Wpis w blogu auta
Volkswagen Polo
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 642 razy
Data wydarzenia: 19.07.2011
Drewniana rocznica
Kategoria: inne
Do teraz mam w pamięci emocje wtenczas mi towarzyszące, a to już dziś mija pół dekady, odkąd zasiadam za kierownicą „Mruczusia”. W tym czasie wspólnie spędziliśmy wiele niezapomnianych momentów. Gros z nich stanowiły zarówno te pozytywne (uznanie sąsiadów, pochlebstwa diagnostów), jak i negatywne (problemy z rozruchem, kosztowne naprawy). Niemniej tych pierwszych było zdecydowanie więcej, stąd absolutnie nie żałuję podjętej 1826 dni temu decyzji.
Wprawdzie przebyty przez ten okres dystans 17 326 km nie jest imponującym osiągnięciem (średnio 3465 kilometrów na rok), ale długi staż wzajemnej koegzystencji pozwolił mi poznać wszelkie oblicza mego VW. Toteż po 60 miesiącach naszej znajomości czuję się uprawnionym do przedstawienia jego subiektywnej oceny, która przy okazji może posłużyć innym za recenzję Polo trzeciej generacji.
WNĘTRZE
Polo jest jednym z przestronniejszych aut segmentu B. Nie brakuje w nim miejsca dla pasażerów, o ile oczywiście siedzący z przodu nie przesadzą z odchyleniem swoich foteli. Czterem osobom zapewnia przyzwoity komfort podróżowania nawet na dość dużych odległościach. Piąte miejsce należy traktować raczej jako rezerwę taktyczną.
ERGONOMIA
Jak przystało na typowego Volkswagena, praktycznie wszystko znajduje się na swoim miejscu i jest intuicyjne w obsłudze. Dziwić może jedynie umiejscowienie przełączników elektrycznych szyb.
WENTYLACJA I OGRZEWANIE
Pod tym względem niemieccy inżynierowie się nie popisali. Pomimo właściwego stanu filtra kabinowego, nagminnym zjawiskiem jest mocne zaparowywanie szyb w trakcie wilgotnych i deszczowych dni. Również szybkość oraz efektywność ogrzewania wnętrza pozostawia wiele do życzenia.
WIDOCZNOŚĆ
Optymalna wielkość szklanych powierzchni i duże lusterka zapewniają przyzwoitą widoczność we wszystkie strony. Najwięcej problemów kierowcy mogą przysparzać szerokie słupki A, które niekiedy skutecznie przesłaniają pole widzenia.
WYCISZENIE
Poziom wyciszenia można śmiało uznać za zadowalający. Dźwięki pracy silnika nie docierają do uszu pasażerów zbyt głośno, zresztą podobnie jak innych podzespołów. Problem z nadmiernym hałasem zaczyna się pojawiać dopiero w przypadku przemieszczania się z prędkościami autostradowymi.
SILNIK
Przestarzały konstrukcyjnie, ale mocno rozpowszechniony motor, który nadaje się idealnie do sprawnego cruisingu po mieście. Jego charakterystyka (niskoobrotowość, mała moc) sprawia, iż wyraźnie brakuje mu elastyczności podczas wyprzedzania na trasie. Po przekroczeniu prędkości 110 km/h staje się głośny, paliwożerny i ospały. Stereotyp o niebywałej trwałości 8-zaworowej jednostki napędowej (wynikającej z braku jej wysilenia) jest mitem!
SKRZYNIA BIEGÓW
Wbrew potocznym opiniom, to bardzo mocny atut Polo. Biegi wchodzą pewnie oraz nie wymagają wykonywania dużych ruchów lewarkiem. Zgrzyty pojawiają się jedynie okazjonalnie i są najczęściej efektem nieuważnej eksploatacji.
UKŁAD JEZDNY
Może być wzorem dla producentów współczesnych samochodów. Jest trwały, prosty konstrukcyjnie i przyjemnie twardy. Pozwala szybko pokonywać kręte odcinki dróg, nie tracąc przy tym panowania nad autem. Ewentualne jego naprawy są tanie oraz nieskomplikowane.
EKONOMICZNOŚĆ
Ośmiozaworowy silnik 1.4 produkcji VW liczy już sobie około 20 lat, więc siłą rzeczy nie może być zbytnio ekonomiczny. Nie trudno doszukać się bezpośrednich rywali w tej klasie samochodów, którzy przy jednakowej pojemności motoru oferują dużo większą moc oraz mniejsze spalanie.
NIEZAWODNOŚĆ
W Polo rzadko występują poważne awarie powodujące przymusowy postój. Lista drobnych niedomagań także jest zazwyczaj krótka, gdyż są one przeważnie błahostkami, które da się szybko zdiagnozować i usunąć.
STOSUNEK JAKOŚĆ/CENA
Za zakup VW Polo trzeba dużo zapłacić. W sporej części jest to podyktowane poprawną jakością materiałów użytych do jego wykonania. Inną kwestię przemawiającą za nim stanowi niska utrata wartości, dobra opinia użytkowników oraz prestiż marki.
CAŁOKSZTAŁT
Doskonała propozycja dla osób nie lubiących wyróżniać się z tłumu, które praktyczność stawiają nad ekstrawagancję oraz cenią sobie łatwość odsprzedaży auta.
Najnowsze blogi
Dodano: 11 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto.
Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
17
komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas.
Audi zostało wystawione na sprzedaż.
Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
8
komentarzy
Dodano: 13 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia...
Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL
Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
27
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Pozdrawiam!
Piękny fachowy opis.