Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog auta Ford Focus Modra Foka
»
Ford vs. Alfa krótkie podsumowanie
Wpis w blogu auta
Ford Focus
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 910 razy
Data wydarzenia: 20.06.2013
Ford vs. Alfa krótkie podsumowanie
Kategoria: inne

SUBIEKTYWNE porównanie Foki i Alfy po 10 miesiącach użytkowania

1. Styl - bryła lekko na minus, kombinacja stylizacji, koloru i dodatków - zdecydowanie na plus

2. Dynamika (silnik, precyzja prowadzenia) - dokładnie identyczna, jak na moje możliwości/potrzeby wystarczająca.
3. Komfort - zdecydowanie wyższy (nieco bardziej miękko (zawieszenie), zdecydowanie wygodniej (fotele) i ciszej przy prędkościach autostradowych,
2. Foka ma lepsze audio i ogólnie wyposażenie (ale to wiadomo, można sobie wybrać co kto lubi).
3. Zdecydowanie większy bagażnik (ważny dla mnie, pisałem już o tym).
4. Poczucie wyjątkowości - podobne - 156-ek może nie ma aż tyle, ale umówmy się, nie jest to rodzynek, Focusów jest jak przysłowiowych "psów", ale takich jak moja spotykam max ze 2 dziennie

4. Bezawaryjność - bez porównania - nie zdarzyło się, odpukać, nic


Podsumowując to krótkie podsumowanie - tęsknię za Alfą, bo dużo z nią przeżyłem - we wspaniałym stylu zawiozła mnie we wspaniałe miejsca w całej Europie (bez awarii, które zawsze zdarzały się w okolicach domu!), pozwoliła poznać wielu fajnych ludzi (w tym na tym szacownym portalu




A że Alfa nie miała w ofercie nowego auta z tak dużym bagażnikiem i w rozsądnej cenie, wybór padł na Forda. I choć czekam aż ujrzę na własne oczy nowego C4Picasso (cały czas chciałbym mieć wiele samochodów, których nie potrzebuje, aktualnie np. soczystozerwone nowe Clio, błękitną Mazdę MX-5, granatową Imprezę (GD) WRX - nie STI itp....), to z każdym dniem utwierdzam się w przekonaniu, że na ten moment Foka była dobrym wyborem, jako jedyny samochód w domu

Najnowsze blogi
Dodano: 22 godziny temu, przez darek-k
Poprzednie Xenon słabo świeciły,
tym razem wybór padł na żarówki Xenon Philips i postojówki osram blue
koszty
żarówki Xenon Philips - 399zł
postojówki osram - 10zł
wymiana kilka ...
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
płyn hamulcowy koloru herbaty, czy ktoś to kiedyś zmieniał nie wiadomo, ale trzeba było się za to zabrać, oraz tarcze z tyłu, bo miały bicie choć nie wykazywały znacznego zużycia
koszty ...
Dodano: 1 dzień temu, przez darek-k
prędkość prawie zgodna z przepisami, droga S7 na Kielce, max 130km/h na S7, spalanie od 4L do 4,5L max , klimatyzacja AUTO
Marki społeczności
Szukaj znajomych

Wiadomo, że stwierdzenie, że ma się Focusa nie powoduje żadnych emocji (choć wzmianka o posiadaniu Alfy wywoływała raczej wyrazy współczucia - eh te małostkowe uprzedzenia - choć w moim przypadku nie wyssane z palca), ale jednak cieszę się z "przesiadki" i w temacie dużo nie mogę dodać... a jak miał bym w przyszłości dom (głównie chodzi o garaż), to poszukałbym sobie GTV6-ki (choć patrząc na doświadczenia kolegów Alfaholików to pewnie poszukiwania skończyły by się na 75-ce z TSem
W dodatku nierówna podłoga po złożeniu siedzeń, brak możliwości złożenia siedziska(nie dotyczy wszystkich), i ciągle pokaleczone łapy od upychania na siłę(lub próby wydostania
W dodatku nie lubię boxów dachowych i nie mają dla mnie one zastosowania, bo ciężko jest tam włożyć coś co waży kilkadziesiąt kg.
Brera podobnie jak 4C to już w ogóle segment, który jest całkowicie poza moim kręgiem zainteresowań, ale fajne auta.
Oczywiście wiem, że Tobie też chodzi o ten klimat Alfy, jednak gdyby Franca jeździła znacznie lepiej, oraz nieco lepiej wyglądała lub gdybyś dostał służbowego fuska(szczególnie 1.6 eco boost), też pewnie byłoby Ci łatwiej przełknąć rozstanie z AR
Osobiście nie miałem Alfy - choć kiedyś miałem okazję jechać AR155 1500 km z czego połowę po autostradzie - także do końca pewnie nie jestem wstanie tego zrozumieć
155 miała jakiś swój specyficzny urok, ale nie zakochałem się w niej wtedy, pamiętam tylko iż byłem nieco rozgoryczony jej hamulcami, które były znacznie bardziej podatne na fading niż np w BMW. Byłem wtedy też zakochany w tylnym napędzie, ale z tego co pamiętam uznałem, że jak na przedni napęd prowadzi się całkiem nieźle
Natomiast moja przygoda ze służbowym fuskiem, była już po stekach tys. km przejechanych przednionapędowymi służbówkami, więc to mogło też mieć wpływ na to jakie wrażenie wywarły na mnie jego właściwości jezdne.
Dochodzi jeszcze różnica technologi, bo nie ukrywajmy Focus był znacznie później opracowany niż AR 155.