Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy MaArek77
»
Fascynujaco pasujące powiązanie-auto, muzyka, reklama
Wpis w blogu użytkownika
MaArek77
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 2185 razy
Data wydarzenia: 22.01.2013
Fascynujaco pasujące powiązanie-auto, muzyka, reklama
Kategoria: inne
Auta są dla nas ważne ale oprócz nich mamy również swoje pasje, dla wielu jest to muzyka, ta jest także wykorzystywana w reklamie aut.
A reklamowane są najróżniej, zachwalane w prasie, no i w telewizji. Spoty reklamowe mówią ze toyota jest niezawodna, że mercedes piękny, że suzuki ma napęd 4x4 który daje radę zimą itp.
Do tego jakaś mniej lub bardziej pasująca muzyka.
Wiele z tych reklam drażni, citroen bardzo często opiera wszystko na rabatach aż dwucyfrowych, wszyscy krzyczą o korzyściach wynikających z zakupu.
A można inaczej, można nakręcić fascynująca reklamę.
Taką która oparta jest nie na jakiejś historii ale ma swoją głębsza ideologie.
Reklama nie dość że piękna to jeszcze sensowna i z przesłaniem
Mówię tu o nieemitowanej w polskiej telewizji reklamie nowego Vw Golfa.
Proszę o wyrozumiałość, nie jest to żaden wpis o fascynacji tym nielubianym przez wielu autem.
Akurat tak wyszło że to reklama golfa.
Ale w niej najważniejszą częścią jest osoba występująca - Dave Gahan, charyzmatyczny wokalista Depeche Mode.
I podkład muzyczny
Dla mnie jako miłośnika motoryzacji, który uwielbia Vw Golfa a zarazem wieloletniego fana Depeche Mode sprawa wygląda tak.
Gahan prywatnie od dwóch lat jeździ audi R8 V10 i zapewne skorzystał z zaproszenia do współpracy przez koncern VAG.
Reklama jest fantastyczna-trochę analizy o co chodzi dla niewtajemniczonych.
Wybrano utwór "People are people" - czyli mówiący najogólniej o ludziach, o tym że są różni, różne też mamy w reklamie covery tego utworu, tak różne jak różni ludzie jeżdżą od 30 lat golfami. Rodzina, matka z dziećmi, przyjaciółki jadące na disco, fani mocnego brzmienia oraz on, wokalista Depeche Mode - Dave Gahan. Golf jest uniwersalny, stworzony dla każdego, nawet dla kogoś tak prominentnego jak Gahan.
Golf stał się ikoną motoryzacji, to jedne z najbardziej rozpoznawanych modeli w historii, auta klasy kompaktowej nazywamy "klasa Golfa"
A Depeche Mode - także od ponad 30 lat jest ikoną popkultury, jest zespołem innowacyjnym i rozwojowym.
Tak jak Golf - zawsze poznamy że to on, bez względu czy to jest 3 czy 6 generacja modelu - on jest zawsze podobny w tym jego siła w ewolucji.
Tak samo rozpoznawalny od lat jest zespół DM, jego styl, wokal Davea i brzmienie - jedyne w swoim rodzaju które przez lata ewoluuje.
Oglądając reklamę zostajemy zdziwieni kolejnymi wersjami, coverami utworu "People are People" i nagle - zabrzmiewa ten właściwy, mocny oryginał i...
widzimy samego mistrza on właśnie on Dave Gahan jedzie nowym Golfem.
Coś pięknego, dla fana DM bo pewnie zwykli ludzie nie dostrzegą nic w tym fajnego.
No ale to jakby inna gwiazda muzyki jechała tym autem, tylko nie pasowałoby to już tak bardzo.
To łączy Golfa i Depeche Mode - są już na dziś ikonami, rozpoznawalnymi, sa dla mas, dla wszystkich.
Pięknie. To taka analiza socjologiczno-marketingowa
A tak prywatnie, kiedys były limitowane wersje Golfa 3 "Bon Jovi" - w wyposażeniu miały radio i szyberdach, jak na początek lat 90-tych to było coś.
Może dzisiaj DM nie jest tak popularne jak w latach 90-tych ale Vw mógłby szczególnie na rynku niemieckim (tu zespół jest mega popularny i golf też) pomysleć o wypuszczeniu wersji limitowanej Golfa "Depeche Mode edition".
Ja widziałbym jego specyfikacje mniej więcej tak:
- lakier specjalny black magic lub srebrny diamond
- oznaczenia modelu "Depeche Mode edition"
- przyciemniane reflektory przednie i tylne
- wzór felg "Devotion"-18 calowe, inspirowane tatuażami Dave'a
- listwy wykończeniowe wnętrza "Dark black carbon"
- fotele sportowe obite alcantarą z logo Depeche Mode
- zestaw audio z 8 calowym ekranem dotykowym "Discover Pro" wraz z 10 głośnikowym systemem nagłośnienia Dynaudio.
- dodatkowo na dysku odtwarzacza materiały promocyjne związane z DM - koncerty DvD i dyskografia w mp3
- elektrycznie sterowany szyberdach
Limitowana wersja wyszłaby w 101 egzemplarzach w 66 seriach czyli 6666 aut
Dla mnie ta reklama świadczy o pewnym fenomenie Golfa i Depeche Mode.
Nie nakłania do kupna, nie kusi rabatem, nie wychwala auta.
Ale przekazuje coś ciekawego...
Ostatnia aktualizacja: 22.01.2013 10:36:39
Najnowsze blogi
Dodano: 10 godzin temu, przez FranzMaurer
Jakby nie mówić, dałem się zaskoczyć zimie w tym sezonie...:P Co prawda obserwowałem prognozy zarówno w słuchawce, jak i w telewizorze (o eksperckich poradach radiowych nie wspomnę), ale ...
4
komentarze
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 19 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
No jest ogień jest.
Za to lubisz lanosy.
Ja też nie kocham amerykańskiej motoryzacji ale takie wozidło jak masz to ogień jest
Pozdro
Pamiętam taka zabawną historię będąc w salonie na premierze meganki II bo tak przezywali co to nie jest powiedziałem facetowi że żeby kupić takie auto musiałbym pracować 2 lata.
A on na to, to super, dobrze Pan zarabia, damy kredyt bez problemu.
A ja na to : "pracować nad sobą aby taki tył zaakceptować i patrzeć na niego codziennie".
Może było to nieco złośliwe ale ja naprawdę nie lubię dziwadeł i przesadnej ekstrawagancji.
Sam golf (VI i VII) jest trochę nudny stylistycznie - po ładnej piątce oczekiwałem na coś "mocniejszego" - ale tak czy siak budzi emocje, a dla pewnej grupy osób to będzie zawsze wóz, który warto kupić mimo wysokiej ceny... sam wspominam czasy, kiedy marzyłem o Vtce kombi...
A reklamę "siódemki" w PL zrobiłbym z utworem AC/DC "Highway to Hell"...
Siódemka swoim wyposażeniem i wyglądem wnętrza wykonaniem detali uważam że może się równać z Audi, ale jeśli porównać wnętrze nowej A3 do Golfa 7 to nie ma szału w Audi... Takie jest moje zdanie.
Piątka już ma dużo miejsca ale z kolei wewnątrz jest gorszej jakości (plastiki) niż szóstka.
Ogólnie szóstka to piątka po liftingu ale lepiej wyciszona i z wnętrzem bliżej audi.
A siódemka, to nowa jakość, to już Audi ale cena przesadzona (w Polsce)
Od piątki jest postęp jeśli chodzi o wyposażenie, gadżety, Climatronic inny, radio 2 DIN w każdej wersji).
Tak chaotycznie ale skrótowo
Nie kojarzę, możesz podesłać
wiemy o jakie wpadki silników TDI i TSI chodzi.
Mam nadzieję że od czasu Golfa 7 to się zmieni, że to wreszcie opanują
Co mi się podoba w reklamach VW czy np. Audi, tutaj nie trzeba reklamować jakości tych aut