Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Alfa Romeo 155 pierwsza ;-) » Filtr paliwa - historia prawdziwa ;-)







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Alfa Romeo 155
  • przebieg 232 710 km
  • rocznik 1997
  • kupione używane w 2007
  • silnik 1.8 T.Spark
Dodano: 14 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 2975 razy
Data wydarzenia: 11.03.2011
Filtr paliwa - historia prawdziwa ;-)
Kategoria: serwis
Od jakiegoś czasu moja Alfa ma problemy z odpalaniem. Za namową swojego mechanika, postanowiłem wymienić filtr paliwa.
Sprawdziłem katalogi InterCars i Filtron i bogaty w wiedzę pojechałem do IC Błonie w celu dokonania zakupu. Nabyłem filtr PP 905 (sugerując się wszystkimi danymi, które miałem), dziś rano wjechałem na kanał i pełen dobrych chęci wszedłem pod samochód.
I tu niespodzianka: w samochodzie jest zamontowany filtr z gwintowanymi końcówkami, gdzie przewody paliwowe dochodzą prostopadle w stosunku do osi filtra a w tym kupionym przeze mnie końcówki są niegwintowane (zaopatrzone w specjalne plastikowe zaciski) a przewody powinny dochodzić równolegle do osi filtra.

Sprawdziłem ponownie katalogi i okazuje się, że w moim samochodzie jest zamontowany filtr, którego odpowiednikiem w ofercie Filtrona jest PP 829. Zastanawiające jest tylko to, że (w/g danych umieszczonych na stronach różnych sklepów w sieci) taki filtr był montowany w 2,0 TS 8V. Jakim cudem jest w 1,8 TS 16V? Zagadka, której rozwiązania pewnie nigdy nie poznam ;) Przypuszczam, że błąd jest na stronach IC i Filtrona.

Trzeba jechać i wymienić... Pech polega na tym, że ten drugi filtr jest prawie dwukrotnie droższy (że też nigdy nie może być na odwrót) :(
Ostatnia aktualizacja: 11.03.2011 10:58:33
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Pora dokończyć wpis...
Wszystko poszło gładko, odkręcenie było - wbrew pozorom - łatwe i wszystko poszło szybko. Problem pojawił się przy montażu: nie miałem nowych mosiężnych podkładek (uszczelniających miejsce łączenia przewodów paliwowych z filtrem) i gdyby nie pomoc teścia to sprawa by się przedłużyła.
Następnym razem trzeba brać filtr i 4 szt. podkładek.
Po założeniu nowego filtra alfa odpala "na dotyk" ;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
U mnie byla masakra... Moze juz teraz zapsikaj wd-40 albo jakims odrdzewiaczem, to napewno nie zaszkodzi...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Do lysy1233: Tu akurat nie będzie problemu. Dostęp do filtra jest bardzo dobry o ile ma się kanał. Ja akurat mam, więc problem raczej może wystąpić z odkręceniem zardzewiałych śrub a nie z ilością miejsca.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
To troche walki przed Toba... Ja nie mialem problemu z kupieniem filtra, ale wymiana go, to juz inna bajka z racji "ogromnej" ilosci miejsca w okolicach montazu...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
A to pech! Ale nic nie poradzisz...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
No niestety przy naszych Alfach nie zawsze wszystko się zgadza z numerami katalogowymi ze sklepów...trzeba brac poprawkę...ale filtr paliwa ważna sprawa.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
Oczywiście jak najbardziej warto wymienić filtr paliwa, nawet profilaktycznie, zwłaszcza, że jest to chyba jedyny filtr w aucie, o którym kierowcy notorycznie nie pamiętają.
U siebie wymieniałem go przy przebiegu 202 tys. km, i mechanik stwierdził, że prawdopodobnie był on w aucie od nowości...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
No właśnie... Zapomniało się :( Śrubki już odpowiednio potraktowane - do jutra pewnie się "odmoczą".
Pablo (znasz go z forum AH) zasugerował, by od wymiany filtra zacząć: jak to nie pomoże, to wtedy będziemy się zastanawiać a okazja będzie bo 29 marca jadę do niego na wymianę tylnych hamulców.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
O filtrze paliwa mało który kierowca pamięta, a warto go raz na jakiś czas też wymienić.
Mam nadzieję, że rzeczywiście ten filtr paliwa jest u Ciebie odpowiedzialny za te problemy.
No i patrząc na zdjęcie starego filtra, pozostaje mi życzyć Tobie, by jego wymiana przebiegła bez niespodzianek, bo w moim aucie mechanik miał z tym małe problemy - korozja zrobiła swoje...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
A to pech :( trudno czasami tak bywa :( aha radziłbym już te śrubki powoli traktować jakimś środkiem penetrującym... bo wymiana może się wydłużyć
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 14 lat temu
I o to chodzi, wymiana co jakiś czas...
Ja na szczęście nie mam problemu z filtrem paliwa... bo nie mam filtra paliwa[rotfl]
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów. https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/ Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
27 komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
38 komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
41 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie