Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Renault Laguna
Dodano: 3 lata temu
Blog odwiedzono 950 razy
Data wydarzenia: 11.04.2021
EGR
Kategoria: serwis
Samochód i Dizel, połączenie niezbyt przyjemne aczkolwiek akceptowalne po wieloma względami. Problemy we wspólnym pożyciu zaczynają się gdy do tego związku zaczynają dołączać się kolejne elementy. No ale chciało się mieć "eko-dynamicznie" to trzeba trochę poklikać kluczem. W sumie to w cale nie chciałem, no ale tak wyszło.

Jaki był powód? Pff.. wibracje, absurd, ale tak nieznośne, irytujące wibracje zwłaszcza na biegu jałowym, potrafią doprowadzić do pasji zwłaszcza gdy ma się możliwość jazdy innymi autami. A trzeba przyznać, że radość z użytkowania "limuzyny" maleje, gdy trzeba z ręką na sercu przyznać, że 20 letni benzynowy 1,4 na pośrednim wtrysku i prawie 400 tys km na karku, pracuje równiej i to pomimo obrotów eko na poziomie 650. Dobrze, że tym razem zrobiłem audio przed rozpoczęciem użytkowania a nie na rok przed sprzedażą.

Do brzegu, demontaż i domniemana naprawa. Trzeba przyznać, że demontaż całego zespołu zaworu EGR, wraz z przewodem, przebiegł w niezłym tempie i bez problemów, plus dla konstruktorów.
Clou programu, bez zaskoczenia. Po niecałych 120 tys km przebiegu, wnętrze było w niezłym stanie. Nagaru i sadzy było dużo tam, gdzie można się było tego spodziewać wiedząc iż poprzedni właściciel lubił męczyć silnik niskimi obrotami - przylgnie zaworu i uszczelki. Przy okazji szybkie spojrzenie w czarną otchłań chłodniczki EGRu - sucho, najważniejsze. Nie ma co się rozwodzić na tematem, umyte, przetarte poskładane.
Przy okazji wymieniona została uszczelka w przewodzie dolotowym pomiędzy turbo a chłodnicą powietrza i choć stara uszczelka wyglądała idealnie, po wymianie całkowicie ustało delikatne poświstywanie przy nabieraniu prędkości, które wg. niektórych legend jest normalne dla diesla... nie nie jest.

Chwilka na ostateczne odparowanie środka palimy i jedziemy. Pierwsze odpalenie niezbyt satysfakcjonujące, ale bez błędów. Komputer zaczyna ogarniać, że coś się zmieniło. Delikatna fluktuacja obrotów? Praca na biegu jałowym niespokojna. Pora zgasić auto, dać mu chwilę na analizę, palimy znowu i jedziemy. Bez muzyczki, wsłuchujemy się w nobliwy terkot czterocylindrowego diesla... Na szczęście powyżej 2-3 tys obr w tym przypadku jest znośnie. Kierunek A2 i... Spokojne, stateczne 3 tys obr na 5 biegu, tak, jest nieźle, spalanie w normie, wypalanie dpf zgodnie z harmonogramem. Nawrotka i oszacowanie mocy, jest powrót do wartości fabrycznej - dobrze, ale teraz test ostateczny, zjazd, światła stop... Sukces, nic się nie telepie, kierownica delikatnie drży ale zmiana jest radykalna. W aucie zrobiło się znacznie ciszej, ze względu na wibracje. Trzy godziny nie poszły na marne. A w połączeniu z letnim ogumieniem i pozbyciem się świstu, należy ogłosić pełen sukces.

Motory na gnojówkę... Jak ich nie kochać? Niewielkim nakładem czasu, pracy i kosztów można osiągnąć spektakularny japoński poziom kultury pracy czyli jako tako.
Dodano: 3 lata temu
Do Volfodzio: To amerykańscy socjaliści co chcą limity na wołowe mięso nałożyć, bo uważają, że za dużo jest krów i pierdzą metanem im powinni EGR'y zakładać ;-)
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP: Hmm, z zaworem egr jest tak jakby ktoś kazał ci wsadzić w tyłek rurkę, pociągnął ją do nosa i powiedział, że od teraz masz wdychać część tych gazów. Myślę, że bez takiego "obiegu" oddycha się jednak lepiej i tak samo będzie z EGRem w aucie, z tym, że trzeba go jeszcze wyprogramować, tak jak każde wydumane ustrojstwo typu klapy wirowe. Mam ten komfort, że nie muszę użytkować auta w mieście, dwa ma jeszcze mało kilometrów w kołach więc póki co kontrola wystarczy.
Dodano: 3 lata temu
Do Volfodzio: Ale razem... [smiech2]

Zawsze mnie mnie zastanawiało jakie są efekty uboczne zaślepienia EGR. Mój w AR156 był zarzygany masakrycznie ale zanim się zepsuł zdążyłem go wykręcić i wykąpać w benzynie i jakimś rozpuszczalniku, a później już nigdy do niego nie zajrzałem więc nie miałem porównania. Nie wiem czy ten syf zbierał się od nowości, czy może już wcześniej ktoś z nim coś robił lub wymieniał. W każdym razie w momencie gdy podjąłem decyzję żeby go wykąpać to jeszcze żadnych błędów w komputerze nie generował, a czarna mazia była jak asfalt, ciężko schodziła więc moczył się całą noc, bo nie chciałem czyścić "siłowo" i nic skrobać. Tylko starej szczoteczki do zębów użyłem.
Dodano: 3 lata temu
Do MarcinGP: Hmm, w sumie egr jak na taki komponent był dość czysty, auto ma ledwie 115 tys legitnego nalotu, PDF wypala się bez słowa a z katalizatorami doc w zasadzie nie ma problemu.
Dodano: 3 lata temu
Do yatsec: Czekaj, zaraz EGR, DPF, katalizator i portki zaczną integrować fabrycznie w całość i dopiero będzie wesoło [smiech2]
Dodano: 3 lata temu
Do misiaczek1281: Na seryjnym audio i bez wprowadzenia patentów LagunaFan'a z YT zdecydowanie zło, ale kroczek po kroczku wszystko zaczyna się układać do standardu może nie najtaniej ale za to jako tako
Dodano: 3 lata temu
Diesel to zło a Laguna to królowa lawet ;-)
Dodano: 3 lata temu
Do yatsec: A jeszcze lepiej za tłumikiem końcowym, tam też powinno być wyprowadzenie odmy
Dodano: 3 lata temu
O ile życie byłoby prostsze gdyby wszyscy konstruktorzy umieszczali EGR za DPFem. Widziałem to tylko w jednym, współczesnym dieslu. W efekcie mamy czysty dolot.
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8 komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl