Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Toyota Corolla » Doprowadzania Corollki do porządku ciąg dalszy







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Toyota Corolla
  • przebieg 283 500 km
  • rocznik 2004
  • kupione używane w 2014
  • silnik 1.4 i 16V
Dodano: 10 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 1505 razy
Data wydarzenia: 20.10.2014
Doprowadzania Corollki do porządku ciąg dalszy
Kategoria: inne
A więc dziś Corolla znowu trafiła do serwisu Toyoty. Powód naprawy starałem się pokazać na filmiku. Po odpaleniu zimnego silnika jest ok, do momentu dodania gazu. Wtedy silnik zaczyna dziwnie pracować. Trudno opisać. Objaw ustępuje samoczynnie po około 2 minutach i wtedy samochód chodzi bez najmniejszych problemów. Pomimo takiej pracy silnika samochód bez problemu przyspiesza. Mam nadzieję, że serwis upora się z tym chociaż sami mają zagadkę co może być przyczyną. A może ktoś z Was spotkał się z takim problemem? Poczytałem różne fora i brak pomysłów. Świece wymienione, przepływomierz wyczyszczony, przepustnica również, filtr powietrza wymieniony.

P.S. Na filmiku objawy zaczynają się od około 0:17 sekundy gdy dodaję gazu, od około 1:55 pokazuję zachowanie obrotomierza, a 2:32 objawy ustępują

Ostatnia aktualizacja: 08.11.2014 18:33:37
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do maniak1982: Dobry byłem :D
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Wczoraj samochód odebrany :) w końcu chodzi tak jak powinien. Zrobię zdjęcie starego wariatora jak był spiłowany i umieszczę jutro ;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do maniak1982: To czekam na werdykt :)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: miałeś racje :) okazało się, że mechanik który kiedyś rozkręcał blok, nie wykręcił najpierw wariatora no i go wygiął. Na zimno się blokował. Dziś zakupiłem używany, mają założyć i przetestować. Mam nadzieję, że problemy w końcu się skończą ;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
fałszywy alarm. dalej walczą z corollka :/
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
po tygodniu stania w serwisie ASO w końcu znalazło powód takiego zachowania. To wina uszkodzonego czujnika temperatury który jest w bloku silnika. Jutro jadę odebrać autko i już wszystko powinno być ok. No mam nadzieję, że to już koniec przygód i w końcu będę mógł się nacieszyć samochodem ;) kosztowało to mnie 300zł. Może troche dużo ale chłopaki walczyli tydzień, posprawdzali sonde, wtryski i inne dziadostwa więc przy okazji mam zrobiony przegląd samochodu :D teraz muszę się przejechać do pana mechanika który wymienił mi na samym początku przepustnicę zupełnie bez sensu i powalczyć o chociaż częściowy zwrot kasy za to (wydałem wtedy 400zł nie wiem zupełnie po co)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do Stig210: Coś nowego dowiedziałem się - dzięki :)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: Ten zawór to tzw. solenoid
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do maniak1982: Z tego co zdążyłem przeczytać to VVTi ma chyba zawór elektryczny, który steruje przepływem oleju, być może jest zabrudzony i nie domaga?? Przyczyna może leżeć jeszcze gdzie indziej.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do luckyboy: nakierowałeś mnie i im bardziej czytam o wariatorze tym bardziej mi pasuje. Zobaczymy co powiedzą spece w ASO, może też na to wpadną. A jaka może być przyczyna ewentualnego niskiego ciśnienia oleju? A może sam olej jest jakiś wadliwy...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Do tondEK: wiem że to droższe rozwiązanie. Tylko tyle razy juz się naciąłem na mechanikach że wolę trochę więcej zapłacić w ASO i mieć spokój. Jeśli nie naprawią tego a wymienią coś co nie miało nic wspólnego z tym to nie zapłacę im. Najgorsze, że to występuje tylko na zimnym silniku, więc chcąc wstawiać samochód do warsztatu muszę go zostawić tam na noc więc testowanie i dopytywanie kilku mechaników to poświęcenie przynajmniej kilku dni. Jak ASO nie da rady to wtedy zacznę dalej kombinować
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Tak sobie pomyślałem, że to problem z VVTi, bo silnik chodzi jakby miał przestawiony rozrząd, słychać też jakby łańcuch. Odpalasz silnik chodzi, dodajesz gazu (zmienia się kąt rozrządu). Puszczasz gaz, a kąt rozrządu nie jest korygowany.

Może pada wariator, albo dostaje za niskie ciśnienie oleju.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 10 lat temu
Robisz najgorzej jak tylko możesz, oddając auto do ASO! Tym bardziej, że nie mają pojęcia co może być przyczyną... wymienią nie potrzebnie kilka części za co słono zapłacisz a problem wciąż pozostanie.
Skoro awaria nie ma wpływu na sama eksploatacje, a objawy same ustępują po krótkim czasie, to po co odrazu panikować? Mogłeś spokojnie jeździć autem, oczywiście dalej szukając rozwiązania problemu w sieci oraz podpytując macherów w warsztatach - to nic nie kosztuje.
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów. https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/ Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
27 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
38 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
41 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie