Wpis w blogu użytkownika
MaArek77
Dodano: 5 lat temu
Blog odwiedzono 861 razy
Data wydarzenia: 24.10.2019
Golf 8 – cyfrowa R(ewolucja)
Kategoria: obserwacja
Model tak wyjątkowy ze nie ma sensu przypominać jego historii, przez ślepych i tych którzy chcą zawsze czegoś nowego i innego wytykano mu że ciągle taki sam bo on nie zmienia się diametralnie tylko ewoluuje. Po co zmieniać cos co od 40 lat jest na szczytach statystyk sprzedaży ? Klienci wiedza czego chcą i co dobre. Poza tym inteligentni zauważają zmiany a prostacy patrzą tylko na nadwozie i tak oceniają auto
Jednak tak jak kiedyś Golf 1 w 1974 zastąpił Garbusa tak w 2020 model ID.3 zastąpi Golfa. Także ósma generacja podobno ma być tym ostatnim w historii.
Ale czy najlepszym ?
Zastanawiałem się nad tym jako może nie wielki fan każdego Golfa ale na pewno generacji 3, 5 oraz 7, bo te uważam za udane.
Z obejrzanych filmów i informacji prasowych wnioskuje że Nowy Golf jest najbardziej rewolucyjny w swojej historii jednak dla mnie stracił wiele z tego co powinien mieć aby podobać się ”prawie każdemu”.
No to co widzę. „plusy” i „minusy” albo obydwa naraz:
+ /- niby wygląda jak Golf, owszem ale jest nienaturalnie długi, spłaszczony, ale zarazem ma dziwaczny przód z wysokim zderzakiem, wąską atrapą i wielkimi dziurami w zderzaku ale niestety bez świateł przeciwmgielnych. Po prostu z zewnątrz niej jest ładny przód nie pasuje do tyłu. Wole Golfa 7
- tył jest jakby ewolucją wersji 7 ale chyba wygląda gorzej, poza grafika lamp (3 wymiarowe)
- bagażnik nic nie urósł, na pewno nie ma 380 litrów, chyba że 70 pod podłogą
- wnętrze, sama koncepcja deski rozdzielczej całej cyfrowej na pewno nie spodoba się tradycjonalistom i osobom 60+
- ekranów jest zbyt wiele i zapewne w nocy będą razić, do tego mają dziwne grafiki, wszystko jest albo żółte albo niebieskie, nie ma klasyki jak proste białe ikony i litery na czarnym tle (tylko jakieś kolorowe tapety jak w komputerze)
- obsługa bez przycisków, niestety to znak czasów ale w tym aucie już przesadzono, gładziki do zmiany temperatury i podgrzewana szyba przy włączniku świateł z lewej strony ?
- dyszel pod maską ? Wstyd, od kilku lat, od generacji 5 nie było i naraz się pojawił
+ sama obsługa „tabletów” nie jest nieintuicyjna, mamy przycisk „home”, możliwość własnej konfiguracji ikon jak w tablecie lub smartfonie
+ podobno ekrany się nie palcują
+ mamy możliwość personalizacji virtualnego kokpitu – po prawej, po lewej i w środku możemy zmienić co chcemy mieć wyświetlane (prędkość, dane komputera, dane audio, mapa, czy inne)
+ deska rozdzielcza nie wygląda jakby miała doklejony na siłę tablet, jest ładniejsza niż ta z mercedesów no tam wygląda jak długi prostokątny panel doklejony na siłę
+ jest coś co trudno zrobić konkurencji, z tyłu klimatyzacja elektroniczna czyli już 3 strefowa i 2 gniazda USB-C, to takie tanie i oczywiste ale Kia ma z tym problemy
+ piękny kluczyk, jakby z auta 2 razy droższego, no i nowe logo Volkswagena
+ możliwość dokupienia wyposażenia w terminie późniejszym, np. aktywnego tempomatu, nawigacji itp., to nowość
+ ustawienia personalne będą dostępne po zapisaniu profilu kierowcy w smartfonie, można przechowywać je w chmurze więc szybko zmienimy wszystko pod siebie (ustawienia fotela, oświetlenie, audio, multimedia, wyświetlane informacje)
+ będzie wersja hybrydowa GTE, będzie GTD i GTD, a diesle emitują do 70% mnie zanieczyszczeń, brawo, inni nie potrafią. Spektrum mocy do 300 koni i 190 koni w dieslu (w roku 2020)
+ Systemy nie tylko współdziałają między sobą, ale poprzez online connectivity unit (OCU) łączą się ze światem zewnętrznym poza samochodem. Jednostka OCU stosowana seryjnie i wyposażona w kartę eSIM współdziała z systemami usług internetowych zawartych w We Connect i We Connect Plus.
+ Zastosowany po raz pierwszy na świecie w aucie tej klasy system Travel Assist (znany z nowego Passata) sprawia, że Golf może poruszać się po autostradzie automatycznie do prędkości 210 km/h, kierowca nie musi wykonywać ruchów kierownicą, dodawać gazu, ani hamować. Zwiększają się dzięki temu komfort jazdy i bezpieczeństwo, zwłaszcza podczas dalekich podróży.
+ Volkswagen Golf 8 będzie dostępny w czterech wersjach wyposażenia: Golf, Life, Style, R-Line. Tym samym wersje wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline przechodzą do historii, a wersja R-Line zastępuje pakiety „R” oferowane do poprzedniego Golfa.
+/- auto ma wreszcie elektroniczny wybierak skrzyni DSG jak w BMW czy Jaguarze, z przyciskiem ”Park” tylko sam przycisk nie jest na górze dźwigni ale na konsoli. Sama dźwignia jest śmieszna i mała
Niby więcej plusów ale "to nie jest to" mówię to jako ktoś kto zna golfa i jeździł kilkoma generacjami i ma Golfy w rodzinie.
Dla mnie największym minusem jest to że auto wewnątrz straciło charakter. Jest typowym „tabletowozem” a nie eleganckim i wysokiej jakości autem jak Golf 7. Tutaj nawet personalizacja nie pomoże, ciekawe jak zmieni się wnętrze wersji GTI, bo konsoli środkowej to przecież nie ma, więc nawet carbonowych wstawek nie zamontują bo nie ma gdzie.
Pełna ocena jakości auta z moje strony po premierze w salonach w grudniu, pierwszy rynek na który trafi nowy Golf to Niemiecki. Ale obawiam się że to generacja 7 będzie najbardziej pożądanym Golfem wszechczasów
Ostatnia aktualizacja: 25.10.2019 20:15:16
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 17 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 25 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Szukaj znajomych
Schedę Golfa przejął bezapelacyjnie nowy ID3 - to jest teraz Golf teraźniejszych czasów.
Co oprócz temperatury i ewentualnie profilu działania klimatyzacji robisz podczas jazdy?
Całą resztę konfigurujesz na postoju a obsługujesz a aktywnej kierownicy.
Co do komunikatów to jechałeś nieznanym autem i reagowałeś przesadnie na to co się dzieje.
To jest kwestia przyzwyczajenia i obycia z taką techniką np. cytowany czujnik zmiany pasa czy monitor martwego pola. Po pewnych czasie "to działa w tle" i nie rozprasza bo najpierw widzisz sytuacje na drodze a potem dopiero na to nakładasz informację z czujników i je podświadomie ignorujesz.
Mnie dali ostatnio w wypożyczalni nową Insygnię i też zanim się ogarnąłem to chwilę to trwało bo wszystko inaczej
Zdanie co do ekranów nie zmieniam, są pomocne i użyteczne jako urządzenia konfiguracyjne i informacyjne ale nie powinno się odchodzić od części sterowania mechanicznego: np. klimatyzacja. No chyba, że ekrany są na tyle duże, że mają przez to duże czytelne ikony i łatwo w nie trafić gdy już trzeba.
Niebagatelne znaczenie ma tez ich umiejscowienie co przekłada się na komfort ich "dotykania". Nie wiem czy jeździłeś tymi nowymi peugotami np. 3008 z i-cokpit gdzie zegary i ekran centralny są ponad kołem kierownicy.
Wg. mnie to jest bardzo dobre rozwiązanie. Patrzysz wprost przed siebie na drogę i zawsze masz na linii wzroku ekran. Po kilkudziesięciu kilometrach jest on dla ciebie przezroczysty tj. widzisz drogę i dodatkowo wskazania czy komunikaty na ekranie.
Ekrany mnie rażą więc zmniejszam natężenie światła. Niestety przypadłość ekranów ciekłokrystalicznych jest taka, że po zmniejszeniu natężenia podświetlenia ich kontrast czytelność się degraduje. A z innych elementów współczesności? Fatalne wygłuszenie, nie słychać niskich dźwięków radia już od średnich prędkości. Zwłaszcza słychać że w drzwiach prawie nie ma wygłuszenia.
Ta sama trasa dziś moją starą beemką. Podświetlenie nawet ustawione na maksimum nie razi. Nie atakuje mnie żaden dziwny komunikat, oczy mam cały czas na drodze a nie grzebiące w kolejnym menu ekranu. I stara oldskoolowa cisza z dobrym wygłuszeniem i radiem. Dziękuje, wysiadam.
Przypomina mi się mój Avensis z 2006 roku, który nie pozwalał ustawić zegarka podczas jazdy bo trzeba było wejść w jedno podmenu. Bezpieczeństwo. Teraz w czasie jazdy wywołanie banalnej funkcji wymaga wejścia 3x głebiej i klikania 5x więcej.
Co do koloru podświetlenia ekranów - można go chyba zmieniać, Pertyn w swoim filmie na pewno miał zielony
Czyli jednak może byc dobrze, no ale to BMW jednak inna liga niz Vw.
Chociaz intuicyjnoscia i prostota obsługi koncern z Wolfsburga zawsze zachwycał.
Chyba się to zmienia...
A Sportsvan to dla mnie mistrzostwo przy brzydkim Touranie
Udane wg mnie to 3,5 i 7 generacja.
Piątka juz po 3 latach przeszła taki niewidoczny lifting. Dlatego ze byla zbyt droga w produkcji i przynosiła słaby zysk.
Dla mnie najgorsza jest szóstka, to brzydsza piątka z tylnymi lampami od Touarega 1.
Szkoda ze to auto straciło ducha i klimat w ostatniej generacji
Lekko dziwne też je to coś co zrobili poniżej zderzaka przedniego. Ale kolorystyka prezentowanego modelu jest dyskusyjna i w innym kolorze odbiór całości może byłby inny.
W środku wygląda fajnie, nawet sterowanie klimatyzacją jest dosyć czytelne i ma duże ikony. Ciekawe tylko jak szybko to menu od klimatyzacji się da wywołać gdy na ekranie są wyświetlane inne funkcje? To kluczowe pytanie ponieważ w zasadzie tylko to na ekranie dotykowym jest normalnie używane w czasie jazdy - zmiana trybu i temperatury klimatyzacji.
Natomiast jeśli by przenieśli w końcu sterowanie katalogami mp3 na kierownicę to byłby duży plus bo tego w wersji VII brakuje.
Mnie ciekawi czy będzie wersja Sportsvan bo jest sporo lepsza nić zwykły golf
Marek ma trochę racji twierdząc, że Golfy "ładnieją" z wiekiem.
Czwórkę ogarniam sympatią dopiero teraz, piątka jest wysoce dziwna, szóstka ma lampy tylne z Touarega.
Siódemka jest jak Škoda Fabia II - znajome auto, ciut klaustrofobiczne, ale dopracowane. Nudne do tego stopnia, że wolę Hondę z jej niektórymi ekscesami 😁
Po udanym stylistycznie Golfie VII, którego zaprojektowali Włosi (z sukcesem), mamy kolejnego gniota jak V i III.
Wygląda to źle.
Wtedy twardo miałaby pod głową.
Nie korzystam z obsługi głosowej bo to jakiś koszmar. Wolę pisać.
No jak by chciała się zdrzemnąć, niech włącza.
A pokrętło między fotelami w BMW znam słabo, nie lubię ale mówią że dobre.
Tylko wpisywanie adresu to wybieranie każdej literki kręcąc i wciskając aby zatwierdzić to straszne.
Ach nie ma ideałów.
A jak u Ciebie obsługa głosowa? Język polski ustawiłes domyślnie jako menu, szukasz celu i mówisz np: Möhnsen, Hörnstrasse lub Drahtmühle a nawi, nierozumiem, powtórz
Jak mam nie korzystać z ekranu dotykowego, sterującego podstawowymi funkcjami pojazdu, w czasie jazdy? Porównujesz jedno - słownie JEDNO urządzenie, pełniące jedną, słownie JEDNĄ funkcje, do dotykowego sterowania funkcjami pojazdu takimi jak radio, nawigacja, odtwarzacz muzyczny, klimatyzacja czy komputer pokładowy. Choćby to wyłączenie podgrzewania fotela. Serio??? Postęp??? Żeby wyłączyć podgrzewanie fotela, podgłośnić radio albo zmienić temperaturę nawiewu mam się zatrzymywać??? To ja już wolę archaizmy które mam obecnie, a które pozwalają mi to robić bezpiecznie w czasie jazdy.
Do tego całego "postępu" idealnie pasują kubki po jogurcie udające końcówki wydechu, dźwięk silnika z empetrójki i trzylitrowy diesel zamiast benzynowego V10 w Audi RS. W jakich ja żyję czasach...
"cyfrowe rewolucje* 8.0"
* zbieżność z tytułem kuchennych rewolucji wcale nie jest przypadkowa
Ambasadorką VW i słynnej lukańskiej kiełbasy Volkswagena w fabrycznej kantynie (tak, ta firma produkuje też kiełbasę!/ będzie nasza słynna Magda
Już widzę, jak próbując uruchomić klimatyzację, włącza poduszkę powietrzną 😁
Czy w te najlepsze nawigacje, darmowe i z aktualnymi mapami (maksimum 6 calowe smartfony) tez pukacie jadac ? Czy wtedy ustawiacie mape i nawigacje?
Nie. Tak jak uzytkownicy ekranów dotykowych nie korzystaja z nich w czasie jazdy
Auto przez to traci, brak konsoli, brak komunikacji, nic nie ma tylko 2 czarne szyby zsnim przekręvimy stacyjkę
Trafienie w przycisk 2 na 2 milimetry w starym radyjku np Pioneer tzw. 1_DIN to jest wyczyn. Aby zmienic stacje, wybrac utwór. I radio jest nisko a wyswietlacz wysoki na 2 cm i szeroki na 5. Literki wysokosci 1,5 milimetra. To jest bezpieczne? Widoczne?
Czy bardziej ekran 7 czy 9 cali?
Namacac mozna ale tak sie zerka co wduszamy bo 6 przycisków takich samych w linii.
A ja z doswiadczenia mówie ze ekranem dotykowym nie zajmuje sie w czasie jazdy. Wszystkie ustawienia robiłem raz i koniec, np swiatla, ust. mapy, systemów, lusterek, ekranu.
Adresu do navi tez nigdy nie wpisuje jadac, poza tym strasznie trzesie i rzeczywiscie trudno trafic nawet w wielkie przyciski czy ikony.
Jedyne co robie to czasami naduszam "Car" aby sprawdzic zasieg i zuzycie paliwa, zmieniam z "Navi" na "Media".
Trudno nawet zmienic katalog mp3. Trzeba wejsc w liste, cofnac i zjechac paskiem aby znalezc wykonawce, pózniej podkatalog itp.
Bo mam chyba z 300 płyt, karte 64 GB wiec sporo tego.
Do reszty mam kierownice multifunkcyjną
Wasze argumenty sa dobren i przyjmuje je, dotykowe ekrany rozpraszaja, a ustawianie klimy pukaniem to juz porażka.
Ale aby wjechac w drzewo trzdba miec głpio w głowie, raz tylko szukalem czegos jadac w radiu i prawie uderzhłem wnkraweznik. Nigfy teho jie powtórzę
Ktoś jedzie z kolegą. Patrz pokażę Ci fajny bajer. Czekaj, gdzie to było, chyba tu, jednak nie, może tu, też nie... JEBUDUUUU!!! A gdy opadnie "dym" z poduszek: Rzeczywiście niezłe. Moje auto tego nie ma.
Pół problemu jeśli ich wymijasz, bo silne LEDy są całkiem nieźle widoczne. Ale z tyłu nie świeci się nic.
U mnie Honda jest nadwrażliwa w drugą stronę - chcesz przestawić komputer że średniego spalania? Zatrzymaj auto, wyłącz zapłon...