Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Renault Clio Clio XXL » dziwne zimówki







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Renault Clio
  • przebieg 41 940 km
  • rocznik 2010
  • kupione używane w 2011
  • silnik 1.2TCe eco2
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 870 razy
Data wydarzenia: 13.11.2014
dziwne zimówki
Kategoria: obserwacja
Wykorzystując wolny poniedziałek - wytargałem do gumiarza moje zimowe opony, goodyear ug8 rocznik 2011.
Facet który wymieniał mi opony zwrócił mi uwage że te zimówki zużywają się w dziwny niepoprawny sposób - bieżnik znika szybciej na środku, tak jak bym jeździł na przepompowanych oponach (może wieczorkiem wrzucę fotkę do wpisu) na całym komplecie opon był ten sam efekt.
Co do ciśnienia to mam raczej pewność że było dobrze ustawiane 2.2 -2.4 i nie więcej.
Teoretycznie opony mógłbym reklamować bo są jeszcze na gwarancji - ale już czuje co odpowie sprzedawca - za wysokie ciśnienie było...
Chyba pozostaje mi dojeżdżacz na nich do końca - 1-2 sezony i wywalić...
dodam ze letnie bridgestone turanza są bez zarzutu


Dodano: 10 lat temu
To idzie ciśnieniem. A ciśnienie zmienia się w zależności od temperatury . Podczas jazdy opony się grzeją. Widać te które masz są podatniejsze na zmianę ciśnienia. Może napompuj azotem.?
Dodano: 10 lat temu
ja tez pompuje 0,1 - 0,2 więcej, samochód mniej pali.
Dodano: 10 lat temu
To już czwarty sezon (?) tych zimówek - zmienisz na nowe - i po kłopocie.
Dodano: 10 lat temu
Producenci zawsze dają trochę tolerancji +- w zależności od ilości osób i bagażu. My raz na pół roku napompujemy i uważamy że temat zamknięty. Każdy musi dojść sam, tak jak pisze Marcin
Sprawdzanie ciśnienia wbrew pozorów ma bardzo duże znaczenie i trzeba to robić co najmniej raz w miesiącu.
Dodano: 10 lat temu
Do glotox: Ja pompuję o 0.1 więcej niż pisze producent (we Francy), bo wtedy nie mam zjawiska "pływania" kół na oponach na tylnej osi w szybszych zakrętach. Jak napompuję mniej to odnoszę wrażenie, że opony są zbyt "plastyczne w czasie jazdy. No ale jak wiadomo każde auto jest inne i trzeba po prostu doświadczalnie znaleźć odpowiednią wartość ciśnienia dla własnych predyspozycji, upodobań i stylu jazdy. Nie zawsze to co pisze producent będzie dobre dla wszystkich, bo oni zapewne przyjmują średnie i optymalne wartości dla większości. W Alfie było inaczej i przy maksymalnych wartościach była zbyt twarda więc w niej pompowałem o 0.1 mniej niż najwyższa wartość graniczna. Wbrew pozorom te 0.1 potrafi robić sporą różnicę w zachowaniu auta. Trzeba dobrać pod siebie wg mnie.
Dodano: 10 lat temu
2,3 to ja pompuję z pełnym obciążeniem. To może rzeczywiście za dużo.
Dodano: 10 lat temu
Do MarcinGP: A może lepiej tak jak zaleca producent. Ja zimówki pompuję o 0,1 mniej :) od zalecanego.
Dodano: 10 lat temu
Auto jest lekkie więc może nie pompuj więcej niż 2.0 - 2.1 i sprawdź czy degradacja środkowej części nie będzie postępować dalej.
Dodano: 10 lat temu
Rzeczywiście dziwne.
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl