Wpis w blogu auta
Toyota Corolla
Dodano: 3 lata temu
Blog odwiedzono 776 razy
Data wydarzenia: 21.12.2021
Flotowa Gwiazdka :-)
Kategoria: obserwacja

![[bigok] [bigok]](/imgs/emoticons/bigok.gif)
W kwaterze głównej pojawiliśmy się zgodnie z umówionym terminem we wtorek, 21/12. Żona zdała poprzednie auto, które jeszcze przewiozło nas na wewnętrzny parking, gdzie stał i czekał świąteczny podarek
![[hihi] [hihi]](/imgs/emoticons/a/hihi.gif)

Jako, że Firma wpisuje się w obecny trend pro-eko, już od dłuższego czasu przeprowadza proces odchodzenia od aut z silnikami diesla na rzecz samochodów z napędem hybrydowym.
I Corolla w takiej wersji zostaje przekazana Żonie. XII, najnowsza generacja modelu, 1.8 Hybrid z bezstopniową, automatyczną skrzynią biegów. Zakupiona we wrześniu br. Podczas gdy Małżonka jest instruowana w kwestii podstawowej obsługi, ja sprawdzam sobie wersję wyposażeniową i jednocześnie zmiatam pozostały, zmrożony śnieg - przyziemne obowiązki szoferzyny, podczas gdy Szarża omawia ważniejsze sprawy
![[hihi] [hihi]](/imgs/emoticons/a/hihi.gif)
Instruktaż zakończony, papiery podpisane, możemy ruszać. Tradycyjnie dostąpiłem zaszczytu prowadzenia po raz pierwszy
![[car] [car]](/imgs/emoticons/car.gif)
Pierwsze wrażenia po 300 km jazdy? Bardzo pozytywne zaskoczenie
![[bajer] [bajer]](/imgs/emoticons/bajer.gif)
Wizualnie wydaje się mniejsza od XI, ale wymiarowo jest 10 milimetrów dłuższa, 5 mm szersza i 30 mm niższa. Chyba ten ostatni parametr powoduje ten efekt mniejszości

Prowadzi się zdecydowanie lepiej niż poprzedni model. Nie wychyla się już tak w łukach czy zakrętach. To zapewne zasługa podwójnych wahaczy w tylnym zawieszeniu. XI była na belce skrętnej. Układ kierowniczy bardziej precyzyjny, jest też bardziej zwrotna. Zawieszenie dobrze wybiera nierówności. Kierownica mniejsza, ładniejsza, bardziej poręczna, dobrze leży w rękach.
Nowa deska rozdzielcza nowoczesna, na miarę obecnych czasów. Podoba mi się ten design nowej generacji wszystkich Corolli. Kokpit jest duży, fajnie otacza kierowcę i pasażera. Monitor centralny, co prawda, mocno wystaje nad linię deski, ale nie przeszkadza to w niczym. Szkoda, że prędkościomierz i obrotomierz są analogowe, ale to pokłosie tej wersji wyposażenia. Cyfrowe są dostępne za dopłatą. W pakiecie, wiadomo. Klasycznego sikora na desce już nie ma, jest za to patyczek do resetowania dziennego przebiegu...
![[los2] [los2]](/imgs/emoticons/los2.gif)
Fotele o niebo lepsze - lepiej wyprofilowane i bardziej twarde. Regulacja nadal za pomocą nieszczęsnych dźwigni, ale są one wreszcie bardziej precyzyjne.
Infotainment całkiem znośny i dość prosty w obsłudze. Podłączyłem swoją słuchawkę, żeby podładować, a auto samo skonfigurowało telefon via Android Auto. Fajnie. Radio gra bardzo dobrze, dźwięk wydobywający się z głośników jest miły dla ucha
![[metal] [metal]](/imgs/emoticons/metal.gif)
Silnik i skrzynia to dla mnie najciekawsze elementy tego auta. 122 konie jadą bardzo żwawo, jeśli potrzeba. Bezstopniowa skrzynia nie utrudnia, czy też nie przeszkadza w jeździe. W ruchu typowo miejskim świetna sprawa. Samochód płynnie przemieszcza się czy rusza spod światełek. Przełączanie z prądu na benzynę i na odwrót pozostaje niezauważone. O fakcie jazdy na baterii informuje zielona kontrolka na wyświetlaczu i wskazówka obrotomierza pozostająca na cyfrze zero. Przy bardziej dynamicznej jeździe w trasie, ładnie ciągnie do końca, czyli do 5 tys. obrotów

![[zimny] [zimny]](/imgs/emoticons/cold.gif)
Tak to pokrótce wygląda. Z ciekawostek jak na razie odnotowałem dwie. Pierwsza to kluczyk i system z nim związany. Tego pierwszego używa się tylko do otwierania. Odpala na przycisk. Gdy wysiądziemy z kluczykiem w kieszeni przy zapalonym silniku, auto wydaje dźwięki ostrzegawcze nie tylko wewnątrz, ale i na zewnątrz
![[hmm] [hmm]](/imgs/emoticons/hmm.gif)
![[cfaniak] [cfaniak]](/imgs/emoticons/cfaniak.gif)

Dygresja w sprawie kopania - trochę cykałem, jak dolewałem płynu do sprysków...
![[rotfl] [rotfl]](/imgs/emoticons/rotfl.gif)
Wyjeżdżając z kwatery głównej, na bramie, z dwójki na jedynkę bieg też zmieniłem...

Tym oto sposobem oboje mamy nowe auta, odebrane w tym samym roku. Fajnie się złożyło. Zrównaliśmy się także w ilości posiadanych - po 6 na twarz
![[hihi] [hihi]](/imgs/emoticons/a/hihi.gif)

![[tuning] [tuning]](/imgs/emoticons/tuning.gif)
Korzystając z okazji - Wesołych i zdrowych Świąt oraz wszystkiego dobrego i szerokości w Nowym 2022 Roku dla Wszystkich
![[mikolaj] [mikolaj]](/imgs/emoticons/santa2.gif)
Najnowsze blogi
Dodano: 5 godzin temu, przez niki129
Tak jak w temacie, postanowiłem trochę przewietrzyć garaż.
Audi A2 i Daihatsu Terios zostały wystawione na sprzedaż. Uwaga obydwa auta sprzedały się w ciągu 24 godzin od wystawienia. ...
Dodano: 3 dni temu, przez FranzMaurer
Marzec garncował, kwiecień do tej pory przeplatał ;) Dość powiedzieć, że jeszcze w czwartek (10/04) wracałem z Krosna przy opadzie śniegu i -1. Dzień później na tym samym kierunku deszcz i ...
27
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Maniek1986
Jak w tytule. 11.04.2025r minęło 2 lata od zakupu przeze mnie Leona. Aktualny przebieg to 82.700 k, więc przez ostatnie 12 miesięcy autko przejechało 17.300 km. Złożyły się na to trasy 2 * ...
7
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych

🐑🙈
No właśnie
No tak, gorzej jak się im spodoba na dłużej.
Żonę ma się jedną i trzeba ją oszczędzać
F - achowe O - brobiechie CH - ujka
Focha to przeważnie robi żona jak ją wk.rwisz, a loda to inne.
Marynarz, któremu żadna FOCH'a nie zrobiła
Nie wiem, FOCH'a nikt mi nie robił. 😂
A loda przypadkiem nie było?
Co Ci zrobiła ta stara pudernica.......
Marcin 🚴💨 a za nim kudłata 🐑💨 😂 jej też nie da się zwieść 😂
Myślę, że kudłata mieści Ci się w marginesie za mało wypitego alkoholu 😂
A natury nie oszukasz
Nie są w Twoim guście?
To szczerbę, jońskiego i kudłatą też? 😜
👍😁
Ja niewinny, one dawać nie powinny.