Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Signum
  • przebieg 177 265 km
  • rocznik 2006
  • kupione używane w 2010
  • silnik 3.0 V6 CDTI ECOTEC
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1432 razy
Data wydarzenia: 19.01.2011
DPF...
Kategoria: inne
Coraz bardziej mnie denerwuje. Próbuję jeździć eko, a ten mi urywa za każdym wypalaniem od 50-90 km, no i podnosi ogólne spalanie.
Dodano: 13 lat temu
Wywal tego PeDeFa, w Gdyni to robią, przeprogramują komp tak że zapomnisz o badziewiu, jak chcesz to podniosą moc i jeszcze dają gwarancję.
Dodano: 13 lat temu
jak dobrze że mam benzyniaka
Dodano: 13 lat temu
Do Tomaski:
Odnośnie DPF-ów to wina leży też po stronie sprzedawców. Przed kupnem auta jeździłem również dieslami z DPF-em i pytałem się podczas tych jazd, czy przy jeździe po mieście nie będę miał problemów z DPF-em. Zawsze z ust sprzedawcy słyszałem, że absolutnie nie - filtry są bezobsługowe!
Nikt nie powiedział - a powinien - że auto z DPF-em nie nadaje się do jazdy po mieście. A powinni to mówić sami, jeżeli potencjalny klient tylko się pyta o diesla...
Dodano: 13 lat temu
Do leinad: Nie rozumiem wypowiedzi. Ja wiem jak działa mój DPF.
Mój DPF teoretycznie jest bez/samoobsługowy, ale jak się jeździ na krótkich trasach to nie zostaje wypalony całkowicie i jest spora szansa że się zapcha całkiem. Plus paliwo w oleju, rozrzedzanie go i podnoszący się jego stan.
Co do za i przeciw DPF, Tomaski, to ja też jestem za ekologią. Ja potrafię dbać o filtr, ale moja żona czy inne kobitki to raczej nie zapamiętają co i jak zrobić by działał dobrze i długo. I tak myślę że jadąc za kopcącym Autosanem czy innym miejskim autobusem mój Signum bez DPFa będzie wydzielał 1000 razy mniej czegoś tam niezdrowego przez cały żywot auta niż ten w/w klamot przez jeden miesiąc.

Kto nie czytał to zparaszam: http://www.autocentrum.pl/awc/motoblogi/skygela/wyprawa-sylwestrowa-do-chorwacji-2292/
Będę jeszcze organizował podobne ewenty, może ktoś się skusi
Dodano: 13 lat temu
Uo... rozważałem już możliwość, że to forum odbiło się od dna, a jednak. Filtry DPF FAP są po to by nie oddychać COx'ami, a wycinanie go czy emulator to jak wyrywanie zęba, którego leczyć potrzeba. Jednym słowem piszecie: głupoty.
Dodano: 13 lat temu
Wyciąć drania :)
Dodano: 13 lat temu
Fakt troche poracha z tym. Był nawet taki gościu w turbo kamerze z volvem(jakiś suv)-kloł nieziemsko na ten filtr
Dodano: 13 lat temu
Ze względu na te wszystkie DPF'y nie kupiłem diesla. Trzeba o nie dbać, a jak się zepsują, to są drogie w naprawie.
Dodano: 13 lat temu
Do skygela: Gromadzące się w filtrze cząstki sadzy powodują jego stopniowe zapychanie i utratę wydajności. W części pojazdów stosuje się filtry jednorazowe, wymagające wymiany po zapełnieniu filtra. Bardziej zaawansowanym rozwiązaniem jest samooczyszczanie filtra polegające na katalitycznym spalaniu sadzy po osiągnięciu przez filtr odpowiednio wysokiej temperatury. System ten nosi nazwę regeneracji pasywnej.

Stosowane są też aktywne systemy wypalania zgromadzonej w filtrze sadzy - na przykład okresowa zmiana trybu pracy silnika, w wyniku czego emituje on zwiększone ilości dwutlenku azotu, który przepływając przez filtr powoduje utlenianie zgromadzonej sadzy. Jeszcze innym sposobem aktywnej regeneracji filtra jest okresowe podgrzewanie go dodatkowym płomieniem wtryskiwanej do filtra mieszanki, w wyniku czego sadza ulega spaleniu.


http://pl.wikipedia.org/wiki/Filtr_cz%C4%85stek_sta%C5%82ych


Proponuję drugie rozwiązanie na początek
Dodano: 13 lat temu
DPF fajna sprawa szkoda tylko, że producenci aut nie mówią o tym, że nie nadaje się to do aut jeżdżących na krótkich trasach i po mieście :)
Dodano: 13 lat temu
Do gaja37: w pełni się z Tobą zgadzam ! tydzień temu "przegoniłem " mojego "Combo-lota" ok. 150 km po autobanie i jest odczuwalna różnica - się "odmulił" ...Pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Ja wiem co zobić z DPFem, tylko muszę trochę czasu wygospodarować. Gdyby to był 1.9CDTI to wycinam badziewie i wgrywam odpowiedni soft, który nie ma wpisanego filtra. Ale tak to tylko emulator, chociaż i to dobre bo nie ingeruje w oryginalne oprogramowanie.
Dodano: 13 lat temu
Do gaja37: to żadna tajemnica, dotyczy wszystkich diesli z turbiną, nie tylko z dpf
Dodano: 13 lat temu
U mnie naszczeście nie daje oznaków życia.:)
Dodano: 13 lat temu
na filtry jest sposub dystans najlepiej na autostardzie ok 30-50km i obroty powyrzej 2,5 tysiaca, kolega miał taki problem i po znajomosci dowiedział sie jak sie go pozbyć czasem trzeba dac autku dobrze pogonić
Dodano: 13 lat temu
Eco i DFP to jak się okazuje: antagonizm.
Dodano: 13 lat temu
Dobrze, że jeszcze wypala się;-) Gdy przestanie wypalanie skutkować i na serwisie przeczytają Ci 100% zapchania wtedy znacznie bardziej wnerwi Cię on... o parę tysi bardziej;-) Eco jazda i krótkie dystanse na pewno filtrowi nie pomagają...
Najnowsze blogi
Dodano: 10 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
16 komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
8 komentarzy
Dodano: 13 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
27 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl