Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Honda Civic hondik » Dwa Civiki: generajca 8 i 9 - subiektywne odczucia jeśli kogoś interesują







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Honda Civic
KR
Wcześniej jeździł: Honda Civic stary hondik
  • przebieg 5 040 km
  • rocznik 2011
  • silnik 1.8 i-VTEC
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1617 razy
Data wydarzenia: 05.04.2012
Dwa Civiki: generajca 8 i 9 - subiektywne odczucia jeśli kogoś interesują
Kategoria: obserwacja
Dzisiaj wreszcie wybrałem się do ASO na pierwszą wyminę oleju połączoną ze zmianą kół na letnie, odgrzybieniem i ozonowaniem klimy. Hondikowi należy się małe spa za pierwsze 5000 km. Początkowo miałem darować sobie "zalecaną" (przez ASO, nie producenta) wymianę oleju, ale ze względu na ciężkie warunki jazdy zimą na krótkich trasach w dużych korkach, postanowiłem zrobić hondikowi (i ASO) dobrze. Gorzej swojemu porfelowi, bo cena oleju ze zniżką i bez robocizny przewyższyła cenę oleju sklepową. Klima za to, jako że nie była zimą używana, przez pierwszy cieplejszy dzień trochę stęchlizną zaczęła zajeżdżać i chociaż zapach sam zniknął, to na wszelki wypadek dla dobra mojej półtorarocznej pasażerki, zdecydowałem się na przeczyszczenie. Przy tej okazji wziąłem letnie kółka. Może trochę za wcześnie, bo straszą śniegiem, ale trudno.
Po tym przydługawym wstępie czas przejść do konkretów. Hondik poszedł do spa, a ja do salonu pooglądać nowego civka na żywo. Tam natknąłem się na znajomego sprzedawcę (znajomego od czasu zakupu) i chwilę powymienialiśmy uwagi na temat nowej wersji. Przy tym zaproponowano mi małą przejażdżkę abym mógł sam sprawdzić jak się zachowuje następca mojego hondika. Nieszczęśliwie okazało się, że dealer nie może jechać, bo ma klientów :D co za szkoda, pojechałem więc sam :) Muszę przyznać, że to bardzo miłe ze strony sprzedawcy, że aż tak mi zaufał, albo zaryzykował, albo aż tak się nie przejmował... W każdym razie pokręciłem się po okolicy przez jakieś dwadzieścia minut, niestety nie miałem okazji wjechać na obwodnicę i sprawdzić jak zachowuje się na drodze. Potelepałem się trochę po przeciętnych podmiejskich drogach nie przekraczając 65 km/h, na trochę utknąłem w korku.
Teraz o wrażeniach. Z zewnątrz każdy widzi jak 9 generacja wygląda i tak jak było z poprzednią, może się podobać, może nie podobać, nie jest tak odlotowy i rewolucyjny w swoim "designie" jak poprzednik, a raczej jest jego przeróbką. Stylistyka jest trochę bardziej kanciasta, co przenosi się do wnętrza i mnie to akurat drażni. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy wewnątrz to panel sterowania na podłokietniku wykonany z czarnego matowego plastiku z przyciskami jakby marnie wpasowanymi w całość. To tylko wizualne wrażenie tandety materiału i braku wysmakowania detalu, które powtarza się w obudowie zestawu audio i sterowania klimatyzacją umieszczonych centralnie. Całość wygląda fatalnie, niektóre przyciski są przeskalowane, za duże, inne giną pomiędzy rzędami podobnych guzików. Do tego stylistyka rur wystających z bryły auta w postaci trzech obudów zegarów, nawiewów wentylacji i z zewnątrz świateł przeciwmgielnych jest całkowicie nietrafiona i mało wyszukana. Ogólne odczucie co do jakości materiałów wykończeniowych jest zaledwie dostateczne. Mniej niż w gen.8 podoba mi się deska rozdzielcza, wydaje mi się mniej czytelna i bardziej tandetna w stylistyce. Kierownica wydaje mi się bardziej śliska i nieprzyjemna w dotyku w porównaniu z moją w gen.8. Tyle o tym, co mi się nie podoba. Jeszcze jednym minusem, niezwiązanym z estetyką jest mniejsza dynamika silnika.
Tyle mam do powiedzenia na temat tego co mi się nie podoba i bynajmniej nie chcę na tym zakończyć swojego wywodu, bo są też zmiany pozytywne w nowym civku. Przede wszystkim większa widoczność do tyłu. Tylna szyna niby nie jest wiele większa, ale poprawa widoczności jest odczuwalna. Górna część tylnej szyby dostała wycieraczkę, a dolna dostała podgrzewanie. Kierowca dostał kamerę cofania, która pięknie pokazuje co się dzieje za autem. Przyjemną zmianą jest dodany system zapobiegający staczaniu się samochodu na pochyłej jezdni na biegu jałowym. Ciekawą rzeczą jest sposób oszczędności paliwa przez automatyczne wyłączanie silnika na postoju (np w korku) i automatyczne włączanie go po wciśnięciu sprzęgła. Potwierdzam, że nowy civik jest lepiej wyciszony i zawieszenie nie jest tak twarde jak gen.8. Ja akurat lubię słyszeć charakterystyczny dla hondy pomruk silnika. Do tego dorzucono podobno całą masę elektronicznych udogodnień, których nie było w gen.8, ale piszę tylko o tym, co mogłem sprawdzić podczas krótkiej przejażdżki.
Ogólnie jeździ się bardzo przyjemnie, w końcu to honda :) Wygląd może się nie podobać jeśli ktoś lubi kolejne nudne wcielenia volkswagena pod różnymi nazwami. Ja do tych ludzi nie należę i dlatego jeżdżę ufokiem, który jednak bardziej przypadł mi do gustu niż jego następca. No i tak się rozpisałem zupełnie bez związku z przeznaczeniem dziennika pokładowego.
Dodano: 12 lat temu
Noo nie myślałem o tym, ale foto z salonu jest.
Czasami jakiś nowy Civic przemyka ulicą i całkiem fajnie wygląda :) Oczywiście jak zawsze, jednym się podoba, inni uważają, że paskudny.
Dodano: 12 lat temu
Szkoda, że pod nieobecność sprzedawcy nie obfotografowałeś "demówki" :(
Dodano: 12 lat temu
Zapomniałem dodać, że w gen 9 zrezygnowano ze "sławnego" przycisku START. Chyba za bardzo był wyśmiewany :-)
Dodano: 12 lat temu
Do jmatla:
Nie dotykają, może jedynie za bardzo stanąłem na straży obiektywizmu :)
Dodano: 12 lat temu
Do art73:
tak jak w tytule: subiektywne odczucia, może odosobnionego przypadku, ale co z tego ? Swojego ufoka kupowałem 6 miesięcy temu i byłem całkowicie świadomy tego, że wychodzi nowa generacja.
Chyba zbyt emocjonalnie podchodzisz do tematu, bo wydaje się że dotykającię negatywne komentarze na temat 9 gen.
Dodano: 12 lat temu
Przeskalowane guziki to prawie "zalecenie" zdrowotne dla starzejącej się Europy - a nie tu rynek zbytu mają, a właśnie Europa zachodnia i pod tamtych starszaków auto produkują. Z resztą nie trzeba być starszakiem by ślepoty doznać ;-)
Dodano: 12 lat temu
Do jmatla:
Jesteś w takim razie odosobnionym przypadkiem, który wyżej stawia wykończenie VIII generacji......był jeden lifting...poprawiono to i owo, ale i tak to nie to co w IX generacji.....nie ma w ogóle co porównywać.....każdy ci to powie, kto dokładnie się przypatrzy......auto przetestowałem wnikliwie, też jechałem sam i wiem jak jeździ i jak wygląda.....w pewnych aspektach niebo, a ziemia w stosunku do VIII generacji, którą też jeżdżę i znam na wylot....
Co do dziecinady - to chyba każdy jeżdżący poprzednim modelem jest wnerwiony jak wychodzi nowa generacja, choćby z powodu wyższej utraty wartości poprzedniego modelu....więc musi się jakoś pocieszać i wybrzydzać, fakty są jednak brutalne, nowszy cif jest lepszy od poprzednika i żadne wady, które ma, jak każde auto, tego nie zmienią :)
Dodano: 12 lat temu
Jak widać gen9 budzi mieszane odczucia, tak jak i poprzednik. art73: zgadzam się, że gen8 ma tandetny wlew paliwa i dobrze, że teraz zrobiono normalny dekiel w kolorze nadwozia, to samo z klamkami i drążkiem zmiany biegów. Zgadzam się też, że skrzynia biegów łatwiej chodzi, w gen 8 czasem czuć delikatny opór przy niższych biegach. Jednak moje wrażenia odnośnie wykończenia kierownicy, panelu sterowania radiem i klimatyzacją oraz podłokietników są takie jak napisałem. Co najmniej śmieszny jest komentarz "iż to jakieś uprzedzenia lub na siłę pocieszanie się, że kupiło się VIII generację tuż przed wprowadzeniem IX-tej", to jakaś dziecinada.
Gen 8 przeszedł co najmniej dwa liftingi, przy okazji których zmieniono i poprawiono jakość wewnętrznych plastików, na które narzekali użytkownicy. Mam wrażenie, że to samo czeka gen 9. Poza tym uważam, że to fajny samochód i w odpowiednim kolorze będzie dobrze wyglądał.
Dodano: 12 lat temu
Co do oceny wnętrza przez autora dziennika to wydaje mi się iż to jakieś uprzedzenia lub na siłę pocieszanie się, że kupiło się VIII generację tuż przed wprowadzeniem IX-tej....kierownica świetnie leży w dłoniach, czuje się dobrze samochód przy każdej prędkości...na pewno nie ślizga się...., a wszelkie przyciski sterowania są ergonomicznie rozmieszczone, o dobrym spasowaniu nie wspomnę po raz kolejny....to kwestia krótkiego przyzwyczajenia....jest inaczej niż w VIII generacji, ale na pewno nie gorzej.....ogólnie ja byłem zachwycony komfortem jakie zapewnia to auto ( w końcu to tylko kompakt!) i rozczarowany w zasadzie jedynie dynamiką silnika......no może jeszcze system audio też jest jedynie przeciętny jak w VIII generacji, choć można za dopłatą zamówić lepszy -premium.....
Dodano: 12 lat temu
Też miałem tą przyjemność oglądania IX generacji i jak dla mnie wykończenie wnętrza w hatchbacku stoi na bardzo przyzwoitym poziomie. Ma się wrażenie, że centrum dowodzenia, przyjemnie otacza kierowcę, co jest to bardzo wygodne. Generalnie powiedziałbym, że sedan bardziej podoba mi się na zewnątrz, a hatchback wewnątrz.
Dodano: 12 lat temu
Do BENEK1270:
Dokładnie, na żywo to b.ciekawy samochód - ogromny bagażnik, ergonomia wewnątrz, dobre wykończenie - spory, porządny kompakt po prostu ! Szkoda, że silnik 1.4 to kpina z kierowców, a 1.8 to nic specjalnego.....na jeździe próbnej dokładnie go przetestowałem na tej samej trasie którą wcześniej pokonałem swoją Type S-ką 1.8 140 KM VIII generacji w identycznych warunkach wyciskając z silników wszystkie soki - z wiatrem, pod wiatr - na poszczególnych "odcinkach kontrolnych" nowy Civic tracił ok. 5-10 km/h, poza tym subiektywnie odczuwało się większą wołowatość......i jeszcze większą bezsilność silnika na niskich obrotach.....ale wyciszenie inna bajka.....teraz widać wyraźnie że VIII generacja jest za głośna, za twarda i trochę kiepsko wykończona....tutaj jest postęp - Honda wywiązała się z obietnic i znowu podpadła silnikiem niestety....
Dodano: 12 lat temu
Jeździłem IX generacją na jeździe próbnej - silnik 1.8. Ogromny postęp w stosunku do VIII generacji jeśli chodzi o wykończenie - choćby brak tandetnego plastiku na wlewie paliwa i normalny mieszek biegów, a nie plastik - fantastik ! Nie wiem jak można powiedzieć, że jest tylko dostatecznie...to nie limuzyna klasy S !!!!! jest znacznie lepiej niż w VIII generacji !!!! Poza tym biegi wchodzą jak masło, be żadnego haczenia np. w VIII generacji przy szybkiej zmianie z 2-ki na 3-kę. Lepsze spasowanie wszystkiego, lepsze materiały....lepsze wyciszenie, o niebo lepsze - bardziej komfortowe zawieszenie. W sumie prowadzi się niemal jak samochód klasy premium można powiedzieć.....i teraz największy minus - silnik....bardziej wołowaty niż w VIII generacji, auto jest ok. 100 kg cięższe, a dodali 2 KM :D Wielki wstyd robi Honda po raz kolejny fanom marki..... Sam wygląd na żywo mi się podoba, jeździ się tym przyjemniej niż VIII generacją - wyciszenie !, komfort !, czekam na Type R i już jestem zdecydowany na zakup mimo wysokiej ceny ! sedan chyba jest dynamiczniejszy, bo lżejszy- w Motorze zmierzyli mu 8,5 s do setki i niezłą elastyczność, ale niestety jest gorzej wykończony - tak niechlujnie po amerykańsku.....
Dodano: 12 lat temu
jak dla mnie novy civiv to porażka.
Dodano: 12 lat temu
No kurcze w porównaniu z 8 to krok w tył. Jak chcieli ugrzecznić to mogli zrobić coś w ogóle nie związanego z UFO. A tak to wyszło ani grzecznie ani oryginalnie. Jakby się nie mogli zdecydować czy srają czy wstają. Co nie zmienia faktu, że autko nie brzydkie.

Ale to nie to samo co piękne :P
Dodano: 12 lat temu
Do BENEK1270: w ogóle ta 9 gen jest straszna..tył jest do a przód wygląda tak...staro, jakbym widział Hondę przynajmniej 10 letnią.. i na dodatek Hybrydę
Dodano: 12 lat temu
Do manieklublin:
Rzeczywiście tył jest spitolony i klapa jest dziwnie ułożona względem zderzaka.
Dodano: 12 lat temu
9 gen w przeciwieństwie do 8 to w ogóle mi się nie podoba wizualnie.. a tył to jedna wielka porażka! Jak można tak zepsuć auto??[rozpacz]
Dodano: 12 lat temu
Dwa dni temu oglądałem nowego Civica i wydaje mi się, że materiały użyte do wykończenia wnętrza są nieco lepsze niż w 8gen. Może mylę się, ponieważ w UFOku siedziałem chwilę temu i nie mogłem dokładnie porównać tych materiałów.
Moim zdaniem jest to samochód, który na zdjęciach wygląda średnio, ale w rzeczywistości jest bardzo ciekawy.:)
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl