Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Saab 9-5 deep ocean blue
»
filtr cząstek stałych - DPF (FAP)
Wpis w blogu auta
Saab 9-5
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 2555 razy
Data wydarzenia: 25.07.2010
filtr cząstek stałych - DPF (FAP)
Kategoria: serwis
Można przeprowadzić "modyfikacje w układzie wydechowym" oraz zmianę w oprogramowaniu auta. Taka usługa jest mozliwa jedynie w nielicznych stacjach diagnostycznych. Osobiście zdecydowałem się na C-TRONIC. Nawet mało popularne auta (Saab) są tam obsługiwane - czas realizacji ok.8 godzin. Po zabiegu odczuwam lepsze osiągi (okazało się że miałem juz w 92% zanieczyszczony DPF). Auto mniej pali, powróciła moc i jej efektywność już od niższych obrotów niż ostatnio.
Możliwe że skuszę się na podniesienie mocy na większa niż fabryczne 150KM. Nowy akumolator pod maską i kasowanie błedów po pełnej diagnostyce powodują iż w kolejną długą trasę jadę na luzie - wszystko sprawdzone!
Najnowsze blogi
Dodano: 13 godzin temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów.
https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/
Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
4
komentarze
Dodano: 1 dzień temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
19
komentarzy
Dodano: 2 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
29
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

po wakacjach pomyślę nad zmianami
szacun
Olej pełen syntetyk ma być TAKŻE TU BYM UPATRYWAŁ problemów z DPF!
Rekomendacji co do czipowania nie dam bo nie polecam rzeczy i kontaktów przeze mnie nie sprawdzonych. Mój nie podlega wielkim zmianom czyli pozostawię Ci zaufane forum i jednego z przedstawicieli fabrycznych tunerów - Maptun, Hirsch, BSR... + kolegę ze śląska (ale nie jestem na 100% pewien czy bawi się dieslami, i kolegę z W-wy).
Powodzenia i wielu już przestawiło te 9-5tki na 190KM
Jeśli chodzi o paliwo i olej - nie oszczedzam raczej
Olej: Liqui Moly 10w40 z molibdenem
Paliwo: Najcześciej ON Verva na sprawdzonych stacjach
Jeśli chodzi o TUNING - chętnie przeczytam Twoją rekomendację
DIAGNOSTYKA ok. 200netto, hamownia też coś koło 200zł netto - w pakiecie można wziąść chip-tuning za 50% ceny - czyli za 650 zł netto - na f-rę doliczas VAT, lub zostawiasz te kwoty na pargonie