Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy brzozzhems
»
Downisizing na Le Mans - w imię sportu, nie ekologii.
Wpis w blogu użytkownika
brzozzhems
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 893 razy
Data wydarzenia: 28.01.2014
Downisizing na Le Mans - w imię sportu, nie ekologii.
Kategoria: inne
Tak mniej więcej prezentuje się definicja tego kastrującego przyjemność z jazdy trendu.
Trzycylindrowe BMW, S-klasa 2.1 czy też Passat 1.4 to już nie science-fiction tylko realia i to nie tylko salonowe ale i giełdowe.
Nissan postanowił skorzystać z tego trendu i pełnymi garściami czerpie z dorobku koncernu Nissan-Renault.
Efektem tych prac jest silnik Nissana ZEOD RC.
Nie sama jednak pojemność 1.5 litra czyni go wyjątkowym - podobne pojemności w tym roku zagoszczą w F1.
Również moc nie rzuca na kolana - wszak 400KM w dzisiejszych czasch miewają diesle.
Chodzi tu rozmiary i masę.
39kg 900g!!!
Wielkość komputera stacjonarnego.
Silnik ten będzie napędzał hybrydę, ale nie taką jak Toyota Prius.
Układy hybrydowe Nissana w sporcie to jedynie zabieg marketingowy, gdyż w trybie elektrycznym ZEOD RC pokona tylko jedno okrążenie, później pałeczkę przejmuje silnik spalinowy.
Ja mam tylko jedno życzenie i zarazem prośbę do Nissana:
wprowadźcie ten silnik do sprzedaży w ofercie dealerskiej.
Wyobraźcie sobie hot-rody wyposażone w ten silnik zbudowane na bazie Fiata 126p, "Garbusa" czy Trabanta.
Ostatnia aktualizacja: 28.01.2014 05:24:04
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 17 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Fiat przenosi siedzibę do Holandii - zdjęcia
Stało się! Zarząd Fiat S.p.A. podjął decyzję o reorganizacji spółki i powołał do życia Fiat Chrysler Automobiles. W pełni zintegrowany włosko-amerykański koncern jest nowym światowym producentem samochodów z dużymi aspiracjami.
Po przejęciu przez Fiata udziałów mniejszościowych Chrysler Group LLC od VEBA Trust, Zarząd Fiata rozpatrywał najwłaściwsze sposoby nowego zarządzania i nowej struktury firmy.
Celem stworzenia Spółki, która pod względem wielkości i atrakcyjności dla rynków finansowych byłaby porównywana do najlepszych światowych konkurentów, Zarząd zadecydował o stworzeniu Fiat Chrysler Automobiles N.V., spółki zarejestrowanej w Holandii, która stanie się holdingiem Grupy. Akcje FCA będą notowane na giełdzie w Nowym Jorku i w Mediolanie.
- "Powstanie Fiat Chrysler Automobiles naznacza początek nowego rozdziału naszej historii. Podróż, która rozpoczęła się ponad dziesięć lat temu poszukiwaniem rozwiązań, które zapewniłyby Fiatowi właściwe miejsce na coraz bardziej złożonym rynku, zakończyła się połączeniem dwóch firm, każdej ze wspaniałą historią w przemyśle motoryzacyjnym, ale różnych, choć wzajemnie się uzupełniających pod względem cech i położenia geograficznego. FCA pozwala nam stawić czoła przyszłości z nową motywacją i energią" - powiedział John Elkann, prezes Fiata.
- "Dzisiejszy dzień jest jednym z najważniejszych w mojej karierze w Fiacie i Chryslerze" - stwierdził Sergio Marchionne, dyrektor generalny Fiata oraz prezes i dyrektor generalny Chrysler Group - "Pięć lat temu zaczęło w nas kiełkować marzenie o przemysłowej współpracy na światowym szczeblu, ale również o integracji kulturowej na wszystkich poziomach. Pracowaliśmy nad tym projektem z uporem i bez wytchnienia, aby przekształcić różnice w mocne strony i obalić wszelkie uprzedzenia narodowościowe i kulturowe. Teraz możemy powiedzieć, że udało nam się stworzyć solidne podstawy dla światowego producenta samochodów z bagażem doświadczeń i umiejętności na tym samym poziomie, co światowej klasy konkurenci. Przyjęcie międzynarodowej struktury zarządzania oraz przewidywane notowania, które poprawią wejście Grupy na światowej rynki z oczywistymi korzyściami finansowymi, będą dopełnieniem tego projektu".
Po przejęciu przez Fiata udziałów mniejszościowych Chrysler Group LLC od VEBA Trust, Zarząd Fiata rozpatrywał najwłaściwsze sposoby nowego zarządzania i nowej struktury firmy.
Celem stworzenia Spółki, która pod względem wielkości i atrakcyjności dla rynków finansowych byłaby porównywana do najlepszych światowych konkurentów, Zarząd zadecydował o stworzeniu Fiat Chrysler Automobiles N.V., spółki zarejestrowanej w Holandii, która stanie się holdingiem Grupy. Akcje FCA będą notowane na giełdzie w Nowym Jorku i w Mediolanie.
- "Powstanie Fiat Chrysler Automobiles naznacza początek nowego rozdziału naszej historii. Podróż, która rozpoczęła się ponad dziesięć lat temu poszukiwaniem rozwiązań, które zapewniłyby Fiatowi właściwe miejsce na coraz bardziej złożonym rynku, zakończyła się połączeniem dwóch firm, każdej ze wspaniałą historią w przemyśle motoryzacyjnym, ale różnych, choć wzajemnie się uzupełniających pod względem cech i położenia geograficznego. FCA pozwala nam stawić czoła przyszłości z nową motywacją i energią" - powiedział John Elkann, prezes Fiata.
- "Dzisiejszy dzień jest jednym z najważniejszych w mojej karierze w Fiacie i Chryslerze" - stwierdził Sergio Marchionne, dyrektor generalny Fiata oraz prezes i dyrektor generalny Chrysler Group - "Pięć lat temu zaczęło w nas kiełkować marzenie o przemysłowej współpracy na światowym szczeblu, ale również o integracji kulturowej na wszystkich poziomach. Pracowaliśmy nad tym projektem z uporem i bez wytchnienia, aby przekształcić różnice w mocne strony i obalić wszelkie uprzedzenia narodowościowe i kulturowe. Teraz możemy powiedzieć, że udało nam się stworzyć solidne podstawy dla światowego producenta samochodów z bagażem doświadczeń i umiejętności na tym samym poziomie, co światowej klasy konkurenci. Przyjęcie międzynarodowej struktury zarządzania oraz przewidywane notowania, które poprawią wejście Grupy na światowej rynki z oczywistymi korzyściami finansowymi, będą dopełnieniem tego projektu".
Propozycja zatwierdzona przez Zarząd Fiata przewiduje, że udziałowcy Fiata otrzymają jedną nowo wyemitowaną akcję Fiat Chrysler Automobiles dla każdej posiadanej akcji Fiata oraz że akcje FCA będą notowane na New York Stock Exchange (NYSE) a także na Mercato Telematico Azionario (MTA) w Mediolanie. Oczekuje się, że FCA będzie miało siedzibę dla celów podatkowych w Wielkiej Brytanii, ale wybór ten nie będzie miał wpływu na opodatkowanie, któremu podlegać będą spółki Grupy w poszczególnych krajach, w których prowadzona będzie ich działalność.
Aby wesprzeć rozwój i obecność grupy stałych akcjonariuszy, FCA przyjmie system, który umożliwi również emisję specjalnych akcji z prawem do głosowania. Akcjonariusze Fiata, którzy będą uczestniczyć (nawet jako reprezentanci) w zgromadzeniu spółki, które zostanie zwołanie, aby przegłosować propozycję i zostaną udziałowcami spółki aż do zakończenia całej operacji, niezależnie od głosu oddanego na zgromadzeniu, będą mieć prawo do otrzymania, oprócz nowo wyemitowanych akcji FCA, takiej samej ilość akcji specjalnych z prawem głosu, które regulowane będą specjalnymi warunkami.
Akcjonariusze FCA, którzy zatrzymają akcje zwyczajne przez okres trzech lat od chwili zamknięcia, nabędą prawo dostępu do systemu głosowania w oparciu o ich przywiązanie. Akcjonariusze FCA będą uprawnieni do zatrzymania akcji specjalnych z prawem głosu aż do momentu cesji akcji zwyczajnych. Celem tego systemu jest ułatwienie zbudowania stabilnej podstawy akcyjnej i długoterminowe nagradzanie akcjonariuszy, zapewniając jednocześnie Grupie większą elastyczność w dążeniu do realizacji celów strategicznych.
Proponowana operacja wymaga zatwierdzenia odnośnej dokumentacji formalnej przez Zarząd, a następnie przez Zgromadzenie Akcjonariuszy Fiat.
Doprowadzenie operacji do końca zależeć będzie od kilku warunków, takich jak stanie się spółką notowaną na giełdzie nowojorskiej NYSE oraz, że maksymalna kwota odszkodowań z tytułu skorzystania przez akcjonariuszy Fiata z prawa odstąpienia, a także z ewentualnego prawa sprzeciwu przez wierzycieli nie przekroczy 500 milionów euro. Spółka będzie notowana na MTA w Mediolanie po rozpoczęciu jej notowania na NYSE. Zakończenie operacji spodziewane jest przed końcem roku.
Podjęte decyzje odnośnie spółki, zwłaszcza ta dotycząca siedziby podyktowane są potrzebami i możliwościami związanymi z faktem, że dzięki połączeniu koncernów Fiat i Chrysler powstaje jeden wielki międzynarodowy koncern samochodowy obecny na całym świecie.
Aktualna organizacja oparta na czterech regionach operacyjnych nadal pozostanie centralną osią nowej Spółki. Wszystkie struktury, które wejdą w skład FCA będą kontynuowały swoją misję, w tym oczywiście zakłady produkcyjne we Włoszech i na świecie, bez żadnego wpływu na poziom zatrudnienia.
Na początku maja 2014 Grupa zaprezentuje przedstawicielom świata finansów długoterminowy plan strategiczny.
Źródło:
http://www.topgear.com.pl/fiat-przenosi-siedzibe-do-holandii-zdjecia,fiat,zdjecia,3407
http://www.topgear.com.pl/fiat-przenosi-siedzibe-do-holandii,aktualnosci,artykuly,3406
http://tiny.pl/q1whh
http://www.v10.pl/Alfa,Romeo,opracowala,nowa,tylnonapedowa,platforme,o,nazwie,Giorgio,108423.html
Czas pokaże, ale faktem jest,że Lancia ma słaby potencjał. Mało kto pamięta jeszcze Stratosa czy Deltę Integrale, a Alfa to Alfa
http://www.v10.pl/Alfa,Romeo,opracowala,nowa,tylnonapedowa,platforme,o,nazwie,Giorgio,108423.html
Ja znam takich co uwierzyli i kupili nową skodę To Ci dopiero naiwniaki
Ale fakt piękna sztuka, jedna z lepszych wersji Garbusa.
http://www.youtube.com/watch?v=oZfdRbQYJ20
Nieuchronnie prawdziwa motoryzacja zmierza ku zagładzie...:/
http://www.gieldaklasykow.pl/porsche-911s-1977-74500-pln-opole/
Przyzwoita cena, Twoja okolica i tylko rok młodszy ode mnie
http://www.autocentrum.pl/spalanie/volkswagen/garbus/silnik-benzynowy-1.2-34km-1960-1985/
A jeśli chodzi o niezawodność - nie przekonam - w końcu nie ma dwumasy, wtryskiwaczy i sterującej wszystkim elektroniki - to nie może działać. EOT.
Nawet z "maluchowego" silnika można i 300KM wyciągnąć (na chwilkę), ale to nie oto chodzi. Jednostka Nissana "ciśnięta" do granic możliwości będzie śmigać po torze przez dobę - całkiem niezły wynik. Podobnie podkręcona jednostka z garbiego wytrzymałaby podobne traktowanie może przez 30 minut.
7-7.5 litra może i spali dobrze wyregulowany garbik z górki z wiatrem.
Nie oszukujmy się, nie na darmo montują w nim LPG.
Z tą niezawodnością to jest jak z oszczędnością Fiata 126p. Jak Gabrik odpali to się wszyscy cieszą, że taki dobry i trwały, podobnie jak z "maluszkiem" - wszyscy się cieszą że pali "piątkę", ale czy to mało na 650ccm,zero wyposażenia i 600+kg?
Ale jak już wspomniałem to autka z lat 30' i 40 XX i nie ma co się nad tym rozwodzić. Choć wiem, że bardzo byś chciał.
Jednostka z Nissana, nawet zdławiona do 300 czy 200KM wprowadziłaby nową jakość do staruszka VW.
Miniaturyzacja - TAK, ale co z trwałością?
Gdyby to miało trwałość jak "standardowa" jednostka, to jestem jak najbardziej ZA - Lżejsze auto - mniejsze spalanie.