Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Suzuki Baleno » Eco driving







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Suzuki Baleno
  • przebieg 193 823 km
  • rocznik 1999
  • kupione używane w 2009
  • silnik 1.3 i 16V
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 1040 razy
Data wydarzenia: 26.10.2013
Eco driving
Kategoria: obserwacja
Witam

Od dłuższego czasu nosiłem się z zamiarem sprawdzenia, ile Baleno spali przy oszczędnej jeździe. Miałem kilka podejść do tego testu, ponieważ zazwyczaj po 2 dniach eko jazdy musiałem odreagować i auto dostawało wycisk ;)

Aby pomiar był wiarygodny, chciałem przebyć możliwie jak najdłuższy dystans na pełnym zbiorniku, czyli ok. 700-800km.
Jazda w trybie emeryt mode, dzień w dzień, była dla mnie sporym wyzwaniem, które nie było by możliwe gdybym co 2gi dzień nie przesiadał się do Swifta :)

Moje założenia były następujące: nie przekraczać 100 km/h poza terenem zabudowanym i 80 km/h w mieście, obroty max 3k, 5ke wrzucałem już przy 70 km/h.
Przez 90% dystansu udawało mi się poruszać według tych zasad.
Klimatyzację używałem przez ok. 100km.

Na co dzień poruszam się w trybie mieszanym z czego 65% stanowi miasto a 35% pozamiejska jednopasmówka.

Udało mi się osiągnąć spalanie 6,09l na 100km, co stanowi wynik niższy o prawie 10% niż średnia w dzienniku pokładowym.
Warto zaznaczyć, że w oszczędnej jeździe nie pomagają opony Dayton D320, które mają tzw. efektywność paliwową na poziomie F, poza tym są o 2 rozmiary szersze niż ogumienie seryjne :)

Wniosek jest prosty (przynajmniej dla mnie), dla tych ok. 10% nie warto się męczyć ;)

Ostatnia aktualizacja: 26.10.2013 23:27:26
Dodano: 10 lat temu
Bardzo ładny wynik
Dodano: 11 lat temu
osobiście uważam, że każdy choć raz powinien takiej jazdy spróbować. Jeden zbiornik na ecodrivingu, następne można już pokonywać w tzw. mieszanym sposobie. Gdzie się chce to się ciśnie, a jak nie ma jak cisnąć to włączamy tryb "EKO", hamowanie silnikiem, planowanie z wyprzedzeniem ;) itp. Co do ecodrivingu, dobrze jest wcześniej zapoznać się z parametrami silnika, by wiedzieć przy jakich obrotach osiąga on max moment obrotowy i moc oraz jak przebiegają krzywe. Ta wiedza pomaga w osiągnięciu lepszych rezultatów.
Gratuluje samodyscypliny i wytrzymania w postanowieniu ;)
Dodano: 11 lat temu
Eko=nuda ... przyjemność z jazdy ZERO. Ale szacun za chęci - ja też raz próbowałem i więcej mnie to nie interesuje - przyjemność z przyciśnięcia - bezcenna pozdro
Dodano: 11 lat temu
Też się nie męczę, u mnie oszczędności rzędu 0.7-1itra/100 km ale oszczędzam na cenie paliwa tankując na auchan - pali tyle samo, żadnych niepokojących objawów, a cena 20-25 groszy niższa niż shell czy lotos...
Dodano: 11 lat temu
Kwestia zużycia paliwa zależy tylko i wyłącznie od Naszej prawej nogi. Astrą nigdy nie udało mi się zejść poniżej 5l/100km. Pewnego razu jechałem do Bydgoszczy i wyjeżdżając z Torunia miałem już rezerwę, więc jechałem oszczędnie 80-90km/h. W drodze powrotnej jedyna stacja po drodze w której planowałem tankowanie była nieczynna i musiałem dojechać do Torunia w jeszcze bardziej oszczędnym trybie :) Efekt to tylko 4,5l/100km ! Do tej pory byłem pewien, że mniej niż 5l nie da się - a jednak da. Wystarczy mieć ciśnienie :)
Dodano: 11 lat temu
Czyli to Ty:)
Dodano: 11 lat temu
Do darhad: Bardzo możliwe bo to moja typowa trasa dojazdowa do pracy, poza tym nie ma drugiego zielonego Baleno w sedanie na Częstochowskich blachach ;)
Dodano: 11 lat temu
Zdaje się, że tydzień temu widziałem Cię na Rocha, a potem skręciłeś w prawo koło Trójkąta. Stuprocentowej pewności nie mam, bo numery zamazałeś na fotach.

Zwykle jeżdzę grzecznie i spalanie jest poniżej 7 litrów. Jak wpadnę na ekspresówkę i lecę około 140, to zaraz skacze na 8 z lekkim hakiem. Dotyczy to jazdy na PB i jak obadałem tradycyjną metodą "wlej pod korek" komputer u mnie akurat nie przekłamuje. Na gazie różnica potrafi wynieść 2,5 litra między spokojną a dynamiczną jazdą. Ekonomiczniej jest, a i bezpieczniej jakby.
Dodano: 11 lat temu
a mój żre 15/100 i strasznie mi z tego powodu wszystko jedno [los2]
Dodano: 11 lat temu
Szkoda zachodu. Zapotrzebowania silnika na paliwo nie oszuka się. 10% na paliwie, a ile czasu na katulanie się do pracy.
Dodano: 11 lat temu
Do tondEK: Z ciekawostek - w wakacje jak chciałem zrobić dłuższą trasę bez tankowania po drodze, zrobiłem sobie mały wyścig o kropelce. I tak moim Meśkiem (2.3l, automat, 1,5t auta, 5 osób i multum bagażu) udało się zejść do poziomu ok. 8l/100km ^^
Dodano: 11 lat temu
Do kamilsitarz: Przy swojej normalnej jeździe hamulca używam tylko po to, aby zatrzymać auto. Tak jak napisałeś dużo hamuje silnikiem i nie przyśpieszam jak idiota wiedząc, że zaraz będę musiał się zatrzymać na skrzyżowaniu :)
Poza miastem moja normalna prędkość przelotowa to 110 km/h, auto codziennie musi pokazać, że potrafi jechać do odcinki, co często ma miejsce przy wyprzedzaniu :)
Dodano: 11 lat temu
W benzynie spokojnie biegi możesz zmieniać przy 2.5k obrotów. Jak chcesz jechać na prawdę ekonomicznie, dużo hamuj silnikiem i planuj przyspieszanie.
Wbrez stereotypom eko jazda to nie emeryt mode, ale żwawe przyspieszanie (gaz wciśnięty na ok. 3/4) i szybka zmiana biegów, po czym jak najdłuższa jazda ze stałą prędkością na jak najwyższym biegu.
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3 komentarze
Dodano: 8 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
19 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl