Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy niki129
»
Dobra zmiana czyli koniec z klasycznymi samochodami...
Wpis w blogu użytkownika
niki129
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 1412 razy
Data wydarzenia: 28.10.2016
Dobra zmiana czyli koniec z klasycznymi samochodami...
Kategoria: inne
Jeszcze niedawno obiecano nam obniżenie stawki akcyzy na używane auta a dziś rząd zmienia zdanie o 180 stopni.
"Dla każdego samochodu będzie przypisana jasna, konkretna stawka, a wartość auta nie będzie miała już znaczenia –
potwierdził w rozmowie z PAP wiceminister finansów Wiesław Jasiński."
Więcej szczegółów w linku poniżej, miejmy nadzieję że ktoś to jeszcze przemyśli.....
http://podatki.gazetaprawna.pl/…/987966,nowe-stawki-akcyzy.…
Najśmieszniejsze jest to że przepisy te totalnie paraliżują rynek klasyków w Polsce. Który tak naprawdę zaczynał dopiero co raczkować.
Dziękujemy ci "Dobra zmiano"!
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 17 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
A i guzik mnie obchodzi poprzednia ekipa zresztą tak samo jak obecna bo ani od tamtej ani od tej nic nie dostalem. A różnica jest taka, że obecna chce jeszcze więcej zabierać by rozdawać w imię jedynie politycznych celów. A takie szastanie pieniedzmi publicznymi skonczy się źle za kilkanaście lat. Zresztą nikt od lat nie ma odwagi skończyć z KRUS'em, dopłatami do węgla, publiczną opieką zdrowotną, religią w szkołach itd.
Wspomnisz moje słowa za kilka lat jak cała ta piramida finansowa budowana obecnie się zawali.
To jest bardzo prawdopodobne Sam tak kiedyś miałem z Niemiec wrócić Renault 12, ale w końcu coś nie wyszło, znajomy jednak wrócił tak skodą. Pojechał tak na bezczelnego tylko z ze swoimi tablicami i papierami, wrócił, a potem dokonał reszty
I nie chodzi tu o auta stare bo tylko na takie stać większość w naszym kraju.
Chodzi o:
- rejestrowanie aut po wypadkach z wybitymi poduszkami, naprawionych niedbale i tanio, rejestracja aut ze statusem "wrak"
- bezkarne i zgodne z zapisem w prawie cofani liczników (szyldy przy granicy co 300 metrów)
A ze zabraniają sprowadzania aut starszych niż 10 letnie to może i dobra zmiana.
Niech funkcjonują starsze niż 10 lat ale z rynku wtórnego polskiego, kupione u nas i u nas jeżdżące.
Jedynie zastrzeżenia budzi fakt iz ustawa powinna wniesc zmiany dotyczące sprowadzania oldtimerów.
A tzw youngtimery, to chyba auta młodsze niż 30 letnie.
Zakaz ich sprowadzania to także niemiła niespodzianka
Poza tym te zakazy tylko zmniejsza wpływy do budżetu no i na pewno nie spowodują wzrostu sprzedaży aut nowych, bo nas na to nie stać.
Ale głupi rząd, głupi kraj to i takie przepisy.
Dlaczego "dobrych" zmian nie kopiujemy z innych krajów EU ?
O! to chyba muszę kupić szybko jeszcze jednego Voyagera tylko w benzynie, a Lanosa nie sprzedawać, skoro to takie inwestycje
Nie bardzo daję wiarę propozycjom tych zmian, ale jeśli tak, to handlarze przestana kręcić liczniki, a zaczną odmładzać auta w papierach
Zarobek oszukującego Mietka na wraku nie jest mały, nie oszukujmy się . Zarabiając, on liczy sobie za robotę, czyli za przekręt?
Jeszcze rygorystyczne badania techniczne by wyeliminować te jeżdżące szroty, ustawienie cen benzyny na 6 pln, a gazu na 3 pln i na drogach zrobi się luźniej a w powietrzu czyściej.
Oznacza to, że zdecydowanie podrożeją również pojazdy specjalne i auta - napędzające gospodarkę - samochody dostawcze!
Prawdziwego szoku doznać mogą osoby, który nie stać na zakup nowszych aut. Przypominamy, że średni wiek pojazdu w Polsce przekracza dziś 11 lat. Niemal połowa z samochodów sprowadzanych do kraju w ramach prywatnego importu liczy sobie dziś więcej niż dziesięć wiosen. Plany Ministerstwa Finansów mają to zmienić.
Autorzy projektu chcą podzielić auta na cztery grupy w zależności od ich wieku. Ma też zostać wprowadzonych aż osiem grup dotyczących pojemności silnika. Nie można więc mówić o żadnym "uproszczeniu" dzisiejszego systemu (dwie stawki akcyzy i podział na dwie grupy pojemnościowe). Jeśli projekt wejdzie w życie, naliczanie stawek stanie się karkołomnym zadaniem!
Na nowym planie zyskają osoby najbogatsze, które mogą sobie pozwolić na zakup względnie nowego lub całkowicie nowego samochodu. Przykładowo - za nowe auto z silnikiem o pojemności do 1499 cm3 zapłacimy sztywną stawkę: 638 zł. Dla porównania, taki sam samochód w wieku do 6 lat (roczniki od 2010 do 2015) ma być objęty stawką 820 zł. Sprowadzając takie auto wyprodukowane pomiędzy 2005 a 2009 rokiem zapłacimy już 1123 zł. Jeśli kupimy samochód sprzed 2004 roku - wysokość podatku wzrośnie do 1470 zł!
To jednak nic, w porównaniu ze starszymi autami wyposażonymi w większe jednostki napędowe. Dla silników o pojemności powyżej 2,0 l kwota akcyzy wahać ma się między 1772 zł a 4101 zł! Za auto z silnikiem powyżej 3,0 l zapłacimy od 4753 zł (za pojazd nowy) po - uwaga - 9506 zł w przypadku aut sprzed 2004 roku!
Przykładowo - do BMW e46 z cenionym silnikiem 3,0d wartego dziś około 15 tys zł, trzeba będzie doliczyć jeszcze 9506 zł akcyzy plus koszty związane z rejestracją! Cena nastoletnich aut segmentu premium zbliży się więc do poziomu 30 tys. zł!
Najwięcej trzeba będzie zapłacić w przypadku pojazdów z największymi silnikami - powyżej 4000 cm3. Za nowe płacić mamy sztywną stawkę akcyzy 12 644 zł, za najstarsze (do 2004 roku) aż 18 644 zł!
Istnieją duże szanse na to, że nowy sposób naliczania akcyzy obowiązywać zacznie już z początkiem przyszłego roku.