Wpis w blogu auta
Citroen C4 Picasso
Dodano: 10 lat temu
Blog odwiedzono 2596 razy
Data wydarzenia: 16.02.2014
Francuska "Trylogia"
Kategoria: inne
Trzy lata z punktu widzenia samochodu nowego to nic, bo wiadomo, że jak ma się coś dziać to po gwarancji. Niestety ja kupiłem auto używane, które miało już 3,5 roku i 145kkm na cyferblacie.
Robienie podsumowania po I roku użytkowania mijało się z celem, z uwagi na jak to się mówi w tym okresie należy najwięcej zainwestować: opony, niezbędne remonty, rozrząd...., więc wiadomo koszty największe. Dlatego już wtedy zaplanowałem, że jakiekolwiek podsumowania będę robił dopiero po 3 latach jego użytkowania.
Poniżej w układzie każdego roku napiszę co bolało Picadora a co nie, co trzeba było zrobić a czego się nie zrobiło. Na końcu statystki.
Dodam tylko, że wszystkie przeglądy i serwisy robiłem w ASO Citroena w Tarnowie, z którego jak do tej pory jestem zadowolony!
I rok
Zakup auta: 25.01.1011 (auto rocznik: lipiec 2007)
Przebieg: 12326 km
Wydatki paliwowe: ilość tankowań: 18, koszty: 4862,14 zł
Ubezpieczenie: 1322 zł (OC+AC)
Opłaty urzędowe i przeglądy: przegląd rejestracyjny: 98 zł
Eksploatacja:
- zakup opon: opony zimowe: Nokian WR G2 215/55R16 97 V XL - 4 szt. 1920zł, wymiany 160zł
- opłaty parkingowe: grosze bo tylko 15,95zł
- odgrzybianie klimatyzacji: 30zł,
- inne (naprawa siedzenia, mieszek lewarka, zakup kołpaka, gaśnica, książka obsługi pl, apteczka, dywaniki itp.): 247,95zł
Serwis:
- wymiana szyby czołowej (finansowana przez ubezpieczyciela), wymiana w ASO, koszt kosmiczny, ale w całości refundowany 3275,71zł
- żarówki (niestety ciągły problem, wymiana co pół roku): 77,30zł
- wymiana chłodnicy klimatyzacji (niestety okazało się, że dziurawa była, ja dokładnie nie sprawdziłem przy zakupie, zima była, mróz i z nawiewów zimnym zawiewało) 590zł (łącznie z napełnianiem)
I to już wszystko, co było zrobione podczas I roku eksploatacji. Podjąłem pewne ryzyko i nie brałem się za wymianę rozrządu. Sprawdzałem przebieg w ASO i wyglądało na to, że jest realny, a rozrząd w moim aucie wymienia się po 240tyś.km, stwierdziłem więc, że zrobię to przy przeglądzie na 160tyś.km.
Koszty paliwowe: 4862,14zł
Serwis: 667,30 zł
Eksploatacja2357,95zł
Opłaty i ubezpieczenia: 1420,00 zł
Łączne koszty: 9307,39zł
Koszty jednostkowe: paliwowy 0,39zł/km, łączny 0,76zł/km
Średnie zużycie paliwa 7,28l/100km
Jazda miejska 55%
II rok
Przebieg: 14979 km
Wydatki paliwowe: ilość tankowań: 19, koszty: 5928,48 zł
Ubezpieczenie: 1437,00 zł (OC+AC)
Opłaty urzędowe i przeglądy: przegląd rejestracyjny: 98 zł
Eksploatacja:
- zakup opon: opony letnie: Nokian V 215/55R16 97 V XL - 4 szt. 1833,56zł, wymiany 100zł
- opłaty parkingowe i drogowe: 124,10zł
Serwis:
- żarówki: 25,90zł
Szeroki przegląd i usuwanie usterek na 160tyś.km (serwis ASO)
- uszczelnienie pompy olejowej silnika: 768,30 (koszt części 213zł, robocizna 554zł)
- wymiana paska alternatora: 66,43zł
- wymiana łącznika stabilizatora 1 szt.: 149,71zł (koszt części 99,29zł, robocizna 50,42zł)
- wymiana rozrządu: 848,47zł (kosz części: 747,65zł, robocizna 100,82zł)
- Przegląd 160tyś.km
Przegląd obejmował: wymianę oleju Total Ineo ECS 5W30, wymianę płynu chłodniczego Glysant 7 litrów, wymianę płynu hamulcowego HBF4 DOT4 0,5 litra, wymianę wszystkich filtrów, diagnostykę komputerowa: była konieczna korekta pracy wtryskiwaczy, kontrolę zawieszenia, diagnostykę amortyzatorów, kontrolę układu hamulcowego, szczegółową kontrola filtra FAP i poziomu płynu Eloys): 1114,83zł (koszt części 783,62zł, robocizna 331,21)
- naprawa blacharska (prostowanie progu po kontakcie u mucko1): 550zł
- wymiana obudowy pilota kluczyka: 40zł
Korzystając z oferty Citroena (30% zniżki na części i robociznę zrobiłem jeszcze jeden szeroki serwis, który był zalecony przez ASO ale też przez kontrolera na przeglądzie technicznym. Tym samym doprowadziłem auto do ideału. Szczegóły poniżej:
- wymiana tarcz i klocków hamulcowych przód i tył, wymiana amortyzatorów tył, wymiana łącznika stabilizatora: 1792,76zł (części 1496,31zł, robocizna 296,45zł).
Koszty paliwowe: 5928,48 zł,
Serwis: 5356,40 zł
Eksploatacja: 2057,66 zł
Opłaty i ubezpieczenia: 1535,00 zł
Łączne koszty: 14877,54zł
Koszty jednostkowe: paliwowy 0,40zł/km, łączny 0,99zł/km
Średnie zużycie paliwa:
Jazda miejska 51%
Narastająco koszty jednostkowe: paliwowy 0,40zł/km, łączny 0,89zł/km
Niestety koszty stałe w II roku eksploatacji były dość wysokie, są to jednak koszty doprowadzenia auta do stanu ,,zero", które w zasadzie powinienem ponieść już w I roku. Reasumują same (które należy dodać do kosztów zakupu) koszty serwisowe jakie poniosłem w związku z zakupem używanego auta to 4255,67 zł (wymiana chłodnicy klimatyzacji, wymiana obudowy pilota, wymiana tarcz i klocków hamulcowych, wymiana amortyzatorów tył, łączniki stabilizatorów, rozrząd, uszczelnienie pompy olejowej, wymiana paska alternatora.
III rok
Przebieg: 14295 km
Wydatki paliwowe: ilość tankowań: 20, koszty: 5741,46 zł
Ubezpieczenie: 552,00 zł (OC)
Opłaty urzędowe i przeglądy: przegląd rejestracyjny: 99 zł
Eksploatacja:
- opłaty parkingowe i drogowe: 574,00zł
- wymiana opon: 50,00 zł
- płyny: 78,00 zł
- bagażnik dachowy, pałąki alu: 475,00 zł
Serwis:
- żarówki: 48,70zł
- Przegląd 180tyś.km
Przegląd obejmował: wymianę oleju Total Ineo ECS 5W30, wymianę wszystkich filtrów, jakieś tam drobiazgi): 1049,73zł (koszt części 749,73 zł, robocizna 300,00 zł)
- naprawa rozrusznika: 300 zł (120zł części, 180 zł demontaż, montaż i robocizna)
- udrożnienie pompy spryskiwaczy (na okoliczność działania tylko spryskiwacza na tylną szybę): 96,00zł
Koszty paliwowe: 5741,46 zł
Serwis: 1494,43zł
Eksploatacja: 1177,00 zł
Opłaty i ubezpieczenia: 651,00 zł
Łączne koszty: 9063,89 zł
Koszty jednostkowe: paliwowy 0,40zł/km, łączny 0,63zł/km
Średnie zużycie paliwa: 7,15l/100km
Jazda miejska 52%
Narastająco koszty jednostkowe: paliwowy 0,40zł/km, łączny 0,80zł/km
I to by było na tyle. Ogólnie więc koszty nie za niskie, ale takich też się spodziewałem. Patrząc jednak na te koszty z łezką w oku wspominam Lanosa, jako że tam koszty były o wiele niższe (narastająco koszty jednostkowe: paliwowy 0,30zł/km, łączny 0,47zł/km), tylko że chyba już z własnej woli bym w nim nie zasiadł za kierownicą
Na koniec garść Picadorowych danych statystycznych:
Zużycie paliwa:
cykl miejski 7,53l/100km (wg katalogu 7,3l/100km)
cykl mieszany 7,05 l/100km (wg katalogu 5,9l/100km)
cykl drogowy 6,62 l/100km (wg katalogu 5,1l/100km)
Średni koszt na miesiąc: 999,20 zł
Średni przebieg roczny: 13 867km
Średni koszt 1km: 0,80 zł
- paliwowy: 0,40 zł
- serwisowy: 0,18 zł
- inny: 0,22 zł
Może te dane komuś się przydadzą w decyzji, czy brać takie auto pod uwagę przy zakupie czy nie. Może ktoś z ciekawości poczyta, porównując własne wydatki na swoją maszynę z moimi. A może też nikomu się do niczego nie przydadzą, a z mojej strony to czyste kronikarstwo i skłonność do podsumowywań?! Obiecuję jednak, że takie dopiero pojawią się za rok
A żeby nie było tak pięknie i cukierkowo, dodam, że ostatnio pojawił się na Picadorowym wyświetlaczu komunikat : ,,Risk Of Filter Bloking". Co z tego wyniknie pewnie opiszę już niedługo
Ostatnia aktualizacja: 16.02.2014 16:05:53
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 18 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
A ja mam teraz ferie do pierwszych dni marca
Ja niecałe 200 w pięć i pół, dlatego stawiam na Pb .
Diesel jest w porządku, też pojeździłem, ale serwisowo trochę mnie przeraża .
Benzyna przyjemniejsza jest, czasami pojezdze
Bo sa i tacy co "nabijają" rocznie 40 tysiaków i po 3-5 latach auto zużyte i trzeba kupić nowe.
Znaczy zazwyczaj używane juz z jakimś przebiegiem mniejszym lub większym bo mało kogo stac na nowe.
Z tym komunikatem to moze filtr paliwa - będzie dobrze!
Pozdrawiam,
Mirek
http://www.autocentrum.pl/dziennik-kosztow/statystyki-twojego-auta
"Zakup auta: 25.01.1011 (auto rocznik: lipiec 2007)
Przebieg: 12326 km a teraz ma 189 522 km."
Pomyślałem że miał 123 tys. ale tam brakuje jednej cyferki
Dzieki za sprostowanie
Czyli przebieg nieduży
Ha, ha - dokładnie . Ale pewnie nie wiedziałeś, ja zresztą też nie, że część przy dieslu stosuje wyższą matematykę .