Wpis w blogu auta
Volvo V50
Dodano: 8 lat temu
Blog odwiedzono 1048 razy
Data wydarzenia: 08.02.2017
Dwumasa ... cóż tu dużo mówić
Kategoria: awaria
Mechanik wspominał, że zbliża się już pomału kres żywotności ... człowiek jednak myślał, ze nastąpi to w dalekiej przyszłości. Stało się, jadąc w piękny styczniowy dzień przy zmianie biegów sprzęgło pozostało w "podłodze". Można było zmieniać biegi - ale bardzo ciężko wchodziły - a sprzęgło brało od podłogi.
Wizyta w BIG-SERWIS - diagnoza:
- sprzęgło, docisk, wysprzeglik, dwumasa
- pompa sprzęgł (to ona spowodował wyciek i "miękki" pedał")
- oring wału (wycieki ze skrzyni)
Regeneracja dwumasy - nie wchodzi w grę: SACHS.
Wymiar KARY: 3250 za całość:
- kompolet sprzęgła: 1950 - produkcji LUK (kupione w MOtoRES)
- pompa sprzęgła - 300 pln
...
...
Teraz tylko śmigać kolejne 230 tys lub więcej

Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
10
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez darek-k
ze względu na panujące warunki pogodowe w tym roku znacznie opóźni się mój start w tym sezonie
nie lubię marznąć na motorze, więc czekam aż temp będzie znośna
3
komentarze
Dodano: 6 dni temu, przez humvee5
"Jeśli samochody cię użądliły i ta opuchlizna nie schodzi, to nic z tym nie zrobisz". To wyjaśnia, czemu dziennie na spędzamy na aWc średnio kilka minut, by podpatrzeć użądlenia u innych, ...
29
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

jak ktoś chce sponsorować koncerny paliwowe które i tak koszą miliardy to proszę bardzo
To raczej Diesla bym się bał bo ma droższe części ...padnie dwumasa,turbo, albo wtryskiwacz i 3 tysiące poszło siup....mi nie padnie bo ich nie mam
Mogę jedynie odpowiedzialnie i rzetelnie porównać Seata Altę diesla 1,9 tdi, 105KM, 250 Nm momentu z VW Sportsvanem benzyna 1,2 tsi, 110KM, moment 175 Nm.
Samochody są gabarytowo podobne, silniki co do osiągów podobne, oraz zakres używania dokładnie taki sam (kierujący czyli jego sposób jazdy jak i trasy codziennie przemierzane).
A obiektywne spalanie, które mogłem w Altei ocenić po 100 tys. eksploatacji zaś w Sportsvanie po 10 tys. eksploatacji jasno wskazuje, że diesel spalał średnio 8,5l/100 natomiast komputer w VW pokazuje po 10 tys. spalanie 7,8 l/100
Do tego dynamika obu silników jest nieporównywalna z przewagą 2 sekund w przyspieszaniu do setki dla silnika tsi.
Dalej, diesel na V jadąc 50 km/h niekoniecznie chciał raźno przyspieszać natomiast benzyna robi to całkowicie bezproblemowo aż do 150 km/h
W dieslu przy stałych 150 km/h trudno już było rozmawiać czy słuchać radia bo silnik przeszkadzał swoją głośnością, przy tych samych 150 km/h w tsi słychać bardziej powietrze niż silnik. Można rozmawiać i słuchać radia. (Ale uwaga w dieslu było skrzynia V w tsi jest VI)
Wiem, porównanie mocno subiektywne i nie uogólniam tego na wszystkie benzyniaki czy diesle ale może jednak kiedyś zobacz jak się jeździ nawet takim gównianym 1,2 tsi 110 KM na jakimś bardziej miarodajnym odcinku i sam to ocenisz.
A co do tego mitycznego wysokiego spalania tsi to wczoraj wieczorem zrobiłem trasę W-wa - Wrocław a dzisiaj wracałem - jedzie się praktycznie cały czas S8 i ruch był niewielki w obu przypadkach, więc dawało się długie odcinki jechać z tempomatem 130 km/h i komputer pokazał spalanie 6,8 l/100. Altea przy podobnej trasie i warunkach spalała 7,3 l/100.
Tyle suchych faktów.
Więc pozwolisz, ze pozostanę przy swoim zdaniu
w Niemczech by taki numer nie przeszedł z wycinaniem DPF-a
A co do afery Dieselgate: w Ameryce ludzie dostali odszkodowania a w Polsce?
I szanuje ekologie i jestem "za".
Ale nie dajmy sie zwariować i ogłupic