Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Citroen Grand C4 Picasso Picasso II - Autobus
»
Dostęp bezkluczykowy (ADML) w codziennej eksploatacji
Wpis w blogu auta
Citroen Grand C4 Picasso
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 7725 razy
Data wydarzenia: 19.01.2015
Dostęp bezkluczykowy (ADML) w codziennej eksploatacji
Kategoria: obserwacja
Po pierwsze, ADML zapewnia olbrzymią wygodę w codziennym korzystaniu samochodu, gdyż nie trzeba szukać kluczyka, by otworzyć i uruchomić samochód. Moja żona szczególnie docenia ten system, gdy ma kluczyk od auta w torebce Równie często przydaje się, gdy mam zajęte ręce i chcę dostać się do samochodu - wystarczy po prostu otworzyć bagażnik lub dotknąć wewnętrznej strony klamki w drzwiach z przodu. Tu ujawnia się pierwsza wada rozwiązania PSA w porównaniu do Renault - system HandFree w Renault działa dla wszystkich drzwi, nie tylko przednich.
Drugą sprawą jest zamykanie samochodu. Jest ono również wygodne, wystarczy kciukiem musnąć dotykowy guzik na klamce, by zamknąć samochód. Przycisk jest w takim miejscu, że kciuk odruchowo go dotyka przy zamykaniu drzwi. Również w klapie bagażnika jest dedykowany przycisk do zamykania samochodu. Tu ujawnia się druga wada systemu ADML w porównaniu do HandsFree Renault - w Renault wystarczyło po prostu odejść od samochodu, by go zamknąć. W Citroenie trzeba pamiętać o zamknięciu auta, co wymagało zmiany moich przyzwyczajeń. Dla kogoś, kto wcześniej nie korzystał z systemu Renault, nie będzie to problemem.
Trzecia sprawa to zasięg działania kluczyka. PSA zadbało o to, by otwarcie samochodu było możliwe tylko wtedy, gdy kluczyk znajduje się tuż (maks 1m) przy samochodzie. Renault było bardziej pobłażliwe w tej kwestii, gdzie zasięg wynosił ok 2m. Przez to że kluczyk Citroena jest dość mały, czasem może się zdarzyć, że sygnał kluczyka zostanie zakłócony przez telefon lub kartę z NFC (płatnicza/wejściowa), jeśli są w tej samej kieszeni. Ciekawą kwestią jest fakt, że nie da się uruchomić samochodu, jeśli kluczyk znajduje się poza autem. Można wówczas tylko uruchomić tablet i zegary, co odpowiada pozycji I w stacyjce dla tradycyjnego kluczyka.
Jeżeli chodzi o żywotność samej baterii w kluczyku, to z moich doświadczeń z Renault wynika, że spokojnie wytrzymuje 1,5 roku codziennej eksploatacji. Mam nadzieję, że w przypadku Autobusu będzie podobnie i również dostanę komunikat na desce o słabej baterii w kluczyku
Podsumowując, warto dopłacić za bezkluczykowy dostęp do samochodu, nawet w takiej postaci jakiej oferuje PSA (Peugeot i Citroen), gdyż zapewnia on niesamowitą wygodę. Po dłuższym korzystaniu, ciężko jest przestawić się z powrotem na użycie tradycyjnego kluczyka. Człowiek podchodzi do auta, pociąga za klamkę i zastanawia się czemu jest zamknięte...
Ostatnia aktualizacja: 19.01.2015 11:46:28
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Generalnie wychodzę z założenia, że na dobrego specjalistę i tak nie ma wystarczająco pewnego zabezpieczenia. Najlepsza jest kombinacja elektronika + mechaniczne zabezpieczenie, co wydłuża czas "przejęcia" lub zniechęca potencjalnego złodzieja. Jak komuś będzie naprawdę zależało, to i tak ukradnie samochód w ten czy inny sposób. Wtedy najlepiej mieć AC.
Z drugiej strony Citroen to nie Mazda, więc śpię spokojnie
Ciekawy jestem na ile system "bezdotykowy" może ułatwić zadanie złodziejom i czy da się przechwycić sygnał aby go skopiować...
Tu masz filmik o Maździe, co prawda zasada kradzieży nie jest oparta o system bezdotykowy ale i tak jest to ciekawy materiał.
https://youtu.be/UjV_e4SPdIs
Jest to związane z kwestią bezpieczeństwa - ale w takim rozumieniu, że chodzi o... "ochronę złodzieja", żeby auto niespodziewanie mu nie zgasło i ktoś w niego nie wjechał...
Mam to w swojej Foce, nie testowałęm jazdy bez kluczyków, ale po odejściu od samochodu nie gaśnie on, tylko w środku słychać alarm, żeby włożyć kluczyk.
Narzekacie na konieczność zamknięcia samochodu przy wysiadaniu, choć i tak odbywa się to w wygodny sposób... w niektórych wersjach tego systemu w Fordach działą on tylko do odblokowania stacyjki (i tylko jak kluczyk "siedzi" na miejscu kierowcy, ew. pasażera, więc nie wiem, jk byłoby z damską torebką).... drzwi otwieram i zamykam przyciskiem, ale i tak jest to bardzo wygodne, bo robię to bez wyciągania kluczyka z kieszeni - czasem mogę go nie wyciągać przez kilka dni, jak jeżdżę np. w tej samej kurtce...
Ogromnym minusem (jedynym jak dla mnie, poza minimalną obawą o niezawodność, choć zepsuć się mozę też np. immobilizer, a z tym również nie odjedziemy...) jest niemożliwość awaryjnej jazdy na rozruszniku (np. zjazdu z przejazdu kolejowego itp... Ale to może moja lekka paranoja
A właśnie, jak w Cytrynie (i Renault) rozwiązana jest awaryjna stacyjka? W Fordzie jest tylko slot, gdzie wkłada się cały złożony kluczyk (nie jego grot) - na wypadek wyczerpania się baterii - jest wtedy zasilany indukcyjnie z instalacji samochodu. A bateria mi wystarczyła na ponad 2 lata i prawie 50 tys. km, choć wiadomo, zależy to na pewno od stylu jazdy, częstości otwierania i zamykania drzwi itp...
No niby elektronika w nowych francuskich autach zawodzi. No ale ten system znany jest od lat.
@wildpolish W razie awarii można użyć normalnego klucza schowanego w środku kluczyka-pilota, by dostać się do samochodu.