę napisać.

Nikt nie pisał o tym że auto obejrzał na żywo i przejechał się więc będę pierwszy.

Zapewne wiele osób posądzi mnie o uwielbienie tego auta, o reklamę i powie że nudny, taki sam jak poprzednik i drogi.
Owszem tani nie jest, w Niemczech nawet droższy niż w Polsce 59.900 zł a 16.975 Euro za najtańsze wersje w nadwoziu 3-drzwiowym (czyli w Polsce ok 18 tys. zł taniej)

Ale są osoby które czekają na opinie, wykazują zainteresowanie tym autem a uwierzcie mi jest ono warte uwagi.

Krótko opiszę wydarzenie. Dealer przygotował się do prezentacji konkretnie, w salonie 3 auta: w wersji Highline w perłowym białym lakierze podobnym do tego który oferuje Fiat 500 (powala na kolana) i z pełnym wypasem (skóra, elektryczne fotele, panoramiczny szyberdach i alufelgi 18 calowe, kamera przednia) a wszystko za nieco ponad 40 tys. Euro – brak słów

Trzy auta w wersji Comfortline (w atrakcyjnym kolorze szampańskim czy beżowym metalic jak kto woli) oraz w kolorze czarnym i granatowym.

Przed salonem ustawiono wszystkie siedem generacji auta aby zobaczyć jak się zmieniło, jak urosło i jak inna jest najnowsza wersja.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Opinie podzielę na plusy i minusy auta które nasuwają się po dokładnym obejrzeniu oraz jeździe, będzie przejrzyście.

PLUSY:

- Golf na żywo wygląda lepiej niż na zdjęciu, szczególnie przetłoczenia pod światłami przednimi i zderzaka, krótki zwarty i dynamiczny przód (krótki zwis), jeden z najdynamiczniejszych golfów w historii

- wnętrze jest jakościowo powalające, materiały i spasowanie jak w audi, różne rodzaje faktur i plastików (zdjęcie tego nie odda), obsługa przejrzysta, nie za dużo przycisków na konsoli jak np. w Astrze IV czy Insigni, podświetlenie wskaźników jest w kolorze biało-niebieskim (typu LED)

- auto wygląda na bardzo dojrzale jest duże bryłą, bagażnik jeden z największych w klasie, czujniki parkowania umieszone po bokach ochraniają część nadkola przy manewrach

- seryjnie oferuje świetne wyposażenie: system start &stop, elektroniczny hamulec ręczny z systemem „Hill holder” (asystent podjazdu pod górę), komputer wyświetla na jakim biegu powinno się jechać aby było ekonomicznie

- w standardzie jest dotykowe radio z 5 calowym ekranem dotykowym (tylko dwukolorowy) ze slotem na kartę SD ale bez napędu płyty CD, za dopłatą mamy możliwość domówienia napędu płyt

- w menu odtwarzacza możemy wybrać seryjnie wgrane kilkanaście języków do obsługi audio, komputera i nawigacji w tym „polski”

- drzwi zamykają się z dźwiękiem znanym dotychczas właścicielom samochodów Audi czy mercedes

- samochód jest bardzo stabilny, odczuwa się przy każdej prędkości doskonałą przyczepność, bardzo dobrze wyciszony, mamy wrażenie że jedziemy autem klasy wyższej chociaż jest jak to w Golfie twardo

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MINUSY:

- w najtańszej wersji Trendline mamy tylko 15 calowe koła z kołpakami, co wygląda śmiesznie przy tak dużym nadwoziu, chromowane elementy przodu oraz co dziwne standardowe reflektory przeciwmgielne z przodu są dopiero w najwyższej specyfikacji Highline

- nieciekawie wygląda przednia miniaturowa szybka trójkątna, drzwi otwierają się przez to inaczej, mnie się nie podoba (załączam foto)

- świetna linia i sylwetka ale nieco za wąskie tylne lampy, mogłyby być większe

- masywna konsola środkowa ogranicza swobodę z przodu, nie wyczuwam większej ilości miejsca niż w poprzedniej generacji

- największa wada to pomimo mniejszej masy jazda z silnikiem diesla o mocy 105 koni nie oferuje lepszych doznań niż poprzednikiem i do tego Vw jako jedyny nie oferuje do słabszej wersji dieslowskiej skrzyni 6 biegowej (ale nie można powiedzieć że jest ospały)

- w katalogu i w opisie nie ma oznaczenia klimatyzacja półautomatyczna „Climatic” czyżby zrezygnowano z tej niezłej klimatyzacji oferującej zakres stopni na pokrętle na rzecz manualnej ?

To tragedia dla mnie – standardowo korbo tronik jak w moim starym Oplu Vectrze z 1996 roku !
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Załączam kilka zdjęć z prezentacji.

Auto którym jeździłem to wersja Comfortline ze 105 konnym silnikiem TDI, miało przebieg zaledwie 42 kilometry, jeśli chodzi o zużycie paliwa to zimny silnik i dystans 15 kilometrów nie pozwolił na realną ocenę (komputer oscylował w okolicy 7 litrów)
Ostatnia aktualizacja: 10.11.2012 18:30:59
Dodano: 12 lat temu
Do MaArek77: pewnie chca wyciągnąc jak najwięcej kasy na początku póki napaleni klienci polecą po nowy model do salonu. Potem trochę szał opadnie i ceny pójdą w dół.

Poza tym apropos braku koloru, o którym mówisz i pewnie wielu innych elementów doposażenia, ja proponuję wszystkim wstrzymać się z kupnem nowego modelu vw tuż po premierze. Wiem to z doświadczenia, sam zamówiłem swoje Polo też tuż po tym jak weszło do polskich salonów. Oczywiście jestem zadowolony, ale nie wiedziałem, że na przykład dopiero pół roku po wejściu do salonów pojawi się opcja dodania lamp bixenonowych z ledami do drl, które bym zapewne zamówił, gdyby były dostępne. Podobnie w sumie było z silnikiem TSI, który nie był w Polsce dostępny od początku. Już miałem zamawiać zwykły 1.4 ale sprzedawca napomknął, że za miesiąc pojawi się w ofercie silnik TSI. Dzięki temu jeżdżę dużo żwawszym autem teraz.
Także podsumowując radzę się wszystkim gorącym umysłom wstrzymać z kupowaniem nowego modelu przynajmniej z pół roku, zanim pojawi się pełna oferta wyposażeniowa.
Swoją drogą ciekawe jak będzie sprawował się ten nowy silnik 1.4 TSI z odłaczanym cylindrem. No i jak z tą nieszczęsną awaryjnościa, bo tu już na prawdę ma się co popsuć, ale z drugiej strony może być na prawdę oszczędny. Pożyjemy zobaczymy.
Dodano: 12 lat temu
Do provayder: Dzieki.
Ostatnio wiele sie zmieniło w kwestii wyposażenia. W Polsce WSP jest w serii, także klimatyzacja bo bez niej nikt nie chce auta.
Co ciekawe w katalogu niemieckim nie używają określenia "Climatic" więc bałem się że jest manualna (brak skali stopni na pokrętle) w polskiej specyfikacji piszą że manualna anie półautomatyczna i nazywają a Climatic.

Bałagan niezły.

Wersja Trendline posiada wybrane elementy wyposażenia:
- System Start-Stop - wyłączanie silnika na postoju
- Hamulec postojowy, elektromechaniczny z funkcją Auto-Hold
- System radiowy "Composition Touch" z 5 calowym, monochromatycznym i wielofunkcyjnym ekranem dotykowym, 4 głośnikami, czytnikiem kart SD, AUX-IN oraz funkcją odtwarzania muzyki w formacie MP3.
- Klimatyzacja z regulacją manualną "Climatic".

Dla mnie mega niedopatrzeniem jest brak reflektorów przeciwmgielnych przednich w standardzie od wersji Comfortline (niby się nie używa ale poprawiają wygląd auta)

W Polsce nie jest dostępny przepiękny lakier Oryxweis Perlmutteffect czyli metalizowany perłowy biały.
Na żywo kolor ten powala na kolana. Dziwne
Dodano: 12 lat temu
Do sPoOn: Dzieki za fotki.
No dziwna sprawa że nie ma reklamy w mediach. Auto naprawdę jest w Polsce drogie, chociaż jak nowy Auris który wygląda jak kalafior z wypustkami i przybysz z marsa też kosztuje od 59.900 zł to Golf okazuje się prześliczny nawet dla tych którzy nim gardzą i w dobrej cenie
Dodano: 12 lat temu
Do brzozzhems: kolego to się podoba, pomimo braku uwielbienia dla tego auta z Twojej strony potrafisz docenić co w nim dobre i zrozumieć ze zły nie jest. Ja tez nie jestem fanem aut francuskich ale potrafię docenić niektóre z nich.
Cieszy mnie że relacja uznana jest za potrzebną.

Co do różnicy:-golf 5 w środku ma zdecydowanie gorsze materiały wykończeniowe (faktura, różnorodność), szóstka pod tym względem bardziej dopracowana ale siódemka niczym audi.
Co do ilości miejsca z przodu nie odczułem zmian dzięki szerokiej masywnej konsoli, z tyłu trudno powiedzieć ale zapewne miejsca więcej (przydałaby się miara .

