Tutaj jesteś: Społeczność » Blogi » Blog kierowcy MaArek77 » Globalizacja w motoryzacji - powód do radości czy smutku ?







Prześlij sugestię
Wpis w blogu użytkownika MaArek77
Dodano: 12 lat temu
Blog odwiedzono 1912 razy
Data wydarzenia: 05.01.2012
Globalizacja w motoryzacji - powód do radości czy smutku ?
Kategoria: inne
W samochodach wszystko już było. Coraz trudniej o auta, które szokują, takie czasy.

Chyba że od strony stylistycznej. Jedne jak Ford Focus pierwszej generacji przyjęły się, inne nie jak Citroen XM, czy kilka modeli Renault , np.: Avantime (od 2001) produkowany tylko 2 lata, czy Vel Satis (od 2002).
Nie jest niczym dziwnym ze auta stylistycznie stonowane, klasyczne i eleganckie są modne dłużej, przez lata mogą się podobać, bo to co modne dziś już jutro niekoniecznie.

Jednak ja nie o tym.

Auta są podobne, często różnią się tylko „atrapą”, znaczkiem producenta.

O ile projekt "trojaczki z Kolina" - Toyota Aygo/ Citroen C1, Peugeot 107 jestn niby handlowo trafiony aby obniżyć koszty produkcji to niektóre efekty fuzji koncernów czy ich współpracy są nie do przyjęcia. Wspomniane trzy auta różnią się nieco ceną ale żeby nie było zawsze to samo klient przywiązany do marki może wybrać toyotę chociaż w wypadku tego modelu nie będzie ona jakościowo lepsza niż Citroen – skoro nie widać różnicy to po co przepłacać ?

Ale Chrysler ze znaczkiem Lancii ? Świat zwariował !

Może Ford z logiem Volvo ?
Chociaż współpraca obu firm wychodzi na dobre, bo wspólne silniki to korzyść dla klienta, łatwość naprawy, tylko że te same silniki diesla montowane w … Jaguarze to już niesmak, tak jak pokrętła rodem z forda. Klient klasy Premium płaci i żąda na pewno nie w Jaguarze tego co w Fordzie za pół ceny.


I właśnie Fiat ośmieszył się tu najbardziej. Chrysler miał już „nieudane małżeństwo z Mercedesem” a teraz Fiat jakby nie umiał sam wymyślić czy zmodyfikować aut ze swojego koncernu wciska ludziom Chryslery z logiem Lancii czy Fiata (jakiś Freemont, zupełnie stylistycznie nie pasujący do pozostałej oferty tej marki). A Lancia powinna się wstydzić za sprzedaż Chryslera, ta włoska marka ma styl i historię a tu tak ją potraktowano. I nie chodzi o to że Chrysler jest zły czy brzydki czy nie luksusowy jak Lancia (chociaż tandetny plastik z USA i „toporna stylistyka” nie mają się nijak do znanych od lat produktów z włoskim logo.


Właśnie o stylistykę się tu rozchodzi. Dziś każda marka ma swój rozpoznawalny styl, wypracowany od lat i dba aby taki był, aby przez to ją rozpoznawano – nawet młoda Dacia, hehe. Volkswagen Golf od lat jest podobny, ma te same cechy i stylistycznie jest rozpoznawalny i lubiany lub nie.

A w BMW facet, który dziś na szczęści projektuje telefony komórkowe nie miał wyczucia stylu marki i stworzył BMW serii 7, model E65 (od 2001), nie pasujące do wizerunku marki, co spotkało się z falą krytyki i spadkiem sprzedaży. Nawet w koncernie VW Skoda czy Seat pomimo tych samych płyt podłogowych, silników czy wyglądu paneli klimatyzacji różnią się znacznie wizualnie więc seata ze skodą nie pomylimy.

Czy Audi kupuje modele Coupe u lexusa i przerabia znaczki na klapie? Nie pozwoli sobie na to. Im bardziej znamienita marka tym mniej możliwości takich zabiegów.

Nie chcę pomieszania, każda marka powinna mieć swoje miejsce. Przykład Volkswagen: Skoda jest tania, Vw dla ludu, Seat sportowy, a Audi luksusowe. Chociaż firma sama się zaplątała bo Superb kombi niewiele droższy niż Passat jest jakościowo taki sam, ogólnie lepszy i ładniejszy od tego pierwszego i koncern z Wolfsburga już chce zabronić wypuszczać następcy tego modelu w przyszłości.


Reasumując: plusy z globalizacji to te same płyty podłogowe, silniki (np. diesle Fiata w Oplu) niższe koszty produkcji czy serwisu ale nie godzę się na zmienianie atrap z logo firmy i klepanie 3 identycznych aut pod innymi nazwami.

No i marki prestiżowe, np. Lexus czy mercedes nie powinny wymieniać się silnikami ( a już diesel Toyoty jest w Lexusach)

W tym wszystkim najbardziej bolą jeszcze dwie rzeczy, że hinduska Tata kupiła Jaguara, Chińczycy Volvo a znakomity, legendarny Saab upadł.

Świat zwariował !
Ostatnia aktualizacja: 05.01.2012 15:12:49
Dodano: 12 lat temu
Po tym jak zobaczyłem 300C ze znaczkiem Lancii, a co gorsza nadano jej jedno z fajniejszych nazw (Thema) a następnego dnia ujrzałem Voyagera - to zamarłem...

Przykre że akurat zrobiła to Lancia...
Dodano: 12 lat temu
Z Lancią/Chryslerem - zgoda. Fiat ostatnimi czasy podejmuje wyjątkowo nietrafione decyzję. Czy wydaje mu się, że pojazd o nazwie Voyager przyciągnie klientów Chryslera do salonów włoskiej marki, która popadła ostatnio w ruinę?
Dodano: 12 lat temu
Generalnie nie mam zdania co do tego.;) Nie przeszkadza mi to że modele niektórych marek (wszyscy wiemy o jakie marki chodzi) są bardzo podobne do siebie. Komuś podoba się taki stan rzeczy to ok... Dla tych którym się to nie podoba są inne marki.

Dlaczego wszyscy uparli się że BMW e65 nie pasuje do wizerunku marki?[niewiem] Zawsze jak słyszałem tego typu wypowiedzi to dziwiłem się... Co z nim nie tak? Może mi ktoś wytłumaczyć?
Dodano: 12 lat temu
Moje zdanie jest takie, żę nie mam zdania w tym temacie. Ale generalnie mnie denerwuje fakt, że wskutek tzw.globalizacji stworzono statystycznego mieszkańca ziemi i zrobiono dla niego model, który jest wynikiem średniej arytmetycznej wszystkich dostęnych modeli! Poza chlubnymi wyjątkami oczywiście! :)
Dodano: 12 lat temu
Do ALEXANDREX: Zajmę się tym [doom]
Dodano: 12 lat temu
Jedno trzeba przyznać, globalizacja zmniejszyła konkurencje, części do coraz większej ilości pojazdów produkowane są w tych samych fabrykach, jakość wykonania strasznie spadła, teraz już nikomu nie zależy na produkcji takich samochodów jak legendarne w115, w123, w124 czy Toyoty Corolle starszych generacji.
Dodano: 12 lat temu
Światem rządzi pieniądz, więc my możemy tu sobie dyskutować nad tym co nam się podoba lub nie, a i tak słuszność wszystkich decyzji zweryfikują portfele klientów. ;)
Dodano: 12 lat temu
Do V-Power: dopóki żyje dyrektor generalny..nie kupią ;-}
Dodano: 12 lat temu
Globalizacji to chyba nie ma co się bać. Sama w sobie jest nieunikniona (takie kwilenie nad rozlanym mlekiem) i choćby klawiatura z której piszę jest efektem tejże. Z resztą... wszystko wkoło jest. Gorzej jest gdy ktoś bez tradycji, wiedzy, umiejętności, praktyki i zdroworozsądkowego podejścia kupuje gotowca tylko dlatego, że może bo ma za co. Czyli mądre głowy doktorów i profesorów wymyślają np. laser, który leczy oczy, ale również robi coś mało istotnego i patent wykupuje "grupa kapitałowa" i to coś jest stracone przez bubków ssąco-pazernych. W takim nowym "już chińskim" S80 siedziałem i prowadziłem... znacznie lepsze to teraz od "epoki V50 będącej focusem". Jednogłośnie.
Dodano: 12 lat temu
Do V-Power: Byle nie poszła w ręce Chińczyków ani VW
Dodano: 12 lat temu
Mam nadzieję że Alfa zawsze zostanie włoska
Dodano: 12 lat temu
Do ALEXANDREX: Nie bądź taki pewny, może kupi
Dodano: 12 lat temu
słuchajcie,niczym się nie martwcie ;-}..najważniejsze,że VW nie kupi Alfy ;-}
Dodano: 12 lat temu
Do deeptrip: no właśnie!
Dodano: 12 lat temu
Hehe, dobre kolega "jest w temacie" no ale najłatwiej było o taki przykład :)
Dodano: 12 lat temu
Z takim silnikiem to ani jednego ani drugiego bym nie wziął :P
Dodano: 12 lat temu
Do wiesuaf: Właśnie, w tym nadzieja że Audi to Audi. No bo lepiej kupić Octavie 2.0 TDI za 100 tyś czy nawet bardziej ciasne Audi A4 2.0 TDI za 130 tys, z porównywalnym wyposażeniem i "lepszym wizualnie i jakościowo" wnętrzem ? Każdy woli Audi ale różnica w cenie 30%
Dodano: 12 lat temu
Do MaArek77: Tylko że w skodzie nie ma silników 2.5, 2.8, 3.5 itp itd. Za to do Audi montuje się silniki z najwyższą mocą i pojemnością. I środek jest nieporównywalnie lepszy.
Dodano: 12 lat temu
Do deeptrip: No prawda ale tu problem polega na tym że wyższe modele Lexusa nie mają silników od Toyot a w serii IS to jeszcze "przejdzie". Te silniki sa dobre i myślę że Lexus ani jego opinia nie cierpią na tym.

Napisze tak: Przecież Audi to skoda - to jakie mają być w nim silniki? Wszyscy to wiedzą że tak jest i "to pasuje" ale są i tacy co oburzają się że w audi za duże pieniądze jest ten sam silnik co w skodzie.
Dodano: 12 lat temu
przecież Lexus to Toyota to jaki ma mieć silnik?
Najnowsze blogi
Dodano: 9 dni temu, przez niki129
Z racji tego że od ponad roku mieszkam pod lasem, od samego początku chodziło mi po głowie jakieś uterenowione auto. Padło na Daihatsu Terios-a, za tym modelem auta przemawiały małe wymiary ...
12 komentarzy
Dodano: 9 dni temu, przez niki129
Kiedyś zawsze przychodzi ten czas. Audi zostało wystawione na sprzedaż. Było z nami od 2018 roku. fajne, wbrew pozorom proste auto. Myślę że nowy właściciel będzie zadowolony. ...
8 komentarzy
Dodano: 11 dni temu, przez CeZaR83
Przyszły dziś do mnie fotki z zabezpieczenia... Proces zabezpieczenia podwozia wraz z profilami zamkniętymi, oparty o produkty szwajcarskiej firmy WAXOYL Ponad 20 zdjęć, na zdjęciach może sie ...
27 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl