Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mazda 6 Carbon Grey » DPF - Minusy i... jeszcze większe minusy.







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mazda 6
  • przebieg 114 215 km
  • rocznik 2007
  • kupione używane w 2014
  • silnik 2.0 MZR-CD
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1426 razy
Data wydarzenia: 30.01.2015
DPF - Minusy i... jeszcze większe minusy.
Kategoria: serwis
Witajcie,
Trzy dni temu na desce rozdzielczej moim oczom ukazała się pomarańczowa ikona z napisem DPF. Poczytałem, popytałem na forum - wniosek trzeba wypalić filtr cząstek stałych. Niby nie wielka rzecz, w instrukcji opisane - to do roboty. Zabrałem samochód na niedawno otwartą obwodnicę Lublina. Niestety po przejechaniu 60 km z stałymi obrotami (2500obr/min) i stałą prędkością nic się nie zadziało, dalej to samo. Niby samochód nie stracił na mocy ale denerwująca ikona pojawia się dalej...

Nie myśląc zbyt długo zabrałem samochód do znanego mechanika specjalizującego się w tej marce. Jako że miałem wymieniać już na tygodniach olej stwierdziłem, że to jest ten czas żeby oprócz DPF zająć się wymianą oleju, filtrów i całego pakietu przeglądowego.

Wypalanie DPF-s pomogło, olej zmieniony na jedyny słuszny dla tego silnika - Dexelia (DPF). Przy wymianie oleju - obowiązkowe czyszczenie smoka. Do wymiany doszły jeszcze uszczelniacze i podkładki pod wtryski - mała rzecz ale w miarę droga i zarazem bardzo ważna. Dodatkowo kilka regulacji i nic tylko jeździć.


Co do filtru DPF. Moim zdaniem niepotrzebne to dziadostwo nikomu ale jak się ma to są dwie opcje - albo dbać o to i przepalać raz na jakiś czas albo jak jest "zdrowy" silnik to usunąć DPF fizycznie jak i programowo i zrobić nowa mapę ECU co nam da spokój z DPFem a i osiągi można zwiększyć prostym zabiegiem. Ale to tylko moje zdanie...

Ogólnie jestem zadowolony. Do wymiany został płyn w skrzyni biegów i jakieś pierdoły typu niedziałająca dioda pokrętła od klimy automatycznej. Samochód jeździ bez problemu - nawet jakby lepiej...

Dodano: 9 lat temu
Nawet o tym nie myśl. Na zachodzie za takie rzeczy karają!!!!
Dodano: 9 lat temu
Masz pytanie do właściciela tego dziennika pokładowego?
Chcesz mu coś powiedzieć?
Klikaj tutaj...
Dodano: 9 lat temu
Do Stig210: mowią ze za niewiedze się płaci ;)
Dodano: 9 lat temu
Do damian88max: Tak samo jak tym że usunęli katalizator czy zatkali EGR
Nie mam pojęcia czemu, ja bym tam trzymał gębę na kłódkę
Dodano: 9 lat temu
Do Stig210: to spoko w razie odpukac choroby wiem skad wziąść kase na leczenie ;) ludzie lubia sie chwalić ze wycięli DPF:P
Dodano: 9 lat temu
Do damian88max:Tak jest, każdego po troszeczku [up] [smiech2]
Dodano: 9 lat temu
Do Stig210: czyli jak zachoruje na raka to moge oskarzyć kazdego wlasciciela auta z wycietym DPF o wyplacenie mi odszkodowania bo to jego wina:) w sumie tak jak na wsiach dawniej ludzia palili w piecach czym popadnie teraz troche zmadrzeli ale jeszcze nei wszyscy :)
Dodano: 9 lat temu
Do misiel_budyta: Czy tyle co papieros to nie wiem, ale lekko objaśnię ;)
Filtry DPF stosujemy (Powód najważniejszy) , ponieważ wtryskiwacze w najnowocześniejszych dieslach rozpylają paliwo w sposób niemal "idealny" Oznacza to, że cząstki mgiełki paliwowej a zarazem cząsteczki "sadzy" powstałej w wyniku spalania są na tyle mikroskopijne że bez problemu dostają się do płuc i osadzają się na pęcherzykach , co z kolei podwyższa ryzyko zachorowania na raka. DPF je wyłapuje i to jest jego najważniejsza funkcja, a przy okazji eliminowane są jeszcze NO2 itd.. ;)
Dodano: 9 lat temu
Do damian88max: I pali wtedy też słusznie ja jechałem na 4 biegu około 90-100km/h jak zaczął wypalać to spalanie ponad 12 litrów.
Dodano: 9 lat temu
Do Stig210: Może i tak ale jeżeli chodzi o środowisko to kiedyś słyszałem że diesel z dpf-em wydziela przez 150km tyle substancji szkodliwych co jeden papieros.
Dodano: 9 lat temu
Do misiel_budyta: Za dymienie dużo bardziej odpowiedzialny jest zwór EGR niż DPF.
Jeżeli diesel mocno i w sposób ciągły kopci podczas dużego obciążenia lub przyspieszania to świadczy o wadliwie działającym EGR, a nie o braku DPF
Dodano: 9 lat temu
Do misiel_budyta: całkiem ekologicznie trzeba jechac spalic paliwo zeby przepalic DPF:P
Dodano: 9 lat temu
I ruda [food] go nie kocha [serce][nono]
Dodano: 9 lat temu
Jest jeden duży plus DPF-u auto nawet z dużym przebiegiem nie kopci. Porównując nasze bmw z dpf-em podczas przyspieszania z a6 3.0 tdi bez dpf-u to niebo a ziemia. On przy mocniejszym depnięciu puszcza dymek a za nami czysto. A tak poza tym to same minusy też kiedyś jeździliśmy tak bez celu żeby wypalać filtr.
Najnowsze blogi
Dodano: 7 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
7 komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
5 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
27 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl