Wpis w blogu auta
Opel Astra
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 950 razy
Data wydarzenia: 06.05.2014
Drobna (u)Asterka
Kategoria: awaria

Dopiero co wychwalałem swój zakup, no i się doigrałem
![[diabel] [diabel]](/imgs/emoticons/devil.gif)
Kolejny raz przekonuję się o tym, że pochwały swojego pojazdu nie sprzyjają jego bezusterkowości.
We wtorkowy ranek, po spakowaniu gratów potrzebnych na imprezę i włożeniu ich do bagażnika przyszła, żeby udać się na uczelnię...
Przekręcam kluczyk i zamiast dźwięku rozrusznika z pod maski rozległo się tylko dość charakterystyczne "cykanie"
Pierwsza myśl "No pięknie K***a". Maska do góry, szybkie rzucenie okiem czy aby żadne złośliwe zwierzątko nie dobrało się do wszelakich kabli, ale nic nie widać. Ponowna próba odpalenia niczego nie dała.
Następny typ - Akumulator. Na szczęście w Oplach jest możliwe uruchomienie "Trybu Serwisowego" komputera, w którym możemy podejrzeć między innymi jakie jest napięcie akumulatora i ładowania. Do menu wchodzimy przytrzymując przycisk SETTINGS na panelu radia przez około 7 sekund.
Komputer pokazał wartość równą 11V - Mało, ale czy aż tak ażeby uniemożliwić rozruch, lub chociażby próbę kręcenia rozrusznikiem ?
W każdym razie, niedaleko byli Strażnicy Miejscy którzy właśnie zakładali blokady na koła i wypisywali mandaty tegorocznym maturzystom - mieszkam przy jednym z opolskich liceów. Moja prośba o pożyczenie prądu spotkała się z bardzo uprzejmą prośbą abym poczekał 5 minut, aby mogli dokończyć pracę.
SM podjechali swoją Kią po czym udzielili mi obiecanej pomocy, a następnie rozjechaliśmy się każdy w swoją stronę.
Pojeździłem godzinkę, aby podładować aku, a następnie udałem się na 1,5 godzinny wykład. Wracam do auta, próba odpalenia i powtórka z rozrywki...Tyle że tym razem napięcie spadło do 10V. Szybkie odpalenie od Corsy kumpla i szybka decyzja - jadę po nową baterię.
W serwisie zaproponowano mi produkt rodzimej firmy Galaxy 55Ah 520A EN (Oryginał 55Ah 250A EN)za 255zł Nie mając zbytniego wyboru, bo nie mogłem nawet zgasić auta...Zdecydowałem się na zakup, ponoć dobrego produktu - zobaczymy.
W każdym razie po wyłączeniu silnika napięcie momentalnie spadło z 13,8V do 12,1 i spadało w tempie 0,8 V/min do wartości 10V.
Oczywiście z nowym akumulatorem samochód odpala jak nowy, "od pierwszego"

Mój ojciec mi świadkiem, że podczas oględzin auta powiedziałem że akumulator będzie do wymiany, jak widać bardzo się nie pomyliłem

Zastanawia mnie tylko dlaczego stary akumulator padł tak nagle ? Tytanek robił ostatnio dość długie trasy, więc aku powinien być naładowany, odpalał bez problemu, nie było też żadnych oznak braku prądu.
W każdym razie, teraz wszystko ok, ładowanie na nowej baterii wzrosło do 14,1 V.
Kurczę, sam nie wierzę ile się można rozpisać o wymianie baterii

Tak więc kończę, szerokości wszystkim

Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez JacK
Szybko minęło. To już 2 lata od zakupu.
Przejechane 19,8 tys km więc zgodnie z zasadami serwisu pierwszy przegląd bo po 2 latach lub po 30 tys. km.
W zasadzie to w ramach tego przeglądu VW ...
9
komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez JacK
Auto detailing, usunięcie drobnych wgniotek, korekta lakieru, 3-letnia powłoka ceramiczna.
Po tych zabiegach samochód praktycznie wygląda z zewnątrz jak w dniu odebrania z salonu.
Środek też ...
9
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez MaArek77
Dawno nie pisałem nic bo jakos niewiele osób tutaj zagląda.
Ale z obowiązku informacyjno-kronikarskiego.
Sprzedałem Golfa dnia 7 maja, kupił znajomy (tez mechanik) który zna auto i ...
30
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Zaraz po zamknięciu auta pobór 0,21A, po około 45 sekundach spada do 0,03A
Ładowanie przy wyłączonych wszystkich odbiornikach prócz radia 14,41 V przy jałowych obrotach.
Tak więc myślę, że wszystko tak jak powinno być
Dziś sprawdziłem wszystko miernikiem i z samochodem jest wszystko ok
Wszystko sie zużywa i zepsuć może ale akurat zużyty akumulator nie należy do poważnych i zaskakujących a przy tym kosztownych awarii
Tak też zrobię w najbliższym czasie, jaka powinna być górna granica poboru (orientacyjnie oczywiście) jeżeli auto nie posiada auto alarmu ?
Ale dla 100% pewności w najbliższym czasie sprawdzę jaki jest pobór podczas postoju.
Mierzone przy włączonych światłach , klimatyzacji , radiu , dmuchana w pozycji 2/4
Obroty około 1000/min