Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Mazda 6 Carbon Grey
»
DPF - Minusy i... jeszcze większe minusy.
Wpis w blogu auta
Mazda 6
Dodano: 9 lat temu
Blog odwiedzono 1426 razy
Data wydarzenia: 30.01.2015
DPF - Minusy i... jeszcze większe minusy.
Kategoria: serwis
Trzy dni temu na desce rozdzielczej moim oczom ukazała się pomarańczowa ikona z napisem DPF. Poczytałem, popytałem na forum - wniosek trzeba wypalić filtr cząstek stałych. Niby nie wielka rzecz, w instrukcji opisane - to do roboty. Zabrałem samochód na niedawno otwartą obwodnicę Lublina. Niestety po przejechaniu 60 km z stałymi obrotami (2500obr/min) i stałą prędkością nic się nie zadziało, dalej to samo. Niby samochód nie stracił na mocy ale denerwująca ikona pojawia się dalej...
Nie myśląc zbyt długo zabrałem samochód do znanego mechanika specjalizującego się w tej marce. Jako że miałem wymieniać już na tygodniach olej stwierdziłem, że to jest ten czas żeby oprócz DPF zająć się wymianą oleju, filtrów i całego pakietu przeglądowego.
Wypalanie DPF-s pomogło, olej zmieniony na jedyny słuszny dla tego silnika - Dexelia (DPF). Przy wymianie oleju - obowiązkowe czyszczenie smoka. Do wymiany doszły jeszcze uszczelniacze i podkładki pod wtryski - mała rzecz ale w miarę droga i zarazem bardzo ważna. Dodatkowo kilka regulacji i nic tylko jeździć.
Co do filtru DPF. Moim zdaniem niepotrzebne to dziadostwo nikomu ale jak się ma to są dwie opcje - albo dbać o to i przepalać raz na jakiś czas albo jak jest "zdrowy" silnik to usunąć DPF fizycznie jak i programowo i zrobić nowa mapę ECU co nam da spokój z DPFem a i osiągi można zwiększyć prostym zabiegiem. Ale to tylko moje zdanie...
Ogólnie jestem zadowolony. Do wymiany został płyn w skrzyni biegów i jakieś pierdoły typu niedziałająca dioda pokrętła od klimy automatycznej. Samochód jeździ bez problemu - nawet jakby lepiej...
Najnowsze blogi
Dodano: 7 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto.
Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
7
komentarzy
Dodano: 7 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas.
Audi zostało wystawione na sprzedaż.
Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
5
komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia...
Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL
Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
27
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Chcesz mu coś powiedzieć?
Klikaj tutaj...
Nie mam pojęcia czemu, ja bym tam trzymał gębę na kłódkę
Filtry DPF stosujemy (Powód najważniejszy) , ponieważ wtryskiwacze w najnowocześniejszych dieslach rozpylają paliwo w sposób niemal "idealny" Oznacza to, że cząstki mgiełki paliwowej a zarazem cząsteczki "sadzy" powstałej w wyniku spalania są na tyle mikroskopijne że bez problemu dostają się do płuc i osadzają się na pęcherzykach , co z kolei podwyższa ryzyko zachorowania na raka. DPF je wyłapuje i to jest jego najważniejsza funkcja, a przy okazji eliminowane są jeszcze NO2 itd..
Jeżeli diesel mocno i w sposób ciągły kopci podczas dużego obciążenia lub przyspieszania to świadczy o wadliwie działającym EGR, a nie o braku DPF