Wpis w blogu auta
Citroen C4 Picasso
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 1544 razy
Data wydarzenia: 29.01.2015
Forever Young!
Kategoria: inne
Poniżej pokrótce opiszę wszystko co związane z tymi jubileuszami.
200 000km
Dwieście tysięcy do dużo i mało. Kiedy jeździłem Lanosem, a miałem go od zakupu, wydawało mi się że taki przebieg to kres możliwości auta. W przypadku Lanosa tak właśnie było, wszystko się zaczynało sypać, więc po 13 latach użytkowania i 215tyśkm przebiegu go sprzedałem. W przypadku Citroena C4 Picasso inaczej na niego patrzę, choćby z tego prostego powodu, że kupiłem go używanego i już z pewnym bagażem doświadczeń. Liczyłem się z pewnymi wydatkami, o których czytałem tu i tam. Te wydatki po części przyszły, ale nie były takie tragiczne jak myślałem.
Jeśli chodzi o serwis, auto serwisuję od początku w ASO. Mam wrażenie, że elektryka jak i silnik są tak wrażliwe, że wiedzę o ich eksploatacji mają tylko tam. Poza tym, jaki serwis podałby mi, ile mam jeszcze płynu Eloys do obniżenia temperatury spalania sadzy na filtrze FAP (zostało 1,25l)? Być może moje podejście jest niezbyt popularne, ale ja po prostu tak mam. Ale może dzięki temu auto odwdzięcza mi się do tej pory bezawaryjną jazdą, bez niespodziewanych niespodzianek

Dlatego też, w związku z przeglądem skierowałem swe kroki do ASO Citroena w Tarnowie. I tu wielka niespodzianka a może i total szok
![[totalszok] [totalszok]](/imgs/emoticons/yikes.gif)
Cóż, nie pozostało nic innego jak umówić się mimo wszystko na serwis, choć, gdybym wiedział o sprawie wcześniej, pewnie pojechałbym do serwisu w Nowym Sączu!
Teraz pokrótce co zostało zrobione i za ile

- czynności serwisowe pn.przegląd 200 000km (diagnostyka, kasowanie błędów)
- wymiana filtrów: oleju, p.pyłkowego, paliwa, powietrza
- wymiana oleju TOTAL Ineo 5W30 4 litry
- wymiana płynu hamulcowego TOTAL HBF 4.0 DOT4
- wymiana kilku uszczelek i tulejek
Wnioski: Komputer nie wykrył żadnych nieprawidłowości. Dopalony filtr FAP w 90%, prawidłowe kąty wyprzedzenia wtryskiwaczy. Silnik nie bierze oleju, nie zauważam również ubytków płynu chłodniczego. Ze stwierdzonych „usterek” to: urwane mocowania przepustnicy i mały prąd rozruchu w akumulatorze. O ile z pierwszą usterką można żyć (nowa przepustnica to koszt ok.1 tyś.zł), akumulator trzeba będzie wymienić. Zmierzony prąd rozruchu 200A, znamionowy 800A, co jednak nie przeszkadzało odpalić Picadora po nocy spędzonej na polu przy 12 stopniowym mrozie. Ale cóż, po 7,5 roku akumulator może nie być w szczytowej formie :

Jeśli chodzi o koszty, to miła niespodzianka! Od jakiegoś czasu Citroen oferuje promocję pn. Wiek mierzy się w rabatach. Jeśli masz auto w wieku 4-5 lat to na oryginalne części i robociznę dają rabat w wysokości 20%. Dla aut powyżej 6 lat rabat wynosi 25% i taki też mi udzielono na wszystkie prace (również te wykonane nie na oryginalnych częściach – o tym poniżej). Jak myślę, ma to na celu przyciągnięcie użytkowników starszych auto do ASO. Szczytna inicjatywa!
P.S.
Akumulator kupiony i na swoim miejscu. Ponieważ hołduję zasadzie, pierwsza myśl jest najlepsza, dlatego nabyłem Centre Futura CA640.
Dodatkowe prace serwisu!
W ramach prac zleconych przeze mnie dokonano podpięcia instalacji elektrycznej świateł do jazdy dziennej oraz wykasowanie wyświetlającego się na desce błędu związanego z demontażem świateł przeciwmgielnych. Na DLR-ach jeździłem już trochę, bo od 23.08.2014r. kiedy to ClinicCar dokonał ich montażu.
http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/citroen-c4/ledowa-zeppelinowa-mania-26378/
Niestety nie udało nam się z Jarkiem tak podpiąć DLR-ów, jakbyśmy chcieli. Pomógł w tym serwis, który już kiedyś to robił. Jeden z kabli należało podpiąć pod komputer, żeby światła działały jak należy. Ponadto, tylko serwisowy komputer pozwolił na wyeliminowanie pojawiającego się wciąż komunikatu, związanego z likwidacją świateł przeciwmgielnych. Teraz wszystko gra!
4 rok użytkowania
Rok wcześniej, pisałem we wpisie, co działo się przez trzy kolejne lata, bo to czas, po którym można już coś o aucie powiedzieć.
http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/citroen-c4/francuska-trylogia-24892/
Teraz przytoczę kilka statystyk w minionego, 4 już roku eksploatacji Picadora!
IV rok
Przebieg: 11 369 km
Wydatki paliwowe: ilość tankowań: 15, koszty: 4194,80 zł
Ubezpieczenie: 580,00 zł (OC)
Opłaty urzędowe i przeglądy: przegląd rejestracyjny: 99 zł
Eksploatacja:
- opłaty parkingowe i drogowe: 492,00zł
- wymiana opon: 150,00 zł
- konserwacja podwozia i profili: 700,00zł
- zakup i montaż DLR’ów: 374,99zł (koszt zakupu: 185,00 zł, koszt montażu i podpięcia 189,99zł)
Serwis:
- Przegląd 200tyś.km: 809,83zł. Przegląd obejmował: wymianę oleju Total Ineo ECS 5W30, wymianę płynu hamulcowego Total HBF 4.0 DOT4, wymianę wszystkich filtrów, jakieś tam drobiazgi): 809,84zł (koszt części 539,86 zł, robocizna 269,98 zł)
- wymiana świec żarowych (brak dopalania filtra FAP, uszkodzone 2 świece): 1031,84 zł (527,18zł robocizna, 352,87 zł świece 4 szt., 150,00zł diagnostyka komputerowa, dopalanie filtra FAP)
- zakup akumulatora Centra Futura Carbon Boost CA640, 64Ah 640A: 370zł
- naprawa opony: 18,00zł
Koszty paliwowe: 4194,80zł
Serwis: 2229,67zł
Eksploatacja: 1716,99zł
Opłaty i ubezpieczenia: 679,00 zł
Łączne koszty: 8819,66 zł
Koszty jednostkowe: paliwowy 0,37zł/km, łączny 0,78zł/km
Średnie zużycie paliwa: 7,44l/100km
Jazda miejska 55%
Narastająco koszty jednostkowe: paliwowy 0,39zł/km, łączny 0,80zł/km
Na koniec garść Picadorowych danych statystycznych:
Zużycie paliwa:
cykl miejski 7,6l/100km (wg katalogu 7,3l/100km)
cykl mieszany 7,09 l/100km (wg katalogu 5,9l/100km)
cykl drogowy 6,69 l/100km (wg katalogu 5,1l/100km)
Średni koszt na miesiąc: 933,98 zł
Średni przebieg roczny: 12955km
Średni koszt 1km: 0,85 zł
- paliwowy: 0,39 zł
- serwisowy: 0,19 zł
- inny: 0,27 zł
Najnowsze blogi
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów.
https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/
Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
23
komentarze
Dodano: 3 dni temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
28
komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
37
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

"być może moje podejście jest niezbyt popularne..."
ja ze swoim pikusiem zaraz po zakupie też do ASO i jak
u Ciebie przegląd + wymiana filtrów, oleju, płynów (hamulcowy,chłodniczy)itd...
więc nie jesteś odosobniony ze swoim podejściem
pozdrawiam
Ile to legend się naczytało...
Wniosek że silniki diesla z Francji z dolewanym płynem sa rewelacyjne i nie ma się co bać filtra.
Ja identycznie jak kolega rano robię 8 km w dwie strony popołudniu już 38 km w dwie i moge nieco osie rozpędzić (nie autostrada).
Także coraz mniej obawiam sie DPF-u czy FAP-u.
Zresztą tysiące osób stoi w korkach w Paryżu, Hamburgu czy Londynie i jeździ do pracy kilka kilometrów. Ci ludzie mieliby straszne problemy z dieslem ale widać wystarcz y 1-2 razy w miesiącu przegonić auto 10-15 minut na 2500-3000 obr/ min ay problem ustał.
Pracują nad tym aby coraz nowsze diesle sprawiały coraz mniej problemów związanych z filtrem
Dla zmyły w prozę poszedłem
Do usług
Jak zobaczę na żywo, to się wypowiem