Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Fiat Punto
  • przebieg 507 km
  • rocznik 2011
  • silnik 1.4 Start&Stop
Dodano: 13 lat temu
0
like
Blog odwiedzono 1029 razy
Data wydarzenia: 04.09.2011
Gazowo?
Kategoria: inne
Myślę że 570 kilometrów wystarczy do tego ,aby przełączyć się na gaz.Jedno wiem na pewno to auto wart jest zachodu .Dalej posiadam ,,starszeee puntko", ale ten to już będzie dla syna zdał właśnie prawko.Zresztą jest tak wielka różnica między tymi generacjami .
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
LPG rządzi i tyle Panowie mam do powiedzenia w tej kwestii .
Ja zaoszczędziłem przez trzy lata ok 14 tys zł jak odliczę koszty za przegląd 3x62 zł plus 1500 za instalację to i tak zaoszczędziłem ponad 12 tys . Jak ktoś jeździ po mieście na krótkich odcinkach i gaz się załącza jak silnik ma 30 st to rzeczywiście nie ma sensu zakładać . Zapomniałem dodać ,że na 2 filtry gazowe wydałem 10 zł!!! i membrana kosztowała mnie następne 48 zł !!! na prawie 75 tys km :)Pozdrawiam użytkowników LPG
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do mamlecz: U mnie również instalacja LPG przełącza się przy 2500 obr/min. Pomimo tego zużycie Pb95 wynosi właśnie 6 litrów na 1000km czyli ok.0,6l/100km czy tego chcesz czy nie. Jakbyś chciał mam szczegółową statystykę użytkowania instalacji LPG w Lancelocie. Suma sumarum oszczędność jest - 9gr/km czyli ok.900zł/10000km. Już przejechałem ok.100tyś.km na LPG czyli rachunek jest prosty. ALe silnik do roboty! Niestety....
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do mamlecz: Pewnie masz instalację mieszalnikową, miałem taką w escorcie. Po kupnie myślałem że wskażnik poziomu paliwa się zepsuł, ale nie... poprzedni właściciel naprawdę zrobił mi prezent w postaci pełnych zbiorników i gazu i benzyny;) Przez pół roku ubyło raptem kilka litrów więc zacząłem raz na jakiś czas jeżdzić na PB żeby paliwo się nie "zepsuło"
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do Egontar: A ja się przełączam po zwiększeniu obrotów - czyli praktycznie zaraz po ruszeniu - i ilość paliwa w baku praktycznie nie zmieniła się, od momentu, jak założyłem instalację - a zrobiłem dodatkowo ok 40km na benzynie.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do benny86: też tak myślę o blokadzie,tym bardziej że dopiero po pierwszych, stu kilosach zaczął nabierać wigoru.Pozdro
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Łał Panowie,stu obywateli i sto odmiennych poglądów!
Każdy ma swój punkt widzenia a on z reguły zależy od miejsca siedzenie.
Dla mnie LPG to przede wszystkim oszczędność,wprost proporcjonalna do ilości kilometrów,w tedy to ma sens,i tego się trzymam.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do krzysztof1144: Najlepiej zadzwoń albo podjedż do serwisu i opisz problem. Słyszałem, że niektórzy producenci zalecają aby pierwsze kilka tysięcy km przejechać na PB. Może Punto ma jakąś blokadę/wyłącznik aby silnik był dotarty na benzynie?
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do benny86: Może i masz rację nie będę polemizował,ale myślę że ten stan jest przejściowy ,choćby ze względu na to że dopiero poznaję to auto
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do Egontar: Nie wiem kto i co Ci dokładnie zakładał, ale jeśli zużywasz (oprócz LPG) również 6 litrów paliwa na 100km to robota jest schrzaniona i to kompletnie. Moje aveo mniej pali na trasie, ale jest zasilane TYLKO benzyną.

Same podawanie cen jest trochę bezcelowe, liczy się instalacja i podzespoły w niej zamontowane. Zakładając, że mówimy o 4cylindrowym, wolnossącym silniku benzynowym bez wtrysku bezpośredniego to w zupełności wystarczy instalacja sekwencyjna, z dostosowanymi do pojemności i mocy silnika sterownikiem oraz wtryskiwaczami gazu. Jeszcze lepiej, gdy zainwestujemy w jedną znowszych instalacji wyposażoną w tzw. auto-kalibrację - wtedy instalacja wykorzystuje mapy wtrysku benzyny. Stag 300 Premium kosztuje ok 2700-3000zł, Landi Renzo Omegas około 3000-3200zł. Poza tym te ceny zależą w dużym stopniu od regionu kraju, mój gazownik ma np. sporo klientów z wielkopolski czy z mazowieckiego gdzie ceny są wyższe od 500 do 1000zł! Nie jest to żaden pseudo-warsztat, ma autoryzację LR i goście wiedzą co robią choć przyznam że nie są najtańsi w swoim regionie
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do benny86: W moim przypadku to jakieś 6 litrów na 1000km. Potwierdzam i nigdy więcej nie załóże instalacji LPG. Do nowych aut niestety nie ma prostych instalacji LPG. Za lepszą trza dać min.3500zł.
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
gaz to oszczędzanie przez wydawanie ;]
ja zamiast w instalacje zainwestowałem w rower ;]
zerowe spalanie po mieście, płynnie jadę w korkach ;]
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do sequoia1: No nie wiem, w jaki sposób gaz może się nie zwrócić... Jeździsz dokładnie dwa razy taniej niż na benzynie, wymieniasz tylko filtr raz na X tysięcy...
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Do sequoia1: A co rozumiesz przez pojęcie"nie tak szybko jak niektórzy"? Koszty dodatkowe z tytułu LPG to:
1)badanie techniczne: droższe o ok.60zł. W dodatku gdy samochód nowy ma lpg, musi przechodzić co rok badania.
2)Serwis instalacji gazowej - podłączenie pod kompa, wymiana filtrów, raz na 15tys. km. Cena zależna od instalacja, spotkałem się z kwotami od 80 do 150zł
3)Paliwo "na rozruch" - ilość zależna od ustawienia temperatury przełączania, proporcji trasa/miasto itp. W zimie np. samochód garażowany z pewnością szybciej się przełączy na lpg bo szybciej silnik osiągnie właściwą temperaturę. W przypadku astry od sąsiada jest to od 0,2litra do 0,7litra PB95 na 100km

Generalnie jeśli za instalację zapłacimy 2500zł zwraca się ona po ok. 20 tys.km.
Oczywiście, są silniki gdzie nie zaleca się montażu lpg ale to już inny temat


P.S. Jeżdziłeś kiedykolwiek samochodem z instalacją LPG? Bo ja przez 130tys. km na prostej, mieszalnikowej instalacji zaoszczędziłem kilkanaście tysięcy zł ;)
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Satysfakcji z nowego auta!
0
like
Zgłoś nadużycie


Dodano: 13 lat temu
Ooo, na pewno między genaeracjami pierwszą i obecną jest spora przepaść - a już za dwa tygodnie zobaczymy kolejny lifting Grande Punto/Punto Evo, które od teraz najprawdopodobniej będzie nazywało się (po prostu) PUNTO. To co łączy pradziadka z obecną Evo, to charakterystyczna stylizacja (głównie tylne lampy i kształt klina) i ten sam designer Giugiaro.
PS. Gaz jest tańszy, ale koszty instalacji, przeglądów i okresowego regulowania sprawiają, że w realu chyba się to tak szybko nie zwraca, jak mówią niektórzy.
Jeśli ktoś ma inne zdanie, proszę o uzasadnienie swoich argumentów
0
like
Zgłoś nadużycie


Najnowsze blogi
Dodano: 4 dni temu, przez Egontar
Ciąg dalszy po wymianie oleju w skrzyni biegów. https://www.autowcentrum.pl/blog/post/w-skrzyni-eat6-statycznie,38519/ Wymiana uszczelniacza wału korbowego / 10.04.2025 / 179 621 km ...
27 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez Egontar
Ostatnio wiele się dzieje w naszej stajence. Po zmianie głównych ogierów koniecznym jest zajęcie się poprzednikami z racji zmian właścicielskich :) Juke pojeździł u nas 8 lat i choć ...
33 komentarze
Dodano: 6 dni temu, przez Egontar
Trochę zaległych spraw na zaległy wpis. Co prawda C5-tka hula już od 1,5 miesiąca, to z dziennikarskiego obowiązku a może z własnej wygody (coś jak pamiętnik dla coraz gorszej pamięci ;)) ...
39 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl


Wyślij zaproszenie