Wpis w blogu użytkownika
And1WT
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 7189 razy
Data wydarzenia: 30.09.2011
FSO Syrena 607 - niebywałe odkrycie
Kategoria: inne
Były także wersje prototypowe. Najpopularniejszy to zapewne Sport i 110. Mniej znane to wersja laminat i mikrobus.
Ale to co się stało niedawno wstrząsnęło wszystkimi, kto siedzą w temacie Syren i nie tylko ich.
Nagle ktoś odnalazł gdzieś w szopie prototypowy model Syreny 607. Jest to wersja hatchback, która została wykonana na przełomie 1970 i 1971.
Informacji o tym modelu jest dosłownie parę wersów, podobnie z zdjęciami. Brak ważnych danych może trochę utrudnić jej odbudowę, ale i tak cała Polska będzie kibicować. Pojawili się podobno pierwsi sponsorzy.
Tutaj zamieszczam jedyne informacje o tym modelu.
Syrena 607 105F
Po uruchomieniu w FSO produkcji Polskiego Fiata 125p postanowiono
zmodernizować Syrenę przez zastosowanie niektórych elementów licencyjnych. Na
przełomie 1970 i 1971 opracowano konstrukcję i wykonano prototyp samochodu
oznaczonego roboczo "607" Przez zmianę kształtu tylnej części nadwozia
radykalnie poprawiono sylwetkę pojazdu .
Autorami projektu plastycznego byli Zbigniew Wattson i Zygmunt Grochowski, a
konstruktorem prowadzącym inż. Stanisław Łukaszewicz. Rozstaw osi zwiększono
do 2500 mm. Tylna oś została zawieszona na wzdłużnych resorach piórowych
pochodzących z Fiata 125p. W nadwoziu typu hatch-back drzwi boczne
zawieszono na słupkach przednich, a tylne trzecie drzwi na wzmocnionej krawędzi
dachu. Została powiększona powierzchnia szyb bocznych przez obniżenie ich
dolnej krawędzi i wydłużenie okna tylnego. Podjęcie produkcji wiązało się z
wykonaniem zbyt wielu nowych tłoczników, co uznano za zbyt kosztowne.
Ostatnią próbą modernizacji Syreny był model 105 F. W tym przypadku również
zaproponowano zastosowanie większej liczby części i zespołów pochodzących z
rodziny Polskich Fiatów, co wpłynęłoby na podniesie nowoczesności pojazdu i
zmniejszenie asortymentu produkowanych detali. W oparciu o takie założenie
zbudowano w OBR SM samochód prototypowy. Wśród wprowadzonych zespołów
podwoziowych należy wymienić bezpieczna, łamaną kolumnę kierownicy wraz z
zespołem przełączników z PF 126p, stacyjkę z blokadą z PF 125p, koło kierownicy
z Zastawy 1100p oraz samoczynną regulację luzu między szczękami a bębnem
hamulcowym z PF 126p. Wprowadzono także nowe przełączniki na tablicy
rozdzielczej, ręczną pompkę spryskiwacza szyby przedniej i lampkę oświetlenia
tablicy rejestracyjnej zapożyczone z modelu 126p. Najwięcej detali Fiata
zastosowano w nadwoziu. Były to fotele przednie z regulowanym oparciem,
tapicerka kanapy tylnej i poszyć wewnętrznych z materiałów stosowanych w PF
126p, zderzaki wykonane z tego samego profilu. stalowego co PF 126p oraz lampa
oświetlenia tablicy rejestracyjnej i korek wlewu paliwa z tego samochodu. Była to
ostatnia praca związana z rozwojem konstrukcji Syreny. Model 105 F nie został
wdrożony do produkcji.
Ostatnia aktualizacja: 30.09.2011 13:31:50
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 16 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 24 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Więc u nas też musi...
P.S A jak tam 500, już coś robisz??
Ale Sport też się robi, tylko że bez bazy, wszystko od podstaw...
Ledwo mam $$ na X1/9