Co do prowadzenia, na pewno jest lepiej, auto sprawia wrażenie większego, doskonale trzyma się drogi przy każdej prędkości, miałem wrażenie że jadę dużą limuzyną.

Zmiany nie są ogromne bo i patka prowadzi się świetnie ale ta otoczka, wyświetlacze (asystent zmiany biegu pokazuje właściwy), multimedia, przełączniki (hamulec ręczny elektroniczny) i doskonałe wyciszenie robią dobre wrażenie.

Jak pisałem auto jest mega proste w obsłudze, nie ma 66 przycisków na konsoli jak nowe ople, kierowca odnajduje się w nim świetnie.

Podstawowa wada piątki to że słychać przy większych prędkościach wiatr (mi inn. kwestia uszczelek)a tutaj nawet dzwięk zamykania drzwi to poezja
Dodano: 12 lat temu
Powiem Ci szczerze, że nie wiedząc, iż weszła siódma generacja, spotkanego na ulicy najnowszego Golfa pewnie bym określił jako "szóstkę".
VW zawsze był bardzo zachowawczy, ale tym razem już przesadził. [down]
Dodano: 12 lat temu
Skrupulatnie przygotowana relacja, to sie ceni. Wszyscy wiemy jak duzym skokiem technologicznym jest najnowsza generacja Golfa. Zas jesli chodzi o design, to sam "hejtowalem" jego zachowawczosc, by nie powiedziec brak polotu. Jednak na Twoich zdjeciach "7" wyglada jakos lepiej, ciekawiej. Nadal nie jest porywajacy, ale pare smaczkow stylistycznych rodem z wloskiego designu uzytkowego mozna wychwycic. A jak "7" sprawdza sie na drodze, najlepiej na tle panskiej "5"?
Dodano: 12 lat temu
Do MaArek77: jeden golf stał w środku wystawiony razem z innymi autami, drugi na zewnątrz oklejony firmowymi logami z napisem jazda próbna, więc pewnie też była możliwa. A co do akcji reklamowej w mediach to nie trafiłem na żadną. Najwyraźniej w Polsce nie przejmują się aż tak oficjalnymi datami :)

A żeby nie być gołosłownym wrzucam foty:
https://www.icloud.com/photostream/#A6532ODWw0AWk

Niestety system wpisywania komentarzy jest tak ograniczony, że nie da się normalnie dodać aktywnego urla.
Dodano: 12 lat temu
Świetna relacja [up] Mam tylko zastrzeżenia co do kwestii wyposażenia - to co u Niemców będzie standardem nie koniecznie będzie w Polsce.
Dodano: 12 lat temu
Do sPoOn: To spytam z ciekawości - nie było żadnej akcji reklamowej nowego Golfa w polskich mediach ? Auto stoi w Sopocie w salonie czy jeszcze schowane ? Ja też już widziałem kilkanaście dni temu golfa ale jak zjechał z lawet i stał u dealera za płotem. Widać w Niemczech start jest w danym dniu w Polsce jak dealer ściągnie auto z placu celnego. Jazda próbna też była możliwa?
Dziwne
Dodano: 12 lat temu
Widziałem nowego golfa w salonie Gajos w Sopocie w zeszlym tygodniu, bylem tam na zmianie opon. Porobiłem też parę fotek ale z braku czasu na awc nie wrzuciłem nigdzie. Mi osobiście nowa generacja bardzo przypadla do gustu. Znów urosła, zarazem lżejsza, design fajniejszy, bardziej agresywny niż pękata beczka jaką była generacja poprzednia - nowy golf bardziej upodobnił się do zadziornej polówki. Dodatkowo zmienione wnętrze i panel środkowy deski rozdzielczej skierowany lekko w stronę kierowcy jak w bmw - fajny zabieg. Ogólnie na plus.
Dodano: 12 lat temu
Golf jakoś nie jest moim obiektem zainteresowań ale prawdę mówiąc nie widzę wielkich różnic pomiędzy poprzednią wersją jeżeli chodzi o zewnętrzny wygląd.
Dodano: 12 lat temu
Do MaArek77: Nie ma za co, choć szczerze żałuje, że to jednak pomyłka ;)
Dodano: 12 lat temu
Do autre2003: Dziękuje - widać że kolega czyta całość - już poprawiam
Dodano: 12 lat temu
Golf golfa golfem pogania.
Dodano: 12 lat temu
16975 zł za najtańszą wersję 3 drzwiową to jest z pewnością błąd, gdyby tyle kosztował kupiłbym natychmiast w ciemno ;)
Dodano: 12 lat temu
szału nie ma dupy nie uryva.
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
13 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
8 komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
27 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl