Wpis w blogu użytkownika
MaArek77
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1847 razy
Data wydarzenia: 13.12.2012
Forum prawdę Ci powie
Kategoria: inne
Jako ze przymierzamy się do zakupu auta kombi o czym pisałem w dwóch blogach czytam to i owo i chce coś wybrać.
Faworyci zmieniali się często, najpierw zauroczony byłem Peugeotem 307 ale to stare konstrukcyjnie auto (oferowane od 2001)a po liftingu ma brzydka japę z przodu. Później zdecydowałem że może Fiat Stilo ale tez za piękny nie jest (tył jak szafa), dołożymy pieniążki i będzie /renault Megane II, ładne z zewnątrz, gorzej wewnątrz no i wiele osób przestrzega że francuz. Ale może czas na pierwsze auto w życiu z tego kraju.
Problem wynikał zazwyczaj albo z dostępności „cenowej” danego modelu albo z możliwości przerobienia na gaz.
Dlatego odpadło jedno z najlepszych kombi czyli benzynowy Fiat Croma, auto wygodne i tanie, może nawet jak dla nas zbyt duże, a tanie bo stylistycznie nie przyjęło się.
Do gazu nadaje się znakomicie Skoda Octavia II ale silnik 1.6 ma tylko 102 konie, auto jest dość drogie, droższe niż konkurenci.
Przeglądając różne publikację co zamieściłem w jednym z motoblogów dowiedziałem się że wiele nowoczesnych aut nie nadaje się do przeróbki na LPG. Miedzy innymi większość opli.
Ale nie poddałem się bo podoba mi się Opel Astra III. Jest w Niemczech około 1000-1500 Euro tańsza niż Octavia II z tego samego rocznika, jest nawet cenowo niewiele droższa niż Reanult Megane a przy francuzie wybór Opla jest dla mnie oczywisty. No i silnik 1.8 o mocy 125 koni (w Polsce ze świecą szukać) jest optymalny.
Ale podobno nie nadaje się do gazu. I znów prywatne śledztwo i okazało się że akurat ten 1.8 xe się nadaje (dostępny do 2006 roku) a ten 1.8 xel co ma 140 koni nie polecają. Te informacje znajdują się na forum LPG, są takie dwa duże w Polsce
Większość innych ciekawych rzeczy dowiedziałem się z forum opla Astry, z forum Renault Megane
Właśnie na forach ludzie Pisza jak ich auto się sprawuje. Na forum Megane zamieściłem wpis z pytaniem jak długo użytkownicy mają auto i ile napraw wykonali w tym czasie i ile kilometrów przejechali. Nikt nie wpisał. Boja się czy co?
Dowiedziałem się też że Megane II ma plastikowa podłogę i może lepiej aby ją wzmocnić przed założeniem zbiornika LPG.
Ale zaskoczyło mnie co Pisza o Astrze III, i tak myślę że jakby się tym wszystkim przejmować to można zwariować i zniechęcić się do auta. Wymieniane są takie wady jak:
- brak jakichkolwiek uchwytów na napoje w żadnej wersji, nigdy nie używałem ale teraz jeżdżąc trasy po 700 km w jedna stronę używam, poza tym w zimowe dni jak moja druga połówka jeździ dużo a taka ma prace to też chce ciepłą kawę w kubku termicznym wozić
- w aucie czasami parują tylne lampy (zgroza) a żarówkę w przednich reflektorach trudno wymienić i trzeba jakąś klapkę w nadkolu zdjąć. Cóż za super auto
- żadna wersja silnikowa Astry III nie ma wskaźnika temperatury płynu chłodzącego, może to potrzebne może nie ale dziwne, czasem spoglądam na niego (w rzeczonym aucie wskazanie to można wywołać w menu komputera pokładowego)
- radio fabryczne obsługuje się niezbyt prosto i niektórym użytkownikom nie czyta plików mp3 o bitracie 320 kb/s, poza tym brak skali głośności volume które zazwyczaj jest pokazywane w cyfrach
- plastiki wnętrza spasowane dobrze, trzeszczą tylko niektórym pewnie w autach po wypadkach czyli szrotach ale rysują się szybko, lakier też nie jest zbyt mocny
Itd.
Tak teraz myślę, niby takie świetne niemieckie markowe auto. A jednak opel ma pewne wady, przeszkadzają one mniej lub bardziej.
Może niektóre są wyolbrzymione, może dla wielu osób nieistotne. Ale od razu domniemywam że skoda Octavia II jest dlatego droższa bo lepsza, bo nie ma takich wad, bo lakier lepszy i blacha grubsza, bo to Vw
No pewnie ma inne wady o których nie wiem, może zawitam na forum skody.
Ale widzę że jednak Golf to golf. Złośliwi nie zrozumieją. Ale mam golfa i takich wpadek jak opisane powyżej w oplu nie ma. Ma też jakieś wady ale dla mnie żadnej takiej dotyczącej braków ergonomicznych czy obsługi nie spotkałem. Ale cholernik jest drogi, jeszcze droższy niż Octavia. Widać każdy produkt ma swoją cenę.
No złośliwi napiszą ze Vw się też psuje, że silniki TSI itp. No ale każde auta się dziś psują, każde są coraz gorsze jeśli chodzi o trwałość.
A tu pisze o wadach związanych z brakami w wyposażeniu auta i wadami ergonomicznymi.
Tylko pytanie czy między Megane II, Astra III a Octavia II są aż tak duże różnice w jakości, ergonomii i wyposażeniu (mniej więcej seryjnym) żeby dopłacać miedzy pierwszym a trzecim autem średnio 2500 Euro ?
Wybieram chyba wariant środkowy – Opel Astra, zaoszczędzę w stosunku do Octavii II i wolę dopłacić do Megane.
Orientacyjne ceny w Niemczech: auto od 1 lub2 właściciela, bezwypadkowe, udokumentowany przebieg do 130 tys. km, Climatronik, ESP, 6 poduszek, drugi komplet opon, zadbane:
Megane II 1.6 (2005-2006) – od 4000-6500 i więcej Euro
Astra III 1.8 (2005-2006) – od 5000-7500 i więcej Euro
Octavia II 1.6 (2005-2006) – od 6500-9000 i więcej Euro
Ceny w Polsce mnie nie interesują bo 95% aut to od handlarzy i szroty, są zapewne nawet 25% tańsze niż w Niemczech ale nie mam nerwów szukać egzemplarza jaki opisałem – bo znalezienie takiego jest niemożliwe.
Ale jednak warto czytać forum danej marki – ono wiele wyjaśni i powie dużo o aucie.
Najnowsze blogi
Dodano: 2 dni temu, przez FranzMaurer
Jakby nie mówić, dałem się zaskoczyć zimie w tym sezonie...:P Co prawda obserwowałem prognozy zarówno w słuchawce, jak i w telewizorze (o eksperckich poradach radiowych nie wspomnę), ale ...
8
komentarzy
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 21 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Więc chyba pierwsze zadane pytanie powinno być czy auto ma gwarancje?
Tylko ja w tym wszystkim widzę jedyny problem, ani ja ani moja druga połówka nie włada tak dobrze językiem niemieckim aby udawać Niemca. A jak wykapują że obcokrajowiec może być różnie, chyba że pomoże jakiś Niemiec w rozmowie
Raczej zarejestruję w Polsce ale bedę udawał że nie
A co do gwarancji-no nie wiem czy obowiązkowa (w każdym komisie, czy tylko przy salonie sprzedaży aut i na wybrane samochody z oferty?), a jeśli już to na 3-6 miesięcy.
Na rok to często czytam ze jest możliwość wykupienia dodatkowo.
Jeśli kolega ma wiedzę w tej kwestii to oczywiście tak jest
Zobaczymy
Jedynie może się zepsuć głowica a remont nie powinien przekroczyć 2 tys. zł
Diesel jak sie robi przejazdy 2-5 kilometrów traci sens, atak to auto sie porusza dzień, w dzień.
Poza tym diesel z 2006 roku to będzie miał spokojnie 200 tys. km - dziękuje, za duży wkład kasy (nawet w zawieszenie) a ja kupuje benzynę do 130 tys. przebiegu. Wszystko
Ta Pani to chyba inne rzeczy robi dobrze, hehe
No do każdego tematu załączam zdjęcie. Akurat to nie ma nic wspólnego z tematem ale widać podoba się i wywołuje uśmiech
Pozdrawiam
Poza tym części (szczególnie elektronika), naprawa i eksploatacja BMW sa droższe niz opla czy forda. Nie każdy mechanik naprawi BMW a opla i vw większość.
To samo dotyczy cen części oryginalnych, blacharki nawet używanej, reflektorów czy dobrych zamienników np sprzęgła.
A że psuje się mniej niz tandetne ople i fordy to wiem, tylko że dla mnie lepszy 6 letni opel niż w tej cenie 9-10 letnie BMW (a znajdź takie co ma tak mały przebieg)
No i BMW trójka kombi to jest kombi tylko z nazwy bo bagażnik ma mały a piątka to kolos, którego nie chce.
kompaktowe kombi z bagażnikiem 500 litrów spełni najlepiej zadanie
Dlatego czujnik lakieru i omijam najtańsze oferty.
No bliżej granicy mogę szukać, rzeczywiście taniej.
Ale ja tak chcę około 200 km od Hamburga bo mieszkam nieopodal.
A aut jakie mnie interesują w cenie do zaakceptowania jest w "całych Niemczech" kilkanaście.
A spytam kolegi ile można utargować w komisie? Załóżmy z 6-7 tys Euro jaką kwotę?
Silniki opla biorą olej, miałem opla, ponoć te nowsze już rzadziej.Tego boję się najbardziej.
A co do silnika 1.8 xel 140 koni, to jest i w Astrze III od 2006 po liftingu i ten sam w Cromie. Ale Cromę z tym motorem znaleźć to jak igłę w stogu siana, nawet w Niemczech. Same diesle.
No i ten motor nie ma hydraulicznych popychaczy zaworów. Ten odradzają do LPG, nie wiem czy słusznie.
A 2.2 odpada ze względu na akcyzę
Moc ważna rzecz szczególnie w kombi jak załadujemy, stad kręcę głową na Octavie 100 koni, mocniejszych brak (tzn FSI a to już porażka) stad 125 w Astrze zachęca do tego właśnie modelu
Co do "toporności" designu miałem na myśli Focusa II Kombi,Astra przy nim to jak księżniczka
Wybór dokonany pomiędzy tymi 3 autami, kompaktowymi kombi na Pb
A tak naprawde to co moze sie zepsuc? Glownie glowica i jej elementy, wiekszosc mozna naprawic za kilka stowek, co w obliczu znacznych oszczednosci przy zakladanych przebiegach jest kropla w morzu.
A jesli chodzi o silnik GM 1.8 16V to miewa on problem ze wzmozonym zuzyciem oleju, co szczegolnie przy dlugich trasach moze byc uciazliwe.
Ja bym zostal przy Cromie, bo mam taka mam zasade, ze samochod trzeba kupic zawsze nieco wiekszy niz potrzebujemy Omijalbym jedynie silnik 2,2