Tutaj jesteś:
Społeczność
»
Blogi
»
Blog kierowcy MaArek77
»
Gorąca premiera – Skoda Karoq – drzwi otwarte
Wpis w blogu użytkownika
MaArek77
Dodano: 7 lat temu
Blog odwiedzono 1453 razy
Data wydarzenia: 04.11.2017
Gorąca premiera – Skoda Karoq – drzwi otwarte
Kategoria: obserwacja
Szczególnym zainteresowaniem klientów cieszą się auta kompaktowe tego typu, czyli wielkością odpowiadające np. Fordowi Focusowi ale z nieco przestronniejszym wnętrzem i pojemniejszym bagażnikiem.
Sam jestem zainteresowany takimi autami bo następny zakup to na pewno będzie należał do tego segmentu.
Premierę Opla Grandlanda X pominąłem z wielu względów. Po pierwsze żenująca oferta 2 silników (słaba benzyna i diesel), po drugie Opel to już nie marka niemiecka i technologicznie „francuz” a po trzecie jak byłem w salonie i usłyszałem jaki dźwięk wydobywa sie przy zamykaniu drzwi to podziękowałem.
Skoda Karoq, następca Yeti, której cennik jest już dostępny od 29 października, auta można zamawiać w salonach.
Jednak z tego co wiem nie ma ich „fizycznie” w salonach a akcja tzw.” otwartych drzwi” najwcześniej może odbyć się 18-19 listopada.
W Niemczech salonowa premiera auta miała miejsce dzisiaj czyli 4 listopada.
Udałem się do salonu oddalonego o 20 km ode mnie aby obejrzeć auto. Jazdę próbna sobie darowałem gdyż zbyło sporo chętnych a oferowane do testów auto ze 150 konnym silnikiem TSI i skrzynią DSG nie interesuje mnie wcale.
W salonie były 2 samochody, biała w wersji Ambition oraz grafitowa w najbogatszej specyfikacji Style. Obecnie nie oferuje się najtańszej wersji wyposażenia Active, dołączy wiosną 2018 roku.
Interesująca mnie wersja czyli 190 konne TDI dostępne będzie dopiero od 26 tygodnia 2018 roku, tak jak mocniejsza niż 150 konna wersja benzynowa oraz niektóre elementy wyposażenia
Auto podsumuje w moim stylu, skupiając się na znalezieniu głównie wad chociaż całość jest baaaardzo „na Plus”
Plusy:
- świetny kompaktowy wygląd, bryła nadwozia wydaje się mniejsza niż konkurencyjnego Seata Ateca, tylne światła to majstersztyk designu, są trójwymiarowe i w kształcie litery C. Na żywo auto prezentuje się lepiej niż na zdjęciach, tylko nie w białym kolorze.
- duży postęp jeśli chodzi o spasowanie i użyte materiały wykończeniowe. Owszem plastik na boczku drzwi nie dorównuje temu z Golfa 7 i jest kilka rzeczy które w taj klasie mogłyby być lepsze ale to najbardziej dojrzała skoda jaka znam. W opcji dostępne są nawet fotele z Alcantary
- nawet spory bagażnik, producent podaje pojemność 479 litrów jako minimalna bez podwójnej podłogi. Całość to 521 litrów a gdy inaczej ustawimy siedzenia to nawet 588 litrów. Proste rozwiązanie taki jak haczyki na powieszenie toreb to nic wielkiego a ogromne ułatwienie w codziennym użytkowaniu. Golf 7 niby ma 380 lirów ale to nie prawda odliczając podwójną podłogę jest bardzo mało, może 330.
- znacznie ładniejsza deska rozdzielcza niż w bliźniaczym Seacie Ateca oraz Vw Tiguanie, graficznie rewelacyjnie wyglądający system nawigacji Amundsen 8 cali z pokrętłami (9,2 calowy Columbus to porażka jak w całym koncernie Vw). Do tego wszystko co modne obecnie czyli internet i aplikacje na pokładzie.
- fajny gadżet w postaci podświetlenia przestrzeni wokół nóg po otwarciu drzwi, mamy LED-owy napis Skoda rzucony projektorem na podłoże, LED-ów nie poskąpiono także w oświetleniu wnętrza
Oczywiście elementy ostatnio wymagane w najnowszych autach czyli: cyfrowe zegary, elektryczna klapa bagażnika czy zawieszenie DCC są dostępne. Do tego elektryczny hamulec i światła przednie w pełnej technologii LED. Nie wszystkie muszą przypaść każdemu do gustu. Za to gniazdko 230 V to rewelacyjna sprawa.
Minusy:
- jak zwykle cos musi być gorsze niż u volkswagena. Czyli dyszel do podparcie maski, żenująca sprawa. Kieszenie drzwi nie są wyłożone dywanem, wszystkie przedmioty pozostawione tam hałasują w czasie jazdy. Niektórzy uważają że to nieistotny drobiazg ale to świadczy o klasie i dojrzałości auta. Gdyby nie zwracać uwagi na te drobne różnice to wszystkie auta są takie same.
Dalej następna oszczędność, schowek przed pasażerem nie ma zamka, jest tez wewnątrz plastikowy, w Golfie 7 mamy piękną wykładzinę, w Vw Tiguanie niestety też twardy plastik.
Kolejny szok spotyka nas patrząc na tzw. ”boczki drzwi”, najdroższa wersja jest pozbawiona tapicerki. Szczyt oszczędności czy może tłumaczą się że to praktyczne bo można wylać cokolwiek i spłukać wiadrem wody…
Wykładzina w bagażniku także bardzo szorstka, na nadkolach miękki dywan a na podłodze jakby wytarty kawałek innego tworzywa
- środkowy tunel pozbawiony roletki, jako przykrywka służy przesuwany podłokietnik
- okropne zegary, jak to w skodzie, biała obwódka wokół prędkościomierza i obrotomierza, a na tym tle niewidoczne cyfry. Czy ktoś kto to robił był ślepy czy pijany ? Dlaczego nie ma zwykłych tarcz, musieli coś przekombinować, w pełnym słońcu będzie masakra. Chyba po to aby zamówić wyświetlane zegary.
- nie wiem czy cos się zmieni do czerwca 2018 roku ale oczekuje mocnej benzyny 2.0 TSI, dodanie kamery 360 stopni która jest dostępna w Seacie Ateca i Vw Tiguanie. Więcej braków nie zauważyłem.
Wspomnę ze dla niektórych wada może być podstawowy litrowy silnik o mocy 115 koni. No ale nie oszukujmy się, dla większości średnio wymagających 150 konny motor 1.5 jest optymalny. Konkurencja także nie grzeszy dobrymi podstawowymi silnikami
Podsumowując na gorąco to według mnie najlepszy samochód obecnie w tej klasie. Bardziej urokliwy niż Seat Ateca i wielki toporny Vw Tiguan. Cenowo ja patrzę na najdroższe i najmocniejsze wersje i te wychodzą podobnie jak konkurencyjny Seat, Vw jest droższy.
Słabiutki bo tylko ładny i drogi Opel Grandland X, czy plastikowy Hyundai Tucson nie wspomnę o autach z Francji niestety nie mają przy skodzie czego szukać…
Nawet Nissan Qashqai czyli klasowy prymus sprzedaży, po liftingu musi mocno się napocić aby nawiązać walkę z Karoqiem
Czy ktoś chce czy nie, od teraz Skoda rozdaje karty w tym segmencie
Ostatnia aktualizacja: 04.11.2017 20:45:19
Najnowsze blogi
Auto do kasacji? W Łodzi zrobisz to szybko i bez stresu! Sprawdź szczegóły na stronie.
https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/lodzkie/lodz
Dodano: 18 dni temu, przez niki129
Miałem sprzedać Audi ale jakoś było mi żal tamtego auta wystawiłem równolegle na sprzedaż forda. Ogłoszenie wisiało 3 tygodnie, pierwszy telefon, oglądający finalnie auto sprzedane. ...
8
komentarzy
Dodano: 26 dni temu, przez darek-k
Objaw był taki że auto raz opadało, sam tył, i podczas podnoszenia w pewnej chwili jak z procy do góry poszedł, usterka się pogłębiała, że już nawet podczas jazdy potrafił wystrzelić do ...
5
komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Czyżby przy tej robocie można kark skręcić?
Obyś tylko karku sobie nie skręcił.
A co na to Aneta?
Owszem jest ładniejsze od wielkiego topornego Tiguana i lekko staromodnej Ateki.
Ale widziałem Karoqa ostatnio na ulicy i daleko mu do formy za która mogę szalec.
Chociaz to niezłe auto
Swojd zachwyty umniejszam o połowę.
Nie nudne, nie takie same jak każda skoda ale "poprawne" takie które może się podobać.
Bo wszystkie audi, wszystkie merce i renault sa takie same. Ba renault to w środku nawet Megane jest takie jak flagowy Talisman.
Owszem sa wozidła bardziej porywające jak np Mazda.
Ale ja zostaje przy kursie: "na tradycjonalistę"
Do MarcinGP: wstydu teraz nie ma, choć Mazda to to nie jest. I Alfa 156 też nie. Jednym słowem - arka, dynia, kurczak i świnia
Do povagowany: tak, Kadjar i Eclipse Cross są ciekawe. Ale Karoq zapewne jest tym, czego się spodziewam po Skodzie - solidnym wozidłem - trochę drogim, ale przewidywanym i rozmiarowo takim, jak lubię. Praktycznym jak Volkswagen. Wcale tego auta nie skreślam, ale czy chciałbym tak dużo zapłacić za Skodę?
Choć byli tacy, którzy za Superba I płacili więcej
Ale przód nie jest zwyczajny. A dla mnie lampy z tyłu sa piekne a nie nudne.
No trudno, taki mam gust
Co za chore zwyczaje, cennik już jest znany od 5 tygodni
Zatem nie liczmy na akcję "otwartych drzwi" wcześniej niż w połowie Grudnia
Rozumiem że najważniejszy dla skody rynek to własny Czeski i Słowacki, później Niemieckie.
a Polska jako trzeci w kolejce i narazie nici z Karoqa
Ja wyróżniam sie w tłumie wyjątkowym kolorem, rzadko spotykana wersja auta i idealnym jego stanem
Skoda jest taka jak byc powinna. Klasyczna, elegancka, zwarta, ponadczasowa, po niemiecku. Ekstrawagancja to przod a 3-wymiarowe lampy z tyłu sa piekne.
Tak jak moj GTD ktory nie zestarzeje sie szybko.
Tego bym sie nie bal, golfy kombii sa z Meksyku i tak samo dobre jak inne vw.
No kolega dobrze podsumiwal, nie tylko ja widze tandete w Tucsonie.
A jak sie drzwi zamykaja we francuskim oplu Grandland X szkoda gadac
Tylko kupic Niemca ale on drogi.
No to japinskie Renault czyli nissan, zreszta to krol kompaktowych crossoverow podobnie jak Golf rzadzi w swojej klasie
Konkurencja wedlug mnie to tylko Quasquai i Ateca. Przeciez nie Renault Kadjar.
Tiguan drogi, topirny jakby ruskie ciosali, Opel Grandland X drogi bo odm99 tys. zł i wybor silników żaden. Ale ładny.
Tucson plastikowa tandeta, Mitsubishi ASX staroc. No moze Kuga. Peugeot 3008 to bez komentarza za wyglad tak jak i Toyota RAV4. Ta ostatnia diesla nie ma, bo hybryda to super.
Naprawde skoda jest ciekawa
Wsiada sie wygodniej a nie wpada. Dla osob starszych i z problemami np z kregoslupem łatwiej sie wsiada.
Wspólczesne SUV-y prowadza sie juz prawie tak dobrze jak kombii.
Maja mocne silniki i sa lepsze zarowno na dziury w miescie jak i autostradowe suniecie z predkoscia 180 km/h
Wady to cena, drozsze koła bo wieksze i drozszy serwis.
Ale zamiast kombii wole SUV-a
A z ciekawosci jaka roznica w cenie konfiguracji a pk rabacie ?
Nie powiem, całkiem sensownie wygląda.
Wad mają więcej bo to zwykłe podwyższone kompakty gorzej jeżdżące od pierwowzoru do tego wiele z nich to rozdmuchany segment B więc ciasny w środku z założenia max dla rodziny 2+2 (do tego to +2 małe do 10 lat)
A patrząc na ceny to każdy minivan bije je przestronnością przy tych samych zaletach (wyżej się siedzi)