Wpis w blogu użytkownika
bakum2
Dodano: 13 lat temu
Blog odwiedzono 3017 razy
Data wydarzenia: 20.03.2012
Gaz czy diesel?
Kategoria: inne
Miesięcznie robię około 1500-2000km, samochody na które mam oko to: passat B5 (przed FL), golf IV, seat leon mk1, audi a4. Silniki jakie by mnie interesowały to diesel 1,9 około 130-150KM, jeśli chodzi o gaz to 2.0-2.5. Do wydania mam 16-17 tyś.
Słyszę, że ON lepiej bo na to samo wyjdzie co LPG mimo, że jest 2x droższy - mniej spali, nie trzeba lać Pb, mniej awaryjny, tańszy przegląd itp. Dodam, że jeśli miałbym kupić auto z LPG to już z zamontowaną instalacją sekwencyjną.
Dodatkowo proszę o opinie w sprawie wymienionych propozycji samochodów, co o nich słyszeliście. Najbardziej zależy mi na nie awaryjności.
Pozdrawiam
Najnowsze blogi
Dodano: 1 godzina temu, przez darek-k
druga część napraw przedniego zawieszenia w Citroen C5 X7, tym razem wymiana części spora, i sporo roboty jak wcześniej przy kurzych łapkach i sworzniach , dlatego robota podzielona została na ...
Dodano: 3 godziny temu, przez darek-k
Z cyku zrób to sam
kompleksowa wymiana zużytych części przedniego zawieszenia
całość prac podzielona została na dwa etapy, ze względu na ogrom pracy
na pierwszą robotę wymiana górnych ...
Dodano: 9 dni temu, przez MaArek77
No wreszcie po 16 latach pozbyłem się Golfa, była 2 dniowy żal i dwutygodniowy bal ze tak powiem.
Nawet najlepsze i bezawaryjne auto w takim wieku to nic dobrego.
W każdej chwili może ...
19
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych

Do Fjerzy: dzięki za wskazanie gazownika.
Do pyby_lwo: na maxima przyznam, że nawet nie patrzyłem. Ogólnie eleganckie auto ale trochę za duży silnik.
Do piotr1988_17: Nie wyznaje żadnego kultu więc spokojnie możesz podrzucić swoje konkretne propozycję. Zastanawiałem się też nad toyota Avensis, honda accord, mazda 323 f i mitsubishi galant ale wydaje mi się, że do tego ostatniego gaz nie pasuje
A instalację LPG najlepiej samemu montować i dbać o nią.
Co do Twoich typów, golf, leon i a4 to jedna chwała, passat też. Jeździ tego masa po naszych drogach, diesle mają od 500 tys w górę przejechane. Jeżeli chodzi o silniki benzynowe to z turbo, ale mało kto potrafi je używać
Jednak ja bym się rozejrzał za jakimś japońcem i zagazował go oczywiście. Subaru, Mazda, Toyota, Honda. Chcesz konkretne modele i silniki?? Czy wyznajesz kult wieśwagena??
Dodam, iż we firmie w której kiedyś pracowałem mieliśmy 5 aut fabrycznie nowych, taki sam model/silnik/rocznik z rożnymi instalacjami sekwencyjnymi - tylko jedno z nich nigdy nie miało problemu z gazem (sekwencja BRC) na dystansie 150.000km, reszta zawodziła częściej lub rzadziej.
Więc dla mnie instalacja LPG to wielka loteria - albo będzie dobrze, albo będzie źle, ale warto zaryzykować o ile oszczędności w stosunku do benzyny będą znaczące.
"Jeśli LPG - unikałbym japończyków" Skąd taki wniosek?!
A najlepsze, że podaje linkę do Maximy z Prinsem
silnik "2.0 - zdecydowanie najlepszy silnik w Mk4, do tego idealnie współpracuje z LPG. Silnik 8V, pięknie ciągnie od samego dołu, niesamowicie elastyczny, do tego ekonomiczny. Osiągi jak na 115KM zupełnie zadowalające. Jeśli miałbym wybierać, to zdecydowanie ten motor. Problem w tym, że Golfów z tym silnikiem na rynku jest mało, a znalezienie dobrego będzie w związku z tym sporo trudniejsze. Spalanie ~8-10l/100km"
Silniki TDI nie są mocno skomplikowane, ale też nie są bezawaryjne. Pompowtryski są drogie.
Z drugiej strony kiepska instalacja LPG + kiepski silnik będzie też się słabo sprawował i z tym się nic nie da zrobić.
Jeśli LPG - unikałbym japończyków. Rozwiązanie Passat B5 1.8T w gazie wydaje się w miarę rozsądne, podobnie Golf4 powinien się sprawdzić.
ponoć dobrze sprawują sie silniki V6 w gazie, nie są mocno skomplikowane stąd i instalację ciężko spartolić.
A nie podoba Ci się taki nissan maxima : http://otomoto.pl/nissan-maxima-3-0-v6-sekwencja-prins-a-C22590499.html
?
pozdr
Do neptun69:
Dla mnie w przedziale 25-65 tys zł to już auto drogie, które szkoda "gazować"
Jeśli miałbym kupować coś do 20 tys założyłbym gaz bo diesel bedzie zajezdzony (250-400 tys km), będzie wymagał wkładu finansowego (silnik, zawieszenie) a jak sie poszuka to z przebiegiem 150 tys km benzyniak znakomicie nadaje sie do założenia gazu.
Tylko to już auto, zresztą jak diesel który kupiłbyś za ta sama kasę nigdy nie nada sie do sprzedaży...
Po drugie, kto Ci naopowiadał głupot, że "klekoty" są mniej awaryjne od benzyniaków?
Po trzecie, dlaczego chcesz kupić auto z już zamontowaną instalacją - auta te są na ogół mocno wyeksploatowane?
Podsumowując. Mając taki dylemat kupiłbym ładny egzemplarz auta z silnikiem benzynowym i sam założyłbym instalację, bo wtedy wiem co mam.
Najlepiej gdybyś miał okazję przejechać się i takim i takim zobaczyć co Ci bardziej leży. Przegląd LPG to wydatek raz na rok i wcale nie aż tyle większy od normalnego. Awaria w przy ropie też nie jest częsta ale koszty większe.
Moim zdaniem jednak z tych aut 1.9 z tym, że 115 km...
" passat B5 (przed FL), golf IV, seat leon mk1, audi a4"
Nowy czy używany ?
Nie kupuj w komisie tylko szukaj od prywatnej osoby.
I powodzenia, bo kto teraz sprzedaje samochód z LPG, który jest najtańszym w użytkowaniu ? Chyba że tak jak pisze Egontar silnik do remontu.
Minusy LPG to strach, że podniosą akcyzę (czytałem, że nawet o 400% (jak zwykle, Unia ta chce he, he), no i poprawność montażu. Miałem LPG w dwóch autach, łącznie kilkanaście lat, i zero reklamacji. To zawsze jest loteria, ale mechanika wybierałem bardzo starannie (raz, bo potem zakładałem już u niego i polecałem też innym).
Ponieważ jesteś z Polic, polecam Ci firmę JOT na Struga 82 w Szczecinie. Sugeruję podjechać wcześniej i pogadać jakie są ich preferencje co do marki i modelu, jeśli ma być przerobiony na gaz.