Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog auta Suzuki Baleno » Geometria kół - ustawiać czy nie? Ustawiać!







Prześlij sugestię
Wpis w blogu auta Suzuki Baleno
  • przebieg 183 829 km
  • rocznik 1999
  • kupione używane w 2009
  • silnik 1.3 i 16V
Dodano: 11 lat temu
Blog odwiedzono 2228 razy
Data wydarzenia: 09.04.2013
Geometria kół - ustawiać czy nie? Ustawiać!
Kategoria: zmiany w aucie
W zeszłym tygodniu Baleno otrzymało nowy wahacz z lewej strony i nowe tuleje na drugim wahaczu. W sumie wymiany wymagał tylko sworzeń wahacza, ale niestety jest to element niewymienny. Tuleje jeszcze trzymały, ale skoro lewa strona otrzymała nowe gumy, postanowiłem się nie rozdrabniać i wymieniłem całość.
Mechanik zapewniał mnie, że po wymianie tych elementów nie trzeba ustawiać zbieżności, bo to nie końcówki drążków kierowniczych. Inna sprawa, że nie miał na czym jej ustawić. :(
Po wyjeździe z warsztatu szybko okazało się, że auto ściąga na prawo a kierownica jest przekrzywiona.
Dzisiaj podjechałem na stację diagnostyczną ustawić geometrię. Diagnosta powiedział, że auto było mocno "rozjechane". Za ustawienie geometrii zapłaciłem 40 zł, koszt niewielki, także nawet przy niedużych zmianach w zawieszeniu warto skorzystać - szkoda opon :)
Ostatnia aktualizacja: 09.04.2013 22:18:38
Dodano: 10 lat temu
Koła lepiej niech są równoległe, a rozchodzi się co innego
Dodano: 11 lat temu
Do RAKUS1: Przede wszystkim nie da się kupić sworznia do Baleno ;)
Dodano: 11 lat temu
Do tondEK: No rzeczywiście sprawdziłem na alledrogo ten wahacz do twego auta i u Ciebie nie da rady tego wymienić jak to robię u siebie.
Dodano: 11 lat temu
Do luckyboy: No tutaj widać że nici z wymiany samodzielnej :( Dziwny ten sworzeń i w Stilo jest taki sam " alt=""/>
Dodano: 11 lat temu
Do RAKUS1: Jesteś kolego w błędzie - nie w każdym aucie można wymienić sworzeń wahacza. Za przykład podam Fiata Seicento, Stilo.

" alt=""/>



Dodano: 11 lat temu
Do tondEK: W każdym aucie można wymienić sworzeń wahacza tylko ten zabieg wymaga cierpliwości i czasu ponieważ trzeba zeszlifować-ściąć oryginalne nity. Wstawiasz nowe sworznie-zakręcasz śruby i po bólu ;) I jak robi się cokolwiek w zawieszeniu to należy zrobić zbieżność.
Dodano: 11 lat temu
Do tondEK: Szkoda, że nie mieszkam w Częstochowie, bo u mnie rynkowa cena takiej usługi jest o 20-30 zł większa. :(
Dodano: 11 lat temu
Do giernal: To jest normalna cena na ul. Kawiej w Częstochowie. Trzeba tylko bezpośrednio podjechać na stanowisko - dzięki temu omijamy biuro zakładu :)
Dodano: 11 lat temu
Kiedyś jak w Maluchu nie ustawiłem zbieżności po wymianie przedniego resora to po trzech dniach jedną oponę tak ścięło, że druty wyszły...
Dodano: 11 lat temu
Pewnie, że warto!

P.S. Bardzo mało dałeś za tę usługę. Po znajomości Ci ją zrobiono?
Dodano: 11 lat temu
Do kamilsitarz: Osobiście z ASO też nie mam dobrych relacji
W 2010 zostałem lekko uderzony w tył, że wina nie moja i szkoda likwidowana z OC sprawcy to odstawiłem Astrę do ASO Opel J&R w Opolu.
Niestety po około tygodniu od odbioru odkryłem że ASO odstawiło jedną wielką ściemę... Na szczęście nie kłócili się za bardzo i naprawili potem wszystko jak należy, bo wiedzieli już że i tak to sprawdzę...
Tak więc ASO J&R w Opolu nie polecam...

Co do geometrii, oczywiście że da się to wyczuć ;)
Chodziło mi tylko o fakt że jeżeli auto jedzie prosto nie oznacza że wszystko gra ;)
Pozdrawiam :)
Dodano: 11 lat temu
Do Stig210: Jeśli jest zła geometria i jest to rekompensowane ciśnieniem w kołach albo przykręceniem kierownicy pod innym kątem (też się zdarza), da się to wyczuć na dwa sposoby (łopatologicznie) - na trasie przy dużej prędkości (auto jest nerwowe, znosi delikatnie), bądź przy manewrach, np. różnica promieni zawracania zależna od kierunku skrętu (tu uwaga - większość samochodów jest pod tym względem niesymetryczna, ale tylko minimalnie!).

A jeśli chodzi o temat ASO - zdecydowania radzę omijać na rzecz niezależnych warsztatów (najlepiej wyspecjalizowanych w danej marce).
Z ciekawostek - znajomemu w ASO Renault na przeglądzie ukradli poduszkę zastępując ją zaślepką, co wyszło przy wypadku (auto od nowości w jednych rękach).
Dodano: 11 lat temu
Do kamilsitarz:
To że nie znosi, nie oznacza że geometria jest ok ;)
Ostatnio w Turbo Kamerze pokazywali VW Jettę, który od nowości ściągał na prawo, ASO nie potrafiła znaleźć przyczyny, więc tak ustawiała geometrię i ciśnienie w oponach, żeby tylko jechało prosto...
Nie wspominam o tym, że źle założyli opony kierunkowe co w połączeniu ze złą geometrią zniszczyło wszystkie opony ;)
Dodano: 11 lat temu
Generalnie owszem, zbieżność/geometrię ustawia się po jakiejkolwiek ingerencji w ukł. kierowniczy (nie mylić z zawieszeniem, którego elementem jest wahacz). Ale zdarza się, że wcześniej geometria była ustawiana do starego zawieszenia (np. ze zgiętym wahaczem), co po naprawie daje właśnie efekt złego ustawienia geometrii. Jeśli auto jedzie prosto i na prostej kierownicy, nie znosi go itp., można sobie w takim wypadku darować zbieżność...
Dodano: 11 lat temu
Chyba powinieneś zmienić mechanika ;)
Mój zawsze jak grzebał w zawieszeniu to dawał mi "wyciąg" z badania i ustawiania geometrii ;)
Najnowsze blogi
Dodano: 5 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
5 komentarzy
Dodano: 5 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
3 komentarze
Dodano: 7 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
16 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl