Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Volkswagen Polo "Mruczuś" » Drewniana rocznica







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Volkswagen Polo
  • przebieg 129 543 km
  • rocznik 1997
  • kupione używane w 2006
  • silnik 1.4 i
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 646 razy
Data wydarzenia: 19.07.2011
Drewniana rocznica
Kategoria: inne
Dokładnie pięć lat temu przeżywałem jedne z najpiękniejszych chwil w moim życiu. Wówczas mianowicie zalegalizowałem swą krótką znajomość z Polo, składając podpis pod umową jego kupna. W ten sposób po raz pierwszy stałem się formalnie współwłaścicielem ruchomości, zwanej potocznie samochodem.

Do teraz mam w pamięci emocje wtenczas mi towarzyszące, a to już dziś mija pół dekady, odkąd zasiadam za kierownicą „Mruczusia”. W tym czasie wspólnie spędziliśmy wiele niezapomnianych momentów. Gros z nich stanowiły zarówno te pozytywne (uznanie sąsiadów, pochlebstwa diagnostów), jak i negatywne (problemy z rozruchem, kosztowne naprawy). Niemniej tych pierwszych było zdecydowanie więcej, stąd absolutnie nie żałuję podjętej 1826 dni temu decyzji.

Wprawdzie przebyty przez ten okres dystans 17 326 km nie jest imponującym osiągnięciem (średnio 3465 kilometrów na rok), ale długi staż wzajemnej koegzystencji pozwolił mi poznać wszelkie oblicza mego VW. Toteż po 60 miesiącach naszej znajomości czuję się uprawnionym do przedstawienia jego subiektywnej oceny, która przy okazji może posłużyć innym za recenzję Polo trzeciej generacji.

WNĘTRZE
Polo jest jednym z przestronniejszych aut segmentu B. Nie brakuje w nim miejsca dla pasażerów, o ile oczywiście siedzący z przodu nie przesadzą z odchyleniem swoich foteli. Czterem osobom zapewnia przyzwoity komfort podróżowania nawet na dość dużych odległościach. Piąte miejsce należy traktować raczej jako rezerwę taktyczną.

ERGONOMIA
Jak przystało na typowego Volkswagena, praktycznie wszystko znajduje się na swoim miejscu i jest intuicyjne w obsłudze. Dziwić może jedynie umiejscowienie przełączników elektrycznych szyb.

WENTYLACJA I OGRZEWANIE
Pod tym względem niemieccy inżynierowie się nie popisali. Pomimo właściwego stanu filtra kabinowego, nagminnym zjawiskiem jest mocne zaparowywanie szyb w trakcie wilgotnych i deszczowych dni. Również szybkość oraz efektywność ogrzewania wnętrza pozostawia wiele do życzenia.

WIDOCZNOŚĆ
Optymalna wielkość szklanych powierzchni i duże lusterka zapewniają przyzwoitą widoczność we wszystkie strony. Najwięcej problemów kierowcy mogą przysparzać szerokie słupki A, które niekiedy skutecznie przesłaniają pole widzenia.

WYCISZENIE
Poziom wyciszenia można śmiało uznać za zadowalający. Dźwięki pracy silnika nie docierają do uszu pasażerów zbyt głośno, zresztą podobnie jak innych podzespołów. Problem z nadmiernym hałasem zaczyna się pojawiać dopiero w przypadku przemieszczania się z prędkościami autostradowymi.

SILNIK
Przestarzały konstrukcyjnie, ale mocno rozpowszechniony motor, który nadaje się idealnie do sprawnego cruisingu po mieście. Jego charakterystyka (niskoobrotowość, mała moc) sprawia, iż wyraźnie brakuje mu elastyczności podczas wyprzedzania na trasie. Po przekroczeniu prędkości 110 km/h staje się głośny, paliwożerny i ospały. Stereotyp o niebywałej trwałości 8-zaworowej jednostki napędowej (wynikającej z braku jej wysilenia) jest mitem!

SKRZYNIA BIEGÓW
Wbrew potocznym opiniom, to bardzo mocny atut Polo. Biegi wchodzą pewnie oraz nie wymagają wykonywania dużych ruchów lewarkiem. Zgrzyty pojawiają się jedynie okazjonalnie i są najczęściej efektem nieuważnej eksploatacji.

UKŁAD JEZDNY
Może być wzorem dla producentów współczesnych samochodów. Jest trwały, prosty konstrukcyjnie i przyjemnie twardy. Pozwala szybko pokonywać kręte odcinki dróg, nie tracąc przy tym panowania nad autem. Ewentualne jego naprawy są tanie oraz nieskomplikowane.

EKONOMICZNOŚĆ
Ośmiozaworowy silnik 1.4 produkcji VW liczy już sobie około 20 lat, więc siłą rzeczy nie może być zbytnio ekonomiczny. Nie trudno doszukać się bezpośrednich rywali w tej klasie samochodów, którzy przy jednakowej pojemności motoru oferują dużo większą moc oraz mniejsze spalanie.

NIEZAWODNOŚĆ
W Polo rzadko występują poważne awarie powodujące przymusowy postój. Lista drobnych niedomagań także jest zazwyczaj krótka, gdyż są one przeważnie błahostkami, które da się szybko zdiagnozować i usunąć.

STOSUNEK JAKOŚĆ/CENA
Za zakup VW Polo trzeba dużo zapłacić. W sporej części jest to podyktowane poprawną jakością materiałów użytych do jego wykonania. Inną kwestię przemawiającą za nim stanowi niska utrata wartości, dobra opinia użytkowników oraz prestiż marki.

CAŁOKSZTAŁT
Doskonała propozycja dla osób nie lubiących wyróżniać się z tłumu, które praktyczność stawiają nad ekstrawagancję oraz cenią sobie łatwość odsprzedaży auta.
Dodano: 13 lat temu
Do debrek3: Moim zdaniem różnica w tym zestawieniu wynika nie tyle z zaporowej ceny Volkswagena, co ze zbyt szybkiej utraty wartości aut francuskich i włoskich. Wbrew pozorom stereotyp o awaryjności samochodów na "F" wciąż odciska swe piętno na preferencjach Polaków. ;)
Dodano: 13 lat temu
fajny wpis :), aczkolwiek moim zdaniem z tym stosunkiem cena/jakość to raczej niekorzystnie wypada, za poprawne materiały trzeba o wiele za dużo zapłacić, miałem forda fiestę 94', która jak ją kupowałem była chyba ze trzy razy tańsza od polówki, zjeździłem nią całą polskę i oprócz lania wachy i standardowych wymian nic się w niej nie działo. Nie bez powodu polówki w swoim segmencie uważane są za drogie auta, znacznie lepiej wypadają tu peugeot czy ford.
Dodano: 13 lat temu
Do tabur: Z jednej strony bardzo bym chciał dalej kontynuować naszą owocną współpracę. Z drugiej zaś czuję wewnętrzną potrzebę dokonania motoryzacyjnych zmian. ;)
Dodano: 13 lat temu
Do michal3281: Jeżdżąc niemalże wyłącznie po niezbyt dużym mieście, trudno jest "nawinąć na koła" wiele kilometrów. Niemniej nawet tak okazjonalnie użytkowany samochód czasem się psuje, wskutek naturalnego starzenia się jego komponentów.
Dodano: 13 lat temu
Bardzo rzeczowy i sensowny opis. Oby zadowolenie nie ustępowało przez kolejne lata eksploatacji.
Pozdrawiam!
Dodano: 13 lat temu
Oby następne lata przyniosły koleją porcję satysfakcji z użytkowania auta!
Piękny fachowy opis.
Dodano: 13 lat temu
Przebieg naprawdę szokuje, byłoby dziwne gdyby usterki występowały. pozdrawiam
Dodano: 13 lat temu
Do And1WT: U mnie jakoś podobnie, bo przez póltora roku prawie 45 kkm...
Dodano: 13 lat temu
Fajny i przydatny opis mimo tego że jeździsz malutko. Ja robię Twój roczny przebieg w miesiąc :-)
Najnowsze blogi
Dodano: 10 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 17 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl