Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Opel Astra Tytanek » Drobna (u)Asterka







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Opel Astra
  • przebieg 124 400 km
  • rocznik 2007
  • kupione używane w 2014
  • silnik 1.6 ECOTEC
Dodano: 11 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 950 razy
Data wydarzenia: 06.05.2014
Drobna (u)Asterka
Kategoria: awaria
Witajcie :)

Dopiero co wychwalałem swój zakup, no i się doigrałem [diabel]
Kolejny raz przekonuję się o tym, że pochwały swojego pojazdu nie sprzyjają jego bezusterkowości.

We wtorkowy ranek, po spakowaniu gratów potrzebnych na imprezę i włożeniu ich do bagażnika przyszła, żeby udać się na uczelnię...
Przekręcam kluczyk i zamiast dźwięku rozrusznika z pod maski rozległo się tylko dość charakterystyczne "cykanie"
Pierwsza myśl "No pięknie K***a". Maska do góry, szybkie rzucenie okiem czy aby żadne złośliwe zwierzątko nie dobrało się do wszelakich kabli, ale nic nie widać. Ponowna próba odpalenia niczego nie dała.
Następny typ - Akumulator. Na szczęście w Oplach jest możliwe uruchomienie "Trybu Serwisowego" komputera, w którym możemy podejrzeć między innymi jakie jest napięcie akumulatora i ładowania. Do menu wchodzimy przytrzymując przycisk SETTINGS na panelu radia przez około 7 sekund.
Komputer pokazał wartość równą 11V - Mało, ale czy aż tak ażeby uniemożliwić rozruch, lub chociażby próbę kręcenia rozrusznikiem ?
W każdym razie, niedaleko byli Strażnicy Miejscy którzy właśnie zakładali blokady na koła i wypisywali mandaty tegorocznym maturzystom - mieszkam przy jednym z opolskich liceów. Moja prośba o pożyczenie prądu spotkała się z bardzo uprzejmą prośbą abym poczekał 5 minut, aby mogli dokończyć pracę.
SM podjechali swoją Kią po czym udzielili mi obiecanej pomocy, a następnie rozjechaliśmy się każdy w swoją stronę.
Pojeździłem godzinkę, aby podładować aku, a następnie udałem się na 1,5 godzinny wykład. Wracam do auta, próba odpalenia i powtórka z rozrywki...Tyle że tym razem napięcie spadło do 10V. Szybkie odpalenie od Corsy kumpla i szybka decyzja - jadę po nową baterię.
W serwisie zaproponowano mi produkt rodzimej firmy Galaxy 55Ah 520A EN (Oryginał 55Ah 250A EN)za 255zł Nie mając zbytniego wyboru, bo nie mogłem nawet zgasić auta...Zdecydowałem się na zakup, ponoć dobrego produktu - zobaczymy.
W każdym razie po wyłączeniu silnika napięcie momentalnie spadło z 13,8V do 12,1 i spadało w tempie 0,8 V/min do wartości 10V.
Oczywiście z nowym akumulatorem samochód odpala jak nowy, "od pierwszego" :)
Mój ojciec mi świadkiem, że podczas oględzin auta powiedziałem że akumulator będzie do wymiany, jak widać bardzo się nie pomyliłem :)
Zastanawia mnie tylko dlaczego stary akumulator padł tak nagle ? Tytanek robił ostatnio dość długie trasy, więc aku powinien być naładowany, odpalał bez problemu, nie było też żadnych oznak braku prądu.
W każdym razie, teraz wszystko ok, ładowanie na nowej baterii wzrosło do 14,1 V.

Kurczę, sam nie wierzę ile się można rozpisać o wymianie baterii :)
Tak więc kończę, szerokości wszystkim :)

Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Do Stig210: No to jest jakby wszystko cacy.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: Wszystko już pomierzone.
Zaraz po zamknięciu auta pobór 0,21A, po około 45 sekundach spada do 0,03A
Ładowanie przy wyłączonych wszystkich odbiornikach prócz radia 14,41 V przy jałowych obrotach.
Tak więc myślę, że wszystko tak jak powinno być :)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Do giernal: Cieszę się razem z Tobą :)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Do Shinobi1978: Taki już jestem [smiech2]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Do ANNA83: No wiesz jak to jest, nowe auto to jak coś się dzieje to człowiek dramatyzuje 100 razy mocniej niż by to miało być przy starym ;)
Dziś sprawdziłem wszystko miernikiem i z samochodem jest wszystko ok :)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Ja swojego "Peżoka" bezustannie chwalę i jakoś mi psikusów nie stwarza. ;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Postraszyłeś, postraszyłeś a tu....akumulator do wymiany za parę stówek. Ej Ty Hitchcocku :-)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Jak przeczytałam tytuł to myślałam, że naprawdę coś się stało, a to tylko akumulator :) Teraz czas pokaże czy to wyłącznie wina zużycia czy jednak coś innego go wykończyło. Patrząc po komentarzach poniżej wychodzi jednak na to,że raczej "padł z przyczyn naturalnych" ;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
To nie awaria, to że akumulator był stary i w końcu sie zużył to wymiana części eksploatacyjnej.

Wszystko sie zużywa i zepsuć może ale akurat zużyty akumulator nie należy do poważnych i zaskakujących a przy tym kosztownych awarii
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Do tondEK: [up]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
0,02-0,05A w zależności od modelu auta jest w normie.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Do grzesio70: I oby tak zostało :)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Do Stig210: [up]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Do tondEK: Dziękuje za radę :)
Tak też zrobię w najbliższym czasie, jaka powinna być górna granica poboru (orientacyjnie oczywiście) jeżeli auto nie posiada auto alarmu ?
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: Ten gwałtowny spadek napięcia 0.8V/min miał miejsce na starym aku. Na nowym się trzyma takie jak powinno być .
Ale dla 100% pewności w najbliższym czasie sprawdzę jaki jest pobór podczas postoju.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Dobrze że to tylko akumulator;). Ja natomiast tą zimą przechodziłem drogę napraw alternatora w Felci i jak dotąd jest OK.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Zmierz dla pewności czy nie masz zbyt dużego poboru prądu gdy auto odpoczywa. Zresztą takiej kontroli powinni dokonać w miejscu gdzie zakupiłeś nowe aku.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Do Stig210: No to ładowanie masz, alternator sprawny. ale mi chodzi o to co się dzieje z akumulatorem, kiedy śpisz grzecznie w nocy.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Do sajeks: Napięcie ładowania wzrosło z 13.8 V na starej baterii do 14,1 V na nowej.
Mierzone przy włączonych światłach , klimatyzacji , radiu , dmuchana w pozycji 2/4
Obroty około 1000/min
:)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Jeżeli na nowym akumulatorze napięcie Ci spadło, to znaczy, że masz zwarcie w układzie i zarasz szlag trafi nowy akumulator.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Dobrze, że tylko prosty w wymianie akumulator a nie np. alternator;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 11 lat temu
Dobry akumulator to podstawa. Twój nowy teraz pochodzi długi okres czasu ;) [up]
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez JacK
Szybko minęło. To już 2 lata od zakupu. Przejechane 19,8 tys km więc zgodnie z zasadami serwisu pierwszy przegląd bo po 2 latach lub po 30 tys. km. W zasadzie to w ramach tego przeglądu VW ...
9 komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez JacK
Auto detailing, usunięcie drobnych wgniotek, korekta lakieru, 3-letnia powłoka ceramiczna. Po tych zabiegach samochód praktycznie wygląda z zewnątrz jak w dniu odebrania z salonu. Środek też ...
9 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez MaArek77
Dawno nie pisałem nic bo jakos niewiele osób tutaj zagląda. Ale z obowiązku informacyjno-kronikarskiego. Sprzedałem Golfa dnia 7 maja, kupił znajomy (tez mechanik) który zna auto i ...
30 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie