Wpis w blogu użytkownika
Sroqraf
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1185 razy
Data wydarzenia: 09.11.2012
Dylemat wyboru...
Kategoria: inne
Moim targetem jest kombi z lat 2002-2003, a więc wiele sobie nie odmłodzę. Przebąkiwania o sprzedaży wynikają z potrzeby zmian a nie faktycznej chęci pozbycia się samochodu. Bo i po co? Pakowne, tanie w eksploatacji... właśnie! To podstawowe warunki do spełnienia. Domyślam się jednak, że bezpośrednio porównując do Megane, walka z argumentem ekonomii będzie trudna. No chyba taniej się nie da, a więc gotów jestem ponieść nieco większe koszty.
Zdecydowanie nie myślę o silniku napędzanym olejem napędowym. W pełni władz umysłowych, zdaję sobie sprawę, że diesel w tym roczniku częściej kwalifikuje się na szrot niż do codziennej eksploatacji, a satysfakcję początkowo podnosi tylko cofnięty licznik. Benzyna obarczona jest mniejszym ryzykiem "wytrzepania".
Powstaje zatem węższe grono:
Benzyna w kombi z lat 2002-2003.
Większość osób użytkujących francuskie samochody ceni sobie wysoki komfort jazdy i przytulność wnętrza. Owszem, auta wymagają większej troski niż "solidne" Niemce, jednak odwdzięczają się w inny sposób. Porównując bezpośrednich niemieckich konkurentów Megane I (Focus, Astra II), obiektywnie stwierdzam, że "franca" oferuje komfort o klasę wyższy niż wyżej wymienieni. Lubię to i jestem zwolennikiem "walki ze schematami". Nie boję się francuza czy włocha. Zdradziłem się.
Mocno zawężam grupę potencjalnych nabytków do aut z nieco innej klasy, jednak posiadających podobne cechy:
- stosunkowo wysoki komfort jazdy
- unikatowe rozwiązania
- dobre wyciszenie
- pakowność
Zastanawiam się, które z aut lepiej spełni moje potrzeby.
Pierwsza Włoszka - Lancia Lybra SW 1,8 lub 2,0 - z pewnością do zagazowania.
Samochód bezspornie wyjątkowy, począwszy od wyglądu, przez zastosowane rozwiązania aż po komfort jazdy. Stosunkowo pakowne wnętrze, najlepsze w klasie wygłuszenie kabiny i system audio BOSE zwyczajnie rozpieszczają kierowcę i pasażerów. Silniki nieźle tolerują LPG, a forum użytkowników przepełnione jest raczej pytaniami o materiały eksploatacyjne niż usterkowość. Porównując fora Megane i Lancii widać zdecydowanie inne zagadnienia, ton wypowiedzi i ogólną radość z użytkowania.
Zdaję sobie sprawę, że w benzynie nie znajdę limitowanych, najbardziej poszukiwanych wersji Intensa czy Emblema, pozostaje "biedna" alkantara - często mylona ze skórą otoczona całą masą gadżetów i stadem głośników
Drugi Francuz - Citroen C5 Break Mk I (2.0 - do LPG, ale nie HPI). Auto większe, bezspornie bardziej pakowne, oferujące obłędny komfort, dopracowane zawieszenie hydro-pneumatyczne, które sprawia nieporównywalnie mniej kłopotów niż w przypadku dawnych modeli. Strach przywołuje jednak elektryka, która potrafi narobić szkód i pojawiające się głosy o usterkowości. Komfort jednak kusi.
Zakup którego jest mniejszym "hardcorem"? W tej kwestii serce i rozum mówią mi to samo: "Oba super" Można powiedzieć, że trochę zdradzam Megane. Jesteśmy razem a ja już myślę o innej
Ostatnia aktualizacja: 09.11.2012 21:48:53
Najnowsze blogi
Dodano: 6 godzin temu, przez FranzMaurer
Jakby nie mówić, dałem się zaskoczyć zimie w tym sezonie...:P Co prawda obserwowałem prognozy zarówno w słuchawce, jak i w telewizorze (o eksperckich poradach radiowych nie wspomnę), ale ...
4
komentarze
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 19 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
@hutax - masz rację. Marzę o 2,4 JTD choć sami właściciele twierdzą, że masa motoru daje się we znaki i trakcją wygrywa 1,9 JTD. Niestety w obecnych czasach nie wierzę w ekonomiczne uwarunkowanie zakupu jednostki diesela. Cena paliwa podobna, spalanie niewiele mniejsze, a koszty napraw przy przebiegach powyżej 200 tyś - bo tyle w moim budżecie należy się spodziewać, sprawią, że o jakiejkolwiek oszczędności mogę zapomnieć. Elastyczność i dynamika to jest to czym wygrywa diesel. Bezproblemowo jeżdżę autami zasilanymi LPG od 10 lat i jeśli chodzi o ekonomię, takie rozwiązanie nie ma sobie równych.
Sposób eksploatacji pojazdu także sugeruje benzynę. Do pracy kilka minut, weekendowe wyjazdy to jedyny czas kiedy mogę osiągnąć plusy związane z ekonomią diesela. Nie znam jednak "ropniaka", który dobrze czuje się gdy jest wiecznie niedogrzany.
Właściciele Lybry twierdzą, że każda wersja jest dobra, należy brać tę w lepszym stanie. Z uwagi na pokusę w stronę diesela, niewykluczone, że w przypadku trafienia wyjątkowej JTD, z duszą na ramieniu stanę po ciemnej stronie mocy
a jak jeszcze z motorem 2,4 TD - dla mnie klasa.
Lybra miała być przed Megane, słyszałem mnóstwo dobrych opinii o tych wozach, Citroen faktycznie wybór hardcorowy, bo to rosyjska ruletka. Vel Satis jest ekonomicznym strzałem w kolano, ale mistrzem komfortu w pierwszym rzędzie. Tak czy inaczej nie stać mnie na eksploatację tego samochodu. Bardziej przekonuje mnie Megane II lub Laguna II - oba jednak nie cieszą się dobrą opinią i jak w przypadku Citroena wybór to loteria. Pozostałych propozycji nie biorę pod uwagę. Pomimo dobrej (niekoniecznie zasadnie) opinii raczej odrzucam niemieckie produkcje. Nie neguję wyższej wytrzymałości, solidniejszego montażu, ale jestem w stanie zaakceptować parę awaryjnych drobnostek na rzecz komfortu jazdy. Wyjątek stanowi czesko-niemiecka Octavia z okolic 2000-2001. Dodatkowym plusem jest życzliwa grupa wsparcia w postaci forumowiczów Lancii. Zobaczymy co życie przyniesie, bo zwykle nas zaskakuje.
A z tych dwoch to wybralbym Lybre, kiedys Citroen mojego brata prawie mnie zabil przez to swoje "zawieszenie" - tak wiec podziekuje za takie "przyjemnosci".
Kolega nie wymienił kwoty jaką chciałby zainwestować.
Ja poleciłbym megane II w kombi za ok 17-22 tys byłoby spokojnie.
Też takowe chciałbym nabyć ale coraz bardziej skłaniam sie oszczędzić i dołożyć i zacisnąć pasa na Octavię II - ona jest bezapelacyjnie jednym z najlepszych kompaktowych kombi po 2004 roku !