Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Ford Mondeo Grzechotnik » "Docieplenie" silnika







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Ford Mondeo
Dodano: 15 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 2891 razy
Data wydarzenia: 05.11.2009
"Docieplenie" silnika
Kategoria: zmiany w aucie
W związku ze słabym rozgrzewaniem się silnika w zimie na krótkich odcinkach (pomimo sprawnych termostatow) zostałem "zmuszony" do zmian w dolocie powietrza :). Mówiąc prościej zasłoniłem kratkę przed chłodnicą.

1. Zdjęcie "grila" - 2 minuty.
2. Docięcie kartonu na wymiar (lewa i prawa strona od zamka otwierającego maskę samochodu) - 15 minut
3. Dopasowanie i owinięcie kartonów taśmą Fix (szara ze wzmocnieniem) w celu odizolowania kartonów od wody, śniegu itp. - 10 minut.
4. Zakup opasek elektrycznych do zamocowania "Docieplenia" - 5 minut i 10 zł.
5. Zamocowanie "Docieplenia" na "grilu" (bez robienia dziur w kartonach-dociepleniu) - 15 minut.

Cała operacja zajuje około godziny i kosztuje ok 10 zł. w efekcie silnik dogrzewa się znacznie szybciej, co mam nadzieję przełoży się na niższe spalanie.
Ostatnia aktualizacja: 28.11.2009 13:41:14
Zgłoś nadużycie


Dodano: 15 lat temu
Zasłona chłodnicy została zdjęta. Słabe dogrzewanie silnika wynikało z niesprawnych świec żarowych :(. Po wymianie świec, silnik nagrzewa się dużo szybciej. Konkluzja - nie warto zasłaniać chłodnicy.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 15 lat temu
Zaslanianie grila malo sie przydaje bo role te spelnia termostat jak sam zauwazyles dopuki sie nie zagrzeje chlodnica jest odlaczona z obiegu.Obieg idzie przez nagrzewnice ja mam MK i po 2 kilometrach dmucha juz cieple powietrze.
Jacek
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 15 lat temu
Ostatnio było trochę mrozu. Po wyjeżdzeniu prawie całego zbiornika wydaje mi się, że ta osłona nie wiele pomaga. Spalanie wyszło ponad 11 litrów na setkę. Jeszcze jeden zbiornik i kolejnym krokiem będzie jazda do serwisu na sprawdzenie i być może wymianę termostatu.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 15 lat temu
W takim razie muszę podjechać na sprawdzenie termostatu. Co do osłon to jak kupiłem była tylko mała. Dokupiłem zamiennik tej dużej pod silnik i założyłem tuż przed zimą 2008 r.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 15 lat temu
Miałem zasłonięte bo się nie nagrzewał i temperatura falowała.Okazało się, że mały termostat do wymiany. Po wymianie super trzyma pion. I mimo wyjęcia przesłony chłodnicy (miałem zasłoniętą w 90% i nie przekroczył normy nawet w mieście) nagrzewa się dużo szybciej - już po jakichś 5km przy temp. 5C ma 90 stopni.Poza tym warto mieć komplet osłon dolnych(mała pod zderzakiem i większa do tylnej belki silnika). Ta mała osłania dość długi przewód, który idzie do małego termostatu.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 15 lat temu
No dziś zrobiłem, trochę inaczej...Zastosowałem grubą folie która została mi z wykładania szafek kuchennych(IKEA) :-) i przymocowałem ją do atrapki od wewnętrznej strony.Musiałem wyciąć otwory na zamek i kluczyk do otwierania klapy.Mocowanie na szybkozłączki do bocznych zaczepów atrapki żeby nic nie było widać na zewnątrz...Na pewno będzie cieplej. Długość moich trasy na co dzień to w większości 3 do 8km więc korzyści powinny być duże...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 15 lat temu
Do Roberto77b: Zgadzam się w pełni co do narzegwania silnika w mieście. Jeździłem ostatnimi czasy w bardzo różnych temperaturach dziennych, mniej więcej od +2 do +12 i nie było problemu z przegrzaniem. Jak wspomniałem wskazówka dochodzi do połowy skali (czyli wzorcowo) i tak zostaje. Wydaje mi się, że w tym przypadku jest prosta regulacja: założyć lub zdjać :).

Dokładnie rok temu przy podobnych temperaturach silnik po przejechaniu 10 km ledwo osiągał temperaturę ok. 70 stopni. Teraz po ok. 4 km ma 90 stopni.

Warto osłonić od wiatru, nawet nowszej generacji diesle.

Pozdrawiam
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 15 lat temu
Do Falcon_: Rzeczywiście poczatkowo (ok. 3-4 dni) bardzo zwracałem uwagę na temperaturę silnika. Jednak ani razu nie przekroczyła połowy skali. Po prostu szybciej dochodzi do połowy i tak zostaje. Co do wykonania to rzeczywiście nie jest idealne i jest kilka przelotów powietrza (w porównaniu do oryginału to zasłonięte jest ok.95%).
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 15 lat temu
Też tak zawsze robiłem i w Polonezie i w seicento, myślałem że w mondeo nie będzie konieczności ale po wskaźniku widzę że nagrzewa się długo i na krótkich miejskich jeździ się cały czas na zimnym, też muszę zrobić osłonkę...ale spróbuje coś wykombinować żeby była możliwość prostej regulacji...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 15 lat temu
Czasem nawet w nowych autach sprawdzają się stare wypróbowane sposoby ;)

o przegrzanie raczej nie ma się co martwić, jesli zasłoniłeś tylko kawałek chłodnicy, ale na wszelki wypadek warto obserwować wskaźnik temperatury.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 15 lat temu
tylko z tym ostrożnie bo może się przegrzać jak nie bedzie miał przewiewu
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
10 komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
ze względu na panujące warunki pogodowe w tym roku znacznie opóźni się mój start w tym sezonie nie lubię marznąć na motorze, więc czekam aż temp będzie znośna
3 komentarze
Dodano: 6 dni temu, przez humvee5
"Jeśli samochody cię użądliły i ta opuchlizna nie schodzi, to nic z tym nie zrobisz". To wyjaśnia, czemu dziennie na spędzamy na aWc średnio kilka minut, by podpatrzeć użądlenia u innych, ...
29 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie