Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Ford Focus MK2 FL 2,0 Duratec
»
Foczka dostała nowe oczy - bałagan w serwisie
Wpis w blogu auta
Ford Focus
Dodano: 14 lat temu
Blog odwiedzono 1690 razy
Data wydarzenia: 11.01.2011
Foczka dostała nowe oczy - bałagan w serwisie
Kategoria: serwis
Jak to możliwe żeby w autoryzowanym serwisie trzymać klienta 6 godzin na robocie, która powinna trwać 1 lub 2 godz. a na koniec wydać niesprawne auto. Porażka. Dziury w mocy nie zlikwidowano ani nie zdiagnozowano twierdząc, że wszystko jest w porządku. Ciekawe na jakiej podstawie? Boję się zostawiać im samochód bo znów coś mogą spartolić. Poprzednio gdy u nich byłem dostałem auto z zepsutymi czujnikami cofania, które do tej pory nie działają jak powinny. Na domiar złego zlecenie wymiany lamp było wystawione na poprzednim zleceniu z 3.12.2010, które było już zamknięte. W związku z tym nie zgadza się data, godzina ani przebieg samochodu. Nie został również dokonany wpis do książki serwisowej, gdy się o to upomniałem nie zaznaczono punktu czy zastosowano część oryginalną czy zamiennik. O wszytko muszę się prosić, co za bajzel ? Pytam gdzie jest osoba zarządzająca serwisem, gdzie są ankiety dla klientów. Kto się zajmuje kontrolą jakości i zachowywaniem procedur w tej firmie ? Jak FORD Polska tworząc sieć serwisów, brakiem kontroli traci klientów i obniża rangę dobrej marki.
Nigdy już nie kupię Forda bo na pewno ma wiele usterek niewynikających z konstrukcji (bo auto jest bardzo przyzwoite), tylko niedbałości serwisów i bałaganu w dokumentacji. Zniechęcają klienta do naprawy gwarancyjnej za to chętnie przyjmą cię na naprawę płatną. Do tego dochodzi olewatorskie podejście do klienta. Żeby tego było mało po przyjeździe do domu, zobaczyłem że reflektory są lekko zaparowane. Jakiś horror.
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 15 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
P.S. Co do zamuły na 1 biegu to też tak mam w Ibizce. Dopiero jak sie depnie i ma tak z 3k obrotów to idzie. Też nie mam pojęcia dlaczego tak jest. Ogólnie autko lepiej zbiera się na 2 czy 3 niż na 1. Jak dla mnie strasznie dziwne też to jesti jedyne wytłumaczenie jakie znajduje to ograniczone turbo na 1 żeby sprzęgła nie spalić.
Okazuje się, że na mocy rękojmi prawnie do pół roku serwis powinien naprawić każdą usterkę bez gadania ponieważ jest prawne domniemanie wady fabrycznej. Dot. to nawet elementów eksploatacyjnych.
Trzeba wiedzieć również o tym, że usterka musi zostać zgłoszona do 1 miesiąca. Po tym czasie serwis może odmówić naprawy gdyż długotrwała usterka na początku nie musiała być aż tak poważna. Coś w tym sensie Więc gdy zgłaszacie usterkę nie mówcie w serwisie, że od dwóch miesięcy coś pukało w silniku a teraz proszę mi naprawić głowicę. Pukało od tygodnia i się zepsuło. Takie rzeczy warto wiedzieć żeby uniknąć potem spraw sądowych. Gdybym zostawił parujące reflektory przez rok, a w między czasie z powodu wilgoci zardzewiały by styki i spowodowały zwarcie i uszkodzenie modułu sterującego ksenonami to serwis mógłby tą naprawę zakwestionować. Nie ma głupich
Sama firma Ford widać, że stara się przyciągać klienta różnymi promocjami oraz wieloletnim tanim wsparciem serwisowym. Problem pojawia się za drzwiami serwisów. W salonie dział sprzedażowy jest super, handlowiec zrobił na mnie duże wrażenie "odpowiedni człowiek na odpowiednim stanowisku". Jednak założenie posprzedażowe jest takie, że auto się nie psuje i robią tylko przeglądy okresowe. W czasie gwarancji wszyscy nie zadowoleni klienci to kombinatorzy więc trzeba ich zniechęcić do kombinowania. Niestety jestem upierdliwym klientem i nie dam się zmanipulować.
Wyrazy współczucia...
Tak to jednak często jest, gdy chcesz kupić nowe auto to w salonie są bardzo mili i latają cały czas koło ciebie, a jak już kupisz i coś od nich chcesz...
Z pozytywów to mogę dodać, że jestem bardzo zaskoczony, że wymienili Ci te reflektory, bo ogólnie, to producenci twierdzą, że parowanie reflektorów to nie wada, tylko ich cecha, hehe...
Serwis Forda "zasłuchuję" od 2001r w związku z mondeoII, i od 2004r fiesta... Pasztet nad kaszanką i Ci ludzie i procedury i pojęcie = prawda jest taka, że ktoś ogarniający Forda ogólnie nie będzie pracował dla ASO za 2tysie bo tyle to on we własnym garażu w trzy dni zarabia. Tak serwisowane było mondeo przez 5lat i 220kkm, warto! Pracują tam wciąż nowe twarze, które są zbyt niezdarne i wylatują lub chłoną wiedzę i zaraz samozatrudnienie robią. Nie tyczy to tylko forda ofkors. I jak zwykle: zrób to sam gdy ma być dobrze
Jeśli nie, to przecież jest wolny rynek i można jeździć tam gdzie zostaniemy godnie potraktowani.