Wpis w blogu auta
Audi A4
Dodano: 15 lat temu
Blog odwiedzono 5945 razy
Data wydarzenia: 22.01.2010
FIS
Kategoria: inne
Gdy niemasię chciałobysię.
Ot przy zakupie nie miałem wyjścia. Trzeba było brać co gały i VAG OBaDał.
Autko było zacne , ale brakowało mu tego jakże przydatnego urządzenia
(dez)informującego kierownika o paru cennych parametrach jazdy.
Jak zwykle w moim przypadku o sukcesie decyduje przypadek.
Koledzy rezają , porezam i ja. A co !
Allegro, licytacja. Hmmm ... lezy świetny licznik od TDI z FISem.
2 minuty do końca aukcji - klik! K!%%$#^!%$ mać. Coś się stało z moim
łaczem i piękny licznik pojechał w siną dal ...
Do upartych świat należy , więc szukamy dalej.
Jest ! 300 PLN, obrotomierz od benzyny , ale to nie problem.
Telefon. Targi jak w afrykańskiej Medinie ... 260 i biorę.
Kupiłem. Przyjechał. Cały i zdrów.
Do roboty. Zapas piwa jest, narzędzia lezą w Caddilaku , chęci są.
Najpierw testujemy: kostki jak to w przypadku Audi pasują plug&p(r)lay.
Zapięto , zmieniłem kodowanie na 4 cylindry (licznik wyrwano z 2,4
benzyny) i na TDI.
Brum, kle, kle ... obroty zgodne z danymi z VAG`a.
Koniec dnia pierwszego.
Spać ...
Następnego dnia po powrocie z jakiejś niezwykle ważnej wyprawy do
klienta zabrałem się za etap drugi.
Taśma IDE posłużyła do wpięcia się w kostkę 20-pinową gdzie podpiąłem
brakujące sygnały:
- spalanie
- czujnik temperatury zewnętrznej
- temperatura oleju (reza się)
Blokada zbędnych sygnałów.
Działa, bo dlaczego miałoby nie działać.
Poszukiwania manetki do obsługi FISa zajęły mi cały dzień.
Bez rezultatu. Albo jest obsługa FIS`a ale wersja do sedana , albo syf, kiła i mogiła jak mawiał jeden z moich sąsiadów.
Ostatecznie jednak zbudowałem własny tymczasowy układ sterowania FIS`em.
Nareszcie mój AFN`ek dostał brakująca część układanki , która idealnie wpasowuje się w autko z tamtej niezapomnianej epoki.
Koszty ?
260 licznik, 50 zł czujnik temp. zewnętrznej, parę(naście) piwek i
trochę czasu.
Moje Audi lubi zmiany. Ja też.
Vorsprung durch technik ?
Taaaaak !
Najnowsze blogi
Dodano: 1 dzień temu, przez JacK
Szybko minęło. To już 2 lata od zakupu.
Przejechane 19,8 tys km więc zgodnie z zasadami serwisu pierwszy przegląd bo po 2 latach lub po 30 tys. km.
W zasadzie to w ramach tego przeglądu VW ...
9
komentarzy
Dodano: 1 dzień temu, przez JacK
Auto detailing, usunięcie drobnych wgniotek, korekta lakieru, 3-letnia powłoka ceramiczna.
Po tych zabiegach samochód praktycznie wygląda z zewnątrz jak w dniu odebrania z salonu.
Środek też ...
9
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez MaArek77
Dawno nie pisałem nic bo jakos niewiele osób tutaj zagląda.
Ale z obowiązku informacyjno-kronikarskiego.
Sprzedałem Golfa dnia 7 maja, kupił znajomy (tez mechanik) który zna auto i ...
30
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Chyba muszę sobie coś takiego sprawić bo po przesiadce z Golfa gdzie było MFA brakuje mi czegoś w prawej manetce
Koszty nie takie straszne tylko pewnie za dużo naczytałem się na forach i mnie to trochę przestraszyło.
P.S.
W serwisie ori manetka pod FIS do avanta bodajże 300złociszy z jakimś ogonkiem.
Reszta działa (rezerwa, ciśnienie oleju, poziom płynu chłodniczego etc ...)
Poziom płynów, ciśnienie oleju .
Pozdrawiam