Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Honda Civic hondik
»
Dwa Civiki: generajca 8 i 9 - subiektywne odczucia jeśli kogoś interesują
Wpis w blogu auta
Honda Civic
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 1664 razy
Data wydarzenia: 05.04.2012
Dwa Civiki: generajca 8 i 9 - subiektywne odczucia jeśli kogoś interesują
Kategoria: obserwacja
Po tym przydługawym wstępie czas przejść do konkretów. Hondik poszedł do spa, a ja do salonu pooglądać nowego civka na żywo. Tam natknąłem się na znajomego sprzedawcę (znajomego od czasu zakupu) i chwilę powymienialiśmy uwagi na temat nowej wersji. Przy tym zaproponowano mi małą przejażdżkę abym mógł sam sprawdzić jak się zachowuje następca mojego hondika. Nieszczęśliwie okazało się, że dealer nie może jechać, bo ma klientów :D co za szkoda, pojechałem więc sam

Teraz o wrażeniach. Z zewnątrz każdy widzi jak 9 generacja wygląda i tak jak było z poprzednią, może się podobać, może nie podobać, nie jest tak odlotowy i rewolucyjny w swoim "designie" jak poprzednik, a raczej jest jego przeróbką. Stylistyka jest trochę bardziej kanciasta, co przenosi się do wnętrza i mnie to akurat drażni. Pierwsze co rzuciło mi się w oczy wewnątrz to panel sterowania na podłokietniku wykonany z czarnego matowego plastiku z przyciskami jakby marnie wpasowanymi w całość. To tylko wizualne wrażenie tandety materiału i braku wysmakowania detalu, które powtarza się w obudowie zestawu audio i sterowania klimatyzacją umieszczonych centralnie. Całość wygląda fatalnie, niektóre przyciski są przeskalowane, za duże, inne giną pomiędzy rzędami podobnych guzików. Do tego stylistyka rur wystających z bryły auta w postaci trzech obudów zegarów, nawiewów wentylacji i z zewnątrz świateł przeciwmgielnych jest całkowicie nietrafiona i mało wyszukana. Ogólne odczucie co do jakości materiałów wykończeniowych jest zaledwie dostateczne. Mniej niż w gen.8 podoba mi się deska rozdzielcza, wydaje mi się mniej czytelna i bardziej tandetna w stylistyce. Kierownica wydaje mi się bardziej śliska i nieprzyjemna w dotyku w porównaniu z moją w gen.8. Tyle o tym, co mi się nie podoba. Jeszcze jednym minusem, niezwiązanym z estetyką jest mniejsza dynamika silnika.
Tyle mam do powiedzenia na temat tego co mi się nie podoba i bynajmniej nie chcę na tym zakończyć swojego wywodu, bo są też zmiany pozytywne w nowym civku. Przede wszystkim większa widoczność do tyłu. Tylna szyna niby nie jest wiele większa, ale poprawa widoczności jest odczuwalna. Górna część tylnej szyby dostała wycieraczkę, a dolna dostała podgrzewanie. Kierowca dostał kamerę cofania, która pięknie pokazuje co się dzieje za autem. Przyjemną zmianą jest dodany system zapobiegający staczaniu się samochodu na pochyłej jezdni na biegu jałowym. Ciekawą rzeczą jest sposób oszczędności paliwa przez automatyczne wyłączanie silnika na postoju (np w korku) i automatyczne włączanie go po wciśnięciu sprzęgła. Potwierdzam, że nowy civik jest lepiej wyciszony i zawieszenie nie jest tak twarde jak gen.8. Ja akurat lubię słyszeć charakterystyczny dla hondy pomruk silnika. Do tego dorzucono podobno całą masę elektronicznych udogodnień, których nie było w gen.8, ale piszę tylko o tym, co mogłem sprawdzić podczas krótkiej przejażdżki.
Ogólnie jeździ się bardzo przyjemnie, w końcu to honda

Najnowsze blogi
Dodano: 2 godziny temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów.
https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/
Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
2
komentarze
Dodano: 12 godzin temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
17
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
27
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Czasami jakiś nowy Civic przemyka ulicą i całkiem fajnie wygląda
Nie dotykają, może jedynie za bardzo stanąłem na straży obiektywizmu
tak jak w tytule: subiektywne odczucia, może odosobnionego przypadku, ale co z tego ? Swojego ufoka kupowałem 6 miesięcy temu i byłem całkowicie świadomy tego, że wychodzi nowa generacja.
Chyba zbyt emocjonalnie podchodzisz do tematu, bo wydaje się że dotykającię negatywne komentarze na temat 9 gen.
Jesteś w takim razie odosobnionym przypadkiem, który wyżej stawia wykończenie VIII generacji......był jeden lifting...poprawiono to i owo, ale i tak to nie to co w IX generacji.....nie ma w ogóle co porównywać.....każdy ci to powie, kto dokładnie się przypatrzy......auto przetestowałem wnikliwie, też jechałem sam i wiem jak jeździ i jak wygląda.....w pewnych aspektach niebo, a ziemia w stosunku do VIII generacji, którą też jeżdżę i znam na wylot....
Co do dziecinady - to chyba każdy jeżdżący poprzednim modelem jest wnerwiony jak wychodzi nowa generacja, choćby z powodu wyższej utraty wartości poprzedniego modelu....więc musi się jakoś pocieszać i wybrzydzać, fakty są jednak brutalne, nowszy cif jest lepszy od poprzednika i żadne wady, które ma, jak każde auto, tego nie zmienią
Gen 8 przeszedł co najmniej dwa liftingi, przy okazji których zmieniono i poprawiono jakość wewnętrznych plastików, na które narzekali użytkownicy. Mam wrażenie, że to samo czeka gen 9. Poza tym uważam, że to fajny samochód i w odpowiednim kolorze będzie dobrze wyglądał.
Dokładnie, na żywo to b.ciekawy samochód - ogromny bagażnik, ergonomia wewnątrz, dobre wykończenie - spory, porządny kompakt po prostu ! Szkoda, że silnik 1.4 to kpina z kierowców, a 1.8 to nic specjalnego.....na jeździe próbnej dokładnie go przetestowałem na tej samej trasie którą wcześniej pokonałem swoją Type S-ką 1.8 140 KM VIII generacji w identycznych warunkach wyciskając z silników wszystkie soki - z wiatrem, pod wiatr - na poszczególnych "odcinkach kontrolnych" nowy Civic tracił ok. 5-10 km/h, poza tym subiektywnie odczuwało się większą wołowatość......i jeszcze większą bezsilność silnika na niskich obrotach.....ale wyciszenie inna bajka.....teraz widać wyraźnie że VIII generacja jest za głośna, za twarda i trochę kiepsko wykończona....tutaj jest postęp - Honda wywiązała się z obietnic i znowu podpadła silnikiem niestety....
Ale to nie to samo co piękne
Rzeczywiście tył jest spitolony i klapa jest dziwnie ułożona względem zderzaka.
Moim zdaniem jest to samochód, który na zdjęciach wygląda średnio, ale w rzeczywistości jest bardzo ciekawy.