Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Fiat Siena Zielona Strzała
»
Dzień dobroci dla Strzały
Wpis w blogu auta
Fiat Siena
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1040 razy
Data wydarzenia: 18.06.2013
Dzień dobroci dla Strzały
Kategoria: serwis
Przez ostatnie miesiące pracowaliśmy z dziewczyną na Mazurach, toteż nie miałem możliwości sprawdzić, co się z moim autem dzieje. Gdy na chwilę wróciłem do domu, to po przejażdżce stwierdziłem, że po silniku się leje olej (!) i coś huczy z okolicy kół. Teraz gdy już skończyliśmy pracę prawie 600km od Gliwic postanowiłem wziąć sprawę w swoje ręce
Zawiozłem Strzałę wpierw do mechanika, który ostatnio korygował mi zbieżność. Po pewnym czasie zadzwonił, że huczenie wcale nie bierze się z łożysk (takie było moje pierwsze podejrzenie), tylko z nieprawidłowych opon (do niedawna auto stało na zimówkach (sorry, nie bijcie Nie miałem kiedy tego wymienić, bo ciągle mnie w domu nie było ). Przy okazji wyszło na jaw, że do wymiany jest uszczelka klawiatury zaworów (tamtędy ciekł olej) i alternator, który już miał bardzo popękaną obudowę. Całość naprawy i wymiany altka na regenerowaną sztukę wyszło 350zł, z czego 280zł za alternator.
Zadowolony pojechałem na przegląd, który Strzała bez większych zastrzeżeń przeszła, potem opłaciłem OC na kolejny rok. Następne 286zł poszło...
Potem stwierdzając, że po 2 miesiącach stania pod chmurką auto wygląda na 10 lat starsze, podjechałem na myjnię bezdotykową. Sympatyczna pani i pan wymyli mi całą furę w jakieś 15min i wygląda teraz jak nowa, co widać na zdjęciach Myjnia - 25zł, radość z czystej gabloty - bezcenne.
W międzyczasie dowiedziałem się, że nie można jeździć na zimówkach w lecie. Raz, że się bardzo niszczą, ale ważniejszą kwestią jest, że gdybym miał kolizję z rannymi, czy nie daj Boże zabitymi, to ja bym w obecnej sytuacji musiał pokrywać koszty leczenia itp. ze względu na posiadanie niewłaściwego ogumienia.
W obliczu takich faktów podjechałem do znajomych macherów od opon na Pszczyńskiej w Gliwicach i stwiedzając, że akutalnie nie żal mi wydać trochę więcej pieniędzy na nowy sprzęt, zainwestowałem w komplet nowych opon letnich w rozmiarze 175/65 R14, marki Barum Briliantis 2, cała impreza wraz z montażem wyniosła mnie 650zł (150zł za sztukę + 50zł za wyważenie i założenie). Wszystko do wglądu na zdjęciach Na razie przejechałem na nich kilkaset metrów od warsztatu do domu, więcej będę mógł powiedzieć po kilku trasach, które mnie w najbliższych dniach czekają. Liczę na lepsze prowadzenie i niższe spalanie niż na dotychczasowych używanych letnich rupieciach
Z prostej kalkulacji wynika, że dnia dzisiejszego wydałem 1311zł na Strzałę. Czy to dużo, sami oceńcie. Może i jest to jakieś pół wartości tego auta, ale moim zdaniem warto jeszcze trochę w to włożyć, bo obecnie jest w nienagannym stanie technicznym i znakomicie się prowadzi. Zresztą w związku z pewnymi planami na przyszłość nie mam zamiaru trzymać Sieny w nieskończoność... ale to inna opowieść. Póki co bezpieczeństwo jest najważniejsze
Pozdrawiam aWctowiczów i zapraszam do oglądnięcia obecnego stanu rzeczy na zdjęciach!
Ostatnia aktualizacja: 18.06.2013 21:43:42
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 18 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Ponadto zauważyłem, że przydałaby się kontrola chłodnicy, bo całkiem możliwe, że znów będzie wymagać uszczelnienia...
Nikname, niebawem chciałbym podjechać do Twojego lokalnego speca żeby mi naprawił w końcu ten wieniec koła zamachowego, nigdzie indziej taniej tego nie załatwię
Co do spadku mocy, to: Jak pamiętam to głowicę masz używaną, wiesz ile ma najechane?? Jaki olej lany był itd??? Pewnie nie wiesz, więc ja myślę że po prostu krzywki na wałku rozrządu mogą być bardziej zmęczone (przytarte) niż na Twoim starym wałku były, co za tym idzie wpływa to na czas otwierania i zamykania zaworów, oczywiście na krótszy, i z tego powodu może być zauważalny spadek mocy i dynamiki silnika.
Nikname - weź pod uwagę, że w mieście wszystko jest droższe Co do uszczelki to pod klawiaturą chyba z 2 razy było to już wymieniane, obecnie trzeba to było zrobić, bo na wysokośći śruby widocznej na zdjęciu uszczelka puściła. Nie wiem, widocznie jakiś feler. Natomiast czemu mechanol zrobił to jak zrobił - nie mam pojęcia, póki co wszystko gra i buczy
Bardziej niż ww. rzeczy martwi mnie fakt, że po ostatnich wymianach w silniku, w sensie głowicy itp. silnik nieco stracił na wigorze. Dziś leciałem spory kawałek autostradą i nie dałem rady nawet z górki dojść do fabrycznej max prędkości (dla zainteresowanych - 166 km/h), podczas gdy przed wymianą nie stanowiło to żadnego problemu. Cóż, widać znak czasu, może teraz pora na bardziej ekonomiczną jazdę
Aha, dziękuję wszystkim za dziennik dnia po raz kolejny!
Zastanów się nad tym!
Auto to skarbonka bez dna
Jedno czego nie umiem zrozumieć to ta uszczelka pokrywy zaworów... Czy nie robiłeś ostatnio tego po raz trzecie w ciągu ostatnich 2 lat???? Czemu macher użył czerwonego sylikonu wysokotemperaturowego, czarny jest droższy, choć nie wiele a zdecydowanie trwalszy.
P.S. Odezwał byś się czasem
Alternator teraz jak nówka
Pozdrawiam.
Co do tych przepisów, to nie wiem w sumie czy nie ma takowych, bo się na tym nic nie znam, ale trzeba przyznać, że postraszyli mnie skutecznie, na 650zł skutecznie - jest tu jakiś cwaniak?
Co do tego pokrywania kosztów zgadzam się z kolegą deeptrip, tez uważam, że ktoś Cię nastraszył. Skoro nie ma przepisu nakazującego montaż konkretnego ogumienia w konkretnych warunkach lub terminie to na jakiej podstawie miałbyś zostać ukarany?