Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy MaArek77
»
Dwa tygodnie z GTD – każdy dzień jest niedzielą
Wpis w blogu użytkownika
MaArek77
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 1098 razy
Data wydarzenia: 22.04.2016
Dwa tygodnie z GTD – każdy dzień jest niedzielą
Kategoria: obserwacja
Ale mijają lata i życie a raczej rzeczywistość to zupełnie coś innego.
Pomijając brak funduszy na zakup auta jakie powyżej wymieniłem (nawet 10 letniego) dochodzą wysokie koszty utrzymania. Takie porsche czy ferrari jest niepraktyczne, ciasne, twarde, głośne, drogie itp. Może być jako 3 auta w domu, dla zabawy.
Dlatego o ile stać nas na jedno lub dwa auta w rodzinie to zakup jest zazwyczaj praktyczny.
Samochód 4 drzwiowy, z bagażnikiem co najmniej te 350 litrów, czasami kombi. Silnik też lepiej żeby nie spalał 10 litrów na setkę. No ale gdzie przy tym wszystkim są te marzenia o sporcie, o osiągach?
Niekoniecznie muszą odejść w zapomnienie. Od tego jest właśnie hot-chatch. Najlepiej jakby był z silnikiem diesla bo będzie oszczędnie. Może też być rodzinne kombi na przykład Octavia RS.
To tak dla tych którzy wyśmiewają się z takiego auta sportowego a sami mają benzynowe auta 4/5 drzwiowe czy kombi i nawet znacznie cięższe z silnikami nie mocniejszymi niż 100 czy 120 koni.
No ale do rzeczy, co mnie ujęło w aucie przez tych kilka dni jeżdżenia?
Pokonałem około 1000 km więc niedużo, na razie uczę się obsługi multimediów i wszelkich asystentów. Kilka rzeczy które podobają mi się bardzo czyli 10 powodów dla których to auto jest fantastyczne:
1. Silnik
Jego brzmienie nawet jak jest zimny nie kojarzy się z dieslem, można kręcić nawet do 3.500 obrotów i więcej i dźwięk nie przypomina klekoczącego TDI, w kabinie jest cisza, może i większa niż w benzynie przy porównywalnych obrotach. Gdy jedziemy 150 km/h mamy ok 2.800 na obrotomierzu i w kabinie jest jeszcze cicho. A wkręca się na obroty błyskawicznie, niutonometry szaleją. Gdzie by pomyśleć że stare TDI ochoczo i cicho wkręcają się na 4000 obr/min i maja do tego odczuwalne przyspieszenie bez turbodziury.
2. Spalanie
Na razie oscyluje między 6 a 7 litrów. Pierwszy wynik to jazda drogami lokalnymi lub autostradą, drugi to miasto. Średnia z komputera około 6,5. A czasami sobie przyspieszę solidnie. Dla mnie to żart, spalanie niższe niż przy 1.9 TDI a silnik nie ryczy i doznania są mocne (0-100 w niespełna 7 sekund). Sprawdziłem i wynik z komputera pokrywa się z wyliczeniami z tankowania.
3. Generator dźwięku
Niektórzy go wyśmiewają a ja uważam że to idealne rozwiązanie. Gdy chcemy aby auto brzmiało jak V8 wduszamy przycisk i silnik oraz wydech nie natarczywie zgodnie ze wzrostem prędkości pracuje jak wspomniany „muscle car”. Dźwięk słyszalny jest głównie na zewnątrz, w środku auta również ale gdy jedziemy już 100 km/h lub szybciej staje się mniej słyszalny, nie jest natarczywy. Gdy chcemy mieć ciszę, wyłączamy i mamy normalne wyciszone auto.
Przechodnie oglądający się na chodniku świadczą o tym że robi wrażenie.
4. Zawieszenia DCC z regulacją
To bajka, nie wiem jak na polskich dziurach ale nawet trochę buja przy nierównościach, nie czuje że jest twardo. Można wybrać sobie opcje ustawienia „Individual” i wybrać w jakim trybie ma chodzić silnik, wspomaganie kierownicy i amortyzatory, no i czy ma być włączony generator dźwięku. Świetny gadżet. W trybie Sport czuć że silnik lepiej „wkręca się na obroty”.
5. Hamulec elektroniczny z systemem „Hill Holder”.
Wyśmiewany przez wielu brak tradycyjnego ręcznego, przez driftujących i szarpiących hebel zimą. Ja na szczęście jeżdżę „normalnie” i cenie komfort. Gdy dojeżdżamy do świateł i wciskamy hamulec i auto zatrzymuje się, świeci się zielona kontrolka systemu hill holder, nie musimy trzymać nogi na hamulcu, nie stocz się nawet gdy jest wzniesienie.
Gdy otworzymy drzwi lub wyłączymy silnik kontrolka zmienia barwę na czerwona i mamy zaciągnięty ręczny. W obu przypadkach ruszając nic nie musimy zwalniać czy zaciągać, ruszamy i wszystko robi się za nas automatycznie – znak czasów
6. Instalacja telefoniczna
Kiedyś luksus w mercedesach, dzisiaj oczywistość, podłączamy telefon przez Bluetooth (robi się to automatycznie bez włączania radia, znaczy multimediów) i gdy ktoś dzwoni odbieramy na panelu radia lub przyciskiem z kierownicy. Możemy tez wybrać na kierownicy lub głosowo kontakt z książki telefonicznej. Na wyświetlaczu pokazuje zasięg i stan baterii telefonu, mamy zdjęcia kontaktów. Proste, bezpieczne i komfortowe. Unikamy mandatów i stresu i można rozmawiać przez telefon jadąc. Poza wyłączeniu silnika wyświetla się komunikat „nie zapomnij o telefonie”. Aby zabrać go ze sobą i wyłączyć Bluetooth. Przydatne.
7. Parktronik i kamera.
Przedni czujnik parkowania załącza się gdy włączamy bieg wsteczny. Ale w sytuacjach gdy parkujemy przodem a jest wysoki krawężnik czujnik aktywuje się sam (trzeba wolno podjeżdżać), zapobiega to uderzeniu w wystające przeszkody. Kamera może nie jest tak dokładna i linie nie pokazują odległości od przeszkody ale już wiem jakie zadanie ma ten system. Ostrzega przed niewidocznymi z auta betonowymi gazonami z kwiatami czy innymi przeszkodami których nie widzimy z siedzenia auta przez tylną szybę. A gdy parkujemy tyłem to widzimy jak daleko od auta jest krawężnik. Sa tez osoby które jada tak daleko aż się nie oprą kołami, czasami przy tym przywalają zderzakiem czy przycierają osłony przeciwbłotne, tzw. fartuchy (jak kto woli).
8. Multimedia
Świetnie wyświetlają się albumy gdy słuchamy plików muzycznych, można przewijać między okładkami, gdy korzystamy z nawigacji mamy możliwość w osobnym oknie podglądu tego czego słuchamy, wygoda i świetnie to wygląda. Do wyboru są dwie karty SD, dwa wejścia USB, wejście AUX i twardy dysk o pojemności 32 GB
9. Webasto
Do czynienia z tym urządzeniem montowanym seryjnie nigdy nie miałem. Po niespełna 10 minutach od wciśnięcia przycisku na dodatkowym pilocie w aucie jest ponad 20 stopni, rewelacyjna sprawa, nie wiem czy mam ogrzewaną przednią szybę ale dziwnie szybko pozbyłem się lodu. Po jakichś 2 minutach bo zdarzył się poranek gdzie było -2 stopnie. To powinno być standardem.
10. Jakość i przytulność wnętrza.
Kto siedział i jechał wie że z e zwykłym Golfem niewiele ma to wspólnego. Carbon na desce wspaniały, alcantara na sportowych siedzeniach i czarna podsufitka robią klimat. Krata na siedzeniach także. Niech się śmieją szydercy ale dla mnie czuć klasę premium
Myślę że niektórych przekonałem co do trafności swojego wyboru i fascynacji technika która od kilku lat bardzo poszła do przodu.
Dzięki temu co opisałem jazda tym z pozoru zwyczajnym samochodem jest jak wyjątkowe doznanie, właściciel innych hot-chatchy wiedza jak to jest … gdy każdy dzień jest niedzielą.
Ostatnia aktualizacja: 22.04.2016 21:31:58
Najnowsze blogi
Dodano: 6 godzin temu, przez FranzMaurer
Jakby nie mówić, dałem się zaskoczyć zimie w tym sezonie...:P Co prawda obserwowałem prognozy zarówno w słuchawce, jak i w telewizorze (o eksperckich poradach radiowych nie wspomnę), ale ...
4
komentarze
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 19 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Tylko że w Niemczech jest inaczej, w moje wiosce sa 2 nowe Porsche, Mercedes AMG, dziesiątki golfów i mercedesów.
W Polsce w pierwszym roku sprzedaży dealerzy oddali w ręce użytkowników ok 150 GTD i 250 GTI.
W Niemczech tyle sprzedają w miesiąc.
Tydzień temu widziałem na TOS-ie takiego golfa jak Twój tylko GTI.
Ale w moim kolirze nigdzie nie widzialem GTD.
No i z takim wyposażeniem trudno.
Za to widzialem jedno beżowe GTi
Nie miałem jej kiedyś w B5 czy T4 102km i dopiero teraz wiem co to jest.
W Twojej miejscowości jest taki sam GTD?.
Z tą naprawą za 5 tysi może być ciężko. Zależy co okaże się bolączkami Golfów za kilka lat...
U mnie okazało się że w T4 klimą na tył ( co człowiek to podaje inną ilość stref dlatego łatwiej pisać na tył) potrafi się sypnąć po tych 300kkm i niestety doświadczyłem tego.
Twój silnik ma dwumase?
W Polsce jak ktos jeździ nowym Golfem to jest to już dobry poziom (nie to co citroen z przeceny 16.000 zł, ford który sie słabo sprzedaje czy kia kojarzona z kijem i autem nie wiadomo skad). To tak żartobliwie 😉
A w Niemczech jest tyle Golfów że na mnie wrażenje robia tylko te 3 wyjatkowe wersje.
Marzenia, to marzenia przeważnie się nie ziszczają
Jestem indywidualistą i nie rzucam sie jak wszyscy na to samo bo podobno lepsze, przykłady prosze bardzo:
- wszyscy wolą GTI a ja nie
- wszyscy chca symulator DSG, ja wole skrzynie 6 biegową i reczny elektroniczny
- wszyscy za luksus biora sliską, niemiłą cerate zwana skóra, ja wole materiał z alcantarą
- wszyscy wola BMW niz Vw a ja nie chce nisko siedzieć, nie trawie multimediow obsługiwanych gałka a nie dotykowym ekranem i nie lubie aluminium wygladajacego jak srebrzanka z puszki
- wszyscy nie rozumieja jak Audi może byc gorsze od Vw, bo A3 ma okropne wnetrze, brak konsoli i okragle nawiewy a na ekran świeci słońce bo jest za wysoko
- wszyscy sa przekonani że Mercedes to król-premium a Vw dla ludu a ja uważam że klasa A ma do GTD tyły jak z Warszawy do Barcelony, tylko cena podobna
Wszyscy gadają a nie wiedzą, a ja przetestowałem, wybrałem i jestem przekonany do tego co sadzę.
O ile masz wech, słuch i poczucie smaku zastosowanych materialów a odrzucisz stereotyp o logo na masce że "dla ludu" czy dla bogaczy bo "gwiazda" to to odczujesz.
Zreszta cena tego auta jest tym podyktowana, bliska Lexusowi i Audi a nie Peugeotowi czy Oplowi.
Zreszta Audi A3 ma tak brzydkie wnetrze, ekran wysuwany i chropiwata dedke że przy Golfie wyglada jak klasa niżej.
Astra 5 jest tansza i te oszczednosci widac. Poszukaj w jednym z moich blogow jaka to bezwstydnie tandetna i odstajaca od vw propozycja.
Silniki Common-rail nie maja tzw. Turbodziury i wchodza na obroty równo.
Jednak porównujac stare 140 konne TDI PD a nowe 150 koni CR (obydwa 320 Nm) odnosze wrażenie subiektywne że pompowtryskiwacz jest żwawszy.
Ja wybrałem najnowszy silnik, najcichszy i najmocniejszy. Porównujac do poorzedniej generacji CR ktora najmocniejsza ma 177 koni jest różnica w kulturze pracy. Vw w 2 litrach robi tylko w Passacie wieksza moc, 240 koni Bi-turbo.
Na scisłosc GTD "wyciaga" według instrukcji 230 km/h a Kuchar doskonale podsumował to auto. Rozmawiałem na Poznań Motor Show z Kuba Bielakiem i przyznal źe ulubionym autem Kuchara czyli jego redakcyjnego kolegi jest GTD i czesto nim jeżdżą.
U mnie wystarczy że auto wytrzyma 200 tys. km, jak bedzie trzeba naprawie kiedyś za 5 tysiaków i radość potrwa dalej.
Bez bajerów to zwykły przemieszczacz, z z DSG symulator przemieszczania.
Turbo dziura no właśnie, mówisz że ciągnie tak samo od przypuśćmy 1200rpm do 4800rpm?.
Gdybym miał kupić hot-hatcha używanego to pewnie padło by na Golfa IV 1.9TDI 150km ARL mocno zchipowanego. Nie interesuję się techniką i nowościami technologicznymi więc taki by mi spokojnie wystarczył ale sądząc po zdjęciach i tekście tego blogu to u Ciebie jest inaczej i elektronika to twój konik. Ja wybieram kultowość i bezawaryjność.
Np. czy będziesz używać webasto na pilota? mam w aucie zarobkowym i użyłem go do tej pory 2 razy. Czujniki parkowania to super sprawa. W T4 bardzo mi pomagają ale np. w Astrze nie zakładam bo to za szkrab by gdzieś przywalić (Golf krótszy).
Cieszę się że się cieszysz z (ktoś by powiedział) Golfa ale GTD to coś lepszego. Lubię tuzinkowe auta w nietuzinkowych wersjach dlatego podoba mi się to auto.
Ale polecałbym predzej V6 łatwiej o taki silnik
Amerykańskiego rynku VW nie oleje, bo mimo strat obecnych tak wiele tam sprzedaje, że gdy wyjdzie z USA to zginie jeszcze szybciej niż Lancia. Dlatego próbują się z nimi układać i iść na ugodę. Będzie jeszcze wesoło w tym temacie. Poczekamy, zobaczymy...
Ale może być. Robote robi alcantara
A od Vw to won jankesi !
A tak poważnie to nie można zniszczyc jednej marki skoro inne też mają podobny oroblem
A GTD jest stworzone do pokonywania autostrad.
Drobna wada to zbiornik paliwa majacy tylko 52 litry. Zasięg to ok 750-850 km chyba że jedziemy z prddkościa 110 km/h to kiże na 1000 km starczy
Astra czy Focus a nawet Octavia to nie ta liga. Tu konkurencja jest Mini, Audi czy Lexus