Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Alfa Romeo 155 pierwsza ;-)
»
Filtr paliwa - historia prawdziwa ;-)
Wpis w blogu auta
Alfa Romeo 155
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 2975 razy
Data wydarzenia: 11.03.2011
Filtr paliwa - historia prawdziwa ;-)
Kategoria: serwis
Sprawdziłem katalogi InterCars i Filtron i bogaty w wiedzę pojechałem do IC Błonie w celu dokonania zakupu. Nabyłem filtr PP 905 (sugerując się wszystkimi danymi, które miałem), dziś rano wjechałem na kanał i pełen dobrych chęci wszedłem pod samochód.
I tu niespodzianka: w samochodzie jest zamontowany filtr z gwintowanymi końcówkami, gdzie przewody paliwowe dochodzą prostopadle w stosunku do osi filtra a w tym kupionym przeze mnie końcówki są niegwintowane (zaopatrzone w specjalne plastikowe zaciski) a przewody powinny dochodzić równolegle do osi filtra.
Sprawdziłem ponownie katalogi i okazuje się, że w moim samochodzie jest zamontowany filtr, którego odpowiednikiem w ofercie Filtrona jest PP 829. Zastanawiające jest tylko to, że (w/g danych umieszczonych na stronach różnych sklepów w sieci) taki filtr był montowany w 2,0 TS 8V. Jakim cudem jest w 1,8 TS 16V? Zagadka, której rozwiązania pewnie nigdy nie poznam

Trzeba jechać i wymienić... Pech polega na tym, że ten drugi filtr jest prawie dwukrotnie droższy (że też nigdy nie może być na odwrót)

Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów.
https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/
Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
27
komentarzy
Dodano: 6 dni temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
38
komentarzy
Dodano: 8 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
41
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Wszystko poszło gładko, odkręcenie było - wbrew pozorom - łatwe i wszystko poszło szybko. Problem pojawił się przy montażu: nie miałem nowych mosiężnych podkładek (uszczelniających miejsce łączenia przewodów paliwowych z filtrem) i gdyby nie pomoc teścia to sprawa by się przedłużyła.
Następnym razem trzeba brać filtr i 4 szt. podkładek.
Po założeniu nowego filtra alfa odpala "na dotyk"
U siebie wymieniałem go przy przebiegu 202 tys. km, i mechanik stwierdził, że prawdopodobnie był on w aucie od nowości...
Pablo (znasz go z forum AH) zasugerował, by od wymiany filtra zacząć: jak to nie pomoże, to wtedy będziemy się zastanawiać a okazja będzie bo 29 marca jadę do niego na wymianę tylnych hamulców.
Mam nadzieję, że rzeczywiście ten filtr paliwa jest u Ciebie odpowiedzialny za te problemy.
No i patrząc na zdjęcie starego filtra, pozostaje mi życzyć Tobie, by jego wymiana przebiegła bez niespodzianek, bo w moim aucie mechanik miał z tym małe problemy - korozja zrobiła swoje...
Ja na szczęście nie mam problemu z filtrem paliwa... bo nie mam filtra paliwa