Wpis w blogu auta
Skoda Fabia
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 1006 razy
Data wydarzenia: 16.06.2017
Dwa okrążenia dookoła równika
Kategoria: inne
__________________________________________________________________________________________
Dla ścisłości - matematyczna długość równika wynosi 40075 kilometrów, więc napisanie tego raportu należy z góry uznać za spóźnione. O ponad dwa i pół tysiąca kilometrów trzeciego okrążenia. Witamy w trzecim odcinku.
__________________________________________________________________________________________
1. Cechy pozytywne.
# Nie da się ukryć, że w przypadku czerwonego "ruq'a" (po alaskańsku "strzały") nie ma to jak młodość. Auto nie sprawia wrażenia zmęczonego ponad czteroletnią eksploatacją, bo dlaczego miałoby być? Przeglądy co 15.000 km. poza ASO pozwalają utrzymać optymalną kondycję najważniejszych podzespołów auta. Pilnuję tego jak oka w głowie i samochód się odwdzięcza.
# Wiele rzeczy w Fabii można usprawnić/wymienić, niektóre samemu. Od półtora roku stosuję lepsze żarówki przednich reflektorów - fabryczne H4 zawodzą "na masę", a żółty snop światła zdaje się wymownie i po żołniersku raportować kierowcy: "jestem za krótki" . Stąd decyzja - parędziesiąt złotych i są Philipsy +130%. Świecą jaśniej i mają nieco lepszy zasięg, co w zupełności wystarcza. Trwałość za to jest nienadzwyczajna - kilkanaście miesięcy - ale lepszych świateł w technologii H4 nie mogę mieć. Różnicę robią też LED-y w kabinie - o ich trwałość na szczęście można być spokojnym.
# wyposażenia tej wersji auta na pewno nie można określić słowem "bogate", ale sporo rzeczy można zrobić we własnym zakresie. Zamówić usługę obszywania koła kierownicy czy gałkę dźwigni zmiany biegów (tego drugiego nie potrzeba - plastikowy "Terminator" wystarcza ). Z kolei fabryczne radio bez wejścia USB wręcz domaga się demontażu, by wylądować w magazynie lub na Allegro/olx. Nowocześniejszy zestaw za nieduże pesos - najlepiej taki, który pasuje do auta grupy VW i nie pochodzi z ASO - na pewno zadowoli każdego użytkownika.
# Tworzywa, powłoka lakiernicza i szyby auta mają wyższą trwałość niż w niejednym znanym mi droższym samochodzie (!). Zwłaszcza kąt nachylenia okien jest tak dobrany (przypadek?), że odbijające się różne kamyki nie spowodowały żadnego odprysku. A byłem pewien, że jednak się poddadzą.
Również niemetaliczny lakier - mimo że go nie poddawałem żadnemu glinkowaniu - wygląda dobrze i nie posiada rys. Często jednak w słońcu da się zauważyć - nawet po wyjeździe z myjni - tłustą powłokę, złożoną z mieszanki pyłów węglowych, tłustych substancji ropopochodnych i innych zanieczyszczeń.
# Mimo że wielkościowo nie jest idealna i czasem nie wytrzymuje mojego narzekania, Skoda spełnia każde oczekiwanie. Mieści zarówno pasażerów, jak i bagaże - niczym w czasach poczciwych "Maluchów". Prześwit też wystarcza, by czasem opuścić utwardzoną drogę.
2. Cechy negatywne.
# Samochód ostatnio przeszedł test odcinków autostrady - łącznie jakieś 500-600 km. w obie strony. Przy dość wietrznej pogodzie miejscami nie było zabawnie - odnosiło się wrażenie, jakby przednie koła komunikowały się z kolumną kierowniczą przez głuchy telefon, a krótkie i wysokie nadwozie czuło się jak "Maluch" na niemieckiej autostradzie - "robim co możem". Przy mocniejszym hamowaniu czuło się też lekkie drgania na kierownicy - prawdopodobnie efekt docierania pojazdu zimą 2013 roku i przejazdu przez zaspy oraz topniejące śniegi z rozgrzanymi wcześniej hamulcami. Trudno.
Brakowało też w tej próbie szóstego biegu - silnik przy 140 km/h wkręca się na 4000 obr./min., dochodząc przy wyprzedaniu do okolic 5000 obr./min., gdy na zegarach wskazówka wychyla się na tamtą stronę 150 km./h.
# Plecy nadal bolą w odcinku lędźwiowym po dłuższej podróży. Siedzenie wysoko jak na krześle to konstrukcyjny wymóg małego samochodu, ale pierwsza i trzecia Fabia mają to rozwiązane inaczej.
__________________________________________________________________________________________
Podsumowando
W aucie nie zepsuło się po upływie 80 tysięcy kilometrów nic oprócz podświetlenia tablicy rejestracyjnej. Eksploatacja sprowadziła się do wymian oleju (pięć, z czego dwie w ASO), dezynfekcji klimatyzacji, wymiany profilaktycznej kompletu świec zapłonowych, klocków hamulcowych, płynu hamulcowego etc. Skoda poprosiła też o dwa komplety żarówek H4 Philips - fabryczne wciąż świecą, ale leżą "na zapas".
Ostatnia aktualizacja: 16.06.2017 22:05:57
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 17 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
A to może będą pasowały do siebie.
Poczekaj jeszcze jak na fajkach zobaczysz nazwę - Renault
Może wtedy uda Ci się rzucić?
No nie, też Renault!
No, rozjechanej rodziny w to nie mieszaj, chyba, że tamto to też było Renault
No i zwolnieniem L4
https://youtu.be/7fQItvaQABA
Skąd ja to znam...
Obyś się nie mylił .
Dalszej bezproblemowej eksploatacji życzę. I więcej spotów...
Do mucko1:
Do MarcinGP:
Duster ma nawet 1.6 SCi, kultowy silnik w Rodzinie GP
Normalnie został wyśledzony i zatopiony Marcin tak nienawidził, że aż się zakochał - zupełnie jak na "Samych swoich"
Marcin nie lej wody, lej whisky Już zapomniałeś jak się przymierzałem do Duster'a na tej imprezce motoryzacyjnej po której wylądowałeś na wózku, a potem z ortezą na nodze?