Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Mitsubishi Lancer » Emeryt mode ON







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Mitsubishi Lancer
  • przebieg 91 417 km
  • rocznik 2006
  • kupione używane w 2010
  • silnik 1.6 i 16V
Dodano: 15 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 611 razy
Data wydarzenia: 20.02.2010
Emeryt mode ON
Kategoria: obserwacja
aktualnie testuję jazdę na emeryta tudzież tzw. eko-driving...
gdy nie ma potrzeby przyciśnięcia zmiana biegów (w zależności od warunków) przy 2,5-3tys obrotów... "piątka" na tapecie pojawia się bardzo szybko bo coś w okolicach 50km/h. poruszam się po mieście dalej w miarę skutecznie tyle że silnik pracuje spokojniej :) bo przez większość czasu w granicach 1500-2000obr/min.

zobaczymy co z tego wyjdzie.
póki co spaliłem jakąś 1/8 baku, może trochę więcej i przejechałem ~120km... czyżby dało się lancerkiem jeździć ekonomicznie po mieście?
Zgłoś nadużycie


Dodano: 15 lat temu
1500 to nawet w moich dieslach nie istnieje... także tu aż mnie serce zakuło. W obu prędkość obrotowa przemieszczania się to min gdy już sprężarka jest kompem załączona i rozpędzona czyli 1800obr/min, a Ty jeździsz benzyniakiem poniżej 2000? Piszesz, że ucho wychwytuje to może i masz racje ale do maja '09 jeździłem tylko benzyniakami i nie wyobrażam sobie takiego traktowania... tak rób, żeby eko nie wyszło kilkukrotnie drożej bo panewki na wale korbowym z wyciągnięciem i rozebraniem silnika to nie jest koszt sześciopaka piwa;-) a jakieś 700-1000zł
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 15 lat temu
spoko spoko :)
co do męczenia silnika.. moje ucho wychwytuje kiedy silnik się męczy... mimo że młody chłopak jeszcze jestem to prawie 10 lat jazdy za kółkiem i raczej daję sobie radę z oceną kiedy auto się męczy. 1,5-2k obrotów noga minimalnie na gazie i samochodzik się toczy po swojemu. gdy trzeba użyć mocy nie boję się ostro zredukować i wcisnąć w podłogę, bo wiem gdzie na skali obrotomierza jest mojemu miśkowi najwygodniej :)
z resztą - pomysł na taką jazdę podpatrzyłem w aurisie... tam komp wskazywał zmianę biegów i tak na mój gust za wcześnie. 1-2-3-4-5 i przy 45-50 km/h była już piątka.

komputera pokładowego niestety brak... :(

a co do ekonomiki clio.... hehehe taa. nawet nie będę pisał ile to chlało ;) a dopieszczony był
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 15 lat temu
"Benzyny" poniżej 2k obr/min. sie nie męczy!
Panewki bardzo się zużywają, a potem będzie płacz.
zmiana biegów przy 2,5-3tys jak najbardziej ok.
Czasy diesli wolnossących już dawno mineły, tam dziś poniżej 1000o/min. też nie polecane, bo koło dwumasowe kiedyś powie "ciao" :)
Na Eko trza było przy Clio zostać ;)
No offense i wszystko imho
pozdr.
mo
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 15 lat temu
Jeśli samochód ma komputer z bieżącymi wskazaniami zużycia paliwa, radzę śledzić wartości spalania chwilowego po zmianie biegu. U siebie zauważyłem, że zbyt wczesne wrzucenie wyższego biegu powoduje większe spalanie.
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez JacK
Szybko minęło. To już 2 lata od zakupu. Przejechane 19,8 tys km więc zgodnie z zasadami serwisu pierwszy przegląd bo po 2 latach lub po 30 tys. km. W zasadzie to w ramach tego przeglądu VW ...
9 komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez JacK
Auto detailing, usunięcie drobnych wgniotek, korekta lakieru, 3-letnia powłoka ceramiczna. Po tych zabiegach samochód praktycznie wygląda z zewnątrz jak w dniu odebrania z salonu. Środek też ...
9 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez MaArek77
Dawno nie pisałem nic bo jakos niewiele osób tutaj zagląda. Ale z obowiązku informacyjno-kronikarskiego. Sprzedałem Golfa dnia 7 maja, kupił znajomy (tez mechanik) który zna auto i ...
30 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie